Foorumistien moottoripyörät,-kelkat, mönkijät, ym. vast. Harrasteliikuttimet!

Aloittaja masaiman, elokuu 20, 2011, 23:37:13 ip

« edellinen - seuraava »

Lillen

elokuu 05, 2012, 23:56:25 ip #120 Viimeisin muokkaus: elokuu 06, 2012, 16:26:36 ip käyttäjältä Lillen
Monellako on tällainen?  8)



Ikää ainoastaan 26 vuotta Morrisonilla.
4 vaihdetta + pakki, 16 HP.
Traktori johon sai aikoinaan ruohonleikurit. Nyttemin ruohonleikkurit poistettu ja toimii piha-traktorina kaikessa raskaammassa pihatöissä. Tänään joutui hieman koville kun hain pois suonreunassamme kaatuneen koivun, perkule, mäessä suti niin että ruoho vain lensi. Hieman työntö avulla ja nelosen vaihteella meni niin että oksat poies! 
En olisi oikein uskonut että olisi jaksanut kun painoa oli kuitenkin aika paljon...
Kuvassa keväinen chilisiirto proggis.



*Unelma= ei kovinkaan kovaa

//: Mikäli joku nauraa raktorilleni voin sanoa että vannon ikuista vihaa hänelle, kone on nimittäin hyvin rakas minulle  :-* :-*

///: Eihän se mikään morrison ole vaan MURRAY

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: Lillen - elokuu 05, 2012, 23:56:25 ip
Monellako on tällainen?  8)



Ikää ainoastaan 26 vuotta Morrisonilla.
4 vaihdetta + pakki, 16 HP.
Traktori johon sai aikoinaan ruohonleikurit. Nyttemin ruohonleikkurit poistettu ja toimii piha-traktorina kaikessa raskaammassa pihatöissä. Tänään joutui hieman koville kun hain pois suonreunassamme kaatuneen koivun, perkule, mäessä suti niin että ruoho vain lensi. Hieman työntö avulla ja nelosen vaihteella meni niin että oksat poies! 
En olisi oikein uskonut että olisi jaksanut kun painoa oli kuitenkin aika paljon...
Kuvassa keväinen chilisiirto proggis.



*Unelma= ei kovinkaan kovaa

//: Mikäli joku nauraa raktorilleni voin sanoa että vannon ikuista vihaa hänelle, kone on nimittäin hyvin rakas minulle  :-* :-*

///: Eihän se mikään morrison ole vaan MURRAY


Tästä tuli mieleen eräs jenkkiauto foorumi, mis joku oli rakentanu tuollasen "traktorin" muistaakseni Moparin V8:lla :D

masaiman

... Ja juutuubista löytyy videoita muuan fireworks stevestä, jolla on samanmoinen, mutta itserakennetulla turbojet-suihkumoottorilla. Tulee paahdettuja jalluja samalla kertaa!

masaiman

Osaakos kukaan kertoa minulle eräästä moottoripyörämallista, jota olen miettinyt seuraavaksi pyöräksi (tosin epäilen että ensi kesän joutuu vielä ajelemaan tolla "äfkakkosella" jos nyt ei arvaamatta äkkirikastu. Erityisesti laitteessa kiinnostaa sen litrainen v2-moottori sekä se, ettei noita tule ihan joka päivä vastaan. Se tosin valitettavasti tarkoittaa sitä, että pyörästä joutuu maksamaan vähän "mainelisää" ja olenkin miettinyt kannattaako se contra mitä samalla rahalla saa.

Ja pyörähän on siis Honda VTR1000 SP1 (/2)


En tiedä mikä, mutta joku tuossa pyörässä vaan saa mun moottorin hyrräämään...

Caggiva

Lainaus käyttäjältä: Mattson - elokuu 10, 2012, 20:15:39 ip
Osaakos kukaan kertoa minulle eräästä moottoripyörämallista, jota olen miettinyt seuraavaksi pyöräksi (tosin epäilen että ensi kesän joutuu vielä ajelemaan tolla "äfkakkosella" jos nyt ei arvaamatta äkkirikastu. Erityisesti laitteessa kiinnostaa sen litrainen v2-moottori sekä se, ettei noita tule ihan joka päivä vastaan. Se tosin valitettavasti tarkoittaa sitä, että pyörästä joutuu maksamaan vähän "mainelisää" ja olenkin miettinyt kannattaako se contra mitä samalla rahalla saa.

Ja pyörähän on siis Honda VTR1000 SP1 (/2)


En tiedä mikä, mutta joku tuossa pyörässä vaan saa mun moottorin hyrräämään...


Voin kertoa heti.Todella ihana.Yllättävän pienikokoinen fyysisesti.Voisi olla hiukan kevyempi ja pikkaisen tehokkaampi mutta sekin onnistuu kun lyö rahaa tiskiin.
Vääntää pirusti ja äänimaailma täydellinen.
En voi kommentoida istuinmukavuudesta kun itseäni ei haittaa puutuuko perse,sattuuko ranteisiin jne...
Kääntyy mukavasti mutkiin mutta kaipaa pientä jousitus päivitystä jos haluaa olla täydellisyyden tavoittelija.
Kaupinkiajosta en voi myös pahemmin sanoa kun itse ajan aina kaupungista välittömästi pois.
Ei ihan täydellinen pyörä mutta jos haluaa Japanilaisen V2:n niin niistä tällä hetkellä paras vaihtoehto.
Itse kyllä ostin tuon ihan siksi että ei oo varaa RC30/45:een ainakaan vielä.

Suzuki TL on edelleen myös ihan varteenotettava vaihtoehto eikä se missään nimessä niin painavalta köntiltä tunnu kuten kovasti väitetään.Honda on näppärämpi mutta myös helposti melkein puolet kalliimpi.

masaiman

"teeältonni" yhtenä vaihtoehtona ollu kanssa, mulla ranteet on kyllä ratkaiseva tekijä kun on ollu jännetuppari molemmissa yhtäaikaa eikä koskaan oikeen parantunu kunnolla, miettiny tohon äffäänkin säädettäviä klipareita kun löytäis jostain sopuhintaan...

Caggiva

elokuu 11, 2012, 16:33:52 ip #126 Viimeisin muokkaus: elokuu 11, 2012, 16:38:53 ip käyttäjältä Caggiva
Lainaus käyttäjältä: Mattson - elokuu 10, 2012, 21:40:14 ip
"teeältonni" yhtenä vaihtoehtona ollu kanssa, mulla ranteet on kyllä ratkaiseva tekijä kun on ollu jännetuppari molemmissa yhtäaikaa eikä koskaan oikeen parantunu kunnolla, miettiny tohon äffäänkin säädettäviä klipareita kun löytäis jostain sopuhintaan...


No jos ranteet pelottaa niin SP1:n on vielä pahempi kuin TLR.Tuohan nyt on ikäänkuin kisareplica.
On sen verran tiivismittainen ja makuuasentoinen.

Tuossahan nuo kaikki vierekkäin jos haluat niitä joskus kylmänä nylkyttää.
Sijainti on sama kuin viimeksikin.

masaiman

Sitä oon vähän pelännykkin, kuvaakin kun kattoo niin noi hanikat ei oo juuri jakkaraa korkeemmalla... Täytyy nyt ihmetellä, varmaan ens kesänä vielä varaa vaihtaa pyörää kun alkaa Volvolla olemaan puol miljoonaa täynnä, mennee vaihtoon ensin...

tonttu

Cebariin jos oot tyytyväinen, niin veikkaan ettei veturi paranna elämää. Tie kulkee kohti tourinkia ja isompia pyöriä. Lähde katsomaan eurooppaa ;) Siitä pappaantumien ajoasennossa alkaa vaikka kuinka muuta vannoisi. Tai sit ei.. Ei kuitenkaan kannata istua niin jotta nilkat on pään yläpuolella. Tai kannattaa mut sit prätkä kulkee railerilla radalla. Itekki meinaan R1sen tuoda saksasta parilla donalla joskus ja pistää ratapeliks. Kunhan tää veneinto vähän laantuu.

Caggiva

Ja taas täältä ihan tuputus heittona hienoista pyöristä niin Triumph Daytona 955i.
Kilokyykky jossa ei ole kyykyn ajoasentoa.Ei nyt ihan V2 mutta kun on rivikolmonen niin vääntöä lähtee ja käyntiäänet mahtavat.Keskimmäinen malli näyttää vähän Ducatin 90-klassikolta ja värivaihtoehdot ovat hienot.Syö vähän,kulkee hyvin ja kääntyy mutkassakin.
Huolto ongelmia ei ole.Yhtä luotettava kuin Japanilaiset.

Todella aliarvostettu klassikko ja myös Suomessakin halpa käytettynä.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/triu/triumph_daytona_955i%2001.htm
http://www.nettimoto.com/viewArticle.php?id=7
http://www.sportrider.com/bikes/146_0202_triumph_daytona_955i/index.html
http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/triumph/2006-triumph-daytona-955i-ar12980.html

Tuolla lähden itse liikenteeseen ensi kuussa.

primorsk

Tässä näitä meikäläisen liikuttimia. H-D -87


Ajopyörä ja uusi projekti Jaguar Special.


Macex

Mattson on hyvä ja rupeaa käymään sitten kauppaa mun kanssa tuosta X11:sta, jos tekee mieli nopeaa ja mukavaa matkapyörää ;)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.


Caggiva

Naku matkapyörä voi olla myös tälläinen:


Ihan sattumanvarainen ostos josta en kyllä sitten koskaan luovukkaan.
Muuta vikaa ei ole kuin että kolmas takarengas menossa kun ne kestävät sen kuukauden eli 5000km.
Toisaalta se kertoo jotain ajomukavuudesta.Jota ei muuten sitten ole.
Nyt ei rasitu ranteet vaan hauikset ja niskalihas.

masaiman

A)  Mikä heleevetti toi on?!

B) Kuis perkeleesti sulla noita pyöriä oikeen on?

Caggiva

A: Moto Morini Corsaro,1200 kuutioinen V2
B: Liikaa,koitan tiputtaa viiteen.Se ei oo helppoo kun tykkää niistä.

Macex


Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Juso

Tällainen tuli vuosi sitten hankittua muutaman vuoden kuolaamisen jälkeen.



Elikkä Ylöjärvellä valmistettu pieni monitoimikone. Ei liiku kuin sen 10 km/t mutta matkalla voi tehdä jotain hyödyllistä kuten heivata kauhallisen soraa tai kaivaa vaikka istutusmontun tai pätkän ojaa. Värkkeinä on tuon vakiokauhan lisäksi kuvassa oleva minikaivuri sekä trukkihaarukka. Kun ikää alkaa tulla, apuvoimat maan muokkauksessa ja kamat roudaamisessa ovat hyödyllisiä.

Lelumaisesta vaikutelmasta huolimatta uskomattomasi voimaa ja neliveto jonka voi lukita. Eipä tällä isoja töitä tehdä eikä koneurakoitsijaksi ruveta, mutta pienemmät hommat sujuu paikkoja rikkomatta ja runko-ohjauksen avulla masiina kääntyy suurinpiirtein euron lantilla.

Mietin kauan mönkkäriä, mutten keksinyt sille paljokaan järkevää tehtävää, niinpä Avantiin päädyin. Ei tietysti tyylissä pärjää Lillenin vintage-rakkorille, mutta eiköhän jokainen mieshenkilö toivo jossain elämänsä vaiheessa omistavansa traktorin ja/tai kaivinkoneen, vaikka edes pienen.

biblo

Avanti olisi hieno peli omaankin pihaan. Kaivuri olisi pelkillään turha ja traktorikin turhan kookas. Tuommoinen on melko näppärä mitä hiukan olen koittamaan päässyt. Renkaita noihin pääasiassa olen vaihdellut niin siinä ohessa pakkohan sitä on körötellä ;)
"Grow food, not lawns"

ChIlIDoG

Entisessä duunipaikassa oli Avant 650 lämpimällä hytällä, ihan ok, mutta lumitöihin surkea, tosin lukko puuttui. Myös kyseinen kone on aika kömpelö verrattuna toiseen kotimaiseen norcar:iin, mitä sain testata kun tuollasta konetta oltiin hankkimassa. Avant kylläkin voitti hinnassa. Youtubessa oli ainakin joskus videoita Avant vs. norcar. Omalle pihalle kyllä kelpais kumpainenkin kone :D