tammikuu 10, 2025, 23:14:24 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Omituisimmat unet

Aloittaja Aji Inferno, joulukuu 19, 2010, 00:32:35 ap

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Antakaa palaa pervoimmista, sairaimmista, tai muuten vain oudoimmista unistanne!  8)

mohla

Yksi hyvä esimerkki oudosta unesta: Olin siirtynyt ruutupaperille, mihin oli laskettu fysiikan tms. laskuja tuhoton määrä ja minua jahtasi albiino mies mustan salkun kanssa. Tuossa 2-ulotteisessa unimaailmassa albiino salkkumies yritti hakata minut salkulla ja pakenin sitä kiipeilemällä karkuun pitkin harjoituspaperin matemaattisia merkintöjä.

Hämärä uni kaiken kaikkiaan. Joku laskuharkan stressi yhdistettynä liialliseen Donkey Kongin pelaamiseen syynä uneen, mutta selitystä albiinolle salkkumiehelle ei löydy... ;D

MasaT

No joo. Aikoinaan päättyi unet useasti siihen, että laskettelin potkukelkalla jäistä tietä mäkeä alas ja alhaalla ajelin sillasta ohi jokeen, jossa sitten heräsin väkisinkin upotessani, eli hukuin ilmeisesti.  Onneksi en ole tuota unta aikoihin nähnyt. Ei ollut meinaan mikään mukava tunne..

Aji Inferno

Kylppäri, jossa keskellä lattiaa päältä ladattava pesukone täynnä pyykkiä. Kusihätä mallia hirveä. Jostain syystä sitten on pakko kusta suoraan pesukoneeseen pyykkien päälle. Pitkään ja hartaasti. Sitten tulee mieleen että "olikohan tämä ihan viisasta?"  Valutan vettä päälle laimentaakseni seosta, kait. Joku tulee ja käynnistää pesukoneen. Jälkimiete: tulikohan puhdasta ja raikasta pyykkiä..?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - joulukuu 19, 2010, 02:24:31 ap
Kylppäri, jossa keskellä lattiaa päältä ladattava pesukone täynnä pyykkiä. Kusihätä mallia hirveä. Jostain syystä sitten on pakko kusta suoraan pesukoneeseen pyykkien päälle. Pitkään ja hartaasti. Sitten tulee mieleen että "olikohan tämä ihan viisasta?"  Valutan vettä päälle laimentaakseni seosta, kait. Joku tulee ja käynnistää pesukoneen. Jälkimiete: tulikohan puhdasta ja raikasta pyykkiä..?

Ei ole unta mutta sen kaltaisessa tilassa tapahtunutta.
Saavuin kerran N, 5 promillen kännissä kalareissulta ja kusihätä oli tietenkin hirveä. Havahduin varsin kovaääniseen "Mitä vittua sä teet!" huutoon, vastasin olevani kusella. Kuittina oli että miksi suoritan kyseisen toimenpiteen olkkarissa? Tilani oli varsin sekava ja olin marssinut olohuoneen nurkkaan ja luullut usvalamppua vessanpytyksi. Tosta kuulin pitkään sen jälkeenkin...
Samaan kategoriaan menee eräät pihatalkoot, päivän ryypiskely vaati veronsa ja nainen oli kotiin tullessaan löytänyt mulle kuuluvat boxerit pihagrillin luota. Ei muistikuvia tällä kertaa, onneksi.

-P-
Meillä määrää Nainen!

MasaT

Tämäkään ei valitettavasti ollut unta, vaan täyttä totta!
Aikoinaan säkylän hookoossa armeija-aikana heräsin yhtenä yönä, kun jalat alkoi merkillisesti kostua!
Katsoin ylös ja alokas järvinenhän siellä lorotteli sänkyn päädyssä, niinkuin ei mitään!
Huusin, että "mitä sää oikein teet!" Järvinen vastasi "kusen, mitäs siitä sitten?".
Raukka unen pöpperössä kuvitteli olevansa vessassa ja kusi minun sänkyn päätylautaan ihan  urpona!
Petivaatteet siinä meni vaihtoon, muttei siitä oikein osannut suuttuakkaan, kun vahingosta kuitenkin oli kyse. :D

Azukki

Jatketaan nyt vähän pissa-offtopikkia vielä :P

Monia vuosia sitten teini-iässä oltiin kavereiden kanssa kaverin luona ja siinä sitten viinanhuuruissa oltiin menossa nukkumaan. Noh, yksi noheva ystävä avasi vaatekaapin oven ja sitten alkoi avaamaan vyötään. Tässä vaiheessa ihmeteltiin ja kyseltiin että mitäs helvattaa kaveri on meinaamassa tehä?
"Kuselle mää vaa". Loppujenlopuksi ei kaveri sinne sitten ehtiny kusta mutta oli kyllä niin tuubassa että ei erottanut vessan ja vaatekaapin eroa :P

Ryhis

Näen toistuvasti painajaista jossa juoksentelen päämäärättömästi portaikossa, jossa on punainen kokolattiamatto, kullatutu kaiteet ja interiööri muutenkin kuin Versaillesin palatsista. Aina muutaman kerroksen välein löytyy sokkeloinen käytävä joka päättyy toiseen porraskuiluun, jonne kirmaan juoksemaan ylös - alas - ylös - alas.

Viimeksi pari yötä sitten näin unta, jossa olin vienyt hiacen huoltoon. Huollossa todettiin jonkun radion napeista pimenneen tms. ja kuulemma auto jäisi pajalle kunnes uusi namikka/lamppu saapuisi. Tähän menisi kuulemma kuukaudesta puoleen vuoteen. Olin tietenkin aivan kauhuissani ja sanoin voivani kyllä ajaa autolla josta radion/ilmanvaihtokoneen nappula uupuisi ja lupaisin ajaa auton takaisin pajalle kun nappula saapuisi.

Huollossa mietittiin hetki ja sanottiin, että oikeastaan koko kojelauta puuttuu, koska nappia ei voi vaihtaa ilman kaikkea sitä mitä on kuskin ja moottoritilan välissä. Vaadin kuitenkin autoa itselleni ja loppuajan unesta körötin pitkin helsinkiä hiacella jonka jalkatila oli viisinkertaistunut. Ohjaamossa ei ollut penkkien lisäksi muuta kuin polkimet lattiassa ja ohjainpylväs johon oli hitsattu jakoavain. Myöhemmin unessa kieltäydyin viemästä autoa korjaamolle, koska "kerrankin oli lattiatilaa myös ruokakauppaostoksille".
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Aji Inferno

Sarjassamme futisunia: olen nähnyt vuosien aikana monen monta kertaa unen, jossa olen pelaamassa kentällä. Kaikki menee hyvin ratkaisevaan laukaukseen asti. Siinä kohdin jalkani hidastuu kuin tietokone-efektissä, enkä ehdi saamaan laukaukseen sen paremmin nopeutta kuin voimaakaan - hädin tuskin jaksan koskettaa palloa. Turha kai sanoa, että maalit jäävät syntymättä.

Tepi

Voiko panounet olla yhtäaikaa kiihottavia mutta muuttuvat lopussa painajaiseksi...voi kyllä. Näen satunnaisesti unta jossa höylään jotain muijaa, unen lopussa tää muija katsoo silmiin ja paljastuu ex1:ksi...samalla höyläyspaikka paljastuu edesmenneeksi kukkasohvaksi josta pääsin tuon muijan muuttoauton mukana eroon.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

chilimieli

Ikimuistois ikinä lienee tämä itsellä:

Kävelen kaverin kanssa rantatietä, kuljemme pientä tietä kaislikon ympäröimänä. Kaislikkoa on siis silmän kantamattomiin (näyttää ihan viljapellolta). Kaveri esittelee minulle uusinta löydöstään, pientä "kaukosäädintä" (näyttää pikemminkin auton avaimelta). Päätän kokeilla kysestä vehjettä kiinnostuttuani kun kaverini lupaa, että sillä voi tehdä vaikka mitä.

Painan nappi, yhtäkkiä aika pysähtyy, tulee hilaista. Kaislikon takaa nousee verenpunainen aurinko nopeasti taivaanrantaan (valtavan kokoinen).  Aurinko valaisee ja värjää koko kaislikkomeren kauniin punaiseksi. WAU!
Sitten alkaa kuulua suhinaa, kaislikko suhiseen ja "aaltoilee" tuulesta tasaisin väliajoin kohti meitä. Muuten on täysin hiljaista.

Sitten mennäänkin tekemään kaikkea pikkukivaa tällä vekottimella, kuten kulkemaan vedenalle ilman lisähappea ja muuta kivaa..

Muistan myös hyvin yhden ihan pimeän unen, jossa seison korkealla  (kerrostalo) harjakaton seunalla, joka on todella jyrkkä. MOLEMMISSA käsissäni on vanhat lankapuhelimet, koitan puhua kumpaankin samaan aikaan ja jännitän tipahdanko. ;D

Ryhis

Näen usein painajaisia töistä. Viimeisimmässä unessa asentamani laminaattilattia alkoi hajoamaan pienemmiksi ja pienemmiksi soiroiksi, alkaen aloituspäästä. Yhtäkkiä koko lattia oli yhtä tikkupuuroa...
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

St.Sebastian

LupeKani

Pimeät unet on yleensä luokkaa: Kävelen ruokakauppaan, mutta kun avaan kaupan oven, olenkin laivalla. Laivalla hetken aikaa kulkiessani päädyn pelaamaan blackjackia johon häviän kaikki rahani. Lähden hyttiin, tapaan matkalla kavereita, mutta kun pääsen hyttiin päädynkin jonnekin aivan muualle, esimerkiksi mökillemme aivan random porukan seuraksi. Yleensä uni päättyy kun voitan rahat takaisin ja olen suunnistamassa ruokakauppaan, mutta tietysti uni ei voi hyvin päättyä.

Sairaimmat unet ovat olleet jotain jossa pakenee murhaajaa, mutta silti unessa murhaaja saa aina yhden iskun lisää perille kunnes pimenee lopullisesti.... Sitten herää aivan kylmä hiki ohimoilla ja kamalassa tärinässä.

Aji Inferno

Aika usein jännimmissä seikkailu-unissa mukana on jokin viehättävä vastakkaisen pukusuolen edustaja, jonka melkein tunnet. Tämän kanssa sitten tapahtuu varsin arkisia keskusteluja ja liikkumista oudoissa ympäristöissä, muttei koskaan mitään aivan huomattavaa - vain lupaus jostain tärkeästä, joka ei unen aikana tapahdu. Herättyään sitä ihmettelee hetken aikaa: "kukahan se oli?" - ja arvelee lopulta, että unen matkatoveri oli ehkä yhdistelmä monia vuosien varrella tuntemiasi ihmisiä...  ::)

Paprikaana

Minä näin tässä pari yötä sitten sellaista unta, että 1 hampaani meni juurihoitoon. Olin hammaslääkärin tuolissa ja kauhuissani elämäni ensimäisestä juurihoidosta!!! Toimenpide alkoi juurihoitona, mutta jossain vaiheessa se muuttui varpaan toimenpiteeksi...  ::)

Ja usein näen sellaisia unia, että minun hampaani ovat aivan kamalat. Tyyliin täynnä koloja tai äärettömän keltaiset/rumat tai kuluneet ikeniä myöten. Herätessä äkkiä kielellä kokeilemaan hampaita!  :D
Il Mondo Cambia, Io No!

.tomppa.

useasti olen nähnyt unia jossa putoan jostain korkealta. juuri ennen maahan mätkähtämistä säpsähdän hereille ja pulssi on jotain 300-400 välillä....

johtuisikohan pienempänä sattuneesta tikas tapaturmasta..jossa putosin 5 metristä selälleni betonilattiaan tehdashallissa..tikkaat lähtivätkin taaksepäin kaatumaan..

masaiman

Mulla kanssa hampaat irtoilee yöllä useasti. Johtunee suurimmaksi osaksi syyllisyydestä huonosta hoidosta/alitajuisesta pelosta että niin oikeasti käy.

Olen kuullut, että putoamisen tunne ja siitä hereille säpsähtäminen olisi jonkinasteinen kehon suojamekanismi liian nopeaan REM-uneen vajoamista vastaan.  Mulla tätä esiintyy useasti jos nukun liikkuvassa ajoneuvossa. En ole asiaa suuremmin opiskellut ts. tiedä miksi/mitä haittaa siitä olisi. Kuulemma jotkut ihmiset, joilla on siihen taipumusta kärsivät k.o. tilanteessa ns.unihalvauksesta eli pälli pelaa, kroppa ei.

Ja itse näen melko useasti unia erilaisista saavuttamattomista asioista mm. lottovoitoista, loistokkaista urheiluautoista, jännistä kirstuista yms. mutta aina herään juuri sillä hetkellä kun saan rahat/avaimet/kannen raolleen...

wille

Yleensä unet on outoja, mutta nyt meni yli hilseen.

Olin jossain Prismaa fiinimmässä kaupassa ostoksilla. Oikeastaan poitumassa sieltä. En nimittäin nähnyt koko kauppaa unessa, ainoastaan (mahdollisen) yläkerran hissiaulan. Hisseissä oli jotenkin oudot napit. Ja toiset hissit kulki ainoastaan alaspäin, toiset ainoastaan ylöspäin. (luonnollisesti, puhuttaessa kattokerroksesta... ::) ) Tilasin sitten kaikki hissit mitä koko sattanan aulassa oli. Kaikki yhdeksän kappaletta. No, ensimmäinen hissi saapui kerrokseen. Ovet aukesivat ja noin 0,5m2 kopin seinässä oleva pullopalautusautomaatin kuittiaukkoa muistuttava lovi alkoi työntämään laskua. Se olisi varmaan ollut iso lasku, koska tilasin kaikki hissit.

En kuitenkaan kerennyt keskittyä kuittiin, päivitellessäni hissin pientä kokoa. Mulla oli ostoksiakin matkassa, enkä muutenkaan ole ihan sieltä pienimmästä päästä. Päivittelyni kuitenkin katkaisi selkäni takaa kuuluva ääni.

Perkele, Mikko Alatalohan se siellä sinisine kakkuloineen Landola selässä. Mikko varasi mulle isompaa hissiä. -"Ota sä tää hissi. Mä voin mennä sillä toisella. Mä oon pieni mies."

Ei juma.  :-\
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Paprikaana

Lainaus käyttäjältä: wille - tammikuu 15, 2011, 17:42:41 ip
Yleensä unet on outoja, mutta nyt meni yli hilseen.

Olin jossain Prismaa fiinimmässä kaupassa ostoksilla. Oikeastaan poitumassa sieltä. En nimittäin nähnyt koko kauppaa unessa, ainoastaan (mahdollisen) yläkerran hissiaulan. Hisseissä oli jotenkin oudot napit. Ja toiset hissit kulki ainoastaan alaspäin, toiset ainoastaan ylöspäin. (luonnollisesti, puhuttaessa kattokerroksesta... ::) ) Tilasin sitten kaikki hissit mitä koko sattanan aulassa oli. Kaikki yhdeksän kappaletta. No, ensimmäinen hissi saapui kerrokseen. Ovet aukesivat ja noin 0,5m2 kopin seinässä oleva pullopalautusautomaatin kuittiaukkoa muistuttava lovi alkoi työntämään laskua. Se olisi varmaan ollut iso lasku, koska tilasin kaikki hissit.

En kuitenkaan kerennyt keskittyä kuittiin, päivitellessäni hissin pientä kokoa. Mulla oli ostoksiakin matkassa, enkä muutenkaan ole ihan sieltä pienimmästä päästä. Päivittelyni kuitenkin katkaisi selkäni takaa kuuluva ääni.

Perkele, Mikko Alatalohan se siellä sinisine kakkuloineen Landola selässä. Mikko varasi mulle isompaa hissiä. -"Ota sä tää hissi. Mä voin mennä sillä toisella. Mä oon pieni mies."

Ei juma.  :-\

ei hitto!  :D
Il Mondo Cambia, Io No!