tammikuu 10, 2025, 19:31:17 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lämpömatto idätykseen

Aloittaja cornell, helmikuu 16, 2011, 16:51:06 ip

« edellinen - seuraava »

cornell

Tere,
idätyskasvaria alan askartelemaan ja meinasin kysellä kuinka paljon tuos lämpömatossa/kaapelissa pitäs olla virtaa? Paikka on kaakeloitu ikkunanedus, jossa vetää eli paikka on selkeesti viileä. Tuntuu ettei mikään 15w liskonlämmitin riitä nostamaan lämpöjä 30 tienoille, mutta en tiedä. Idätyslootan lusta pitää tietty eristää ja päälle tulee loisteputkivalot.

Muutaman vuoden tauon jälkeen on taas siidut mullissa... jeee

¨käynks mä usein täällä?¨

Niabo

Mul on kelluva lautta systeemi ja siinä alla 14w terraariolämmitin... hyvin pitää lämmöt kyllä koholla ja kosteuden myös silleen et joutuu pitämään kanttakin hyvin raollaa ettei tuu liian kuuma.

cornell

Jahas, mikäs on lähiympäristön lämpötila? Mulla n.15 astetta
¨käynks mä usein täällä?¨

chilihardhead.fi

No jos et meinaa mitään kauhean isoa värkkäillä, niin kyllä 15W riittää aikas pitkälle, itsellä oli 15W loistari pitämässä lämpöjä 500*750*200 laatikossa.
Tuuletusrakoa oli lampun ympärillä jonkun verran, lämpötilat pysyi 25-30C välissä ulkolämmön ollessa n. 15-20C. Tuuletusta säätämällä 58W loistari toimi 2 laatikolla hyvin.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Macex

Itellä kanssa idätysboksin alla terraariomatto ja hyvältä vaikuttais. Lämmöt pysyttelee jossain 27-30*c välillä.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.