tammikuu 09, 2025, 22:14:25 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Aloittelijan ongelmia

Aloittaja Jester, heinäkuu 20, 2011, 21:54:00 ip

« edellinen - seuraava »

Jester

No jatketaan seurailua ja katotaan mitä tapahtuu :) On mulla toi yks villi tallella ni kasvatellaan sitä jos no ldt delaa ;) ... Ja tässä nyt venailen noit mun tulevia lemppareita ausseista eli siis peter peppereitä :D :D

SusiPasi

Koskea kasvin tuenta tulisi poistaa? Otin testiksi tuentakepin pois niin kasvi notkahti hieman kyljelleen. Suoristuuko se itsestään vai laitanko kepin takaisin paikalleen? Notkahdun ei ollut järin iso mutta kuitenkin huomaa että kasvi on nojallaan.
Chili ei ole enää mauste, se on urheilusuoritus.

Nizo

Lainaus käyttäjältä: SusiPasi - elokuu 08, 2011, 18:52:44 ip
Koskea kasvin tuenta tulisi poistaa? Otin testiksi tuentakepin pois niin kasvi notkahti hieman kyljelleen. Suoristuuko se itsestään vai laitanko kepin takaisin paikalleen? Notkahdun ei ollut järin iso mutta kuitenkin huomaa että kasvi on nojallaan.

Minkä ihmeen takia tukikepit pitäisi ottaa pois? Ei niistä ole kasville mitään haittaa.

PP

Miksi tuki pitäisi poistaa? Kasvi saattaa pysyä pystyssä, voi suoristua, mutta voi myös kaatua kokonaan. Kerran tukea tarvinut kasvi tarvii sitä yleensä loppuelämänsä.

SusiPasi

Lainaus käyttäjältä: PP - elokuu 08, 2011, 18:57:04 ip

Miksi tuki pitäisi poistaa? Kasvi saattaa pysyä pystyssä, voi suoristua, mutta voi myös kaatua kokonaan. Kerran tukea tarvinut kasvi tarvii sitä yleensä loppuelämänsä.

Olen ymmärtänyt, että kasvi ei pääse vahvistumaan koska se on ollut tuettuna koko ikänsä. Mitä sitten tapahtuu kun tulee satoa eikä se jaksakkaan kannatella niitä?
Chili ei ole enää mauste, se on urheilusuoritus.

Nizo

elokuu 08, 2011, 19:17:49 ip #25 Viimeisin muokkaus: elokuu 08, 2011, 19:20:03 ip käyttäjältä Nizo
Lainaus käyttäjältä: SusiPasi - elokuu 08, 2011, 19:11:06 ip
Lainaus käyttäjältä: PP - elokuu 08, 2011, 18:57:04 ip

Olen ymmärtänyt, että kasvi ei pääse vahvistumaan koska se on ollut tuettuna koko ikänsä. Mitä sitten tapahtuu kun tulee satoa eikä se jaksakkaan kannatella niitä?

Olet kyllä ymmärtänyt väärin. Kun tulee satoa, on tukikeppi tarvittaessa tukemassa kasvia. Itselläni on sadon painon takia vain yhdessä kasvissa tukikeppi.

Rami

Hei mulla on tässä pienoinen ongelma nyt kun olen siirtynyt / siirtymässä vesiviljelyyn, menen kotikonstein lannoituksen kanssa kunnes tulee chilitarvikkeesta lannoitteet ja mittarit kyseiseen touhuun.

Säiliössäni on 35l vettä ja lannoitteeni on nestemmäinen 7-1-5
Jos tavoite arvot on chilille
NPK
200/55/318ppm

Miten se kaava koostuu että saan sekoitettavan määrän lannoitetta esim N mukaan laskettuna per Litra...

Matikka sujuu _yleensä_ mutta omilla laskuilla saan kokoajan 100ml lannotetta ja kuulostaa aikamoiselta loraukselta 35l tankkiin...

Tähän asti siirtyminen EBB&Flow järjestelmään on kyllä ollut kivaa, nyt vaan loppuviikosta ei paljon kehtaa luottaa laskutaitoihin, pilkkuvirheet on aikas isoja tässä tilanteessa...