Ruukunvaihdon vaikutus kukkimiseen?

Aloittaja Lihamestari, tammikuu 16, 2011, 17:03:30 ip

« edellinen - seuraava »

Lihamestari

Eli tollainen ongelma!

Ilokseni huomasin noita chilejäni ruiskutellessa, että kaikesta kiusaamisesta ja vajaalannottamisesta huolimatta, vähiten kiusattu Jalopeno alkaa ilmeisesti puskemaan kukkaa. 3 nuppua ainakin havaitsin... :)

Tänään meinasin vaihtaa noihin sellaset välikoon "ruukut", ennen kun istutan ne mulle jäävät yksilöt lopullisiin astioihinsa.

Onko kokemuksia, miten äijälle käy?
Vai mennäänkö periaatteella, että jos se tiputtaa nuput, niin sit tiputtaa, onpahan ainakin isommassa kupposessa...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

papereeka88

Itsellä on sen verran tietoa ihan ekalla kaudella juurikin jalapeñosta (muotona hercules),että siirsin niitä pienistä ruukuista isompiin,kun oli kukkia tulossa (elinuppuja kasvi täynnä ).Joissakin jalapeñoista nuput tippuivat pois,jotkin jatkoivat kuin mitään ei olisi tapahtunut ja jotkut tiputtivat nuput ja kukat pois ja olivat monta viikkoa ennenkuin alkoivat tekemään uusia.Eli omasta mielestä voi olla aika henkimaailman juttuja miten kasvit reagoivat.Viime kesänä,kun siirsin kasvit sitten myöhässä valmistuneeseen kasvariin niin oli kasveissa jo kypsyviä chilejä ja kukkia ei ainakaan raakileita tiputtanut,kukkia tiputteli,kyllä mutta uusia kasvoi tilalle.Viisaammat saavat jatkaa :)
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

TunturiTiger

Ekat nuput tippuu lähes aina. Vaihda vaan. Kyllä se uusia tekee.

Lihamestari

:)
No, kuvat on todisteena nupuista, jos joku ei usko!! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Jan

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 16, 2011, 17:22:08 ip
Ekat nuput tippuu lähes aina. Vaihda vaan. Kyllä se uusia tekee.


Itselläni lähes kaikki ovat tehneet kukkia ensimmäisistä nupuista. Lienee sitten aloittelijan tuuria. Ruukunvaihdosta eivät ole olleet moksiskaan.

Legoinsinööri

Kai se ruukunvaihdon jälkeen voi keskittää voimiaan päästäkseen isompiin ulottuvuuksiin. Tekeepä sitten enemmän nuppuja. Jotkut ovat oikein neuvoneet nyppimään ekat nuput pois niin kasvi voi vielä rauhassa kasvaa ja vahvistua. Jaksaa kantaa sitten hedelmääkin paremmin.

chili123

Lainaus käyttäjältä: Jan - tammikuu 17, 2011, 08:39:05 ap
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 16, 2011, 17:22:08 ip
Ekat nuput tippuu lähes aina. Vaihda vaan. Kyllä se uusia tekee.


Itselläni lähes kaikki ovat tehneet kukkia ensimmäisistä nupuista. Lienee sitten aloittelijan tuuria. Ruukunvaihdosta eivät ole olleet moksiskaan.

Itselläni oli sama, ensimmäistä kukkasista teki podeja. Ruukun vaihdoin kaiken lisäksi kesken kukinnan. En ainkakaa itse uskoisi, että ottaisi nokkiinsa. Kokeilemalla se selviää

Macex

Taitaa olla tähtien asennosta kiinni, että ottaako itseensä vai ei. Se on varmaa, että uusia kukkia tulee tekemään, jos et muuten onnistu kyseistä puskaa tappamaan.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Lihamestari

Eipä nyt ainakaan vielä ole nokkiinsa ottanu! Toiseenkin on näköjän tulossa nuppu... :)

Saa kukkia jos tahtoo, mitä niitä pois nyppimään! Yhtä noista jalluista olen kiusannut jo kahdella varttamisella, kun on intoutunut kasvamaan, notta siitä vois yritää vääntää jotain superkasvia! ;)

Lantavedestä ne ainakin tykkää oon antanu jokaisella juottokerralla, tosin niille kerkes noissa kertismukeissa iskeä jo jonkinnäköinen lantapula, kun pelkkää päijännettä annoin liian kauan...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Evilyn

Minä huomasin Caribbean Red Habanerossa nuppuja kuluvalla viikolla. Olin ajatellut vaihtaa mullat joskus tuossa kuun vaihteessa mutta vaihdoinkin saman tien, toiveena että se keskittyisi hetkeksi uuteen juuristoon ja unohtaisi sen kukinnan vähän keväämmälle  :)

Macex

Lainaus käyttäjältä: Evilyn - tammikuu 21, 2011, 11:58:50 ap
Minä huomasin Caribbean Red Habanerossa nuppuja kuluvalla viikolla. Olin ajatellut vaihtaa mullat joskus tuossa kuun vaihteessa mutta vaihdoinkin saman tien, toiveena että se keskittyisi hetkeksi uuteen juuristoon ja unohtaisi sen kukinnan vähän keväämmälle  :)
Kukkia vaan nyppimään sitten :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Kaltsu

Lainaus käyttäjältä: Macex - tammikuu 21, 2011, 15:29:24 ip
Lainaus käyttäjältä: Evilyn - tammikuu 21, 2011, 11:58:50 ap
Minä huomasin Caribbean Red Habanerossa nuppuja kuluvalla viikolla. Olin ajatellut vaihtaa mullat joskus tuossa kuun vaihteessa mutta vaihdoinkin saman tien, toiveena että se keskittyisi hetkeksi uuteen juuristoon ja unohtaisi sen kukinnan vähän keväämmälle  :)
Kukkia vaan nyppimään sitten :)


Luulen että kukkia nyppimällä kasvi vain innostuu enemmän kukkimaan. Näin ainakin totesin Inca Red Dropin kanssa. Yksi pois ja kaksi tilalle. Sehän chilin elämän tarkoitus on. Kukkia ja lisääntyä. Itse jättäisin nuput. Kuihtuvat todennäköisesti pois ja chili pääsee nopeammin jatkamaan kasvua.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!