heinäkuu 01, 2024, 07:42:51 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Vaihdetaan / Annetaan Siemeniä

Aloittaja Rami, elokuu 30, 2011, 07:53:18 ap

« edellinen - seuraava »

felippe

Omnicolorin siemeniä kaipaisin. Jonninverran löytyisi chilien siemeniä vaihtoon pistää, voipi listaa kysyä. Ainiin limetin siemeniä kanssa kaipaisin.

Mimikettu

Ostaisin/ottaisin vastaan Pink Habaneron siemeniä. Myös muut mietojen mutta maukkauden lajikkeiden siemenet saisivat minulta rakastavan kodin :)

Minulla on tasan yksi kasvatuskausi takana ja vain vähän kokemuksia, joten jos siemeniä liikenee olisin tietysti iloinen ihan kaikista siemenistä, eritoten foorumin suosikkilajikkeista kuten Aji Cristal, Naga Morich, Jigsaw...  ::)

Vaihtureitakin löytyy jonkun verran, sekä chiliä että tomaattia ja monia muitakin hyötykasveja :)

ottulo

Lainaus käyttäjältä: Mimikettu - marraskuu 23, 2014, 00:01:41 ap
Ostaisin/ottaisin vastaan Pink Habaneron siemeniä. Myös muut mietojen mutta maukkauden lajikkeiden siemenet saisivat minulta rakastavan kodin :)

Minulla on tasan yksi kasvatuskausi takana ja vain vähän kokemuksia, joten jos siemeniä liikenee olisin tietysti iloinen ihan kaikista siemenistä, eritoten foorumin suosikkilajikkeista kuten Aji Cristal, Naga Morich, Jigsaw...  ::)

Vaihtureitakin löytyy jonkun verran, sekä chiliä että tomaattia ja monia muitakin hyötykasveja :)


Laitapa osoitetta YV:llä, niin lähetän Pinkkiä habaa ja Nagaa. Muista suosikkilajeista löytyy esim Lemon Droppia, jos on tarvetta. Vaihtureita en välttämättä tarvitse, mutta jos jotain haluat laittaa niin tomaatit kiinnostaa.

Hornet

Paria lajia puuttuu ensi vuoden kasvatuksista

Tarvitaan:
-Bonda ma Jacques (C. chinense)
-CGN 21500 (C. chinense)

Vaihtarina saa näitä:
-Naga Morich (C. chinense)
-Trinidad Moruga Scorpion (C. chinense)
-Rawit (C. annuum)
-Minipaprika Red (C. annuum)
-Aji Cristal (C. baccatum)
-Aji Fantasy (C. baccatum)
-Aji Ovo (C. baccatum) (nää ei varmaan kyllä idä...)

Kukkainen

Moikka moi !

Minä ajattelin ruveta kasvattamaan nyt chilejä lampun alla, joten olisi siemenille käyttöä. Elikkä jos jollain on tarjota aloittelijalle jotain helppohoitoisia lajikkeita, ottaisin niitä vastaan ilomielin. Miedommat ja tulisemmatkin kyllä kelpaavat molemmat.

Vastineeksi ei ole antaa kuin kuvia tänne foorumille. Köyhä kun olen.  :)

0lli

Lainaus käyttäjältä: Kukkainen - joulukuu 09, 2014, 21:47:42 ip
Moikka moi !

Minä ajattelin ruveta kasvattamaan nyt chilejä lampun alla, joten olisi siemenille käyttöä. Elikkä jos jollain on tarjota aloittelijalle jotain helppohoitoisia lajikkeita, ottaisin niitä vastaan ilomielin. Miedommat ja tulisemmatkin kyllä kelpaavat molemmat.

Vastineeksi ei ole antaa kuin kuvia tänne foorumille. Köyhä kun olen.  :)

Mistäs päin olet? :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Tunari

Lainaus käyttäjältä: 0lli - joulukuu 09, 2014, 22:27:21 ip
Lainaus käyttäjältä: Kukkainen - joulukuu 09, 2014, 21:47:42 ip
Moikka moi !

Minä ajattelin ruveta kasvattamaan nyt chilejä lampun alla, joten olisi siemenille käyttöä. Elikkä jos jollain on tarjota aloittelijalle jotain helppohoitoisia lajikkeita, ottaisin niitä vastaan ilomielin. Miedommat ja tulisemmatkin kyllä kelpaavat molemmat.

Vastineeksi ei ole antaa kuin kuvia tänne foorumille. Köyhä kun olen.  :)

Mistäs päin olet? :)

Komppaan edellistä, mistä päin olet? Muutamia siemeniä saattais irrota (lajikkeita tällä hetkellä 187)...

Molaari

Moi
Olen kasvatellut kaupan chilejä jo muutaman vuoden huonolla menestyksellä. Foorumia lukiessani tajusin, että nyt on aika hankkia kunnon siemeniä, joten jos jollain sattuisi olemaan ylimääräisiä naga morichin ja orange habaneron siemeniä nii voisin ostaa tai ottaa muutaman.

0lli

Lainaus käyttäjältä: Molaari - joulukuu 11, 2014, 20:01:12 ip
Moi
Olen kasvatellut kaupan chilejä jo muutaman vuoden huonolla menestyksellä. Foorumia lukiessani tajusin, että nyt on aika hankkia kunnon siemeniä, joten jos jollain sattuisi olemaan ylimääräisiä naga morichin ja orange habaneron siemeniä nii voisin ostaa tai ottaa muutaman.

Sama kysymys kuin edelliselle, mistä päin olet? :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Matinpoika

joulukuu 15, 2014, 19:51:57 ip #369 Viimeisin muokkaus: joulukuu 15, 2014, 20:25:18 ip käyttäjältä Kalapatto
Olen ihan uusi käyttäjä tällä foorumilla. Pakko oli rekisteröityä kun oma chilli harrastuskin on jo hyvää vauhtia käynnissä. Vuosi sitten aloitin kokeilut jollain random thaimaasta tuodulla chilillä ja kaupan habanerolla. Molemmat on ihan kivan kokoisia, mutta tuntuu, että haluaisin jotain vähän erikoisempaa, joten olisiko kellään lahjoittaa/myydä jotain moniväristen chilien tai jotenkin muuten speciaalin chilin siemeniä? Olisin tosi kiitollinen, jos ensi kesäksi saisi uudet puskat komeilemaan terassille!!   :)

Edit: Sainkin fatalista tilattua kivan setin. Omnicolouria, goat's weediä ja caribbean red habaneroa, mutta kyllähän silti voin ottaa jotain spessua. Vaihtokin toki onnistuu jos joku noista mun siiduista kiinnostaa.

Jame

joulukuu 19, 2014, 21:43:41 ip #370 Viimeisin muokkaus: joulukuu 19, 2014, 22:26:45 ip käyttäjältä Jame
Oliskohan kenelläkään muutama, esim. 3-5 kpl ylimääräistä Fatalii Jigsaw:n siementä? Vaihdossa euroja tai jotain muita siiduja.
En myöskään suutu, jos joku tarjoaa sitä oikeaa MoA Scotch Bonnett:ia tai Antillais Caribbean:ia.  ;) ;)
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

wesku

moro vaan kaikille...eli olisiko kellään ylimääräisenä tosi vahvan chilin siemeniä? myös helppo hoitoiset kiinnostavat...

tnc

joulukuu 21, 2014, 21:15:39 ip #372 Viimeisin muokkaus: joulukuu 23, 2014, 11:31:46 ap käyttäjältä tnc
Toinen kausi lähdössä käyntiin ja hakusessa olisi miedomman pään lajikkeita (mm. pink habanero ja Aleppo).
Vaihdossa olisi antaa seuraavia:

Mata  Frade - 8 (heat level)
Goat's Weed - 9
Pellegrino - 8
Omnicolor - 7-8

lisäksi löytyy joitain tomaatin siemeniä.

Paikkakuntana Pori

Hegezi

Hejssan! Köyhä opiskelija tässä kaipailisi muutamaa kappaleta Aji Fantasyn siemeniä Savon suunnalle. Liekköhän kellään aineksia tukea näinkin jalon kasvin kasvatusta? Omia siemeniä ei tällä hetkellä ole vaihdossa antaa kun Lemon Droppia jota taitaa kaikilla pursuta varastot jo muutenkin  ;D

Raumala

joulukuu 22, 2014, 01:33:38 ap #374 Viimeisin muokkaus: joulukuu 22, 2014, 01:48:47 ap käyttäjältä Raumala
Jos asut Mikkelissä, niin voit tulla hakemaan.
Mikkelissä asuville tarjolla noin 30 lajiketta ainoastaan noutona. Vaihdot toki mahdollisia postin kautta muuallekkin toki.

Siemeniä vailla olevat, laittakaa ehdottomasti tietoihinne asuinpaikkanne. Siementen saanti mahdollisuudet paranevat sitä kautta reilusti.

Hegezi

Paikkakuntana tosiaan Kuopio, anteeksi leväperäisyyteni. Pikkaisen on pitkä iltalenkki tulla sieltä hakemaan :D

Hornet

Bonda ma Jacques puuttuu vielä, löytyisikö pääkaupunkiseudulla keltään?

Kk85

Lainaus käyttäjältä: Kk85 - joulukuu 13, 2014, 08:29:21 ap
Flexun siemeniä olis hakusessa, viime kaudella eivät halunnu millään onnistua.


Tosissaan Jypinkylän lähistöllä majaillaa.. :D
Viime kaudella flexulla oli todella heikko itävyys 1/10..
Ja se yksi itänytkään ei tahtonu kasvaa sirkkalehtien puhkeemisen jälkeen piiruakaan..

Miquel

Korpilahdella pitäisi olla Jaolstenin kasvattamaa siementä. Suunitellaas miten vaihto hoidetaan. :)
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

PP

Hyvin monet viime vuosien Flexunsiemenet on huonosti itäviä johtuen ilmeisesti liiallisestä itsepölytyksestä ja/tai suppeasta geenikannasta. Jaolstenin siemenistä iti minulla viime vuonna noin 1/15.