toukokuu 18, 2024, 21:09:05 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Pirkanmaan aluejaosto

Aloittaja TunturiTiger, joulukuu 28, 2010, 21:58:04 ip

« edellinen - seuraava »

Maz

Kai mä sitten joudun hoitaa noi epämielyttävät asiat.  ;) Torikauppa/info on kyllä toimiva systeemi, juttelin alkukesästä Fredantorin kukkakauppiaan kanssa ja hän sanoi että hirveästi kysellään chilejä, olisi ostanut kaikki mun taimet ja kun ylimääräisiä ei löytynyt niin pyysi kasvattamaan niille ensi vuodeksi. No, asun kaksiossa niin jää kyllä tekemättä, foorumin torille neuvoin kääntymään.

Macex

No, kyllähän sulla on tilaa vaikka muille jakaa(jos sulla ei oo emäntää tai eläimiä), kun taas mulla on yksiö, missä meinaan torille idätellä tuotteita :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

tso


Itse ainakin haluan kehittää yhdistystoimintaa enemmän alajaos vetoiseksi. Se tuntuu luontevalta kun on kattojärjestö ja sitten tuttu porukka, jonka kanssa on helppo kokoustaa vaikka puistossa mansikoita syöden.

Syksyn ohjelmasta sen verran, mitä tuossa ollaan porukan kanssa juteltu Chilifesteillä..

1. Koitetaan järjestää Tammelantorin hässäkkä vielä kertaalleen joskus syyskuun puolivälin paikkeilla. Tämä riippuu siitä saadaanko tuoretta chiliä myyntiin kotimaisilta toimittajilta (lue Pena). Mitään pelkkää flyeri / kastike hässäkkää ei mielestäni kannata järjestää, kotimaiset chilit on se juttu!

2. Alajaoston porukan kanssa siemen / taimivaihtarit kauden lopuksi. Monet varmaan heittävät puskia kompostiin tai leikkaavat ne alas. Hyviä pistokkaita on siis tarjolla varmaan kymmenistä lajikkeista ja runsaasti.

3. Pikkujoulut nyyttäriperiaatteella. Jos tiloista tulee kuluja, jaetaan ne osallistujien kesken. Itselaitettua chiliruokaa + OPM. Wanhanajan hyvä miittiformaatti!

4. Joskus puhuttiin, että porukalla tehtäisiin reseptit, keittokirjaa ja kuvien kanssa tietty... Talvi olisi oivaa aikaa tätä puuhastella. Nyt tarvii laittaa tuoretta pakkaseen, että saadaan kunnon kuvia. Minä heitän Organge+Red Rocotoa ja Turbo Pubee säilöön. Pari kolme marjaa per lajike olisi hyvä saada jemmaan projektia varten ja pieniä tietysti enemmän.

TT tulee hakemaan hukassa olleen hillonsa ja yhdistyksen läppärin laturin joskus alkuviikosta. Silloin koitetaan aikatauluttaa syssyn ja talven ohjelmaa.
#20

Macex

Jos tarvitaan tuotekuvauksia suorittaa, niin työkaverini tekee toiminimellä kuvausjuttuja ja omaa aikalailla studion, että häneltä voisin pyytää palvelusta tuotekuvien otossa. Ellei tätä joku toinen halua suorittaa. :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Macex - elokuu 26, 2011, 21:19:59 ip
Jos tarvitaan tuotekuvauksia suorittaa, niin työkaverini tekee toiminimellä kuvausjuttuja ja omaa aikalailla studion, että häneltä voisin pyytää palvelusta tuotekuvien otossa. Ellei tätä joku toinen halua suorittaa. :)

Toi puoli tais olla jo hoidossa. Tso omaa kuulemma kokemusta ja ja hyvän keittiön.

biblo

Oliko Pirkanmaan puolella tarvetta noille läpinäkyville pikkuminigripeille? Löytyy joku nippu tuosta kun ostin toisenlaisia tilalle.
"Grow food, not lawns"

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: biblo - elokuu 27, 2011, 21:25:03 ip
Oliko Pirkanmaan puolella tarvetta noille läpinäkyville pikkuminigripeille? Löytyy joku nippu tuosta kun ostin toisenlaisia tilalle.

On! Aina saa laittaa tulemaan pieniä minigrippejä tänne. :)

biblo

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - elokuu 27, 2011, 21:30:27 ip
Lainaus käyttäjältä: biblo - elokuu 27, 2011, 21:25:03 ip
Oliko Pirkanmaan puolella tarvetta noille läpinäkyville pikkuminigripeille? Löytyy joku nippu tuosta kun ostin toisenlaisia tilalle.

On! Aina saa laittaa tulemaan pieniä minigrippejä tänne. :)


Laita yv:llä osoitetta. Määrästä en ole varma mutta kai noita nyt jonnin verran on ja kaikki saatte.
"Grow food, not lawns"

Kaisuli-Haisuli

Mites noi siemenpankkiin / torilla jaettavaksi tarkoitetut siemenet? Tarviisko osata laittaa mukaan myös itävyystiedot jne, vai riittääkö pelkkä lajikkeen nimi, pvm ja alkuperä?

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Kaisuli-Haisuli - elokuu 28, 2011, 12:21:31 ip
Mites noi siemenpankkiin / torilla jaettavaksi tarkoitetut siemenet? Tarviisko osata laittaa mukaan myös itävyystiedot jne, vai riittääkö pelkkä lajikkeen nimi, pvm ja alkuperä?

Kappas! Täällä oli kysymys ilman vastausta.

Pidetään noi siemenpankin siemenet ja torilla myytävät kaukana toisistaan. Jos haluat tukea aluejaostoa, niin riittää, että pussissa on lajikkeen tiedot ja vaikka vuosi ja nimimerkki. Siemenpankki on sitten erimaailma, mistä pitäis saada niitä krediittejä ja jotain. En itse tunne asiaa vielä ollenkaan.

Tarkoitus oli, että tuo pankki jaetaan aluejaostojen kesken, mutta näitä ei vielä virallisesti ole kuin kaksi.

Olis hyvä saada useampikin jaosto. Yhdistys olis sillain ehkä "lähempänä" harrastajia.

tso


Pointtihan on, että siemenpankki on YHDISTYKSEN. Sitä jaetaan noiden krediittien suhteen, tai ainakin niin on nyt suunnitelmat.

Ajatus on, että siemenpankki on alajaostojen vastuulla, että kun siemeniä tarvitaan, ei tarvii pitkälle lähetellä postissa. Katsotaan nyt miten tuo lähtee liikkeelle.

TT kanssa samaa mieltä. Alajaoston "kamppanjasiemenet" on asia ihan erikseen.
#20

TunturiTiger

Ja jos kannatussiemeniä haluaa lähettää, niin ne voi lähettää joko suoraan mulle tai kieblackille. Osotetta saa yv:llä.

Kaisuli-Haisuli

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - elokuu 29, 2011, 22:58:30 ip
Ja jos kannatussiemeniä haluaa lähettää, niin ne voi lähettää joko suoraan mulle tai kieblackille. Osotetta saa yv:llä.


Kannatussiemeniä tässä oli tarkoitus laitellakin, minkään yhdistyksen jäsen kun en ole.

Ajateltiin tosin ihan TUODA jonnekin jonakin sopivana ajankohtana nuo siemenet, ei täältä Satakunnasta kuitenkaan niiin pitkä matka Pirkanmaalle ole, etteikö sitä voi joskus saapua paikalle vähän soppaa hämmentämään. Teillähän oli noita meininkejä jo syksyllekin mietittynä, niin jospa jonnekin niistä sitten saavuttaisiin.

Macex

Kunhan saadaan aika mietittyä ja varmistettua, niin sinne torille vaan :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Whili

Onko mitään viikonloppua vielä harkittu Tammelantori-meininkille ? Häh ??
Saisi Macex täyttää talven nagavarastojansa jos on päässyt hupenemaan festareiden jälkeeen. ;D

Macex

Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 01, 2011, 18:46:56 ip
Onko mitään viikonloppua vielä harkittu Tammelantori-meininkille ? Häh ??
Saisi Macex täyttää talven nagavarastojansa jos on päässyt hupenemaan festareiden jälkeeen. ;D
Ei oo enään ku jotain 5-7 podia jäljellä  :'( Pitää saada pakkanen täyteen herkkua talven pimeisiin iltoihin.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

tso


Kun kerran vaaditaan, niin koitetaan pitää lupauksista kiinni. Työjärjestys kohtaan 1. Tammelantorin Chilipäivät.

Laitetaan kalenteriin lauantai 17.9. ja paikkana tietysti Tammelantori.

Penan (Heinän Puutarha) kanssa olin tänään puhelimella yhteyksissä ja tuoretta chiliä on taas kypsymässä sen verran, että tapahtuma kannattaa järjestää. Kärsä lupautui alustavasti myös mukaan. Tietyn säätämisen aiheuttaa se, että Pena ei itse pääse paikalle, mutta lupasi toimittaa tuoreita herkkuja kyllä myyntiin, minä hoidan nämä.

Lisäksi:

Jos teillä on taimia / pistokkaita niin laittakaa ihmeessä tietoa tähän ketjuun. Siemenet ylläolevan ohjeen mukaan joko TunturiTiger tai Kieblack.

t.tso
#20

kieblack

Meinasin jo tulla kirjoittamaan, että nyt joudun vuorotyöläisenä jättää ensimmäistä kertaa välistä. Mutta syy olikin parempi, nimittäin ollaan tuolloin rengastuskahveilla  8)
Siemeniä voi toki postittaa joko minulle tai TT;lle (osoitteen saa yksärillä). Kyllä ne täältä sitten toimitellaan taas. Siemenet voisin laittaa pakettiin, jos joku niitä saisi myytyä torilla!

Macex

Lainaus käyttäjältä: kieblack - syyskuu 02, 2011, 14:56:41 ip
Mutta syy olikin parempi, nimittäin ollaan tuolloin rengastuskahveilla  8)
Ei taida olla kuitenkaan talvirenkaiden vaihdosta kyse tässä?  ;)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

kieblack

Lainaus käyttäjältä: Macex - syyskuu 03, 2011, 18:51:25 ip
Lainaus käyttäjältä: kieblack - syyskuu 02, 2011, 14:56:41 ip
Mutta syy olikin parempi, nimittäin ollaan tuolloin rengastuskahveilla  8)
Ei taida olla kuitenkaan talvirenkaiden vaihdosta kyse tässä?  ;)

En oo kyllä koskaan saanut kahvetta enkä tosin tarjonnutkaan moisesta "urakasta" kun toinen on hommat hoitanut. Sehän on miesten työtä! Vai feministejäkös täällä ollaan  ;D