tammikuu 09, 2025, 20:35:51 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Myykää vaan, vaikka koko suomi!

Aloittaja MasaT, helmikuu 03, 2011, 02:43:19 ap

« edellinen - seuraava »

MasaT

Eikö kukaan tajua, mitä täällä tapahtuu!
Aika pian suomi on myyty ulkomaalaisille.

biblo

"Grow food, not lawns"

jeQQ

No eipähän tartte muuttaa ulkomaille jos tässä kerran omistajat vaihtuu 8)

MasaT

Otti vaan vähän aivoon, kun uutisista tuli, että taas oli yksi suomalaisfirma myyty ulkomaalaisille sijoittajille.
Ei lupaa mielestäni ainakaan työntekijöille mitään hyvää. Saatikka sitten muuten Suomen taloudelle.

linker

On vain ajan kysymys, milloin nokiakin siirtää koko tuotantonsa ja muun toimintansa ulkomaille.
Stora Enson Karvinen on otettu hallitukseen. Kokemusta siis löytyy. Minulle sinänsä asia on yhdentekevä.

Se mitä neukuilta jäi sodassa saamatta, ostetaan nyt jälkeläisten toimesta pois. Olematonta itsenäisyyttä se ei vaaranna, mutta
rähmälläänolon nykytyyli kyllä jotenkin oksettaa. Tarkoitan mitä kaikkea noiden suomenostajien eteen tehdään tuolla rajan tuntumassa,
päämääränä tietysti ansaitseminen.

miemsl

Jostain yksittäisistä firmoista en olisi niin huolissani kuin kansallisista luonnonvaroista kuten pohjavesistä. MMM nimittäin ajoi lakiin muutoksen joka mahdollistaa pohjavesien myynnin, jos muistatte sen asuntovaunuleirimielenosoituksen eduskuntatalon edessä pari vuotta sitte, tuo leimattiin huuhaaksi mutta niin vain saatiin taas luonnonvarojen "yksityistämiselle" ovi auki. Puhumattakaan nyt Kemira Growhow myyminen, arviolta 30mrd omaisuus myytiin Yaralle noin 0.2mrd. Niin ja tuo paljonpuhuttu Talvivaara myytiin yhdellä eurolla sen nykyiselle omistajalle, ja näitä riittää muitakin vaikka kuinka Sonera, Sukros, kunnalliset energialaitokset, YLE jakeluverkko Digia, ... Kaava on sama, kansallinen verovaroilla rakennettu menee alle markkinahintaan, kuinkahan moni poliitikko tekee noissa kunnon tilin?

koshui

Lainaus käyttäjältä: miemsl - helmikuu 03, 2011, 21:44:55 ipYLE jakeluverkko Digia

Digita. Digia on softatalo.

Aihe sopisi kyllä paremmin tuonne jäkä osastolle :)

MasaT

Minun puolestani saa siirtää.
Olen vaan turhan herkkä tietyille asioille ja en jaksa sitä enempää selitellä.
Kaikki menee omasta painostaan eteenpäin.