tammikuu 09, 2025, 22:41:24 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Esteettinen sisäkasvatus

Aloittaja zake, elokuu 01, 2011, 15:08:22 ip

« edellinen - seuraava »

zake

Rupesin miettimään miten saisin rakennettua esteettisen sekä edullisen laitteiston sisäkasvatukseen. ZenGrowit yms. on hieman liian tyyriitä minulle.

Onko joku teistä tehnyt "mukiin menevän" näköisiä lamppu/ruukku/vesibublereita? Haluaisin nähdä kuvia.
Zake

Täti-E

Tavoitteena itselläkin esteettinen ja ulospäin huomaamaton sisäkasvatus talvikautena. Minulla on jo muutamia suunnitelmia ja laitan kuvia sitten kun saan ne toteutettua ::) Tosin itse kasvattelen mullassa/turpeessa. Itseasiassa päässä on pyöriny useampikin vaihtoehto talvikauden varalle, enkä oikein tiedä minkä valitsisin  :D

Kärsä Babar

Ämpäribubbleri on ainakin helppo naamioida laittamalla se ison ruukun sisälle.
Tuossa on ainakin jotain projekteja vesiviljelyistä: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7579.0
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=9062.0
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

zake

Tuollaisesta puisesta laatikosta näyttäisi saavan kyllä hienon. Tarvii vaan pohtia tuota lamppua, ettei tulisi vain sellaista metallista höskää siihen.
Zake

Waldhar-

Tämmösen ebbin väsäsin loppukesästä näin ennen opiskelun alkua.

Toki reson saaa myös piiloon esim paneloimalla.... itse en nähnyt tarvetta
"The trouble with quotes on the internet is
that you can never know if they are genuine."
-Abraham Lincoln

Perhonen_Kärpänen

Lainaus käyttäjältä: Biohazard- - elokuu 06, 2011, 18:53:44 ip

HEI!! Suunnilleen tuommosta loisteputkivalaisinta(?) olen etsinyt. Mistä olet tuon hankkinut ja paljonko maksoi?

döderö

Kannattaa hankkia 120cm loistarin runko ( 2 putkella).
Niitä löytää esim kierrätyskeskuksista sitten vain purkki halpaa spraymaalia (väri vapaa, vaikka metallinhohto pinkki jos siltä tuntuu...)
Ja jos laitat 2x85w putket ja hydro alle niin aijai  :P nätin näköistä ja satoa tulee. vielä jos saat ikkunan eteen niin sato senkun paranee

InkRose

58W putket on jo noin 150 cm pitkiä kyllä ellei ylikin, ainakin T8-malliset. T5-puolella taitaa olla tehokkaampia lyhkäisiä, mulla on joku 90 cm T5-loistari jossa taisi olla 39 W tehoa.

Waldhar-

Lainaus käyttäjältä: Perhonen_Kärpänen - elokuu 06, 2011, 20:13:43 ip
Lainaus käyttäjältä: Biohazard- - elokuu 06, 2011, 18:53:44 ip

HEI!! Suunnilleen tuommosta loisteputkivalaisinta(?) olen etsinyt. Mistä olet tuon hankkinut ja paljonko maksoi?

Loisteputki runko 2x58w 150cm maksoi 8e ostin eco-centter raksalta jyväskylästä se on semmonen kirppari mistä löytyy kaikkee raksa ja sisustus kamaa ja siinä tuli mukana 2x830 loistarit itse vaihdoin tilalle 954 putket...
"The trouble with quotes on the internet is
that you can never know if they are genuine."
-Abraham Lincoln

Perhonen_Kärpänen

Pitää lähtee kirppareita sitten kömyämään. Ainakin täällä Oulussa vaan tahtoo olla tilanne, ettei mistään löydä mitään, ainakaan semmosta mitä tarttis..

2 kpl itseasiassa tarviisiin noita valaisimia.

Whili

Jos on purkutyömaita tai saneeruskohteita lähistöllä, niin kannattaa kysellä työmiehiltä tai penkoa roskalavoja.

Perhonen_Kärpänen

Eikö nuita sitten saa ostettua mistään ,kun aina on vihjeenä mennä purkutyömaalle..

Nizo

Lainaus käyttäjältä: Perhonen_Kärpänen - elokuu 08, 2011, 10:26:23 ap
Eikö nuita sitten saa ostettua mistään ,kun aina on vihjeenä mennä purkutyömaalle..

Tottakai saa. Tavallisia loisteputkirunkoja nuo on. Purkutyömailta/kirppareilta vaan saa todella paljon halvemmalla.

masaiman

Nizo tossa jo ehtikin väliin. Hinnan takia väki noita varmaan raksoilta lokittaa. Pikagoogletus hammarin sähkö? Eiks noilla ny varmaan oo myymälä.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Perhonen_Kärpänen - elokuu 08, 2011, 10:26:23 ap

Sähköliikkeissähän noita on, eivätkä maksa paljon. Halpamyymälöistä on saanut ihan parilla kympillä rumia koteloituja varastovalaisimia. Sellaisesta voi kuoria kotelon pois ja sijoittaa lampun piiloon vaikka verhokapan taakse.

Kotivalaisin: http://www.sahkobit.fi/verkkokauppa/loistelamppuvalaisin-kotiloiste-pituus-130cm-p-577.html
Varastovalaisin: http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=162157514

Perhonen_Kärpänen

Piirsimpäs korkeinta insinööritaitoa & ohjelmistoa käyttäen kuvan, millaista valaisinta etsiskelen. Kaikissa mitä olen kaupoissa nähnyt, valoa heijastuu ikävän paljon myös sivuille, mikä pidemmän päälle ei sisällä oleskelun viihtyvyyttä paranna. Tarkoitus olisi siis saada valaisin pöydän / ikkunalaudan päälle roikkumaan ja kohdentaa valokeila tarkasti alaspäin.

wille

Lainaus käyttäjältä: Perhonen_Kärpänen - elokuu 09, 2011, 08:50:14 ap
Piirsimpäs korkeinta insinööritaitoa & ohjelmistoa käyttäen kuvan, millaista valaisinta etsiskelen. Kaikissa mitä olen kaupoissa nähnyt, valoa heijastuu ikävän paljon myös sivuille, mikä pidemmän päälle ei sisällä oleskelun viihtyvyyttä paranna. Tarkoitus olisi siis saada valaisin pöydän / ikkunalaudan päälle roikkumaan ja kohdentaa valokeila tarkasti alaspäin.

Eli tämmöinen? Vastaavia luulisi löytyvän melko reippaanlaisesti juurikin noilta purkutyömailta. Julkisissa tiloissa varsin yleinen valaisinratkaisu.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

InkRose

Noita saa myös sähkötarvikeliikkeistä jos uuden haluaa, hinnat parista kympistä ylöspäin koon mukaan.

wille

Lainaus käyttäjältä: InkRose - elokuu 09, 2011, 09:08:54 ap
Noita saa myös sähkötarvikeliikkeistä jos uuden haluaa, hinnat parista kympistä ylöspäin koon mukaan.

Juurikin näin. Ei ole iso sijoitus uutenakaan moinen. Omani siis 2 x 36W putkille.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit