mistä sais hyvän EC-mittarin

Aloittaja chili_maestro, marraskuu 25, 2010, 22:59:17 ip

« edellinen - seuraava »

chili_maestro

Olen huome (perjantaina) menossa Turkuun ja samalla ehkä pavunvarressakin.
EC-mittarin ajattelin investoida. Pavunvarressa 79€ ja Kärsällä 30€.
Taidan kallistua kärsän puoleen, ellei jollain parempia ehdotuksia omien kokemusten perusteella?
luulin erehtyneeni, mutta olinkin väärässä.

Nikodeemus

Varmasti kelpaa tuo Kärsän tikku aivan yhtä hyvin.
Mikään ei ole niin tärkeää, kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin tärkeää.

Zabi

Mulle tuli tällä viikolla juurikin kärsältä EC-mittari, hyvin tuntuu pelaavan.
<br />Päiväkirjani 2011<br /><br />Iskä ei IHAN AINA ole väärässä. - Alisa 3v

Leksi80

Minullekin tuli juuri Kärsältä 2 päivää sitten EC- ja PH-mittari. Hyvin tuntuu peuhaavan ja jos on oikein tarkka, niin molemmat ovat kalibroitavissa ja säätöruuvaritkin tulevat mukana. Kalibrointinesteen joutuu itse tilaamaan erikseen. Paristot (4xnappi) tuli myös molemmissa mukana käyttöohjeineen.
Mielestäni paras hinta-laatusuhde mitä ainakaan Suomen markkinoilta olen löytänyt.

sickworld

Lainaus käyttäjältä: Leksi80 - marraskuu 28, 2010, 12:00:37 ip
Minullekin tuli juuri Kärsältä 2 päivää sitten EC- ja PH-mittari. Hyvin tuntuu peuhaavan ja jos on oikein tarkka, niin molemmat ovat kalibroitavissa ja säätöruuvaritkin tulevat mukana. Kalibrointinesteen joutuu itse tilaamaan erikseen. Paristot (4xnappi) tuli myös molemmissa mukana käyttöohjeineen.
Mielestäni paras hinta-laatusuhde mitä ainakaan Suomen markkinoilta olen löytänyt.

Ja vaikea on ulkomailtakaan alle 30€ saada... saksastakin kun tilaa nii 29.9€...

Coofdrad

Lainaus käyttäjältä: sickworld - marraskuu 28, 2010, 12:17:15 ip
Lainaus käyttäjältä: Leksi80 - marraskuu 28, 2010, 12:00:37 ip

Ja vaikea on ulkomailtakaan alle 30€ saada... saksastakin kun tilaa nii 29.9€...

Itseasiassa ei ole. Kuhan tietää mistä tilaa  :D Noin 31€ hintaan saa kummatkin mittarit, sekä EC ja PH:n, postikuluineen, 3-6 päivän toimitusajalla. Ja ovat IHAN samoja mittareita mitä suomesta saa. Vois varmaan alkaa myymään noita mittareita  8)

kuje

Lainaus käyttäjältä: Coofdrad - marraskuu 28, 2010, 12:45:27 ipItseasiassa ei ole. Kuhan tietää mistä tilaa  :D Noin 31€ hintaan saa kummatkin mittarit, sekä EC ja PH:n, postikuluineen, 3-6 päivän toimitusajalla.

Ebaystä siis.
Mutta suosikaa Suomalaista. ;)

Coofdrad

Ihan totta puhut kuje :) Sen takia alankin myymään noita samoja mittareita suomessa 40€ kummatkin  ::)

Jan

Kyse on käytännössä loppuelämän kestävistä laitteista ja siten kertaostosta. Eli ostakaa vain kärsältä, niin sen pulju pysyy pystyssä ja tarjoaa jatkossakin hyvää tavaraa yleensä hyvällä hinta-laatu suhteella :)

Ps. Ole hyvä Kärsä. Jos haluat kiittää enemmän, niin voin laittaa osoitteen privana  ;D

-mIDE-

marraskuu 29, 2010, 10:34:29 ap #9 Viimeisin muokkaus: marraskuu 29, 2010, 10:36:33 ap käyttäjältä -mIDE-
Ihan sama mistä pH-mittarin hankkii, mutta muistakaahan että pH-mittarin mittaavaa osaa (lasikalvo) ei saisi koskaan päästää kuivumaan, eli sitä olisi aina säilytettävä n. pH 7 -säilytys/kalibrointinesteessä!

Pahavaatt

Kärsän chilitarvike on myös minun lempparini näissä asioissa.

Oman mittarini tilasin täältä, hyvin on toiminut:

http://www.agri-culture.eu/catalog/shipping.php?osCsid=tdfrj6lgrqrd9mck4somlhe7q7

Mutta vastaavaisuudessa käytän tuota puljua vain isompien ja erikoisempien tilauksen yhteydessä. Kärsään kallistuisin minäkin.

Coofdrad

Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - marraskuu 29, 2010, 10:34:29 ap
Ihan sama mistä pH-mittarin hankkii, mutta muistakaahan että pH-mittarin mittaavaa osaa (lasikalvo) ei saisi koskaan päästää kuivumaan, eli sitä olisi aina säilytettävä n. pH 7 -säilytys/kalibrointinesteessä!

Omassa mittarissani nimenomaan lukee, että mittaria ei saa säilyttää missään litkussa. Käytön jälkeen mittari huuhdellaan normaalilla vedella ja kuivataan varovasti. Sen jälkeen suojakorkki päälle. Jos lukema alkaa heittelemään, pitää mittari kalibroida.

-mIDE-

Lainaus käyttäjältä: Coofdrad - marraskuu 29, 2010, 12:52:13 ip

Omassa mittarissani nimenomaan lukee, että mittaria ei saa säilyttää missään litkussa. Käytön jälkeen mittari huuhdellaan normaalilla vedella ja kuivataan varovasti. Sen jälkeen suojakorkki päälle. Jos lukema alkaa heittelemään, pitää mittari kalibroida.

Lähes vastaavanlainen ohje tuli mukana myös omassa kiinalaisessa halpismittarissa, mutta tästä huolimatta oikea säilytystapa on pitää mittapää kosteana.

sickworld

Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - marraskuu 29, 2010, 13:03:18 ip
Lainaus käyttäjältä: Coofdrad - marraskuu 29, 2010, 12:52:13 ip

Lähes vastaavanlainen ohje tuli mukana myös omassa kiinalaisessa halpismittarissa, mutta tästä huolimatta oikea säilytystapa on pitää mittapää kosteana.

ei meillä ainakaan koulussa pH mittareita missään nesteessä säilytetty, eikä kyllä paperitehtaan labrassakaan... ihme ohjeita...

Kattila

Monia pH-mittareita säilytetään esim kaliumkloridissa, joka on samaa ainetta kuin mittarin referenssielektrodissa. Jotkut mittarit pitää säilyttää siinä nesteessä, jotkut taas esim. tupessa, ettei kuivu ja joitain ei ilmeisesti ollenkaan. Labrassa löytyy aika erilaisia mittareita, mutta mulle on tullut vastaan vaan näitä nesteessä säilytettäviä, tai siis se kärki pitää olla nesteessä  :)

sickworld

Ite ainakin luullu että yleisempiä pH mittareita on ne joita säilytetään vaan kotelossaan ilman litkuja... niihin kun törmä joka paikassa missä pH mittareita käyttään...

Coofdrad

Luulisi, että käyttöohjeessa mainitaan jos pitää säilyttää litkussa. Itselläni ph mittarissa on sellainen lasipallo, jonka sisällä on kylläkin litkua.

chilimieli

marraskuu 30, 2010, 02:09:06 ap #17 Viimeisin muokkaus: marraskuu 30, 2010, 02:14:37 ap käyttäjältä chilimieli
Selventäkää nyt tyhmälle, että miksi ec-mittareihin myydään eri arvon omaavia kalibrointi litkuja? ::)
Mihin näitä kaikkia tarvitaan ja kuinka usein kalibrointi tehdään?(miten se ylipäätään tehdään?) ;D

Muoks:Voisin itsekin ostaa, tähän mennessä ravinteet mitattu näppituntumalta.
Edit2: Jaa, noi kalibrointi nesteet joista kysyin, olikin ph;ta varten... :-[ ..Mutta kysytään nyt kuitenkin, että miksi ph-mittarille on eri ph;arvollisia nesteitä?

Miksaa

marraskuu 30, 2010, 03:29:49 ap #18 Viimeisin muokkaus: marraskuu 30, 2010, 03:35:24 ap käyttäjältä Miksa73
EC-mittarille on mallista riippuen kaksi calibrointiainetta 1413 µS/cm tai 12.88 mS/cm. Eli jenkkiarvot ja Eurooppalaiset.

PH-mittarille on kolmenlaista: ph 7.01, 4.0 ja 10.0. Ensin aloitetaan 7.01 kalibrointi.
Yleensä kalibroidaan myös ylä- ja ala-arvot, jotta varmistutaan, että mittari toimii oikein.

Molemmat mittarit kalibroidaan joko niin, että se kalibroi itsensä automaattisesti ollessaan nesteessä ja resetoidaan.
(esim mun PH-mittari Milwaukee PH40)
Tai mittarissa on pieni ruuvi josta säädetään mittari lopulliseen lukemaan, kun sitä liottaa kalibrointinesteessä.
(esim. mun EC-mittari Adwa ad-204 tai PH-mittari Hanna HI 98103)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Scoville
"Puhdas kapsaisiini saattaa olla huonoa vatsalle." :D

Zabi

Lainaus käyttäjältä: Coofdrad - marraskuu 28, 2010, 12:45:27 ip
Itseasiassa ei ole. Kuhan tietää mistä tilaa  :D Noin 31€ hintaan saa kummatkin mittarit, sekä EC ja PH:n, postikuluineen, 3-6 päivän toimitusajalla. Ja ovat IHAN samoja mittareita mitä suomesta saa. Vois varmaan alkaa myymään noita mittareita  8)

Onkohan se valtioluokan salaisuus mistä mittareita tuohon hintaan löytyy?
Voisi kiinnostaa niitä joilla ei ole niitä vielä hankittuna.
<br />Päiväkirjani 2011<br /><br />Iskä ei IHAN AINA ole väärässä. - Alisa 3v