tammikuu 10, 2025, 11:32:37 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Hessin sapattivuosi 2011

Aloittaja hessi, tammikuu 23, 2011, 17:57:33 ip

« edellinen - seuraava »

hessi

tossa se on eka oikealla ja valitettavasti pudottelee lehtiä edelleen...
ei oikein tykkää kasvarissa siirrän sen ulos heti kun taas kotona käyn ja keksin hyvän paikan :)
on mulla muutama "pistokas" juurtumassa katsotaan miten käy.

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

hessi

heinäkuu 16, 2011, 19:44:05 ip #41 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 16, 2011, 23:24:04 ip käyttäjältä hessi
Tulin taas kotiin ja kasvarissa näytti tältä...

Oli Lemon Drop hiukan kuivunut (autopotissa) ja eihän täällä kukaan viitsi vilkaista mun chilejäni saati
kastella...
oli mennyt tukkoon automaatin uimurin sisään tulo reikä...
no näyttää elvytys auttaneen ja samalla painepuhalsin kaikki letkut ja uimureiden reijät yms ja
siirsin vähän chilejä se ei vaan ole ihan helppoa, kun sit joutuu taas noi letkutukset osittain uusimaan.
vielä täytyis huomenna "leikellä" noi muutkin vähän siistimpään kuntoon.
nyt näyttää mun vaatimaton kasvusto tältä, 8 chiliä ja tänään tullut Naga...                                      mutta mullahan oli sapattivuosi :)

Flexu alkaa taas piristymään :) ei vaan ole mun juurruttamiset onnistuneet :(

Ja tuli mulle vihdoin Nagakin :) kun kävin auttelemassa Tammisillassa (n 300 nagaa siirsin pöytään) ja yksi jäi jotenkin käteen  ::)
ja minulle ei onneksi ole ollut mitään öttiäisiä kasvarissa, pieniä muurahaisia kyllä vaan harmittomia kaiketi, ellei ne sitte ole syynä siihen ettei Rocoto tee bodeja :(
kuvat vähän kenoja kun huono känny kamera :(

Ryhis

Hyvin näyttää kasvavan. Kun istuu tietsikalla ja katsoo työhuoneen ikkunan läpi parvekkeella olevia omia kasveja, niin ero parvekkeella kasvaneiden ja kasvarissa kasvaneiden välillä on valtava. Koko ja tuuheus on aivan omaa luokkaansa, puhumattakaan sadosta. Kyllähän minullakin on palkoa joka puskassa, mutta määrät näyttäisivät olevan aivan eri planeetalta. Lemon dropissa taitaa olla 15-20 palkoa tulossa  ;D
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

hessi

ja hillokausi on sitten avattu :)
tässä juuri valmistunut Lemon Drop sitruuna hillo :)
vähän tuli pimeä kuva  ::) no ulkona on jo pimeä...

muuten chileille ei juurikaan mitään erikoista kuulu odottelen tässä tuon Aji cristallin "pääsadon" kypsymistä et sais purkittaa :)

hessi

laitetaan tämä tännekkin :)
Olis lähtö huomenna ystävättären mökille sähköttömään ulkosaareen :)
joten ajattelin viedä lämpimäisiä tuliaisina (eivät kyllä enää kauan lämpimiä ole )
tässä saaristolimppua ilman chiliä  ::) ::) itse jauhoin jauhot :)
ja kesäkurpitsakakkua chilillä, ihme kyllä ei nagaa  :o ajattelin kokeilla joskus muutakin chiliä :)
kaksi erilaista chilimaustevoita toinen lihalle ja toinen kalalle ovat nyt pakastimessa varmuudeksi etten syö niitä olivat taas niin herkkua :)

hessi

elokuu 06, 2011, 18:41:54 ip #45 Viimeisin muokkaus: elokuu 06, 2011, 18:54:50 ip käyttäjältä hessi
sapattivuosi ei ole chilitön vuosi :)
vaikka kotikasvarissa ei kasva kuin muutama chili niin satoa tulee kyllä riittämiin :)
tänään Hessin "sakset" kävi taas siistimässä puskat ;)

ja siinä sitten tuli huomattua että Flexussa on podeja :) mikä riemu syntyi  :D :D
löysin puskasta kymmenen pientä podia ja yhden tippuneen

on siinä kahden kuva ovat vaan pieniä ja kun kännyllä otettu kuva (kamera rikki)
leikkasin sen kirurgisella veitsellä varovasti... löytyisikö siemeni?
suurennuslasin kanssa niitä sitten metsästin :) en tiedä ovatko siemeniä vai vaan kuvitelmaa...
7-8 löytyi :) järkky pieniä ovat jos siemeniä ovat?

muuten kasvari näyttää tältä

Aji Cristal koki myös rajun leikkauksen ja sieltä löytyi kaksi yhteen kasvanutta Aji Cristallia

muutama turbo Pubekin tulossa

ja läjäpäin Homeraa kunhan kypsyvät

päivän sadosta tein Aji Cristal etikka säilykettä ja chilikurkkuja :)
[/URL
[URL=http://kuvapilvi.fi/k/]

tässä valmiit tuotteet

tästä vaatimattomasta sadosta nauttii enemmän kuin edellis vuosien järkky sadoista  ::)
jää aikaa muuhunkin elämään ;)

ostin nimittäin veneen, jolla on nyt helppo huristella "mökki" saareen ja nauttia kauniista kesäillasta
omalla ilta aurinko rannalla...

vaeltaa metsässä, kerätä kanttarellejä ja mustikoita...
ps täytyy vielä lisätä, et vaikka en ole juurikaan kasveja hoidellut, niin minkäänlaisia tuholaisia ei
kasvarissani ole näkynyt :) kaikki voivat mitä mainioimmin ilman mamma kovaa komentoakin ;)

Nizo

Onnea Flexuista. Hyvältä näyttää muutenkin. On se jännää miten toisen sapattivuosi tuottaa enemmän satoa, kuin oma ensimmäinen kunnon kasvatuskauteni  ;D

On muuten komeat maisemat!

Landspeed

asiallisen näköstä settiä!

hessi

Voi Pojat... ette tiedä kuinka ihanaa on kerätä vain muutamia podeja ja leikellä alle kymmentä puskaa :)
tää on niin mukavaa et taidan jatkaa sapattivuotta  ::) ::)
ja noi maisemat... juu on ne ihanat... nyt kun on kaksi kertaa tänä kesänä ehtinyt ihailla niitä :)
ehkä Chilifestin  jälkeen taas ehdin, tuntuu hölmöltä, kun mulla on vain alle puolen tunnin venematka mökkisaareen  ::), mut kun toi palkkatyö vie kaiken ajan :(

coco

Kylläpä näyttää purkit herkullisen upeille. On kyl tosi pieniä marjoja flexussa.. likenisikö pistokasta pensaasta?

jortikka71

Upee Aji! Ja jos mahdollista, niin vielä upeammat maisemat..
Nauti olostasi, tosin oli kyllä viime kaudella oikein mukava seurata päiväkirjaasi sekä kommenttejasi.. ;)

hessi

tarkoitukseni on kyllä jakaa flexusta pistokkaita, osan tuon jo Tampereelle ja jokainen saa sitten itse yrittää juurruttaa :)

Toni.A

Voin kyllä sanoa, että onnistumisprosentti on sitten aika pieni, miltei olematon. Mulla kyllä kävi tuuri, sillä kymmenkunta oli juurtumassa erillaisilla tavoilla ja märkään turpeeseen tökkästy vahingossa lähtikin kasvamaan. Toinen kasvaa hydrossa ja oli valmiiksi juurtunut. :)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

hessi

Ja Flexun pistokkaita himmoinneet :)
minulla on mukana 4 ylimääräistä satsia postokkaita, jos joku haluaa varatkoon nyt omansa :)

Rundari

coco

hessi

coco:lle on jo varattu oma
Rundari otatko Tampereella vai toimitanko myöhemmin Raumalle?

Siku

elokuu 18, 2011, 21:23:16 ip #57 Viimeisin muokkaus: elokuu 19, 2011, 10:17:04 ap käyttäjältä Siku
Kelpaisi myös! Saat sen lähelle hoitoon kesäksi (Korppooseen).

Edit: Pieni ulkoasun korjaus

Rundari

No voisimmää sen tosta 47:lta hakee vaikka jokukerta niin ei tartte tampereella kuskata sitä.

hessi

on jo mukana tuo 7 "puskaa" joten nämä on nyt jaossa.