tammikuu 09, 2025, 22:50:31 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Pirkanmaan aluejaosto

Aloittaja TunturiTiger, joulukuu 28, 2010, 21:58:04 ip

« edellinen - seuraava »

tso

Noottia pistokkaista...

Syksy on harrastelijoille ehkä parasta aikaa ottaa pistokkaita puskista. Laittakaa nyt chilit kypsymään ja ottaakaa pistokkaita jakoon (ylimääräisten oksien karsiminen vauhdittaa raakileiden kypsymistä). Chilihän on monivuotinen laji ja pistokkaista kun lisää niin tietää mitä saa. Ei tule sattumia. Toisaalta kompostiin menee moni puska, joita ei talveteta. Eli nyt näistä pistokkaat jakoon!

Nyt kannustan pirkanmaanlaisia chiliharrastajia tuomaan omista puskista pistokkaita jakoon torille, antakaa hyvän kiertää.

Maitopurkki tjsp toimii mainiosti. Hommaan torille muovimukeja ja talouspaperia, että saadaan sitten laitettua pistokkaat elävinä eteenpäin. Kun tuotte pistokkaita, niin laittakaa jonkinlainen lappu mukaan mikä laji(ke) on kyseessä. Meiltä löytyy sitten muistiinpanovälineet siitä eteenpäin :)

Laittakaahan tänne viestiä mitä on tulossa.

Torilla tavataan!

Macex

Kunhan jaksan leikellä, niin multa tulee Caribbean Red Habaneron pistokkaita.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

kieblack

Mä just eilen leikkelin pistokkaita. Mulla on kuitenkin niin huono onni, ettei niistä mitään tuu, joten roskiin menevät aina  :-\

TunturiTiger

Voi pilleri! Mulle tuli niin tärkeä meno ens viikonlopulle, etten voi sitä ohittaa. Mä teen kyllä pistokkaita ja mulla olis muutamia pusseja siemeniäkin (kiitos niitä lähettäneille!), mutta itse en pääse Tammelantorille. >:(

tso

Voi harmi. Mutta kyllä niitä tulee uusia kertoja.

Mitenkäs olet loppuviikosta kotosalla.

Minä voin hakea pistokkaat ja siemenet.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: tso - syyskuu 12, 2011, 14:06:51 ip

Voi harmi. Mutta kyllä niitä tulee uusia kertoja.

Mitenkäs olet loppuviikosta kotosalla.

Minä voin hakea pistokkaat ja siemenet.

Torstaina iltapäivällä ja perjantaina aamupäivällä.

Ja sitten tiedotus luontoinen asia jaoston porukalle:
HUOMIOTA HUOMIOTA HOO!!! Nyt kun valtakirjan käyttö on kielletty, niin suosittelen kokoukseen saapumista! Mun kyytiini mahtuu vielä kaksi Tampereen suunnalta kokoukseen menevää. Lähtö ja paluu samana päivänä, eli ei jäädä paikalle kokouksen jälkeen turhia palloileen.

Macex

Siellähän ne kylpee, vkl:a odotellessa.

2013
Kuiva ja Naseva.

jaolsten

Tuota noin, muutamia juttuja:
- Mihin aikaan Tammelan torilla? Riehun perjantain Porissa ja voisin Junaa jo ruveta katselemaan takaisinpäin.
- Mulla olisi etenkin starfishin taimia ylimäärin.
- Milloin treffattais nokatusten? Joku voisi pitää tästä chiliyhdistyksestäkin mainospuheen..

Yritän vastedes lukea näitäkin juttuja, kunhan olen tuon "ylemmän" foorumiosion saanut kahlattua...  ;D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

InkRose

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 13, 2011, 18:48:58 ip
HUOMIOTA HUOMIOTA HOO!!! Nyt kun valtakirjan käyttö on kielletty...

Anteeksi ulkopuolinen huutelu, mutta: Missä kohtaa on valtakirjojen käyttö kielletty? Säännöissä niitä ei mainita, se on totta, mutta jos ne on aikaisemmin hyväksytty kenties pitempäänkin jatkuneena käytäntönä, mikseivät ne kelpaisi nyt?

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: InkRose - syyskuu 14, 2011, 07:32:06 ap
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 13, 2011, 18:48:58 ip
HUOMIOTA HUOMIOTA HOO!!! Nyt kun valtakirjan käyttö on kielletty...

Anteeksi ulkopuolinen huutelu, mutta: Missä kohtaa on valtakirjojen käyttö kielletty? Säännöissä niitä ei mainita, se on totta, mutta jos ne on aikaisemmin hyväksytty kenties pitempäänkin jatkuneena käytäntönä, mikseivät ne kelpaisi nyt?

Älä vaan multa kysy. Mä veikkaan, että kyseessä on vähän siemen- ja taimikaupan kaltainen tilanne, eli pj olettaa näin olevan ja toimii sen mukaan.

InkRose

Eihän siinä mitään, säännöissähän ei niitä erikseen mainita. Mutta olisiko sitten aiheellista kyseenalaistaa kaikki aiemmat vuosikokousten päätökset, jos valtakirjat on kokouksessa sallittu?

kieblack

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 14, 2011, 00:31:38 ap
- Mihin aikaan Tammelan torilla? Riehun perjantain Porissa ja voisin Junaa jo ruveta katselemaan takaisinpäin.
- Milloin treffattais nokatusten? Joku voisi pitää tästä chiliyhdistyksestäkin mainospuheen..

Yleensä Tammelan torilla heti aamusta, ellei ihan kuudesta niin ainakin mahdollisimman aikaisin, että saa hyvän paikan. Kahteen asti taisi olla tori auki.
Treffattais nokatusten? Torilla ainakin näet meitä pirkanmaalaisia häärimässä ja voit supportoida vaikka antamalla noita taimiloita.
Seuraavasta ns. "kokouksesta" ei ole vielä tarkempaa ajankohtaa ilmoitettu.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: kieblack - syyskuu 14, 2011, 08:58:35 ap
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 14, 2011, 00:31:38 ap

Yleensä Tammelan torilla heti aamusta, ellei ihan kuudesta niin ainakin mahdollisimman aikaisin, että saa hyvän paikan. Kahteen asti taisi olla tori auki.
Treffattais nokatusten? Torilla ainakin näet meitä pirkanmaalaisia häärimässä ja voit supportoida vaikka antamalla noita taimiloita.
Seuraavasta ns. "kokouksesta" ei ole vielä tarkempaa ajankohtaa ilmoitettu.
Tsaijai, näin vähän pelkäsinkin.. En kyllä mitenkään ehdi Porista junalla tampereelle --> Ylöjärvelle taimia hakemaan --> Torille ennen klo14. Saatika, että torilla olisi varmaan hyvä olla heti aamutuimaan niiden taimien kanssa.

Kasvattelen taimia lisää ja tuon seuraavaan toritapahtumaan. Miten olis joulun alla sloganilla: Lämpöä joulupöytään!  :-*

Joo ja miittiä vois mun puolesta järjestellä jossain kuppilassa/roosterissa/vastaavassa mahd. pian.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

TunturiTiger

Seuraava tori on vasta toukokuussa, mutta ennen sitä varmasti pidetään yhteyttä.

Macex

Jaolsten: onko sun taimi ylöjärvellä? Ite asun kato tässä ylöllä ja voisin noutaa&toimittaa tammelantorille.

2013
Kuiva ja Naseva.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Macex - syyskuu 14, 2011, 11:15:19 ap
Jaolsten: onko sun taimi ylöjärvellä? Ite asun kato tässä ylöllä ja voisin noutaa&toimittaa tammelantorille.
Nojuu tuollahan noi.. Itse en vaan ole kotona ennen lauantaita ja oon kieltäny vaimoa ja lapsia avaamasta ovia vieraille  ;D Huomenna aamulla tietty voisin ottaa nuo mukaan töihin, ja töiden jälkeen tuoda Tampereen keskustaan. Jos sieltä nuo joku käy hakemassa niin se olis pop. Eiku rock.

Toisaalta nuo taimet on vielä aika pieniä, että kelpaavatko torille? Muutamia pieniä lehtiä vasta ja mittaa se 5-10cm. Pitikö olla joko siemeniä, tai isohkoja taimia?

Fakta on joka tapauksessa kuitenkin, että eroon noista pitää kohtapian päästä. Oli kyllä yllätys, että itävyys oli lähellä 90%, mutta saipahan arvokasta kokemusta ensi kauden kasvatuksiin.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Macex

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 14, 2011, 11:36:04 ap
Lainaus käyttäjältä: Macex - syyskuu 14, 2011, 11:15:19 ap
ja oon kieltäny vaimoa ja lapsia avaamasta ovia vieraille  ;D
Tuo lienee fiksua, kun chilivarkaudet tuntuu yleistyvän jatkuvalla syötöllä. ;D

2013
Kuiva ja Naseva.

kieblack

Kai jätkät jaksaa alueenkin omaa vielä, yhdistyksen hallituksesta huolimatta, pakertaa? :)

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: kieblack - syyskuu 25, 2011, 00:00:37 ap
Kai jätkät jaksaa alueenkin omaa vielä, yhdistyksen hallituksesta huolimatta, pakertaa? :)

Jaksaa ne, kun niitä vähä potkii. ;)

hessi

juu, kyllä meitä potkijoita löytyy ;)

ja menestystä vaan tampereen pojille.

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry