tammikuu 09, 2025, 23:51:06 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kahvittelut

Aloittaja TunturiTiger, elokuu 01, 2011, 18:30:07 ip

« edellinen - seuraava »

Vate

Missä linkerquu... Mitä tapahtus ???

Ryhis

link..eikun cezve on kova jätkä. Melkein yhtä kova kuin Chuck Norris!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Herra 47

^räyhiksen kommentti osuu aika lähelle^
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Juseq

Tämän näkönen härpätin tuli huudettua saksanmaalta ebaysta siedettävään hintaan. Toivottavasti on hyvin toimiva peli! (Kuva on saksalaiselta viiksimieheltä, joten pahoittelen hänen puolestaan laatua)

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: cezve - elokuu 22, 2011, 21:15:13 ipOn muuten vittumaista tavaraa se MonteSantos!
Painein sen kanssa koko viikonlopun -

Jos tänne sallitaan pyhäinhäväistys (ja miksi ei sallittaisi), minusta Monte Santos on hyvää!

Keittelen siitä päivittäin päiväkahvit ja pyhäisin erikoisvahvaa. Suodatinkeittimellä.

Lidlissä oli aikoinaan parempiakin papuja, ostin niitä useampaa laatua Perusta ja Guatemalasta muistaakseni, mutta tämä jäi pysyviin valikoimiin. Jauhan sen halvalla ruotsalaismyllyllä keskikarkeaksi ja laitan normaaliin suodatinkeittimeen. Espressoa en ole edes yrittänyt, kun myllylläni ei saa niin hienoa.

Tästä muuten keittelin ensimmäiset chilikahvit joku vuosi sitten, kun myllystä irtosi chiliä niiden jauhamisen jälkeen, vaikka se oli puhdistettu. Chilikahvi oli hyvää. En vain ole lähtenyt selvittelemään, millaisia määriä ja mitä jauhetta siihen pitäisi käyttää. Vahingossa syntynyt pysyy muistossa hienona kokemuksena.

Juseq

elokuu 23, 2011, 16:02:39 ip #125 Viimeisin muokkaus: elokuu 23, 2011, 16:07:29 ip käyttäjältä Juseq
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - elokuu 23, 2011, 15:58:20 ip
Lainaus käyttäjältä: cezve - elokuu 22, 2011, 21:15:13 ipOn muuten vittumaista tavaraa se MonteSantos!
Painein sen kanssa koko viikonlopun -

Jos tänne sallitaan pyhäinhäväistys (ja miksi ei sallittaisi), minusta Monte Santos on hyvää!

Eikös tuossa nyt tarkotettu, että siitä on vittumaista saada espressohärvelille sopivaa kamaa eikä kommentoitu sen mausta? Ellen nyt ihan hakoteille väsyksissäni lähtenyt harhailemaan ;D

E: Et tainnutkaan väittää quoteemaasi tekstiä vastaan, vaan kommentoit saman tarvikkeen makua vain 8)

Chilivaari

Linker sanoi blogissaan lopuksi muutaman päivä ähertämisen jälkeen: "lähden opettelemaan mokkajauhon jauhamista, ja ellei sekään onnistu kunnialla heitän pavut kompostiin."

Kerroin vain maallikon mielipiteen, miten siitä saa käyttökelpoista - meikäläiselle. Lahjoittaisi vaikka naapurille mieluummin. Aamukiireessä/pöpperössä minulle riittää normaali tummapaahtoinen suodatinjauhatus, päiväkahvilla sitten nautitaan itse jauhetusta. Jauhamisen tuoksu on suuri osa nautintoa, mutta Monte Santos suoriutuu siitä hyvin.

chilihardhead.fi

Paahtaakos ihmiset enää itse kahviaan?
Oli meinaan kahvinautinto huipussaan, kun sattui menemään isomummulaan paahtoaikaan.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

PP

Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - elokuu 23, 2011, 16:46:08 ip
Paahtaakos ihmiset enää itse kahviaan?
Oli meinaan kahvinautinto huipussaan, kun sattui menemään isomummulaan paahtoaikaan.

Mitään tietämättä veikkaan, että kovimmat kahvihifistit ( löytyvät kai täältä) pahtaa taatusti itse. Kuka sitä nyt kuukauden-pari pussissa seisseitä papuja viitsii jauhaa. ;D Tiesittekö muuten, että on olemassa myös Kahviwiki?

mpp

www.caffi.fi näyttää myyvän raakapapuja.

chilihardhead.fi

Täytyy ruveta peräämään rännäriä ja miettiä mitä papuja hommaisi pyhäkaffeeksi
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Torakka

pyörälenkillä tulee joka kerta mentyä pauligin tehtaan ohi ja siihen on vaan pakko pysähtyä ja ottaa kunnon "hatsit" siitä tuoksusta :P

..TOMPPA..

Sellainen hatsi kyllä kelpaisi minullekkin!!    Kun aikoinaan asuin metsäkankaalla Lahdessa niin kyllä se ruisleivän tuoksu oli myös mukavaa haistella aamulla..  samoin kun joskus joutui menemään sen hiivatehtaan ohi..  mm..

Myyköhän maahantuoja mihin hintaan yksityisille papuja?

tehdään kimppatilaus 1000 Kg  8)

kysyä toki voisi aina...

TunturiTiger

Tuosta aromista tuli mieleeni... Asuin aikoinani pari vuotta Valkeakoskella ja ajoin joka aamu Tervasaaren ohi. Yök.

Juseq

Tuoksu... Pori... Mäski... Mmmmmmmm!

paw

Kaikki kahvit juodaan mitä vastaan tulee. Erikoisuuksista mielenkiinto herää ja on päästävä maistamaan (sama kuin chilien suhteen). Kotona keittelen peruskeittimellä ja sillointällöin liedellä pikkuperkulaattorilla. Pakollinen juoma.
Pyhä kolminaisuus: Viski-Olut-Chili

TunturiTiger

Noniin.. Festit on ohi ja masu alkaa kestään pikkuhiljaa jotain muutakin kuin jugurttia. No juhlistinpa tilaisuutta pihauttamalla sumppia krups vivo 887:lla ja toden totta. Se oli todellakin sumppia. Helpotti kun päästin sitruunahapon koneesta läpitte. Rupes vaan askarruttaan, että voiko vajaan viikon seisokki tehdä koneelle tuollasta hallaa? ??? cezve osaatko sanoo mitään?

..TOMPPA..

kannattaa huuhtoa hyvin jos käytit ihan aitoa sitruunahappoa, tulee muuten helvetin paha maku kahviin!!

itse olen laskenut keittimestä 3 pannua läpi niin aromia ei enää havaitse, kannattaa todellakin huuhtoa useasti.

Juseq

Tollanen(kin) pörähti postista kotio! Keskellä lukee että olis made in italy, kannen sisäpuolella ei ole mitään merkintöjä mutta eiköhän toi ihan siedettävä peli oo. Testiajo ajettu ja taitaa olla parantamisen varaa vielä ;D

Torakka

anteeksi että kiroilen ja offaan mutta itse on tullut tehtyä TEETÄ mäntä vehkeellä ja oli hyvää.