tammikuu 08, 2025, 21:56:10 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Minkäs merkkinen kännykkä on käytössänne ?

Aloittaja ChiliPola, helmikuu 06, 2011, 12:02:24 ip

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz

Joo onhan tuolla tollainen mainoslause, mutta 735 on paras Lumia hinta-laatusuhteeltaan. ;) Plus tunnen laitteen speksit aika läpikotaisesti, olin valmistamassa juuri kyseistä mallia. Hintaansa nähden todella hyvät kamerat molemmin puolin, näyttö, akun kesto, digitaalinen zoomaus yms.

chilifellow

Ok. Mitä mieltä olet Nokia lumia 925:sta? Tehty kai Kiinassa.
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

Jani M

helmikuu 02, 2015, 14:50:05 ip #382 Viimeisin muokkaus: helmikuu 02, 2015, 14:51:44 ip käyttäjältä Jani M
Kiinassahan nuo kaikki.

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - helmikuu 02, 2015, 13:14:07 ip
Joo onhan tuolla tollainen mainoslause, mutta 735 on paras Lumia hinta-laatusuhteeltaan. ;) Plus tunnen laitteen speksit aika läpikotaisesti, olin valmistamassa juuri kyseistä mallia. Hintaansa nähden todella hyvät kamerat molemmin puolin, näyttö, akun kesto, digitaalinen zoomaus yms.

Joo, kyllähän se vähän yllätti se hinta, kun ensin luki speksit. Mutta vähän sama homma oli ton 930:n kanssa. :p

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Jani M - helmikuu 02, 2015, 14:50:05 ip
Joo, kyllähän se vähän yllätti se hinta, kun ensin luki speksit. Mutta vähän sama homma oli ton 930:n kanssa. :p

Jep, tosin omaan budjettiini sopi enemmän tuo "selfiepuhelin". :D

Lainaus käyttäjältä: Jani M - helmikuu 02, 2015, 14:50:05 ip
Kiinassahan nuo kaikki.

Paitsi että myös Vietnamissa. ;)

sorrii

Mä sain Joulupukilta Lumia 1520'sen ..

Onhan se hiano. Laitteena mahtava, mutta en kyllä oikein ihastu tuohon Windowsiin, kun tuntuu aika rajoittuneelta ja avuttomaltakin Androidia yli 5v käyttäneelle.
Kamera on hyvä, mutta sovellus muuttui paljon huonommaksi viimeisessä päivityksessä: Aikaisemmassa oli pika-asetukset hämäräkuvaukseen ja "urheiluun". Uudella versiolla pitäisi vain käsisäädöllä saada asetettua, mutta ainakaan minä en (o)saa otettua muuta kuin sotkua hämärissä oloissa ...

Itse puhelin-toiminto on suorastaan naurettavaa kuraa verrattuna Androidin nerokkaaseen tapaan löytää ajattelemasi nimi suurinpiirtein ekalla näppäinpainalluksella .. [oikeesti viimeistään 3'lla näppäimellä on oikea nimi ruudulla ....] ja muistio toimii loogisesti ...

Netin selaamisessa iso kirkas näyttö on kiva, mutta taas se Windows ...  ??? ???
Zoomi tekee ihan mitä itse lystää, jos yleensä tekee mitään. Oletuksena nettiselain skaalaa sivut niin että näkyy tekstiä kerralla kolme sanaa neljällä rivillä tällä isolla fullHD-näytöllä.
Kun sitten yrität siirtää [panoroida] näyttöä, keksii laite yhtäkkiä alkaakin zoomaamaan, juuri kun olet hirveän ähellyksen jälkeen saanut skaalattua palstan sopivaksi ...
Meinaa kone lentää seinään joka kertta kun erehtyy käyttämään nettiä!

Eli hyvä kamera aurinkoisiin oloihin, vaikkakin vähän turhan suuri. Puhelintoiminnot rajoitetusti myös käytettävissä. Hintaa järjestelmäkameran verran .....  :-X ...kannattaa ostaa!
[=minulta! - sitten kun tulee myyntiin]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: sorrii - helmikuu 02, 2015, 15:10:09 ip
Onhan se hiano. Laitteena mahtava, mutta en kyllä oikein ihastu tuohon Windowsiin, kun tuntuu aika rajoittuneelta ja avuttomaltakin Androidia yli 5v käyttäneelle.

Muutaman tunnin tuota räplänneenä tuli heti alkuunsa aivan sama fiilis. En ole koskaan myöskään tykännyt tuosta Windows 8 tiiliteemasta. :-\ Minusta se vain ei ole hieno. Mutta eiköhän tuohonkin totu. Kaikkea pitää kokeilla. :D

sorrii

LainausEn ole koskaan myöskään tykännyt tuosta Windows 8 tiiliteemasta. :-\ Minusta se vain ei ole hieno. Mutta eiköhän tuohonkin totu. Kaikkea pitää kokeilla. :D

Joo. Mulle vähän ristiriitainen tuo. Asensin pöytäkoneelle W8'n heti kun sen sai [=halvalla]: En ole mitään ostoa niin katunut! Vitutti aina kun koneen aukaisin. Turhaa kiusantekoa piilottaa kaikki tutut toiminnot. Ei edes konetta osaa sammuttaa ilman että lukee jostain ohjeen  ???

Siitä syystä en pitkään voinut kuvitellakaan että käyttäisin Windows-puhelinta: olisi aina pelko että lentää vahingossa puhelin seinään ... oikeesti. 8.1-päivitys korjasi vähän tilannetta pöytäkoneella, mutten edelleenkään pidä siitä. Se "metro-käyttöliittymä" on tasan turha ja sekoittaa vaan. Kaikki säädöt löytyy kun etsii, mutta hankalammin vaan kuin ennen. Mieluimmin mä käyttäisin Windows XP'tä!

Kun oon kaupoissa kokeillut Windows-puhelimia, olen tehnyt päätelmän kuitenkin että sujuvastihan se systeemi toimii ja oon jopa suositellut sitä esim. eukolleni joka ei rakasta vempeleiden säätämistä  :D
Mä annoin vanhan Huawei G700 -puhelimeni emännälle Joulun jälkeen. Eilen tuo vihdoin suostui työntämään sim-korttinsa siihen ekan kerran! Oli vähän kokeillut pari kertaa muuten vaan. Siinä sitten meni koko ilta kun yritettiin virittää widgettejä ja kuvakkeita kotiruuduilla ...

Tän uuden puhelimeni mä sain joululahjana kun vähän vihjasin joulupukille  8) ... itseäni siis saan syyttää! En vaan etukäteen arvanut että noita pikkuhidasteita tulee sen kanssa. Äkkiähän näihin tottuu ja viat vituttaa vaan periaatteesta, kun tietää että voisi olla paremminkin. Isosta mä tykkään  ;)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Jani M

Windows Phone on oikeasti Androidiin tottuneelle maailman vaikein puhelinkäyttis. Ja toisin päin. Minä en tule ollenkaan toimeen Androidin kanssa. Sen käyttöfilosofia on niin erilainen.

sorrii

LainausSen käyttöfilosofia on niin erilainen...

Mikähän se on se filosofia?

Musta ainoa oikea filosofia tallaisissa laitteissa on että asiat tomii intuitiivisesti ja ne oppii kokeilemalla.
Androidin mä opin aika nopeasti aikanaan, kun ostin Nokian peruspuhelimen jälkeen HTC Magic'in.
Toki jäi oppimatta joitain toimintoja, kun en mitään ohjetta koskaan lukenut eikä puhelimen mukana edes ohjeita tullut!

Tässä Windowsissa oon huomannut että jotkut toiminnot toimii näytön reunassa vetämällä johonkin suuntaan yhdellä sormella: jotain aina tapahtuu, vaan en ymmärrä miksi ja mitä.
Androidin nipistys-zoomi ja panorointi vetämällä sormella toimii ilman että tarvitsee tietää, tai lukea jostain ohjeesta ...
Lieko Win-phonessa vastaavaa ajattelua kuin pöytä-windowsissa, että insinööri keksii kivan tavan ensin piilottaa jonkun toiminnon näkyvistä [esim. ohjauspaneeli] ja sitten saa kertoa tyhmälle käyttäjälle että "pitää viedä se sormi sinne näytön oikeaan yläkulmaan" jne ...Tietenkään ei oteta huomioon ettei kaikilla ole kosketusnäyttöä ja että 30" näytöllä se laattanäkymä on aika tyhmä: ja varsinkin ne pikkuohjelmat kokoruututilassa ...jne

Win kasia opetellessa ei kyllä kovin intuitiivisesti tullut mieleen että pitää alkaa nurkkia koluamaan hiirellä, ja että koneen sammutus on tehty niin vaikeaksi, että normi-ihminen tarvitsisi viikon kurssin siihen.
Jos ja kun oikeesti minä teen jotain työtä tietokoneella, käytän wanhaa kunnon XP'tä enkä liitä sitä konetta ollenkaan verkkoon. Nämä uudemmat sitten toimii leluina ja saa sekoilla ...

Yksi ominaisuus kyllä tässä mun Nokiassa on loistava: siinä on erillinen fyysinen kamera-nappi. Sillä saa anteeksi jo monta isoakin vikaa ... Puhelin on mulle pääasiassa kalenteri, herätyskello, kamera, sähköposti sekä aika harvoin puhelin. Netin käyttö jää [mökki]reissuille eikä niin haittaa että toimiikin aika surkeasti. Sääli vaan, kun verkko on tajuttoman nopea muuten ...

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: sorrii - helmikuu 02, 2015, 18:00:16 ip

Musta ainoa oikea filosofia tallaisissa laitteissa on että asiat tomii intuitiivisesti ja ne oppii kokeilemalla.
Androidin mä opin aika nopeasti aikanaan, kun ostin Nokian peruspuhelimen jälkeen HTC Magic'in.
Toki jäi oppimatta joitain toimintoja, kun en mitään ohjetta koskaan lukenut eikä puhelimen mukana edes ohjeita tullut!

Tässä Windowsissa oon huomannut että jotkut toiminnot toimii näytön reunassa vetämällä johonkin suuntaan yhdellä sormella: jotain aina tapahtuu, vaan en ymmärrä miksi ja mitä.
Androidin nipistys-zoomi ja panorointi vetämällä sormella toimii ilman että tarvitsee tietää, tai lukea jostain ohjeesta ...
Lieko Win-phonessa vastaavaa ajattelua kuin pöytä-windowsissa, että insinööri keksii kivan tavan ensin piilottaa jonkun toiminnon näkyvistä [esim. ohjauspaneeli] ja sitten saa kertoa tyhmälle käyttäjälle että "pitää viedä se sormi sinne näytön oikeaan yläkulmaan" jne ...Tietenkään ei oteta huomioon ettei kaikilla ole kosketusnäyttöä ja että 30" näytöllä se laattanäkymä on aika tyhmä: ja varsinkin ne pikkuohjelmat kokoruututilassa ...jne

Win kasia opetellessa ei kyllä kovin intuitiivisesti tullut mieleen että pitää alkaa nurkkia koluamaan hiirellä, ja että koneen sammutus on tehty niin vaikeaksi, että normi-ihminen tarvitsisi viikon kurssin siihen.
Jos ja kun oikeesti minä teen jotain työtä tietokoneella, käytän wanhaa kunnon XP'tä enkä liitä sitä konetta ollenkaan verkkoon. Nämä uudemmat sitten toimii leluina ja saa sekoilla ...

Yksi ominaisuus kyllä tässä mun Nokiassa on loistava: siinä on erillinen fyysinen kamera-nappi. Sillä saa anteeksi jo monta isoakin vikaa ... Puhelin on mulle pääasiassa kalenteri, herätyskello, kamera, sähköposti sekä aika harvoin puhelin. Netin käyttö jää [mökki]reissuille eikä niin haittaa että toimiikin aika surkeasti. Sääli vaan, kun verkko on tajuttoman nopea muuten ...

En osaa vieläkään varmaan samuttaa muuten kuin Alt+F4  ;D se valikkohöskä sammuttamiseen on vain liian vaikea. (WIN8.1)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

ottulo

Lainaus käyttäjältä: sorrii - helmikuu 02, 2015, 18:00:16 ip

Käypä kokeilemassa jossain DNA-kaupassa Jollaa, eli käyttiksenä Sailfishiä. Siinä on juuri tuota intuitiivisuutta ja yksinkertaisuutta haettu. Nyt puhelimen myös saa alle 200 € hintaan "rajoitetun ajan" (en tiedä kuinka pitkään) käyttämällä Jollan omassa kaupassa koodia FOSDEM2015. DNA:lla tietty omat hinnat, joten liikkeessä ei kannata koodia tyrkyttää. :D

Jani M

No siis, androidissa mua riivaa just se informaatioähky. Käyttöliittymäsuunnittelussa on nimenomaan tavoitteena piilottaa vähemmän käytetyt jutut jonnekin pois näkyvistä ja eniten käytetyt on sitten intuitiivisesti käytettävissä. Mutta tää voi olla mun vinouma, ammattitauti kenties. :D

wille

Sampan xcover 2:sta irtosi lataus/usb-pistokkeen läppä. Ei kellään sattuisi lojumaan puurolusikan syrjään laittanutta konetta nurkissa? En nimittäin netistä varaosana uutta läpyskää löytänyt...
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: wille - helmikuu 15, 2015, 12:39:14 ip
Sampan xcover 2:sta irtosi lataus/usb-pistokkeen läppä. Ei kellään sattuisi lojumaan puurolusikan syrjään laittanutta konetta nurkissa? En nimittäin netistä varaosana uutta läpyskää löytänyt...

xcover 1 lojuu kyllä nurkissa, mutta taitaa tuo läppä olla vähän eri mallinen noissa?

wille

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - helmikuu 15, 2015, 12:55:10 ip
Lainaus käyttäjältä: wille - helmikuu 15, 2015, 12:39:14 ip

xcover 1 lojuu kyllä nurkissa, mutta taitaa tuo läppä olla vähän eri mallinen noissa?

On hyvinkin. Täälläkin makaa nimittäin yksi ruksikuoren vanhempi versio.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Hapa_Nero

Nytkun kaikilla tuppaa olemaan sellanen Aiphone, niin minäpä ostinkin myphonen  ;D

bläkkäri

Onkos kukaan ehtinyt vielä tutustumaan tuohon YotaPhoneen? Kun tuo S3 viimein joskus kosahtaa, voisi tollaista kilkettä kait harkita?

ÄläMölö-64

masaiman

Tänään paukahti postista XiaoCai X6, vielä ei päässy testailemaan koska akku on aivan rutikuiva niin ei lähde päälle ja mulla on microsim S3 galaxyssä ja se adapteriosa on kuormurissa. Itse puhelin ei paina käytännössä yhtikäs mitään mutta 5000mAh akun kanssa yhteispainoa saman verran kun millä tahansa vastaavalla kalikalla. Laatu nyt ei ole mitään huippuluokkaa vaan ei ollu kalliskaan.

akselsson1

Ihan kyllä mielenkiinnolla odotan kuinka tuo pelittää, raportoit sitten kun on vähän kokemuksia  :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011