tammikuu 09, 2025, 21:39:51 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Esteettinen sisäkasvatus

Aloittaja zake, elokuu 01, 2011, 15:08:22 ip

« edellinen - seuraava »

Perhonen_Kärpänen

Jes!! just tuommosta haeskelen. Pitää lähtee liikkeitä kiertelee oikein urakalla.

InkRose

En muista missä päin vaikutat, mutta ainakin täältä olen itse saanut hyvää palvelua.

coco

Netin kauttakin saa aika hyvin tilattua. Finnparttiasta on tullu tilailtuu aina silloin tällöin valaistukseen liittyvää tavaraa. Omalla kohdalla on palvelu ollut erinomaista.

Siku

Armaksen pikkuebb

Tää projekti pitäny itekki uudelleentsekata useempaan otteeseen. Kiitos kun annoit syyn etsiä sen  ;D

zake

Lainaus käyttäjältä: Siku - elokuu 10, 2011, 23:01:06 ip
Armaksen pikkuebb

Tää projekti pitäny itekki uudelleentsekata useempaan otteeseen. Kiitos kun annoit syyn etsiä sen  ;D

Hmm... tohonko sais viel jostain zengrowin tyylisen lampun :)

Hinta pitäis olla kyl reilusti halvempi kuin tuo, ainakin tuolla valoteholla. kirkasvalolamppuina olen nähnyt samantapasia, mutta niissäkin oli aika suolainen hinta. Onkohan joku törmännyt tuon tapaiseen suht tehokkaaseen, suht edullisesti? Jos vaikka löytyis aihio, johon ostais ite erikseen tehokkaamman lampun...
Zake

Siku

Kärsältä heijastin ja lamppu. Siitä sitten kattoon roikkumaan tai kehittää juonkun hienon integroidun ripustusjärjestelmä ruukun ylle. Toki ihan perus kauppojen e27 kantaisia pöytä- tai seinävalaisimia kannattaa katsella sillä silmällä ja tositarkoituksella  ;D

Teet miten teet, niin laita jokatapauksessa kuvat näkyville  ;)

PP

Lainaus käyttäjältä: Siku - elokuu 11, 2011, 20:58:36 ip
Kärsältä heijastin ja lamppu. Siitä sitten kattoon roikkumaan tai kehittää juonkun hienon integroidun ripustusjärjestelmä ruukun ylle.

Tuosta on puhuttu ennenkin, että kestääkö valaisin enemmän kuin 15 W, joka siinä lukee. En tiedä, onko kukaan kokeillut.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: PP - elokuu 11, 2011, 21:44:14 ip
Lainaus käyttäjältä: Siku - elokuu 11, 2011, 20:58:36 ip
Kärsältä heijastin ja lamppu. Siitä sitten kattoon roikkumaan tai kehittää juonkun hienon integroidun ripustusjärjestelmä ruukun ylle.

Tuosta on puhuttu ennenkin, että kestääkö valaisin enemmän kuin 15 W, joka siinä lukee. En tiedä, onko kukaan kokeillut.

Jos kyseessä on e27 kantainen lamppu, niin tuo 15w mitä ilmeisimmin tarkoittaa hehkulamppua. Tuollaiset rajoitukset on siitä, ettei varjostin tms. lämpiä liikaa ja sillain aiheuta palovaaraa. Jos itse johdoista ja kannasta puhutaan, niin varmaan lähes kaikki lamput kestää vaikka 50w eslin. Kuoret vaan voi sulaa.

Siku

Kaperkele. Taidanpa ens kerralla lukee ite ennen kun linkkaan. Ovat vaan niin sulavasti samalla sivulla. My bad  :-\

PP

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - elokuu 11, 2011, 22:06:08 ip
Jos kyseessä on e27 kantainen lamppu, niin tuo 15w mitä ilmeisimmin tarkoittaa hehkulamppua. Tuollaiset rajoitukset on siitä, ettei varjostin tms. lämpiä liikaa ja sillain aiheuta palovaaraa. Jos itse johdoista ja kannasta puhutaan, niin varmaan lähes kaikki lamput kestää vaikka 50w eslin. Kuoret vaan voi sulaa.

Tuo on Megamanin varjostin ja selvästi suunniteltu megamanin 15 W kasviESLille. Olen katsonut pakettia joskus marketissa ja siinä lukee max 15 W. En ole tutustunut rakenteeseen, mutta jos varjostin on peltiä ja yläpäässä on hyvät tuuletusaukot, 50 W ei pitäisi olla ongelma varjostimelle. Lampulle se voi olla, koska huonolla ilmanvaihdolla 30 W ESLikin lämpenee kannastaan liikaa ja hajoaa ennen aikojaan.

Aku

Lainaus käyttäjältä: PP - elokuu 11, 2011, 23:10:30 ip
En ole tutustunut rakenteeseen, mutta jos varjostin on peltiä ja yläpäässä on hyvät tuuletusaukot, 50 W ei pitäisi olla ongelma varjostimelle.

Itsellä on tuollainen Megamanin Artco-kasvivalaisin. Varjostin on muovia, eikä yläpäässä ole minkäänlaisia tuuletusaukkoja valmiina. Kuumenee ihan mukavasti 15W eslilläkin  ::)

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: PP - elokuu 11, 2011, 23:10:30 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - elokuu 11, 2011, 22:06:08 ip

Tuo on Megamanin varjostin ja selvästi suunniteltu megamanin 15 W kasviESLille. Olen katsonut pakettia joskus marketissa ja siinä lukee max 15 W. En ole tutustunut rakenteeseen, mutta jos varjostin on peltiä ja yläpäässä on hyvät tuuletusaukot, 50 W ei pitäisi olla ongelma varjostimelle. Lampulle se voi olla, koska huonolla ilmanvaihdolla 30 W ESLikin lämpenee kannastaan liikaa ja hajoaa ennen aikojaan.

Se voi olla, että eslin kanta  ja se elektroniikka siälä sisällä lämpiää ja hajoo helpommin. En tiedä, kun en oo tutkinu noiden eslien kantoja sen tarkemmin. Kuitenkin jotkut on sanonu, että kun siihen kupuun tekee isommat reiät, niin voi laittaa 30w eslin.

Ryhis

Kyllä tuollainen muoviheijastimella oleva Arcto kestää 30 wattisen ESLin, mutta vain jos varteen poraa pari tusinaa >8mm reikää. Silloinkin "runko-osa" kuumenee, muttei kohtuuttomasti.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Siku

Muistuipa mieleen Murderadon näkemys Bubblerista. Ehkä esteettisin mitä oon nähny, lisäksi helppo ja halpa totettaa.

coco

Lainaus käyttäjältä: Siku - elokuu 12, 2011, 10:49:47 ap
Muistuipa mieleen Murderadon näkemys Bubblerista. Ehkä esteettisin mitä oon nähny, lisäksi helppo ja halpa totettaa.

Tuo oli kyllä messevän näköinen. Sopii kyllä mainiosti tilaan kun tilaan.

Siku

Sanos muuta. Tuli itsekin asian innostamana pyörähdettyä Bauhaussissa  ;D
Myyvät muuten asiallisen näköisiä verkkoruukkuja. Itsellä kun tuli ongelmia 8cm ruukun tuentakyvyn kanssa ja pitäisi saada huomattavasti syväprofiilisempia ensi kesäks :-\

coco

Pienen v.ruukun kanssa itellä tuli kans ongelmia ebbissä ilman tuentaa.. tahtoi tulvan jälkeen kaatua aina!

Siku

Tapionpojan näkemys ebbistä

(Tähän topickkiin onkin hyvä kerätä aina kun tulee vastaan näitä esteettisiä systeemeitä  ;D)

msb

elokuu 14, 2011, 14:32:14 ip #38 Viimeisin muokkaus: elokuu 14, 2011, 14:35:06 ip käyttäjältä msb
Lainaus käyttäjältä: zake - elokuu 11, 2011, 20:40:20 ip
Lainaus käyttäjältä: Siku - elokuu 10, 2011, 23:01:06 ip
Armaksen pikkuebb

Hmm... tohonko sais viel jostain zengrowin tyylisen lampun :)

Hinta pitäis olla kyl reilusti halvempi kuin tuo, ainakin tuolla valoteholla. kirkasvalolamppuina olen nähnyt samantapasia, mutta niissäkin oli aika suolainen hinta. Onkohan joku törmännyt tuon tapaiseen suht tehokkaaseen, suht edullisesti? Jos vaikka löytyis aihio, johon ostais ite erikseen tehokkaamman lampun...

Bauhausista löytyy Zengrowin varjostimien kanssa samanlaisia, Airam Lumina ja Innosol Boston Twin. Airamin hinta oli 30e ja tuon tuplaversion hinta yli 100e. Jalka on erilainen kuin Zengrowissa. Varjostin vaalea, Airamissa oli tosin speksattu max. 20W, tuplaversiossa 23W, ainoa silmin havaittava ero varjostimissa oli Airamissa oleva sininen muovilevy tuuletusaukkojen yli, näytti olevan ruuveilla kiinni.

zake

Lainaus käyttäjältä: msb - elokuu 14, 2011, 14:32:14 ip

Bauhausista löytyy Zengrowin varjostimien kanssa samanlaisia, Airam Lumina ja Innosol Boston Twin. Airamin hinta oli 30e ja tuon tuplaversion hinta yli 100e. Jalka on erilainen kuin Zengrowissa. Varjostin vaalea, Airamissa oli tosin speksattu max. 20W, tuplaversiossa 23W, ainoa silmin havaittava ero varjostimissa oli Airamissa oleva sininen muovilevy tuuletusaukkojen yli, näytti olevan ruuveilla kiinni.

Tuon tapaisii etsinkin ja tuo Airam on sopivassa hintaluokassakin, mietityttää vain tuo max 20W. Haluaisin laittaa 50W lampun, jotta saisin talvellakin satoa ja yli tuplan W-määräsen lampun laittaminen epäillyttää mua aikas lailla.
Zake