Chiliyhdistyksen kasvatuskilpailu 2011

Aloittaja shp, helmikuu 08, 2011, 13:14:49 ip

« edellinen - seuraava »

Macex

Lainaus käyttäjältä: Toni.A - syyskuu 14, 2011, 22:44:05 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - syyskuu 14, 2011, 22:23:59 ip
Mikä estää pistämästä pystyyn foorumin omaa kasvatuskilpailua, kun yhdistyksellä on jo omansa? Ei kai yhdistys voi kaikkia kaapata?  :o
No samaahan minäkin jo viestissäni esille toin, mutta kannatan silti tätä kirjoittajaa! :D
tuli kanssa mieleen, että mitenkä yhdistys voi ottaa haltuunsa toisen, täysin heihin riippumattomattoman foorumin kasvatuskilpailun? Eikö yhdistyksen sivuille ole yhtään osallistujaa tullut, niinkuin tänne, eli oli parempi kaapata arvokkaampi laiva?

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

shp

hehee, nyt alkaa jo menemään överiksi =P

Viime vuoden kisa oli mukava ja siihen otti osaa monta kasvattajaa, joten ajattelin että vois koittaa hommata jotain palkintojakin seuraavaan kisaan ja tämä oli helpointa kun lähtee kyselemään sponsseja yhdistyksen nimiin kumppaneilta. Ei ollut mitenkään tarkoitus omia tätä kisaa, vaan parantaa sitä palkintojen muodossa, eikä siitä mitään valituksiakaan kuulunut kun tämä pistettiin pystyyn.
En osannut kuvitella että yhdistykselle sähköpostin lähettäminen muodostuisi niin suureksi vaikeudeksi, että porukka jättää sen takia osallistumatta ja vieläpä vetää palkokasveja nenään, mielestäni täysin mitättömästä asiasta. Idea sähköpostiosallistumisen takana oli se, että se on tasan yhtä helppo/vaikea kaikille ihmisille, chilifoorumille rekanneille, yhdistyksen jäsenille ja niille jotka eivät ole kummassakaan poppoossa.

Olisi mukavaa jos joku voisi selittää yksinkertaiselle, miksi kisakuvan lähetys sähköpostissa on niin mahdoton idea, itse en tosiaankaan ymmärrä. Vai onko ainoa syy tosiaankin "Chiliyhdistys"? Ei tosin ole ainoa asia mikä multa menee yli hilseen =)

En myöskään käsitä tätä vastakkainasettelua joka tältä foorumilta lähtee, me vastaan yhdistys. Samaa porukkaa ollaan, siksi kisakin on kaikille.
The Chilemaninkin kisaan moni osallistui, vaikka siihen ei saanut kuvia mukaan postaamalla ne tälle foorumille, mutta ei siitä ollut sivukaupalla katkeraa tilitystä yms.

Miksi ei ole väliaikatilastoja listattuna? Koska ei vielä ole kauheesti ollut osallistujia ja puolityhjä tuloslistaus näyttäisi tyhmältä =(
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

PP

Lainaus käyttäjältä: shp - syyskuu 16, 2011, 22:08:47 ip
hehee, nyt alkaa jo menemään överiksi =P


Haloo nousi pohjimmiltaan siitä, että tämän ketjun ekan sivun viestisi kuvien postaamisesta tänne tulkittiin osallistumistavaksi. Sitten kun paljastui ettei se ollut siksi tarkoitettu, keskustelu lähti käsistä. Olen pitkälti samoilla linjoilla, että tästä on tehty turhaa huutoa. Asiaakin on mukana, tärkeimpänä ekan viestin linkin toimimattomuus. Korjaatko sen, että ihmiset löytää kilpailun ohjeet ja säännöt.

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: shp - syyskuu 16, 2011, 22:08:47 ip
hehee, nyt alkaa jo menemään överiksi =P



Mun mielestä kisan hauskuus meni siinä viimeistään kun vaaditaan että kuvat pitää postittaa johkin sähköpostiin.. Teillä on luonnollisesti tilannepäivitykset tän hetken johtochileistä kuvien kera yhdistyksen sivuilla?

"Miksi ei ole väliaikatilastoja listattuna? Koska ei vielä ole kauheesti ollut osallistujia ja puolityhjä tuloslistaus näyttäisi tyhmältä =("

Miksiköhän ei oo osallistujia??

"En myöskään käsitä tätä vastakkainasettelua joka tältä foorumilta lähtee, me vastaan yhdistys. Samaa porukkaa ollaan, siksi kisakin on kaikille."

-Varastin röyhkeästi Chiliyhdistyksen alle kasvatuskisan???

Samaa porukkaa ollaan joo.. Yhdistyksellä monen tonnin netti mitkälie suunnittelijat, mutta mitään tapahdu. Chilifoorumit pyörii oman käsityksen mukaan ihan käyttäjien toimesta? Karkeasti veikkaisin että 85% suomen chilikasvattajista pyörii ainakin aika-ajoin chilifoorumeilla.. Yhdistyksen sivuilla prosentti lienee reippaasti alle 50.. 15-25% arvelisin.


shp

Eli kisan hauskuus meni heti kun se aloitettiin, kun sähköposti on alusta asti lukenut säännöissä. Nyt ymmärrän.. tai sitten en.
Mutta ei minua enää oikeasti kiinnosta ettei ihmiset halua osallistua, vapaa maa ja internets.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

InkRose

En tiedä minkälaisia väliaikatietoja kukakin edellä tarkoittaa, mutta ainakin nyt kun kausi alkaa olla lopuillaan, voisi kisan tuloksia laittaa "livenä" etusivulle, eli kunkin sarjan johtohedelmän (tai top 3 tms.) mitat. Niitä sitten päivitettäisiin sitä mukaa kuin ehditään tulosilmoituksia käsitellä. Joku tämmöinen voisi olla omiaan innostamaan yhdistyksen sivuilla käyviä kasvattajia osallistumaan.

Toki ne palkinnotkin on varmasti kivoja, luultavasti jopa hyödyllisiä, mutta ei ne minun osallistumiseeni vaikuttaneet. Olennaisin kannustin itselläni lähteä kisaan oli ohikiitävä maine osan foorumilaisista keskuudessa. Sekä tietenkin se, että Cajamarcani ensimmäinen hedelmä oli niin iso, että ajattelin sillä olevan mahdollisuus vähän jopa pärjätä vertailussa.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: shp - syyskuu 16, 2011, 22:08:47 ipEn osannut kuvitella että yhdistykselle sähköpostin lähettäminen muodostuisi niin suureksi vaikeudeksi, että porukka jättää sen takia osallistumatta ja vieläpä vetää palkokasveja nenään
----
Miksi ei ole väliaikatilastoja listattuna? Koska ei vielä ole kauheesti ollut osallistujia.



Et ole tainnut ymmärtää chilinkasvatuskisan syvempää olemusta.
Väliaikatulosten, kuvien ja kommenttien julkaisu on aivan oleellista. Se on sitä viihdettä ja opiksi monille aloitteleville kasvattajille. Se on yhteistä hauskanpitoa.


Lainaus käyttäjältä: shp - syyskuu 16, 2011, 22:08:47 ipThe Chilemaninkin kisaan moni osallistui, vaikka siihen ei saanut kuvia mukaan postaamalla ne tälle foorumille...


Viimevuotinen Chileman-kisa esimerkiksi. Järjestäjä julkaisi väliaikatietoja pitkin kesää, mutta saksalainen chilifoorumi ei tyytynyt siihenkään, vaan alkoi julkaista omien jäsentensä kuvia, kokemuksia ja kommentteja rocoton kasvatuksesta. Sinnehän minäkin eksyin ja sain samalla ystäviä sieltä. Ei ihme, että lopulta kisan kärkipaikat menivät melkein kaikki tuon keskustelupalstan osanottajille.

Lainaus käyttäjältä: shp - syyskuu 16, 2011, 22:08:47 ip... ajattelin että vois koittaa hommata jotain palkintojakin seuraavaan kisaan...


Keskinäinen kannustus on voimaa, ei yksi palkintoluettelo tai edes "arvokkaat" palkinnot (joista enintään yhden suostuisin edes ottamaan kotiini).

mohla

Lainaus käyttäjältä: shp - syyskuu 17, 2011, 02:56:50 ap
Eli kisan hauskuus meni heti kun se aloitettiin, kun sähköposti on alusta asti lukenut säännöissä. Nyt ymmärrän.. tai sitten en.
Mutta ei minua enää oikeasti kiinnosta ettei ihmiset halua osallistua, vapaa maa ja internets.


Kisan hauskuus meni tuossa ao. kommentissasi.  >:(

Lainaus käyttäjältä: shp - helmikuu 08, 2011, 13:18:40 ip
Varastin röyhkeästi Chiliyhdistyksen alle kasvatuskisan, lisätietoa:
http://www.chiliyhdistys.fi/pages/fi/kasvatuskilpailu.php


Kuten Chilivaarikin tuossa sanoi, niin mielestäni kisan hauskuus oli juuri siinä, että koko ajan oli tarjolla kuvia, tietoja ja järjestys kisassa tuossa yhdessä ketjussa. Tämä nykyinen järjestely on vain turhaa vaikeutusta ja tiettyjen henkilöiden hommien muka helpottamista, kun kisaajan pitää lähettää tuloksensa sähköpostilla jonnekin, miettiä saako siitä tulosten lähetyksestä ja vastaanotosta jonkin varmistuksen, kun mitään väliaikatietojakaan ei julkaista. Ainakaan yhdistykseen kuulumattomien nähtäväksi. Turhaa työtä niin paljon, mistä ei mitään jää käteen.  >:(

Minulla ei ainakaan tälläiseen pelleilyyn riitä mielenkiinto, vaikka kisassa pärjääviä chilejä olisikin puskissa. Paskat palkinnoista, kun kisa on jo sieltä ja syvältä. Vuoden 2010 kisa toimi mielestäni hyvin ja toivon, että 2012 kisan ketjun pohjilta päästään vielä parempaan! =)

popcornmaker

Chilivaari sen sanoi:

"Et ole tainnut ymmärtää chilinkasvatuskisan syvempää olemusta.
Väliaikatulosten, kuvien ja kommenttien julkaisu on aivan oleellista. Se on sitä viihdettä ja opiksi monille aloitteleville kasvattajille. Se on yhteistä hauskanpitoa."

Itse painottaisin sanaa hauskanpito.. Onhan se pirusti hauskempaa kirota kuvin ja sanoin kun oma chili jää sen 7 milliä "kärkituloksesta" (ja sormet ristissä toivoa että se hieman vielä kasvais). Ja vaikkei omilla chileillä olisikaan asiaa kärkeen niin parasta reality chili viihdettä on seurata muiden huipputuloksia. Palkinnoissa mitään väärää ole, mutta mun mielestä epäoleellinen asia.

Macex

syyskuu 18, 2011, 02:59:53 ap #49 Viimeisin muokkaus: syyskuu 18, 2011, 12:38:44 ip käyttäjältä Macex
Eipä ole viimevuosina jaettu muutakuin henkistä kunniaa voittajalle, niin miksi tästäkin pitäisi nyt jotain pölynimureita tai telttoja saada? Kun kuitenkin jokainen tavallaan itseään vastaan kisaa, mutta siinä sivussa muita, niin hauskanpidostahan tässä on vilpittömästi kyse!

*siistitty jälkikäteen.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

shp

syyskuu 25, 2011, 01:46:03 ap #50 Viimeisin muokkaus: syyskuu 25, 2011, 02:08:46 ap käyttäjältä shp
Noniin, Chiliyhdistyksen jäsenkokous vahvisti että tämänvuotinen kisa mennään alkuperäisillä säännöillä.

Edit: Minä ymmärrän kyllä miksi ihmiset haluavat laittaa kuvat tänne, eikä sitä kukaan ole kieltämässä. Mutta kun säännöissä lukee että osallistuminen sähköpostiin, niin ei minusta ole oikein muuttaa sääntöjä kesken kisan. En myöskään ymmärrä miksi osallistuminen sähköpostilla poissulkisi oman kasvatuksen julkaisemisen tälläkin foorumilla, että muutkin näkee missä menee. Sen takia alunperin keskustelun aloitinkin tänne. Joudun myös rehellisesti myöntämään, että epäilen joidenkin ihmisten valittavan ihan pelkästään periaatteesta, koska chiliyhdistys, vaikkei heille oikeasti olisi mikään ongelma laittaa kuvaa foorumin lisäksi sähköpostiin.

Koitan saada väliaikatiedot näkyviin ensi viikolla, kun kouluhommatkin helpottivat.

Tämä minun linja on aiheuttanut paljon harmia ja suuttumusta, josta olen oikeasti pahoillani ja toivonkin että ainakin osa teistä kuitenkin viitsisi osallistua sähköpostitsekkin.

Toivoisin myös että ihmiset koittaisivat mielummin etsiä positiivisia puolia tässä chilitouhussa eikä pelkästään keskityttäisi negatiiviseen. Liika negatiivisuus oikeasti pilaa sen hyvän yhteishengen jonka takia itse henkilökohtaisesti lähdin täysillä mukaan tähän chilitoimintaan. Pätee muuten myös muuhun elämään, vaikka Suomalainen tapa onkin vitutuksen ja pahoinvoinnin maksimoiminen, ei se kuitenkaan ole paras tapa, ehkä me saadaan tämäkin muutettua ruokakulttuurin lisäksi? =)
Tämän yhteisön kautta on tullut niin paljon uusia tuttavuuksia ja hyviä asioita minun elämään, että oikeasti harmittaa tämä jatkuva vastakkainasettelu, minun kirjoissa chilioorumi, yhdistys ja kaikki muut menee kategoriaan "Me", eikä "me" ja "noi toiset". Vaikka olen vasta pari vuotta chilipiireissä pyörinyt, niin luulen tietäväni mikälainen keskiverto chilisti on: Avoin, mukava, avulias, asiallinen, rento. Ns. Hyvä Jätkä. Uskon ja toivon, että tämä yhteisö saadaan taas puhaltamaan yhteiseen hiileen ja aatteista jaloimpaan: Chilin ilonsanoman levittämiseen!

Heh, tää avautuminen ei nyt välttämättä tänne kuulu, mutta tuli samalla =)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

shp

:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Kappu

oho, ekaa kautta mennään ja toistaiseksi johdan annuum. sarjaa :)  harmi ettei muunsukuisia hilejä ollut tänävuonna :) Toki lajikin on melko "överi" vrt. moneen muuhun.

Zabi

Red Peruvian Rocoto, kasvatettu ulkona turpeessa altakasteluruukussa.
20,4cm





Naga Morich, kasvatettu kasvihuoneessa ebbissä.
6,3cm
<br />Päiväkirjani 2011<br /><br />Iskä ei IHAN AINA ole väärässä. - Alisa 3v

PP

Olisko tilannepäivityksen paikka? Lyhyenlaiset nuo tuloslistat.

Ryhis

Tämä chiliyhdistyksen suorittama kasvatuskilpailun holhoaminen lähentelee naurettavuutta. 90% tämän kauden päiväkirjoista on käytännöllisesti katsoen ajettu alas, sadot on kuivattu, purkitettu, pakastettu tai syöty. Tuloslistaa on luvattu päivittää, nyt kun se on oikein "virallisesti" chiliyhdistyksen sivuilla. Lista on päivitetty KERRAN. Viimeinen päivitys tulee vissiin välipäivinä ja samalla haukutaan kaikki ketjussa päivitystahdista urputtaneet?

Johdan isoin rocoto-sarjaa, mutta olen ainoa kilpailija siinä sarjassa. Kuitenkin foorumeilla ja blogeissa olen nähnyt huomattavasti isompia rocotoja. (Zabilla taitaakin olla tuossa yläpuolella +20cm rocoto) Tahtoisin lisäpisteitä myös Cajamarcallani, josta lähetin kuvan varmaan n. kuukausi sitten. Osallistujista ei voi olla puutetta, päätellen tämän foorumin aktiivisuudesta. Sen sijaan infoaminen on kussut ja kaikensorttinen häslääminen on karkottanut loputkin kisasta kiinnostuneet.

Onko tämä nyt tätä perinteistä suomalaista yhdistystoimintaa, että kaikki pursuavat hyviä ideoita ja roppakaupalla energiaa aina siihen pisteeseen asti, kun jotain pitäisi tehdä? Tekisi mieli tarjoutua hoitamaan kasvatusskaba 2012n tulostaulua yhdistyksen ulkopuolisena jäsenenä, mutta korvaukseksi joutuisin kyllä vaatimaan sen "pari tuhatta euroa", sehän taisi olla se summa jolla yhdistyksen nettisivuilla mitään konkreettista tapahtuu.

Onneksi Kasvatuskisa2012 on jo sangen hyvin jäsennelty !Tässä ketjussa!, mutta sekin ketju on hukkumassa aloittelijain uusien topiccien keskelle. Nyttenkin se oli sivulla 2. 2012-kisan primus motoriksi manifestoitunut Popcornmaker voisi nyt (jos saan pyytää) stilisoida tuon ketjun yhden viestin mittaiseksi informaatiopläjäykseksi, josta kävisi ilmi säännöt, lajikkeet yms. kansantajuisesti jotta kaikki varmasti ymmärtävät. Viesti pitää lukottaa, jotta se säilyttäisi informatiivisen olemuksensa, höpinät voivat jatkua edellälinkatussa suunnittelu-ketjussa. Tämä informaatiopläjäys tulee lukita moderaattorien toimesta stickyksi ainakin Aloittelijan ja yleisen nurkkaan sekä mieluiten myös Kasvatuskilpailu 2012-alaosastoon jotta seuraava kisa ei menisi perseelleen kaikenlaisen yleisen sössimisen ja härväämisen takia.

Ja mielellään mahdollisimman pian, jotta kaikki ehtivät sisäistää säännöt yms. ennen vuodenvaihdetta.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - lokakuu 19, 2011, 10:02:05 apJohdan isoin rocoto-sarjaa, mutta olen ainoa kilpailija siinä sarjassa. Kuitenkin foorumeilla ja blogeissa olen nähnyt huomattavasti isompia rocotoja.

Johda ihan rauhassa vaan, eikös se ole hienoa?  ;D
Mutta pelkkää asiaa kirjoitit.

Hyvä lajike sinulla on. Red Peruvian on minullakin tänä vuonna intoutunut kasvamaan varsinkin sisään lämpimään päästyään. Se ohittaa nyt Riesenin ympärysmitoilla mitaten. Isoin on jo 22 cm ja 21-senttisiä on useita. Nämä kasvavat vielä ja ovat vihreitä keskioksilla. Latvassa näyttää olevan ripeää kasvua, mutta sinne en nyt ylety mittailemaan. Kasvi on itse siemenestä kylvetty, mutta jo kaksi vuotta sitten.

Tulkoon nyt vielä kerran selvästi sanottua, että minä en tähän kisaan osallistu ja siksi en kuvia tänne liitäkään. Ehkä joskus myöhemmin blogissa. Kisan ryssiminen heti alkumetreillä ja olematon hoito sen jälkeen ottaa niin päähän. Tuolla olisi voinut tehdä hyvää julkisuutta chilinkasvattelulle pitkin kesää, mutta kun ei. Turha nyt talven tullen on enää rypistää.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - lokakuu 19, 2011, 12:34:34 ip
Tulkoon nyt vielä kerran selvästi sanottua, että minä en tähän kisaan osallistu ja siksi en kuvia tänne liitäkään. Ehkä joskus myöhemmin blogissa. Kisan ryssiminen heti alkumetreillä ja olematon hoito sen jälkeen ottaa niin päähän. Tuolla olisi voinut tehdä hyvää julkisuutta chilinkasvattelulle pitkin kesää, mutta kun ei. Turha nyt talven tullen on enää rypistää.


Totta tuokin. En minäkään aio osallistua suomalaisella urheilumentaliteetilla, mutta kun tiedän, että osa kisalajikkeista tulee jokatapauksessa kasvamaan niin samallahan sitä tulee osaa ottaneeksi. Esimerkiksi Turbo Pube menee itselläni ensimmäistä kertaa kasvamaan ja kun tietää, että suurin osa "kisaajista" ottaa osaa Heinän Penan myyntipubeista ottamillaan siemenillä, niin ollaan totisesti samalla viivalla.

Ja onhan se herkkua vääntää asioista, kun yhdellä pukkaa puolukan kokoisia marjoja ja toisilla hervottomia jättipalkoja niin siinä sopii sitten arvuutella!

Mutta homma pitää lyödä lukkoon nyt eikä ens elokuussa!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Kärsä Babar

On kyllä minun moka ettei tuota tämän vuoden kisatuloksia ole nyt päivitetty. En ole perehtynyt siihen tarpeeksi hyvin jotta olisin tiennyt että siinä on luvattu päivitellä. Jos tuon olisin tiennyt niin olisin järjestänyt jonkun hoitamaan asian.
Pitää laittaa meidän sihteeri päivittämään se tämän viikon aikana.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Macex

lokakuu 20, 2011, 02:59:37 ap #59 Viimeisin muokkaus: lokakuu 20, 2011, 15:30:24 ip käyttäjältä Macex
Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - lokakuu 19, 2011, 18:48:20 ip
Pitää laittaa meidän sihteeri päivittämään se tämän viikon aikana.
Tulee se päivitys jo tänä iltana/yönä.

Eli tässä on tällähetkellä päivitetty päivitetty tulostaulukko, olkaapa hyvät.

Pisin Chinense

1.    InkRose:     Cajamarca        7,78cm
2.    PP:            Pink Habanero   6,90cm
3.    Räyhis:       Cajamarca         6,8cm
4.    Zabi:          Naga Morich      6,3cm
5.    Markus P:    Naga Morich    6,15cm
6.    Rundari:      Naga Morich      4,0cm
7.    Mikko P:      Naga Morich     3,9cm
8.    Toni.A:       Naga Morich      0,6cm

Pisin Annuum

1.    PP:              Suippopaprika           18,3cm
2.    Janne M:      Numex Joe E. Parker   16,5cm
3.    Jussi N:        Ramiro                     14,5cm
4.    Mikko P:       Capsicum Tricolor      13,6cm
5.    Tero T:        Chilaca                    13,4cm
6.    Räyhis:        Vinkuintiachili              8,5cm
7.    Zabi:           Cheynne                    7,9cm

Pisin Baccatum

1.    Tero T:       PI 199506       17,5cm
2.    Zabi:          PI 260567       13,5cm
3.    PP:            Aji Cristal        11,7cm

Paksuin Pubescens

1.    PP:               Manzano Rojo               22,0cm
2.    Zabi:            Red Peruvian Rocoto       20,4cm
3.    Räyhis:         Rocoto Peruvian Red       17,3cm

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.