heinäkuu 03, 2024, 00:36:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Vaihdetaan / Annetaan Siemeniä

Aloittaja Rami, elokuu 30, 2011, 07:53:18 ap

« edellinen - seuraava »

Jame

Lainaus käyttäjältä: jutzi - marraskuu 22, 2013, 18:58:29 ip
Elikkä on tullu keräiltyä siemeniä jokusen verran omista puskista niin jos jollain Turun suunnilla intoa vaihtoon muihin lajikkeisiin niin ilmoitusta YV.
Eikä mahdottomuus laittaa kustia polkemaan myös.

- Lemondrop n.200kpl ja lisääkin saa kuhan kerää podeista
- Jalapeno "Jalastar" n. 50kpl

Nämä lajikkeet lisäksi kasvatuksessa eli jotain muuta voi tarjoilla:
- Omnicolor
- Dogo Nyoni
- Cayane Long Slim
- Aji Cristal


Lemondroppia voisi kokeilla, tuolta aiempaa ketjusta löytyy mahdolliset vaihtarit.
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Julli-

Hop, hakusassa hyvä Jallu, esim hercules tai gaucho. Vaihdokkina:
Cascabel
Poblano
Turbo Pube
Chilaca

PP

Gaucho on monen mielestä paras, mutta se on F1 ja kannattaa ostaa kaupallisena esim. Chilitarvikkeesta.

Rel1990

Hakusessa olisi Rocotojen siemeniä, esim "Turbo Pube".

Vaihdokkeina olisi tarjolla:
Criolla Sella
Cajamarca
Cayanne long slim
Aji Fantasy

hapsiainen

Etsinnässä vieläkin..

Pimenta da neyde
Black Naga moritz
bih jolokia
bhut jolokia
chokolate habanero
brown habanero
Bolivian rainbow
Cajamarca
Saa tarjota muitakin haboja ja sekä myös baccatumeja.

DereksDontRun

Moi,

Olisko kellään suositella jotain herkullisia mietoja ja suht pikkasia chilejä naposteltavaksi? Semmoisten siemeniä olen vailla, joten jos joltain löytyy lahjoitettavaksi niin kiitän ja kumarran. Vaihdossa ei ole nyt antaa mitään spessuja kun perus habaa ja nagaa lähinnä kasvattelen tällä erää...:(

Miquel

Kelpaisiko Cheiro Roxa? Maku on hyvin chinensemäinen, polte ei ole järin vahva ja kooltaan pikkuinen.  ::)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

DereksDontRun

tammikuu 03, 2014, 00:12:37 ap #287 Viimeisin muokkaus: tammikuu 03, 2014, 12:41:16 ip käyttäjältä DereksDontRun
Joo kyllä ehdottomasti. Kauniskin vielä :) pystytkö lähettää?tai mistä oot? Mahtavaa, kiitos! Pistä vaikka YV:tä.  Aji Fantasy kiinnostais myös, jos löytyy.

chinkki

tammikuu 07, 2014, 03:07:51 ap #288 Viimeisin muokkaus: tammikuu 19, 2014, 20:51:57 ip käyttäjältä chinkki
done:) Kiitos Miquel

akselsson1

tammikuu 08, 2014, 08:37:37 ap #289 Viimeisin muokkaus: tammikuu 09, 2014, 09:04:34 ap käyttäjältä akselsson1
Ilmeisesti kukaan ei lue päivyriä (  ;) ) joten sama viesti tänne:
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - tammikuu 05, 2014, 19:16:18 ip
Hep! Nyt sitä saa, eli PI 199506:tta tulee jakoon  8)

Noita saa minigrippi varustellulla tuplakirjekuorella itselleen, kun kiltisti kyselee yksärillä  :)
ja eiköhän noita nyt ekalle 10 -1 uskaltaisi luvata, tullut enempi kerättyä jo aiemmin.

Lisäksi, hieman vähemmän, em. menetelmällä saatavilla myöskin
Tepin, peru n.5 nopeinta -2
Iso Ulupica n.5 nopeinta. -1
Ainakin ennen ovat itäneet minulla kaikki kohtuullisesti, Iso ulupica on ollut välillä hankala idättää.
vastaavan viestin raapustan myös siementenkerjuu/jakoketjuun jos on tarvis, katsotaan ensin kuka lukee päivyriä yhtään  ;)

Muistakaahan sitten postimerkit molempiin kuoriin, ja tarvittava määrä minigrippejä :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Larski

Tämä ei ilmeisesti ole se "oikea" PI 199506 (Bird of Guyana), vaan joku villi mysteeri?

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Larski - tammikuu 08, 2014, 10:22:27 ap
Tämä ei ilmeisesti ole se "oikea" PI 199506 (Bird of Guyana), vaan joku villi mysteeri?

Jep, villi ja mysteeri niin paljon kuin vain voi olla! siksi C.sp
pistetään vaikka kuva alle:


Sekä bonchina https://lh4.googleusercontent.com/-rL2zCOLEidU/UrXE089fJxI/AAAAAAAADUg/UQoPsUSSsbM/s512/DSC_0136.jpg
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

vilkku

Kaipaisin ensi Kesäksi Orange Habaneron (Capsicum chinense) siemeniä.

Vaihossa voisin postittaa

Chocolate jolokia
Scotch bonnet big sun
Peruvian white habanero
(Siement on itse viime vuonna otettu irti ja kuivatettu kahvinsuoattimissa erikseen)


Rokkyzah

tammikuu 19, 2014, 11:50:28 ap #294 Viimeisin muokkaus: tammikuu 20, 2014, 21:42:42 ip käyttäjältä Rokkyzah
Nyt on alkanut kinnostaa kokkailla Etelä-Amerikkalaisia ruokia, mutta chilit vain puuttuvat. Minulla ei ole kovin montaa lajiketta vaihdeltavana, joten voin myös ostaa siemeniä. Toki voit halutessasi tarjota myös muita Etelä-Amerikkalaisia chilejä. Heitä privana tarjouksesi!

Vaihdossa olevia siemeniä:
Naga morich
Lombardo
Lemon drop
Jalapeno
Orange habanero

Haluan seuraavia siemeniä:
Aji Cristal
Rocoto Red Peruvian
+ jotain muita loistavia Etelä-Amerikkalaisia (myös alottelijalla "helposti" kasvavia)

wille

Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 19, 2014, 00:15:06 ap
Oliskohan kellään Serrano huastecon siemeniä?


Pahus, multa löytyy kyllä Serrano Monte D'Oron, Serrano Tampiqueñon, Serrano Del Solin ja lisänimettömän Serranon siemeniä, mutta tota Huastecoa en sitten ollut kokoelmaani haalinut.

Kiinnostaako joku noista edellämainituista?
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

bluesman

Minkäslainen tuo Monte d´Oro on? Huasteco on vaan parhaimman makuinen mutta ei sen väliä jos tuokin lajike on hyvä. Del sol ja Tampiqueño mulla kyllä jo on.

wille

En ole vielä itse kokeillut. Satoisaksi sitä kehutaan. ToniA sitä on muistaakseni kasvatellut. Samoin NaokiSoma joskus viime vuosikymmenellä. Löytyisikö sieltä tietoa? Toni vissiin vielä foorumilla pyörii? Itseänikin kiinnostaa.

Mun täytyy kanssa ilmeisesti etsiä tuota Huastecoa hyppysiini, jos se kerran on kärkikahinoissa makunsa puolesta.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

wesku

moro vaan kaikille =) olen ihan uusi täällä ja minulla ei ole vaihtareita eikä kokemusta chileistä...mutta innokkuutta riittää senkin edestä---olisin kiitollinen jos saisin erilaisia siemeniä  ja vähän kasvatus vinkkejä?? tuolla osui silmään esim. lemon niin se kuullostaa esim. mielenkiintoiselle.. kiitos =)

0lli

Lainaus käyttäjältä: wesku - tammikuu 20, 2014, 18:26:27 ip
moro vaan kaikille =) olen ihan uusi täällä ja minulla ei ole vaihtareita eikä kokemusta chileistä...mutta innokkuutta riittää senkin edestä---olisin kiitollinen jos saisin erilaisia siemeniä  ja vähän kasvatus vinkkejä?? tuolla osui silmään esim. lemon niin se kuullostaa esim. mielenkiintoiselle.. kiitos =)


Tervehdys ja tervetuloa hyvä harrastuksen pariin:) Tarkoitatkohan tuolla lemonilla lemon droppia? Itsellä taitaa lemon dropin siemeniä olla ihan muutama mut voisihan ne laittaa kiertoon, ja samalla voisin muidenkin lajikkeiden siemeniä pistää tulemaan. Pistä osoitetiedot YV:nä ja pistän postiin tässä muutaman päivän sisään! :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.