kesäkuu 16, 2024, 12:13:14 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2011

Aloittaja bluesman, marraskuu 14, 2010, 17:38:17 ip

« edellinen - seuraava »

Lihamestari

Juu, sen takia se meneekin ton Taikamaan aurinkorantojen edelle!
Jiujitsu+pampalla kirmannut liha+tsili+caipirinha=ei olis pöllömpi loppuelämä! :)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Ryhis

Minä ajattelin muuttaa Trinidadiin. Karibianmeren ilmasto ilman myrskyjä. Paikallisväestökin puhuu enimmäkseen englantia.  ;)
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - kesäkuu 03, 2011, 20:47:20 ip
Minä ajattelin muuttaa Trinidadiin. Karibianmeren ilmasto ilman myrskyjä. Paikallisväestökin puhuu enimmäkseen englantia.  ;)

Hieno paikka, samoin Tobago. On opiskeluaikana tullut bongattua kun sai lennot erittäin edullisesti. En vaan tuolloin ymmärtänyt chilistä muuta kuin että tulista on. Tobagolla näin ekat kolibrini.

hessi

Brasiliaan minäkin haluaisin muuttaa en chilin enkä lihan,
mut ehkä vähän caipirinhan takia  ;)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

bluesman

kesäkuu 04, 2011, 12:23:01 ip #764 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 04, 2011, 12:26:46 ip käyttäjältä bluesman
Ja eikun kuvia lisää.
ToniA:lle kuva häneltä saamastani ilmeisesti koristechilistä.



Jalluja ei liiemmälti tällä kaudella syödä. Yksi DRH7400 on sentään ebbissä joten toivo elää.



CGN24332 C.eximium on luihu ja hontelo mutta kukkii. Viimeisessä kuvassa luulisi että sekaan on joutunut baccan kukka.



CAP1491 on myös luikero oltuaan liian varjossa bonchina.



Kan Kon? Kuka tuntee. Siemenet tuotu Sri Lankasta 2009. Voipi olla joku kiinalainen vihannes.



Saatoin urheilla riskillä. Flexu vaikuttaa käsitellyltä erään hyönteisen toimesta. Vaikka oli myrkytetty.  Uutta kasvua latvotussa Tepin Peru x Tepin tarahumarassa F1.



Bonda ma Jacques kasvaa ja kukkii vaan ei vielä ole podeja.



Mini mini (C.baccatum) kukkii.



Pari kuvaa Nagasta. Tällaisia chilien pitäisi tähän aikaan kesästä olla.







Black cherry tomaatti.















MrFrost

Oispa munki Naga tossa kunnossa....

Saa nähdä toipuuko, jos ei, niin pienemmän kaverin kans satoa tulee varmaan aikasintaan elokuussa...

Toisaalta tietentahtoen tehty ratkaisu, että laitoin kauden aluilleen turhan myöhään, mutta viime kevät oli niin hankala, että oksat pois.

Onneksi tilanne tullee muuttumaan, toi vierasromuchilihuone muuttuu mun työhuoneeksi, joten siellä pystyy sitten seinustoilla/hyllyillä kasvattamaan paremmin, kuin ennen, eipä oo vuodesohvakaan tiellä.
Natikan loimotuksessa on mukava istua dataamassa =)

-Timo
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Toni.A

Hienoiltahan nuo kuvat näyttää, onhan siellä jotain sentäs kasvamassa! Tuosta CGN 24332 alkaa enemmän ja enemmän muodostumaan käsitys, että kyseessä ei ole eximium, vaan lähempänä buforumiakin. Siemenet, mitkä itse laitoin itämään, eivät olleet yhtään perinteisen eximiumin muotoisia ja mallisia ja kun noita kukkiakin katsoo, niin eivät välttämättä ihan eximiumiakaan muistuta, vaan lähempänä jopa sitä buforumia.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Kimppu

Mielenkiintoisen värisiä kukkia tuossa Cgn 24332-yksilössä. Viime vuonna itselläni kukki se aivan loppusyksystä, ja kukassa oli selvästi tummempaa väriä. Kuvia on tuola Wikissä. Eximiumiksi väitän edelleen kyllä tuon hontelon ja kiemurtelevan kasvutavan takia.
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....

miemsl


bluesman

Lainaus käyttäjältä: miemsl - kesäkuu 04, 2011, 19:12:33 ip
Tuo sun vihannes on tämä; http://en.wikipedia.org/wiki/Ipomoea_aquatica


Kiitos infosta. Paiskaan luteensyömät chilit kompostiin ja laitan varmaan vesiviljelyssä viihtyvän Kan Konin ebbiin/ebbeihin. Tuntuu kasvavan hyvää vauhtia.

bluesman

 Nepali orange (minusta kylläkin red) on äkkiäkatsottuna ihan kohtalaisen hyvässä kunnossa kasvettuaan yksinään yhdessä huoneessa. Siis ei muita chilejä seurana.



5 viikkoa sitten annettu viimeksi Provadotabu ja ajan kulumisen näkee seuraavista kuvista.



Yksi kukkiva oksa on ihan ok mutta muut...



Kyllä lude näköjään osaa lentää ja haistaa naminsa jo kaukaa. Chili oli yläkerrassa omassa huoneessaan ja lähimmät vauriot muissa chileissä oli kuistilla alakerrassa.

bluesman

 Emäntä oli siivotessaan kiikuttanut C.galapagoensen ulos porottavaan aurinkoon kuistilta. Oli kuulemma resuinen ja ruma. Olin saada sätkyn mutta onpas ihme kasvi, on nyt kolmatta päivää suorassa paahteessa ilman totuttelua eikä näy minkäänlaisia uv-vaurioita. Pikemminkin tuntuu pitävän helteestä.

RamBo

Rocotot on mulla ainoita chilejä mitkä ei tykkää suorasta paahteesta, millekkään muulle ei ole ikinä tullut oikeastaan minkään näköisiä oireita auringosta koskaan. Aina kun mahdollista niin laitan paahteeseen... Ainakin kasvavat eikä ole tullut laikkuja sun muita kiusallisia vaikutuksia :) Voi tosin johtua siitä että aina on tuuletin pyörimässä kasveille kun saavat paahdetta ja olen ymmärtänyt että juuri lämpötila lehden pinnalla ne laikut aiheuttaa eikä aurinko. Voin tosin olla väärässäkin mutta näin on minulla mennyt! Kaikki kasvit kumminkin ovat yksilöitä.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: RamBo - kesäkuu 07, 2011, 22:17:55 ip
Rocotot on mulla ainoita chilejä mitkä ei tykkää suorasta paahteesta, millekkään muulle ei ole ikinä tullut oikeastaan minkään näköisiä oireita auringosta koskaan. Aina kun mahdollista niin laitan paahteeseen... Ainakin kasvavat eikä ole tullut laikkuja sun muita kiusallisia vaikutuksia :) Voi tosin johtua siitä että aina on tuuletin pyörimässä kasveille kun saavat paahdetta ja olen ymmärtänyt että juuri lämpötila lehden pinnalla ne laikut aiheuttaa eikä aurinko. Voin tosin olla väärässäkin mutta näin on minulla mennyt! Kaikki kasvit kumminkin ovat yksilöitä.


Pakko tohon heittää sellanen läppä, että ulkona on UV säteilyt vähän eri luokkaa kuin ikkunan takana sisällä.. :P Ei mullakaan ole sisällä vaurioita tullut, mutta ulkona oli vähän säteilyt eri luokkaa..:P

RamBo

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - kesäkuu 07, 2011, 22:22:05 ip
Lainaus käyttäjältä: RamBo - kesäkuu 07, 2011, 22:17:55 ip
Rocotot on mulla ainoita chilejä mitkä ei tykkää suorasta paahteesta, millekkään muulle ei ole ikinä tullut oikeastaan minkään näköisiä oireita auringosta koskaan. Aina kun mahdollista niin laitan paahteeseen... Ainakin kasvavat eikä ole tullut laikkuja sun muita kiusallisia vaikutuksia :) Voi tosin johtua siitä että aina on tuuletin pyörimässä kasveille kun saavat paahdetta ja olen ymmärtänyt että juuri lämpötila lehden pinnalla ne laikut aiheuttaa eikä aurinko. Voin tosin olla väärässäkin mutta näin on minulla mennyt! Kaikki kasvit kumminkin ovat yksilöitä.


Pakko tohon heittää sellanen läppä, että ulkona on UV säteilyt vähän eri luokkaa kuin ikkunan takana sisällä.. :P Ei mullakaan ole sisällä vaurioita tullut, mutta ulkona oli vähän säteilyt eri luokkaa..:P


No eipä kyllä parvekkeellakaan ole suorassa pahteessa vaurioitunut.. Siellä kumminkin samat uv säteilyt kuin ulkona. Chiliki semmosista maista kotosin missä auringon uuvee säteilyt pikkasen isompia kuin täällä härmässä. Mutta siellä niitä tosin ei esikasvateta sisällä missä ne eivät aurinkoa saa. Muutta kaippa ollu mulla vaan hyvää tsäkää.

bluesman

 Oon äkkiseltään natikan alta ulos viemällä tappanut puolentusinaa chiliä. Gala ei ollut tietenkään enää keinovalossa mutta kuistilla se ei saanut edes lasin läpi suoraa auringonvaloa kuin klo 15 jälkeen. Senvuoksi ihmettelin sen kestävyyttä.

Vähän offtopickuva. Olisko tämä jokin merkki siitä että jotain onnistumista olisi jopa tulossa? Edellinen foto ritarista on diakuva jostain 20 vuoden takaa.
Perhonen tuli imeskelemään kosteaa turvetta, kuvassa kuolanpionin terälehti.


MasaT

Kuvasin itsekkin viime kesänä ritariperhosta. Sitä edellisistä kuvista oli myös mennyt todella pitkä aika. On sen verran nopealentoinen ja liikkuva perhonen, että yleensä ei näe, kuin vilaukselta. Onnittelut kuvasta!

Coofdrad

Kiva kuva perhosesta.

Mitenkäs banskun laita on? Jokos oot tökänny hydroon?  ;D Oota vaan kun se spurttaa kasvussa. Saat vähän täytettä sinne kasvihuoneeseen.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Coofdrad - kesäkuu 08, 2011, 23:19:37 ip
Kiva kuva perhosesta.

Mitenkäs banskun laita on? Jokos oot tökänny hydroon?  ;D Oota vaan kun se spurttaa kasvussa. Saat vähän täytettä sinne kasvihuoneeseen.


Kuva ritarista olis saanut olla otettu pilvisellä säällä, tuli melko kontrastinen ja kova.
Joo, banaani on ebbissä  mutta melkein puolet hauraista juurista katkeili ja kasvu on vielä vauhtia ottamassa. Laitoin samat lannat kuin chileillekin. Mites on, sopiiko? Ei hajuakaan lannoitevaatimuksista.

Mr_Green_

Mahtavan näköinen perhonen tuo ritari.. wou!