tammikuu 10, 2025, 15:56:42 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Aji Cristalin tuoksu

Aloittaja mistereddy, kesäkuu 18, 2011, 17:02:45 ip

« edellinen - seuraava »

mistereddy

Lähikauppaan oli tullut Fataliin Aji Cristaleita myyntiin. Nämä haisee kissankuselle. Onko tämä Aji Cristalin ominaistuoksu, vai onko kasvattajan kissa tehnyt kepposet?

Vetoan foorumin kuvaukseen "täällä yksikään kysymys ei ole tyhmä kysymys!" :D

masaiman

Tuntien foorumi porukkaa, voisin lisätä tähän: Mutta varaudu ankaraan vittuiluun ;D ;D ;D ;D

Ei vaan, ainakaan mun Aji Cristaleissa, omissa tai ostetuissa, en ole huomannut moista "tuoksua". Lähinnä pitäisi döfätä hedelmäiselle. Mun mielestä Aji Cristalin tuoksu oli kyllä aluksi jokseenkin vastenmielinen kunnes opin pitämään siitä, mutten kuitenkaan vertaisi sitä minkään eläimen virtsaan...

Herpiili

Onpa useampikin tuttu sanonut että Aji Cristal haisee kissankuselle, eli et ole ainoa ;)

Macex

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

mistereddy

Ok, hyvä juttu etten ole ainoa!

Maku oli ihan OK. Kolme söin sellaisenaan ihan makustellakseni ja yhden silppusin tuorejuuston sekaan.

En kauheasti huomannut eroa vihreän ja punaisen välillä maussa enkä tulisuudessa. Tosin punainen ei ollut ihan täysin punainen vielä.

chilipirre

Osti purkin säilöttyjä Christaleita poppamieheltä ihan kokeeks kun laitoin itsekin niitä kasvamaan enkä huomannut ainakaan niissä mitään hajua. Sen kyllä huomasin että ne on sairaan hyviä. Kyllä olin tyytyväinen että tuli valittua kasvatukseen. Maku on niin hyvä että saa haista vaikka mille mun puolesta, syön sitte vaikka pyykkipoika nenässä ;D

calm

Lainaus käyttäjältä: mistereddy - kesäkuu 18, 2011, 17:02:45 ip
Lähikauppaan oli tullut Fataliin Aji Cristaleita myyntiin. Nämä haisee kissankuselle. Onko tämä Aji Cristalin ominaistuoksu, vai onko kasvattajan kissa tehnyt kepposet?

Eihän se nyt pahasti epäilyttävältä haise, kasvina kuin marjanakaan. Kasvatapa sisällä useampaa omnicoloria, niin saat ihmetellä, että missä se kissa oikein luuraa ennenkuin kasvi edes kukkii.. Maultaan se kuitenkin on ihan ehdotonta kärkipäätä. Nyt niitä lopulta oikeasti itellä riittää syötäväksi astikin, useamman vuoden epäonniputken jälkeen. http://calm.iki.fi/chilikuvat/2011/omnicolor_20110618.jpg

omnivorous

Tervehdys!!

Itsekkin purkillisen säilöttyjä Aji Cristaleita syöneenä voin sanoa etten hajuhaittoja havainnut. Osaisko joku vinkata mistä kaupasta tääl vantaalla noit tuorehia Cristaleita jo löytyis?
Oispa mahtava saada noit grilliin juhannuksena  :)

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: omnivorous - kesäkuu 19, 2011, 13:18:28 ip
Tervehdys!!

Itsekkin purkillisen säilöttyjä Aji Cristaleita syöneenä voin sanoa etten hajuhaittoja havainnut. Osaisko joku vinkata mistä kaupasta tääl vantaalla noit tuorehia Cristaleita jo löytyis?
Oispa mahtava saada noit grilliin juhannuksena  :)

Citymarke Vantaa Tammisto
Valimotie 9, Vantaa ;)

Noita oli jopa maisiaisena pe ja la Fatalii Gourmetin poikien toimesta...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

omnivorous

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - kesäkuu 19, 2011, 14:25:53 ip
Citymarke Vantaa Tammisto
Valimotie 9, Vantaa ;)

Noita oli jopa maisiaisena pe ja la Fatalii Gourmetin poikien toimesta...

Hjyvä! Se olikin ensimmäisenä listalla mistä lähteä etsimään, ois näköjään pitäny olla jo eilen liikenteessä

Lihamestari

Pyysin poikia jättämään 40 rasiaa Aji Cristalia ja 20 boksia nagaa!
Tosimiehethän grillaa juustolla täytettyjä nagoja juhannuksena! ;D

mistereddy

Citymarketista itekin löysin. Samalla tuli otettua Hollannin poikien chililajitelma, nekin on ainakin toistaiseksi olleet ihan syötäviä. Lajikkeet sitten on jotain sekasikiöitä. Lisäksi ainakin nuo mitkä söin, olivat siemenettömiä. Noh, eipä niitä olisi viittiny kasvattaa kuitenkaan kun ei tiedä mitä ovat.

Laitatteko chilit ihan sellaisenaan grilliin, vai marinoitteko tai täytättekö jollain?

omnivorous

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - kesäkuu 19, 2011, 15:08:19 ip

Noista lähti 5 boksia Aji Cristalia ja yks Naga boksi mukaan  ;D
Tätä olis tarkoitus kokeilla http://www.poppamies.fi/reseptit/?p=1742

masaiman

Lainaus käyttäjältä: omnivorous - kesäkuu 19, 2011, 21:31:28 ip
Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - kesäkuu 19, 2011, 15:08:19 ip

Noista lähti 5 boksia Aji Cristalia ja yks Naga boksi mukaan  ;D
Tätä olis tarkoitus kokeilla http://www.poppamies.fi/reseptit/?p=1742

Tota kantsii tilaisuuden tullen kokeilla isoilla pulleilla jalluilla. Itse paistan nuo uunissa ylimmällä hyllyllä n. 200 asteessa ritilällä, pelti ja paperi alimmalla ottamassa vastaan putoavan rasvan ja sulan juuston. Suosittelen lämpimästi juustoksi cheddaria, itse käytän Hochlandin aamupalajuusto-tyyppistä versiota. Yritin samaa hiiligrillillä mut pekonista valuva rasva syttyy koko ajan tuleen hiilillä ja tyrii koko homman. Saattais onnistua paremmin joko foliolla peitetyssä foliovuoassa tai vaihtoehtoisesti foliokääreessä, mut silloin ei ylimääräinen rasva pääse karkuun...

Lihamestari

Mä leikaksin omistani sen kannan irti ja sitä kautta poistin siemenet.
Sitten pyörittelin pekonia ympärille, cheddaria sisään ja hammastikulla "hattu" takas kiinni.

Tais mennä joku 20 min 225 asteisessa uuniassa!
Arvaa oliko hyvää? ;D

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: mattson - kesäkuu 19, 2011, 21:47:45 ip

Tota kantsii tilaisuuden tullen kokeilla isoilla pulleilla jalluilla.

Mä tei jalluja myös, mutta sinne tarvitsee pikkasen suolaa, ainakin oman suuni mukaan!

AC on senverta ohutlihaista, että tais pekonin ja juuston suola riittää...

sorrii

:D Jep kyllä misun pissille haisee monikin baccatum-suvun kasvi. Mä ihmettelin tuota hajua ekana kesänäni varsinkin kun olin ollut pois kotoa pari päivää. Ja tosiaan omnicolor tuoksahtelee varmaan vielä enemmän. Mulla tulee siitä hajusta mieleen paskapihlajana tuntemani kasvi lapsena, joita tyypillisesti kasvaa tunkioiden tuntumassa. Taitaa kasvi olla terttuselja ..
Hajuun tottuu kyllä, niinkuin kisaankin hajuun, jos lemmikki on "rakas". Aji C on kyllä niin hyvän makuinen kasvi kuten omalla tavallaan (tulisemmalla!) myös omnicolor, ettei siinä kusenhajut haittaa.
Ja toisekseen monet chinensetkin haisee, ja mun mielestä pahemmalle! ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

omnivorous

Noni nyt on ollu useampi boksi Aji Cristalii vuorokauden jääkaapissa ja täytyy sannooo että kissanpissahan se vähän tuoksahtaa kun ovea raottaa  :D
Mutta onneksi se ei syödessä ainakaan mun nenään tuoksaha...

Lihamestari

Ehkä se johtuu tosta Fataliin salaisesta lannoiteseoksesta, mistä mainittiin tuolla lontoonkielisellä puolella!
Lannoitteen seassa pikakisen omaa ja naapurin! ;D ;)

sorrii

Niin. Kyllähän se haju tulee lähinnä kasvista - ei hedelmästä. Mä oon jotenkin ollut havaitsevinani, että nimenomaan kukkiessa haisoo. Toki se ominaishaju on hedelmässäkin jos läheltä kunnolla haistaa. Pienessä kämpässä kun on kasvit hikoillut koko päivän kuumalla kelillä, niin silloin voisi kotiin tullessaan tosiaan luulla, että on naapurin misu käväissyt!
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`