tammikuu 08, 2025, 22:26:10 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Raikas kastike jälkipoltteella (esim. wokeille)

Aloittaja Ukkolas, helmikuu 09, 2011, 01:54:09 ap

« edellinen - seuraava »

Ukkolas

Väsäilimpä yks päivä tossa ruokaa ja ajattelin yhdistää jotain mitä yleensä pidetään aikalailla vastakohtina, jugurttia ja chiliä.
Seurauksena syntyi seuraavanlainen erittäin yksinkertainen kastike, jonka maku yllätti jopa itseni.

----------------------
250g Turkkilaista jugurttia
1/2 sitruunan mehu
1-2 tl rakuunaa tai persiljaa
5-10 tippaa 500k SHU kastiketta (esim. Blair's Mega Death)

Ainekset sekoitetaan ja annetaan seistä jääkaapissa puolisen tuntia ennen käyttöä.

Tarjoilu erillisessä astiassa, josta jokainen saa mättää ruoan päälle sopivan annoksen.
----------------------

Itse olen kokeillut soosia kanan minuuttipihvien ja kasviswokin kanssa. Molemmissa toimii loistavasti.
Tulisuutta voi aina säätää itselleen sopivaksi muuttamalla chilikastikkeen määrää, mutta tuo 5 tippaa sopii hyvin tarjoiltavaksi myös lajiin tutustumattomille, kun 10 taas alkaa olemaan itselleni sopivampi annos.

Jos joku sattuu kokeilemaan tätä tuoreiden chilien kanssa, niin tulokset kiinnostaisivat. (itsellä ei ole enää jäljellä tuoreita; kaikki pakastettu tai kuivattu)

.tomppa.

Tota piti koittaa ja voin vannoa maun nimeen!!     ihan hyvää ja itse käytin lihapullien kanssa, kokeeksi myös porkkanaa!!

Loistavaa tavaraa, tulisuudesta huolehti teelusikallinen naga jolokiapyrettä!

heka69

Kuullostaa erittäin makoisalta!!
Kun ilmeisesti pidät jogurtista niin marinoipa joskus kanan koipinuijia sellaisessa marinadissa johon tulee turkkilaista jogurtti (pienempi purkki)1/2 purkki,punaista currytahnaa silviisiin,et on saundia, jotain käsille olevaa thai:hin liittyvää chiliä ja tuoretta korianteria. Anna olla 1 vrk. Jääkaapissa ja  ennen uunissa paistoa anna olla huoneen lämmössä jonkin aikaa. Sopii jasmiini tai basmatisiinin kanssa kuin ne päähän  :)