lokakuu 06, 2024, 08:20:08 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


MrFrost 2011 YABB

Aloittaja MrFrost, joulukuu 03, 2010, 23:29:15 ip

« edellinen - seuraava »

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: Eric Sour - maaliskuu 29, 2011, 14:45:56 ip
Tulevat pian vielä omien haistelevien hauvojen kanssa... Lopputuloksena jokin eläin saa varmasti osumaa.

Pienenä pisarana vitutukseen vielä, reviirin uudelleen merkkailut tavalla jos toisellakin
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

chilihardhead.fi

maaliskuu 29, 2011, 14:53:36 ip #101 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 29, 2011, 15:01:58 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Kannattaa muuten laittaa vähintään sisäoveen listausta, mitä elukoita taloudesta löytyy, vaikkei se vastuuta poistakkaan, mutta viisaammat poliisit, talkkarit tai palomiehet, ambulanssityypit ja -ym. muut tietävät toimia tilanteen mukaan.

Ei sekään ole kivaa, jos elukat päättääkin karata puolustamisen sijaan, huonosti siinäkin voi käydä monellakin tapaa.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

MrFrost

Jep

Mut eipä tossa hirveetä vahinkoa onneksi pääse tapahtumaan, asutaan viidennessä kerroksessa, niin siinä saa sit posliinit juosta elukoiden perässä, tai tulee kalliiksi.

Yks kateista on meinaan kahdentonninkissa, suomessa noin parikymmentä noita Peterbald -rotuisia...

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

chilihardhead.fi

maaliskuu 29, 2011, 15:14:47 ip #103 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 29, 2011, 15:28:47 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Hyvällä tuurilla voi tietysti rahallakin selvitä, tosin ei Suomessa tuo valtion kirstu kovin paljoa taida tuoda helpotusta.

On sen verran tullut juostua kissojen ja koirien perässä, että on nähty kaikenlaisia hurjia pakoja kerrostalostakin ja kaikenlaisia vaaratilanteita sivullisia myöten. Kissa tai koira voi juosta vaikka huonoin seurauksin lapsen yli tai muuta vastaavaa, ne ei paljon ajattele jahdattuna.

En tiedä kuka lopuksi muuten joutuu korvaukset maksamaan, jos esim. poliisit sattuu päästämään koiran vapaaksi ja joku ajaa vaikka autolla yli.
Koiran omistajahan on korvausvelvollinen, jos itse päästää sen karkuun, ei meinaan olis kovin mieltä ylentävää maksella auton korjausta ja hautaus-ja muita kuluja
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

MrFrost

Niimpä.

En mä niitä alkas ilman riitauttamista makseleen, onneksi on laajin vakuutusturva mitä on (koti- sellainen siis).
Jos toi tilanne aiheutuis muiden (tässä tapauksessa posliinien) toimista, niin vaatisin niitä velvolliseksi siitä.

Tottahan tuo on, että tollanen 46 kilonen koira kun lähtee touhottamaan täyttä vauhtia, niin ei se vaan ole pelkästään pelottava näky (vaikka se juoksee ihmisiä kohti lähinnä pyytämään rapsutusta) vaan pienen lapsen osuessa kohdalle tosiaan vaarallinen paikka. Kyllä tollanen vetää aika kevyesti nurin isommankin ihmisen, jos yllättäen tulee.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

jeQQ

Timpan koirat o just parhaita. 8)

Pitää tulla laittamaan hälyt sulle, niin ei ainakaan ilman tietoa tule ketään ylimääräisiä. ;) Samalla elukoiden paloturvallisuus paranee poissa oltaessa! ;D

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - maaliskuu 29, 2011, 21:11:34 ip
Timpan koirat o just parhaita. 8)

Pitää tulla laittamaan hälyt sulle, niin ei ainakaan ilman tietoa tule ketään ylimääräisiä. ;) Samalla elukoiden paloturvallisuus paranee poissa oltaessa! ;D


Ehta myyntimies :)

Mut älä käytä tota lempinimeä, oon niin perkeleen kyllästyny siihen, kun melkeen kaikkia sanotaan samalla nimellä... Siedän tota lähinnä omalta perheeltä ja suvulta, muita pyydän sanomaan ihan Timoksi :D

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

MrFrost

Takapakkia ja PAHASTI...

Eilen siirsin mm. Nagan ruukussa muksujen huoneen ikkunalaudalle, se oli ihan nuukahtanut kun kävin kattomas.

Äkkiä veitsi käteen ja multaklöntti kokonaan irti ruukusta, en ollut uskoa silmiäni, miten olemattomat juuret sillä oli.

Siirsin pikkuebbiin, kun olin pessyt mullat varoen pois, en ottanu valokuvia, kun näky on niin sydäntäsärkevä.

Kolmisen vuotta wanha kasvi, joka tuottanut hyvin satoa ebbeissä.

On mulla pari pientä naganalkua tuolla tulossa, mut silti ton kasvin tunnearvo on isompi :(
Toivotaan että toipuu.....

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

Toni.A

Kyllä se siitä tulee ja voimistuu. Juuria olen itse aika rujollakin kädellä käsitellyt, kun olen puhdistellut, eikä mitään haittaa ole ollut. Taitaa itseasiassa vaan tykätä välillä vähän juurtenkin karsimista.

E: Oliko sulla muuten miten iso kasvi juuriin nähden?

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

jeQQ


MrFrost

Lainaus käyttäjältä: Toni.A - maaliskuu 30, 2011, 21:02:02 ip
Kyllä se siitä tulee ja voimistuu. Juuria olen itse aika rujollakin kädellä käsitellyt, kun olen puhdistellut, eikä mitään haittaa ole ollut. Taitaa itseasiassa vaan tykätä välillä vähän juurtenkin karsimista.

E: Oliko sulla muuten miten iso kasvi juuriin nähden?


Ei tuosta oikeen ota selkoa kuvasta, mutta aika tuuhea lehdiltään, kovinkaan pituuskasvua ei oo VIELÄ näkynyt. Kuvassa oikealla takana oisko pari viikkoa sitten:



Ja näyttäs elpyvän ebbissä... Ihmettelin vaan et miten hitossa toi yhden päivän aikana auringon valoon päästyään vetäs tosiaan ihan kaiken riippumaan.

Kattoo jos huomenna ottas parit kuvat lisää.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

sorrii

Mä oon tollaiset saanut hyvin käyntiin pitämällä muovipussissa (/kassissa!) tai laittamalla päälle lasipurkin alassuin jos on pieni. Hyvin kestää auringonkin ...

Hiljattain siirsin yhden pienen-pikkiriikkisen Rocoto Red'in pistokkaan mullasta soraan. Sehän nuutui alkuunsa ja näytti jo ihan kuolleelta. Sitten vähän sumuttelin ja pidin pussia päällä: muutamassa päivässä oli sora täynnä uusia valkoisia juuria, eikä pussia enää tarvinnut.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

MrFrost

Mjep

Näyttää piristyneen tuo naga.

Tuli sitten shopattua 4 parvekelootaebbin tarpeet, teen projektista ohjeet kuvineen.

Bauhausista Kekkilän puutarhaturvetta 85l säkki 5.45e, ei paha :)

Vielä pitäs jaksaa inspiroitua askartelemaan, tosin sitä ennen pitäs vielä vetästä harsot parvekkeen ikkunoihin valmiiksi, niin ei tarvi sitten viimetingassa säätää...

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

InkRose

Mites toi muuten menee, ku mähän en oo mitään harsoja pitäny ikkunassa kotona tai pajalla... Pajalla tietty ovat sirkkataimesta tottuneet siihen vähän isompaan fikkariin joten se ei niitä tunnu haittaavan vaikka nyt päivän pidettyä mennäänkin jo melkein 6.30-16 suoraa paahdetta kirkkaina päivinä. Janohan siinä tietty tulee nopeammin kun lämpiää mukavasti. Hyvin viihtyvät kyllä kotonakin, Turbo Pube aamuauringossa ja muut illan puolella, varmaan pitkälti sen ansiosta että tuolla läntisellä akkunalla on valon määrä ja kesto hiljalleen lisääntyneet päivä päivältä.

MrFrost

Lainaus käyttäjältä: InkRose - maaliskuu 31, 2011, 21:44:18 ip
Mites toi muuten menee, ku mähän en oo mitään harsoja pitäny ikkunassa kotona tai pajalla... Pajalla tietty ovat sirkkataimesta tottuneet siihen vähän isompaan fikkariin joten se ei niitä tunnu haittaavan vaikka nyt päivän pidettyä mennäänkin jo melkein 6.30-16 suoraa paahdetta kirkkaina päivinä. Janohan siinä tietty tulee nopeammin kun lämpiää mukavasti. Hyvin viihtyvät kyllä kotonakin, Turbo Pube aamuauringossa ja muut illan puolella, varmaan pitkälti sen ansiosta että tuolla läntisellä akkunalla on valon määrä ja kesto hiljalleen lisääntyneet päivä päivältä.


No, suositeltavaa on totuttaa "ulkoaurinkoon" harsojen avulla.

Itse pelaan varman päälle, eli viimevuonna ja aikaisemmin mulla ei alkuun ollut harsoja, joten pari lakanaa ajoi asian, sitten Bluesman kehotti tulemaan hakemaan vanhaa kaalipellolla ollutta harsoa, niin nyt sitä on tuolla kellarissa.

Joku paremmin perustella osaava voinee vastata tarkemmin, mutta yleinen sääntö on, että chilit vetää herneet nenään kun ne pääsee ulkoauringon alle ilman että niitä totutetaan.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

jeQQ

Juu jos ikkunan takaa laittaa suoraan arskaan, niin palaa. Lasit suodattaa pois paljon UV säteilyä vai miten se nyt menikään. Sen takia kasvit eivät pala lasin takana kovin herkästi! ;)

InkRose

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - maaliskuu 31, 2011, 21:55:13 ip
Juu jos ikkunan takaa laittaa suoraan arskaan, niin palaa. Lasit suodattaa pois paljon UV säteilyä vai miten se nyt menikään. Sen takia kasvit eivät pala lasin takana kovin herkästi! ;)


Tätä vähän ajattelinkin, ja tosiaan tuo päivä päivältä hiljalleen lisääntynyt valo on varmasti myös helpottanut sopeutumista.

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - maaliskuu 31, 2011, 21:55:13 ip
Juu jos ikkunan takaa laittaa suoraan arskaan, niin palaa. Lasit suodattaa pois paljon UV säteilyä vai miten se nyt menikään. Sen takia kasvit eivät pala lasin takana kovin herkästi! ;)

Osan suodattavat, riippuu tietysti lasista ja montako niitä on siinä välissä.
Pihalle asti jos vien, niin itse olen pistänyt vain varjoisempaan paikkaan aluksi, ettei ihan koko päivää auringossa joutuisi paahtumaan. Rocotot voivat kyllä joutua sen verran ajoissa ulos, että saavat harson pakkasta vastaan, mikä sitten saa olla päivisinkin siinä.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

hessi

huhtikuu 03, 2011, 13:25:43 ip #118 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 03, 2011, 13:28:25 ip käyttäjältä hessi
Naga on sitkeä sissi :)
varmaan toipuu hellässä hoidossa :)

minua ainakin harmittaa ihan penteleesi kun olen omat ekat Naga kasvit hävittänyt :(
en muista kuka ne sai, mut jollekkin lähetin leikattuna :(
ja viime vuonna oli sellanen pieni Naga puska ulkoruokinnassa ja senkin heitin kompostiin :(
kyllä ne on varmaan mulle tosi tosi vihasia :(


2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

MrFrost

Kaikki tomskut ja nyt on myös Kirsikka-Ananasakäämäkin noussut villasta.

Lisäksi laitoin viidakkokurkun ja "Iznik F1" kurkun itämään.

Zen Growin juuria leikkelin, on sen verran ahkeraa juurenpukkaajaa nuo tuossa, että vähän pakko hillitä sitä juurimäärää :)

Partsiebbeihin ois kaikki tarvittava, paitsi reso ja telineiden puut, mut nyt flunssasena ei oikeen jaksa alkaa askartelemaan. Ja muutenkin kiireitä pitää, kun pitäs hoitaa miljoona asiaa ennen 17.4.

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!