Foorumistien moottoripyörät,-kelkat, mönkijät, ym. vast. Harrasteliikuttimet!

Aloittaja masaiman, elokuu 20, 2011, 23:37:13 ip

« edellinen - seuraava »

Juso

Mulla on lukko päällä melkein koko ajan vaikka on ns. maastorenkaat. Muuten jos on vähänkään liukasta alkaa kuormatessa joku pyörä sudittaa ja sitten vahinkoa tulee enemmän kuin lukittuna.  En osaa parempaa kaivata kun en tarvitse, minusta tämä on tällaiselle puolentoista hehtaarin suht tasamaapihalle, jossa hoidettavat jutut on aika hajallaan, just passeli. Entinen pomoni, jonka luona kävin koeajamassa ja saamassa poltteen päälle aikanaan, on kyllä tehnyt uskomattoman määrän kaivua, rakentamista ja käyttänyt apuna omissa metsänhoitohommissaan ottaen huomioon härvelin luonteen. Liikkuu muuten metsässä aina tuo minikaivuri kiinni ja väitti päässeensä sitä tukena käyttämällä irti monesta hetteiköstä. Isommat mallit sitten ovat varsinaisia ammattimaiseen kokopäiväiseen käyttöön tarkoitettuja. Ainoa missä saa olla tarkkana maastossa on tuo kaatoherkkyys, jos sattuu linkussa pyörä johonkin suureen monttuun.


ChIlIDoG

no tuossa entisen duunipaikan 650:ssä ei ollu lukkoa ku se on lisävaruste ja eivät 25 koneeseen raskineet ostaa tonnin lisävarustetta :D ...pääasiassa toi oli kiinteistönhoitohommiin tarkoitettu, mutta lumitöihin pelkällä kauhalla oli aivan toivoton vehje, linko keulaan vois olla hyvä. Ihan ok laite kuitenkin avantti on. Ainoa minkä saisivat  vaihtaa on se jäykkä linkkunivel se kun aiheuttaa eniten kiinnijäämisiä kun jää keikkumaan renkaitten varaan.

masaiman



Tuli pikku modaus tehtyä mopetiin tänään  8)

Voi vihannes mikä murina tyhjäkäynnillä eikä kierroksilla meteli ihme kyllä koventunu yhtään.

biblo

"Grow food, not lawns"

Macex


Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

masaiman

Onkos tällä foorumilla yhtään moottorivelhoa joka osaisi vastata minulle toimiiko tuo Honda jos teenkin niin, että sipaisen nuo pöntöt irti toisistaan, laitan toisen toiselle puolelle ja leikkaan pakosarjasta viimeisen kollektorin veke niin, että saan moottorin alle kaksi pientä välivaimenninta joista sitten molemmista oma poisto, eli tekisin tuosta 4-2-1 pakosarjasta 4-2-2 version.

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

tonttu

Lainaus käyttäjältä: Mattson - syyskuu 10, 2012, 07:57:23 ap
Onkos tällä foorumilla yhtään moottorivelhoa joka osaisi vastata minulle toimiiko tuo Honda jos teenkin niin, että sipaisen nuo pöntöt irti toisistaan, laitan toisen toiselle puolelle ja leikkaan pakosarjasta viimeisen kollektorin veke niin, että saan moottorin alle kaksi pientä välivaimenninta joista sitten molemmista oma poisto, eli tekisin tuosta 4-2-1 pakosarjasta 4-2-2 version.


Itellä muuttui jo tuolla sliparin vaihdolla kuudentonnin tehokuopan luonne jo suorastaan rötääväksi, vaikka persdyno muuta väittikin. Juuri tuo kusiaisen ominaisuus on hieman pelottava, jos lähtee tuommoisia suurempia muutoksia tekemään. Silloin meinaa säädettävää on enemmänkin, kun pitää ruveta ajoituksiakin mahdollisesti miettimään. En lähtis kokeilemaan, enkä varsinkaan lähtisi orkkis kollektoria rikkomaan. Ovat meinaan todella kysyttyä ja arvokasta tavaraa. Ne kun ruostuvat puhki kaikista Hondista ja uusia saa vain isolla rahalla tilaamalla. Valmiita viriosia löytyy sitten.

Jos haluat 2 pönttöä, niin vaihda tuo nyt siihen 1000f malliin samantien :) Sen ku hommaa, ni ei voi muuta kun ihmetellä, miksi se kusiainen piti ostaa ensin.
Ja onhan 1000fssäkin kollektori mallia 4-1-2, eli tuo "X-putki" tuossa kollektorin päässä on siinäkin tarpeen. Ideana siinä on se, että se parantaa imuvirtausta, kun putkessa tavara liikuu kokoajan.
Tietenkin, jos haet käyntiääntä tehojen kustannuksella, niin silloin voi jättää yhdistämättä.

Tonnisessa rakentavat sitten 4-1-1 virityksiä, jolla saavutetaan parempia alavääntö/ laajempi vääntöalue. Tästä jos jotain voi päätellä, niin viimeinen mitä kusiaiseen olisin halunnut on kapeampi vääntöalue.

biblo

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - syyskuu 10, 2012, 08:56:14 ap
Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 09, 2012, 10:15:12 ap
Kleinbus


Komia peli, onko miten hyvässä kunnossa?


Pientä pintahappea, läpimätää ei ole tullut vastaan ja lähes koko auto tutkittu läpikotaisin. Konehan tuosta uupuu mutta eipä ole ensimmäinen eikä myöskään viimeinen ilmavaiva tässä talossa joten eipä tuokaan ongelmaksi koitune.


E: nusnus, on muuten kastenwagen eli paku :)
"Grow food, not lawns"

masaiman

Otin vähän selvää tosta putkihommasta ja ainakin yks jannu joka on laittanu paljon cbr:iä oli sitä mieltä että jos se toimii noin se toinen hormi ei vaikuta asiaan lisää kunhan tosiaan on se x-haara siellä että ovat edelleen yhdessä joten virtaus pysyy jatkuvana. Ton pöntön jälkeen tuntu että alavääntö liikkeellelähtiessä olis ehkä jopa hitusen kasvanut ylätehojen kustannuksella, täyskaasulla eturengas ei kevene ihan samalla lailla kun remuksella mutta kiihtyy vähintäänkin tarpeeksi edelleen, äärimmäisen harvoinhan noita täysiä tehoja tulee muutenkaan käytettyä kun on pyörällä kuitenkin jo ikää niin ei viitti retuuttaa liikaa...

masaiman

Tulin justiin äsken tallilta laittamasta vähän lisävalaistusta mopetiin:



Ohan ne pikkasen töröt muttei likimainkaan niin töröt mitä aattelin et olis. Ja kyllä muuten näkee! Pelkäsin ettei valoteho riittäis kun on netissä kaikilla foorumeilla haukuttu pienet lisävalot lyttyyn mut kyl noi cebarin orkkispitkän hakkaa mettänrajaan ja takas... Täytyy vielä opiskella vähän kytkentäkaaviota ja reitittää lähivalo pitkien kytkimen ohi koska lainsäädäntö sanoo, että kaukovalaisimia saa olla kaksi (eli oma pitkä piti poistaa) ja lähivalo saa palaa kaukovalojen kanssa samanaikaisesti. Vielä mietityttää että jaksaako laturi työntää riittävästi mehua kolmen tuikun tarpeiksi. No, se selvinnee kokeilemalla, toivottavasti ei vaan tuo latausvirransäädin/tasasuuntaaja hajoa, eivät ole ihan halpoja.

tonttu

Lainaus käyttäjältä: Mattson - syyskuu 10, 2012, 19:11:53 ip
Otin vähän selvää tosta putkihommasta ja ainakin yks jannu joka on laittanu paljon cbr:iä oli sitä mieltä että jos se toimii noin se toinen hormi ei vaikuta asiaan lisää kunhan tosiaan on se x-haara siellä että ovat edelleen yhdessä joten virtaus pysyy jatkuvana. Ton pöntön jälkeen tuntu että alavääntö liikkeellelähtiessä olis ehkä jopa hitusen kasvanut ylätehojen kustannuksella, täyskaasulla eturengas ei kevene ihan samalla lailla kun remuksella mutta kiihtyy vähintäänkin tarpeeksi edelleen, äärimmäisen harvoinhan noita täysiä tehoja tulee muutenkaan käytettyä kun on pyörällä kuitenkin jo ikää niin ei viitti retuuttaa liikaa...


Jaa, niin meinaat tehdä 4-1-2 putken, etkä 4-2-2, kuten viestissäsi kysyit. Joo no kyllähän sen voi saada toimimaan.
Ittekkin laitoin yhden vakuutusyhtiön piikkin jossin sliparin cebariini taannoin, kun nokian työntekijä veti TE-VA vakuutetulla liisarillaan mun pyörän yli parkkipaikalla :S
Pörinää tuli lissää ja aluksi tuntu jotta tehoakin niin mahottomasti. Vuoden ajelun jälkeen totesin todelliseksi muutokseksi orkksiputkesta isommat tehokuopat ja matka-ajon jälkeisen tinnituksen :D

Nii joo sulla olikin jo remus alunperinkin. Mulla oli vuoden vanha 600f orkkis ja säädöissänsänsä. Meinaatko jotta kusiaisella eturengas kevenee?

Mitä noihin lisävaloihin tulee, niin en olisi huolissani laturin kestosta. Kunhan on releen takana ja vedetty kunnon piuhoilla suoraan akulta.
Melkein tekisi mieli sanoa jotain lisävaloista ja kyykkypyörästä, mutta taidan olla hiljaa. ;D

masaiman

itseasiassa tota nyt aikani kattelleena en varmaan tee sille mitään, alkuperäinen suunnitelma OLI tehdä 4-2-2 putki mutta oikeestaan tykkään tosta enemmän tolleen... En oo vielä päättäny. Sano valoista vaan ihan vapaasti, perkeleen rumathan ne tossa on, mutta mun työmatka käsittää aamulla n. 40min sysimustaa metsätietä josta loikkii tielle kaikenlaista vipeltäjää, joten vähän pakkorako. Toi ratkaisu on väliaikainen ja noi revitään tosta huit v*ttuun talven aikana alkuperäisen valaisimimen kera ja tilalle olis suunnitteilla projektorioptiikka x3, mahdollisesti ainakin osittain kaasupurkaustekniikalla toteutettuna. Yhden aamun perusteella voin kyllä sanoa et helllveton hyvät valot, autoilijatkin selvästi tiedostaa paremmin. Nyt vaan orkkis lyhyt tuntuu lähinnä huonolta vitsiltä... Ja kyllä sen selvästi tuntee sen remuksen kanssa täysillä lähettäessä että ohjaus kevenee, ei se ilmaan yritä mutta kuitenkin.

Chi Li

Itselläni ollut Ford Escort Deluxe MK1 -68, Pontiac Trans Am Firebird GTA 5.7-90, Chevrolet Caprise jne...

Taas pitäisi ostaa joku lelu. Onko muilla samoja mielenkiinnon kohteita? Jonkun verran keräillyt myös peltisiä "leluautoja".

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: Chi Li - syyskuu 22, 2012, 10:29:43 ap
Itselläni ollut Ford Escort Deluxe MK1 -68, Pontiac Trans Am Firebird GTA 5.7-90, Chevrolet Caprise jne...

Taas pitäisi ostaa joku lelu. Onko muilla samoja mielenkiinnon kohteita? Jonkun verran keräillyt myös peltisiä "leluautoja".


lähinnä käyttöromuja: Ford Econoline e-350xl 7.3L diesel -93, Chevy van 6,2D+th700r4 -81, Chevy scottsdale 5,7Dx -81. Näistä jäljellä viimeinen, ei kylläkään ajokuntoinen.
....ja nykyään ajetaan Audi A6 Avant 1,8T Aut. -04

biblo

"Grow food, not lawns"


linker

________________________
http://linkerquu.blogspot.com


Whili