tammikuu 10, 2025, 16:31:08 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Hazzen ensimmäinen kausi

Aloittaja Hazze, tammikuu 18, 2011, 23:44:11 ip

« edellinen - seuraava »

Hazze

Lainaus käyttäjältä: Zabi - tammikuu 23, 2011, 18:41:41 ip
Lainaus käyttäjältä: Hazze - tammikuu 18, 2011, 23:44:11 ip
Hankinnan alla on Vulkaponic jota ajattelin laittaa tulevaisuudessa joka astiaan jonkinmoiseen purkkiin ja ilmaa kiertämään myös niiden kautta, turha ajatus 10litraisiin bubblereihin?

Ei tunnu bubblereissa tarviivan.

p.s Se mopo tais sujahtaa just pirun kovaa tosta Kuopion ohi, ja kovaa oli karannu!  ;D
Mutta mikäpä minä olen sanomaan... alle 10 lajiketta piti olla... nyt 25 kasvamassa ja 10 idätyksessä! ;D

nyt pitää etsiä foorumilta taas lisää tietoa miten pitää/kannattaa alkaa vedenvaihdot tekemään tai yleensä seuraamaan........ se mopo se mopo
................. niin no se mopo keulii mut ihan vasta tuossa Kehä3:n kohdalla, tuli ostettua pH ja EC mittarit :DD

Menoihin +60€ lisää  :P

bluesman

Järkevä hankinta. Edulliset mittarit, ei niin harmita kun putoaa kivilattialle.

Jan

Lainaus käyttäjältä: Hazze - tammikuu 23, 2011, 12:05:48 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - tammikuu 21, 2011, 17:58:46 ip
Tämäpä oli aika mahtipontinen aloitus omalle päiväkirjallesi! Tervetuloa meidän chilihörhöjen seuraan vaan omastakin puolestani. Jos aloitus on tälläinen, niin mitä se onkaan sitten 2v tai pidemmän ajan päästä?

Pelottava kommentti tuo mahtipontisuus!  8)
Minähän vaan yritin oikealla lailla aloittaa ja luettuani hetken tätä foorumia tein listan mitä krääsää tarvii hankkia alkuun pääsemiseksi ja kun kriteereinä oli ainoastaan opiskelijan budjetti, niin ei tuota kalliimpia välineitä, siis valoja, hyllyjä, laatikoita oikein pystynyt ostamaan. Osa krääsästä löytyi entuudestaan kotoa ja kun ajattelin, että eihän nuo ihan kaikki hankinnat hukkaan mene vaikka kokeilu loppuisikin lyhyeen.

snip

Missäpäin maailmaa opiskelijabudjetista löytyy reilu 450 € pistää kasvatuksen aloitukseen?

Ei vaan oikeasti hieno homma, että aloitat kunnolla harkinnan kanssa. Toisaalta kyllä se harkinta pettää aika nopeasti alun jälkeen ;)

Hazze

Lainaus käyttäjältä: Jan - tammikuu 24, 2011, 21:07:53 ip
Missäpäin maailmaa opiskelijabudjetista löytyy reilu 450 € pistää kasvatuksen aloitukseen?

Ei vaan oikeasti hieno homma, että aloitat kunnolla harkinnan kanssa. Toisaalta kyllä se harkinta pettää aika nopeasti alun jälkeen ;)

Jos tarkkoja ollaan niin ei riitä pelkästään tuo opiskelijabudjetti kun olen myös kahden lapsen yksinhuoltaja isi. Tosi paljon pahempi tilanne kuin pelkkä opiskelija  8) ja ihan tässä kehäteiden välissä pk seudulla asustan.
Harkinta petti jo siemeniä tilatessa tai viimeistään siinä vaiheessa, kun piti kaikkia tilaamia lajikkeita pistää itämään eikä voinut mitenkään tyytyä pariin näin aluksi :D

Hazze

tammikuu 28, 2011, 12:26:53 ip #24 Viimeisin muokkaus: helmikuu 03, 2011, 20:10:44 ip käyttäjältä Hazze
Päivitetty lista itäneistä ja pari kuvaa todisteeksi etten ole yhtäkään saanut vielä hengiltä  8)

itänyt 03.02.2011 mennessä (22vrk) / itämään 12.01.2011

Capsicum. annuum
•   Bolivian Rainbow 3/3
•   Short Yellow Tabasco 3/3
•   Trinidad Bush 2/3

Capsicum baccatum
•   CAP 220 3/3
•   Aji Cristal 3/3

Capsicum chinense
•   7 pod / 7 pot 3/3
•   Habanero, Brown Large 3/3
•   Habanero, Caribbean Red 3/3
•   Pimenta da Neyde 3/3
•   Trinidad Scorpion, Morouga Blend 3/3

Capsicum frutescens
•   Duke Pequin 3/3

Capsicum praetermissum
•   CAP 1478 0/3

Capsicum pubescens
•   Rocoto, Red Peruvian 3/3
•   Turbo Pube 2/3

eli 37/42 = 88% itämisprosentti tähän mennessä (03.02.2011), muutamassa siemenessä eloa idätyslaatikossa, nuo 37 olen jo siirtänyt bubbleriin kasvamaan.

Hazze

Voisiko joku jeesata tietämätöntä aloittelijaa ja kertoa mitä yhdistelmää noista ravinteista joita olen ostanut, kannattaisi käyttää etten annostele övereitä?

Nyt taimet ovat olleet ensimmäiset 2 viikkoa bubblereissa Gro+Micro+Mato liuoksessa, jossa pH6.5 ja EC 0.40 ja pari päivää sitten nostin EC:n 0.83 tasolle

1) http://fi.eurohydro.com/floraseries.html GHEn FloraGro + FloraMicro + FloraMato ja myöhemmin vielä lisäksi + FloraBloom?

vaiko saako parhaan tuloksen yhdistelmällä
2) http://fi.eurohydro.com/floramato.html FloraMicro ja FloraMato

Taimet ovat minulla kotona sisätiloissa loisteputkien valossa kunnes auringonvaloa riittää ja siirrän ne kasvamaan 6 litran ämpäreihin, sitä mihin alustaan en ole vielä päättänyt, turve varmaan vaivattomin?

En tiedä miksi menin ostamaan merileväuutetta siksi kysynkin koska ja miten sitä kannattaa käyttää vai unohdanko koko aineen käytön?

Tänään tein parin ensimmäisen latvomisen (CAP 220 ja Aji Cristal)

Tähän ne hyllyt nyt päätyi eteläikkunalle odottamaan aurinkoisia kelejä

Vielä en ole tappanut ensimmäistäkään taimea  ;D

Hazze

Muutama taimi annettu kaverille, vielä noita itelle jäi pari  ;D

juuretkin kasvaa ja näyttää terveiltä

Hazze

5.2 ja tänään 9.2 latvotut Aji Cristalit

Katsotaan lähteekö latvaosa Aji Cristalista pukkaamaan juurta

5.2 latvottu CAP 220

jeQQ

Zabi

Lainaus käyttäjältä: Hazze - helmikuu 05, 2011, 14:27:47 ip
En tiedä miksi menin ostamaan merileväuutetta siksi kysynkin koska ja miten sitä kannattaa käyttää vai unohdanko koko aineen käytön?

Vesiviljelyssä et merileväuutetta tarvitse, ellet sitten vaihda bioponiseen vesiviljelyyn.
Jolla itse olen mennyt jo pitkään. :)

http://chiliwiki.fi/index.php?title=Bioponinen_vesiviljely
<br />Päiväkirjani 2011<br /><br />Iskä ei IHAN AINA ole väärässä. - Alisa 3v

chili123

Lainaus käyttäjältä: Zabi - helmikuu 09, 2011, 21:19:34 ip

Vesiviljelyssä et merileväuutetta tarvitse, ellet sitten vaihda bioponiseen vesiviljelyyn.

Kai sitä nyt sentään lehdille voi sumutella?

Zabi

Lainaus käyttäjältä: chili123 - helmikuu 09, 2011, 21:29:12 ip

Kai sitä nyt sentään lehdille voi sumutella?

Toki.
<br />Päiväkirjani 2011<br /><br />Iskä ei IHAN AINA ole väärässä. - Alisa 3v

Hazze

Juu en siis tuota merileväuutetta annostele bubbleriin.
Kuinkahan paljon tuo merileväuute suihkutettuna sotkee paikkoja, nuo taimet on tässä olohuoneessa niin kohta on lattiat, verhot, lamput ja hyllyt vihreenä? :D
En taida lähtee tuohon bioponiseen vaikka sitä alkuun mietinkin, annan noiden taimien kasvaa bubblereissa joko noin tai erikseen ja kesän tullen pistän ne turpeeseen.

Hazze

Ensimmäinen vedenvaihto, turhaa tuo kait oli kun liemet näytti kirkkailta.
Tein kuitenkin kun GHE:n ohjeissa niin neuvottiin  :P
Juuret näytti oikein terveiltä.

Yleiskuva chilisyvennyksestä, kuvassa oikealla ämpärit joihin ajattelin chilit kesällä pistää.

Hazze

Taas on tilaa kasvaa kun siirsin muutaman taimen väljempiin astioihin kasvamaan viemästä pienemmiltä valon.

Pikkasen lajittelua koon mukaan edellisen ja tämän laatikon kesken niin on lamppujen etäisyyttä taimien latvoista helpompi säätää.

Latvomisen tulos.

Hazze

pruuuuuuuuuuuuummmm................... näin ne valtaa jo lattiatilaa
Parasta A-ryhmää  8)

Hazze

Näin se paisuu.
Chiliyhdistykseltä saapui tänään tervetulo kirje jonka mukana kuuden lajikeen siemeniä joista 5 uutta minulle niin pitihän niitä heti laittaa itämään.  :D

Capsicum annuum
•   Thai
•   Spanish Red

Capsicum baccatum
•   Starfish

Capsicum chinense
•   Habanero, Sudden Death
•   Naga Morich

Edellisiä siemeniä idätin loisteputkien alla valossa ja kun noilta muutamalta itämättömältä vei valaisimen, piti laittaa siemenille 24/7 lämpö vanhalla matelijalämpömatolla.

Hazze

MrFrost

Paistilämpömittari?  :o

Aika hyvin on kieltämättä keulinut =)

-T
Lainaus käyttäjältä: bluesmanTrinidad scorpion Morouga blend; Mieto lasten chinense. Kannattaa tarjota ensimmäistä chiliään maistavalle. Savusalsa ihan ok. Riittoisa.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Räyhis - halvempi kuin luulin!

MadDog

Hartaudella olet paneutunut asiaan, ihan pro meininkiä! Siistiä jälkeä rakentelusta lähtien ja laadukkaita kuvia on ilo katsella! Tervetuloa chilipäiden jengiin!  ;D