toukokuu 14, 2024, 07:04:39 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2013

Aloittaja bluesman, marraskuu 14, 2012, 12:55:49 ip

« edellinen - seuraava »

Siika

10,2kg on  jalo arvaukseni,myös eka vaihtoehto sopii parhaiten mikäli palkinnoille yllän.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Caide

Taktinen vastaus 10,501 kg. Eiköhän tällä voitto kirpoa.

mexx


Bruce Willis

Veikkaan itse sadon määräksi 23.4 Kg ja jos voitan niin valitsen tuon jälkimmäisen palkinnon!

On komeita kyllä Bluesmanin kasvit sekä tuo sato  8)

bluesman

 Kiloarvailujen väliin vähäsen kuvasaastetta.



C.chinense Foodarama. Sekoituksissa menettelee ja varmaan savustettuna, en ole ehtinyt vielä savustella.





Trinidad scorpionit (ilman liitteitä) kypsyvät hissunkissun.



Tobago sweet x Yellow pointed habanero F3. Ns. Räyhishybridi.



Faria l. Tobago sweet scotch bonnet.



Serrano del sol.



Jamaican scotch bonnet. Podit jäivät kylmyyden vuoksi pieniksi. On ollut jo pitkään ulkona.



Chiliviidakko.



Bolivian rainbow sirkkataimi. Ihmeelliseksi sen tekee se etten ole sitä kylvänyt vaan on viimevuotisten kasvien kohdalla maahan pudonneista siemenistä itsekseen itänyt. Maa ei ollut roudassa ja sieltä täältä löytää talvehtineita perunoita ja myös itäneitä tomaatteja.

snafu

heinäkuu 03, 2013, 20:05:06 ip #505 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 03, 2013, 20:08:47 ip käyttäjältä snafu
Arvausten yläpäässä niin täyttä, että kokeillaan alhaalta: 7,7Kg
(syynä vävyn epäonnistunut kastelu Norjanreissun aikana...)

Ilo on noita viidakko-kuvia katsella  :)

jewe

Onko ensimmäisessä kuvassa Foodorama Scotch Bonnet vai joku muu ? Luulin että se on oranssi kypsyessään jos on SB. Oma taimi kuoli loppukeväällä.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: jewe - heinäkuu 03, 2013, 20:06:20 ip
Onko ensimmäisessä kuvassa Foodorama Scotch Bonnet vai joku muu ? Luulin että se on oranssi kypsyessään jos on SB. Oma taimi kuoli loppukeväällä.


Kyseessä on Rainbow chiliseedsiltä Vladanilta tilattu lajike Foodarama. Ei mitään bonnetteja lisänä. On vaan lähes täysin begoniapunkkien tuhoama mutta ehti tehdä muutaman podin ennen kasvupisteiden tuhoutumista. Neem ja Sprutzit jonkunverran jelppaa.

Tiemuh

Oletko muuten huomannut että ulkona kasvatettuihin yksilöihin begoniapunkit ei iske niin pahasti. Olen itse vienyt kasveja pihalle sitä mukaan kun niiden kärjet alkavat kuivumaan.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Tiemuh - heinäkuu 03, 2013, 21:08:49 ip
Oletko muuten huomannut että ulkona kasvatettuihin yksilöihin begoniapunkit ei iske niin pahasti. Olen itse vienyt kasveja pihalle sitä mukaan kun niiden kärjet alkavat kuivumaan.


Niin minäkin aikaisemmin luulin. Että petoja olisi ulkona mielin määrin. Ei ihan pidä paikkaansa mutta ehkä jos saa jotenkuten esitorjuttua niin ulkona avustajilla kuten hämähkeillä ja petopunkeilla on helpompaa työskennellä. Eli vaikka Neemiä kehiin ja ulkona illalla Sprutzit niin aamulla voi joko heittää kasvin kompostiin tai sitten siinä alkaa uusi kasvu hetken kuluttua.
Aiemman postaukseni Jamaican scotch bonnet on punkkien vaivaama. Tai oli. On ollut infektion vuoksi ulkona kai toukokuun kylmien jälkeen. Nyt on paljon parempivointinen.


Lillen

Hienolta näyttävät sinun Räyhishybridit, itse en saanut itämään millään ??? Täytyy myöhäis syksyllä kokeilla uudestaan :).
Omat F2 olivat tosin selvästi muhkuraisempia ja hieman jopa ryppyisiä, nuo sinun F3 vaikuttavat todella siloilta?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Lillen - heinäkuu 03, 2013, 23:13:53 ip
Hienolta näyttävät sinun Räyhishybridit, itse en saanut itämään millään ??? Täytyy myöhäis syksyllä kokeilla uudestaan :).
Omat F2 olivat tosin selvästi muhkuraisempia ja hieman jopa ryppyisiä, nuo sinun F3 vaikuttavat todella siloilta?


Ainakin päällisinpuolin ovat tismalleen samanlaisia kuin mistä otin siemenet. Pari yksilöä ei ole turpeessa vielä kypsyttänyt podejaan mutta tämä mistä on kuva menee jatkoon. Sileitä ovat.

Lillen

heinäkuu 03, 2013, 23:51:58 ip #513 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 03, 2013, 23:56:22 ip käyttäjältä Lillen
Tältä minun näyttivät raakoina viime vuonna (F2) ja rypistyivät vielä aavistuksen verran kypsyessään.



Onhan jonkin verran eroa mutta, no eihän siinä nyt loppujen lopuksi ehkä hirveästi. Vaikea sanoa.

akselsson1

Jess, kukaan muu ei veikannut 14kg, joten se on mun veikkaus!
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

bluesman

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - heinäkuu 03, 2013, 23:52:48 ip
Jess, kukaan muu ei veikannut 14kg, joten se on mun veikkaus!


Jännäksi menee.  Eikä oo kun pari kuukautta enää arvailuaikaa.

Eric Sour

Kannetaan oma korsi kekoon päiväkirjatukotukseen. Tarkka tieto 13780g.

rami12

Hmm tuossahan olis sulle kokeilumielessä projekti jos jotkut kohdat kasvihuoneestasi eivät jäädy talviaikaan routaisiksi niin voisit kokeellisessa mielessä istuttaa joidenkin lajikkeiden siemeniä jo syksyllä ja katsoa onnistuvatko ne talvehtimaan niissä kohdin multaa joissa ne eivät jäädy roudan takia ja siinä voisi myös kokeella eri lajikkeilla että mittenkä lajien siemenet kestävät parhaiten.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: rami12 - heinäkuu 04, 2013, 03:01:30 ap
Hmm tuossahan olis sulle kokeilumielessä projekti jos jotkut kohdat kasvihuoneestasi eivät jäädy talviaikaan routaisiksi niin voisit kokeellisessa mielessä istuttaa joidenkin lajikkeiden siemeniä jo syksyllä ja katsoa onnistuvatko ne talvehtimaan niissä kohdin multaa joissa ne eivät jäädy roudan takia ja siinä voisi myös kokeella eri lajikkeilla että mittenkä lajien siemenet kestävät parhaiten.


Tässä oli varmaankin syynä paksu lumipeite ennen pakkasia kuten muutamana talvena jo aiemminkin. Kaikki kasvihuoneeseen talveksi viedyt perennat, mm. soihtuliljat paleltuivat. Kasvarissa kun ei ollut lumivaippaa suojaamassa.
Valkosipulitkin olivat kymmensenttisiä ja puskivat sulavan lumen läpi kun maa ei routinut.
Voisihan sitä kaikennäköistä kokeilla mutta jos talvehtinut chilisiemen itää vasta heinäkuussa ei suvunjatkamisesta ole toiveita, eihän tuo ehdi tehdä podeja ja itävää siementä seuravalle vuodelle.

turaukko

Kuinka usein tuota neemiä voi käyttää? Ohje sanoo neljän viikon välein, mutta se vaikuttaa liian pitkältä ajalta.