heinäkuu 03, 2024, 04:36:42 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Vaihdetaan / Annetaan Siemeniä

Aloittaja Rami, elokuu 30, 2011, 07:53:18 ap

« edellinen - seuraava »

Trioniska

tammikuu 24, 2015, 16:14:10 ip #400 Viimeisin muokkaus: tammikuu 24, 2015, 18:39:58 ip käyttäjältä Trioniska
Lainaus käyttäjältä: chilifellow - tammikuu 24, 2015, 14:52:00 ip
Vaihdetaan sirkkataimi Trepadeira do Wernerin taimeen tai siemeniin.

Listassa: AJI Fantasy, Cheiro roxa, Quitisho, Rocoto Guetemala orange.



Minulta löytyisi ylimääräinen, pitkänhuiskea tapaus mikä taistelee Aji Cristalien kanssa valosta (1,5l maitopurkissa, kookos, kanankakka papanoita, salaojitus lekasoralla) eli valmis lyhennettäväksi ;)

Toinen on sisupussi minkä sirkat alussa raatelin niin paljon pienempi mutta ajattelin sen pitää itsellä.

Toki jos lähempää keravan suunnalta löytyy kun hyvinkäällä tämä taimi...
Niin ja olen toisten chilien luota metsästänyt kannan melkein nollaan harsosääskien osalta. Sohvan luona yksittäinen pirulainen mitä ei saa millään tapettua  >:( (aina pitää ötökkävaroitukset antaa)

Edit: 18:40 R.I.P sohva sääsken pirulainen  8)
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

bluesman

Lainaus käyttäjältä: chilifellow - tammikuu 24, 2015, 14:52:00 ip
Vaihdetaan sirkkataimi Trepadeira do Wernerin taimeen tai siemeniin.

Listassa: AJI Fantasy, Cheiro roxa, Quitisho, Rocoto Guetemala orange.


Siemeninä löytyy. Cheiro roxassa on vielä 100 podia kiinni niinettä tuoreita pitäisi olla.

San-M

Olisko jollain jonkun kookkaan jalapenolajikkeen siemeniä?
Sellaisen tulisen jalapenon, ei niitä "fooled you" lajikkeita...

siemeniä ei ole vaihtaa, mutta rahaan voin vaihtaa

Jump

helmikuu 05, 2015, 20:52:11 ip #403 Viimeisin muokkaus: helmikuu 21, 2015, 22:14:23 ip käyttäjältä Jump
Varastot ovat päässeet hieman ehtymään ja viime kesänä valmistui isompi kasvari, joten olen kiinnostunut  esim. seuravista siemenistä:

- Aji Banana (hankittu)
- Habanero Black
- Naga Morich (hankitty)
- Bassotto

Vaihtoon löytyy seuraavia siemeniä:
- Champion
- Aji Cristal
- Condom paprika

Ja YV:llä tavoittaa.

Matinpoika

Tahtoisin jotain 10+ tulisuuden chilejä. Meinasin ensin jättää ensi vuoteen, mutta en taida malttaa. Vaihdossa olisi antaa:
Aji Fantasy
Jalapeno Hercules
Royal Black
Quintisho
habanero caribbean red
bishops crown
omnicolor
boliwian rainbow
turbo pube
apache.
Laita yv. Jos löytyy jotain näitä ekstra tulisia kuten naga, jigsaw, 7 pot, yms.  ja haluat vaihtaa/laahjoittaa ja asun Järvenpäässä.

Monsesteri

helmikuu 19, 2015, 20:53:02 ip #405 Viimeisin muokkaus: helmikuu 21, 2015, 10:34:01 ap käyttäjältä Monsesteri
Haluan:
Helpohkoja, C. baccatum, Chinese, tai Frutescenes -lajien siemeniä. Sellaisia, jotka eivät vaadi kovin paljoa tukemista! VARSINKIN Pink Habaneroa jos löytyy joltakin niin sitä mieluusti vaikka ostan!

Vaihdossa on antaa:
Pimenta Nõra
Cayenne
Jalastar
Lemon Drop
Piri Piri
Bird's Eye Baby
Trepadeira do Werner
Lebanese Marbles

Varoitus: Olen (innokas!) aloittelija ja saanut upean sadon viime kesänä. Siitä loka-marraskuussa on siemennetty nuo, annettu kuivua talouspaperin päällä pari viikkoa rakkaudella, ja laitettu kirjekuoriin (jotka ovat olleet koko ajan auki). Ovat olleet ilmavasti. En tiedä, onko tämä nyt ollut sitten oikea metodi? En todellakaan ole käytänyt siemeniä missään uunissa tai öljynnyt niitä (tällaisen keskustelun löysin..) En ole ehtinyt vielä itse idättää näitä kun vasta palailin pitkästä reissusta. Podeina löytyy myös Naga Morichia ja Aji Gusanitoa, niitäkin olis tarkoitus siementää.

ottulo

helmikuu 24, 2015, 17:45:39 ip #406 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 06, 2015, 03:14:03 ap käyttäjältä ottulo
EDIT: SAIN

Täällä olis haussa tomaattien siemenet. Jotain semi-anonyymiä on pari siementä jäljellä, mutta en tiedä siitä juuri mitään. Kasvihuoneesta saan mahdollisesti jonkinmoisen siivun noille, jos saan tarpeeksi monta tainta. Todennäköisimmin kasvavat kuitenkin avoterassilla jonkunkokoisessa ruukussa. Sato sais olla jotakin kaupan tomaatin kokoista, eli ei ihan kirsikkaa. Makeahkoa, esim. salaattiin tai leivälle sopivaa. Miksei pihvitomaattiakin voisi kokeilla.

Vaihdossa löytyy joidenkin peruschilien siemeniä, ehkä mahdollisesti siemen tai pari jotain villimpäkin. Inventaariota en ole tehnyt, joten listaa ei heti ole antaa. Rocotoja ei löydy jaettavaksi asti, vaan enimmäkseen annuum/bacca/chinense-linjalta.

minni-72

Multa löytyis aika montaakin tomsku lajiketta,laita viestiä jos kiinnostaa ni saat listan mistä valita. :)

jutzi

maaliskuu 05, 2015, 20:06:35 ip #408 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 05, 2015, 20:10:38 ip käyttäjältä jutzi
Minkälaiset jalapeno lajikkeet olis suht isokokoiset podit omaavia ja oisko turun suunnilla jollain näitä tarjolla. Lisäksi kiinnostusta ois Rocoto lajikkeeseen. Vaihdossa löytyis Black Cobra(Goat's Weed), Lemon Drop, Aji Cristal, Dogo Nyoni sekä Cayenne Long Slim siemeniä. Jos näistä lajikkeista kiinnostuneita niin ilmoitusta yv.

Tu0m0

Hei vain, minua kiinnostaisi Lemon dropit vaan vaihdossa ei olisi muuta kuin kaupan rawit-siemeniä. Jos on ylimääräisiä niin ilolla ottaisin vastaan :)
~Jos mä vaan tän enää istutan~

jutzi

Lainaus käyttäjältä: Tu0m0 - maaliskuu 05, 2015, 20:12:12 ip
Hei vain, minua kiinnostaisi Lemon dropit vaan vaihdossa ei olisi muuta kuin kaupan rawit-siemeniä. Jos on ylimääräisiä niin ilolla ottaisin vastaan :)


Johonki oon suurimman osan siemenseteist hävittäny toistaseks mut noista podeista ainakin irtoo ja jos innostusta niin korvausta vastaan vesiviljelyssä oleva koko puskakin. Niitä on keittiössä nyt 2 ja toisesta ainakin tarkoitus luopua. Imee ikävästi yhdessä sen 9l/2vko(Reso 10l). karkeesti n. 2v vanhoja, 95cm korkeutta omaavia yksilötä. Tällä hetkel kukkaa ja podia pukkaa.

Tu0m0

Lainaus käyttäjältä: jutzi - maaliskuu 05, 2015, 21:05:16 ip
Lainaus käyttäjältä: Tu0m0 - maaliskuu 05, 2015, 20:12:12 ip
Hei vain, minua kiinnostaisi Lemon dropit vaan vaihdossa ei olisi muuta kuin kaupan rawit-siemeniä. Jos on ylimääräisiä niin ilolla ottaisin vastaan :)


Johonki oon suurimman osan siemenseteist hävittäny toistaseks mut noista podeista ainakin irtoo ja jos innostusta niin korvausta vastaan vesiviljelyssä oleva koko puskakin. Niitä on keittiössä nyt 2 ja toisesta ainakin tarkoitus luopua. Imee ikävästi yhdessä sen 9l/2vko(Reso 10l). karkeesti n. 2v vanhoja, 95cm korkeutta omaavia yksilötä. Tällä hetkel kukkaa ja podia pukkaa.

Oi mielelläni ottaisin vastaan valmiin kasvinkin :3
~Jos mä vaan tän enää istutan~

Sunny

Lainaus käyttäjältä: jutzi - maaliskuu 05, 2015, 21:05:16 ip
Lainaus käyttäjältä: Tu0m0 - maaliskuu 05, 2015, 20:12:12 ip
Hei vain, minua kiinnostaisi Lemon dropit vaan vaihdossa ei olisi muuta kuin kaupan rawit-siemeniä. Jos on ylimääräisiä niin ilolla ottaisin vastaan :)


Johonki oon suurimman osan siemenseteist hävittäny toistaseks mut noista podeista ainakin irtoo ja jos innostusta niin korvausta vastaan vesiviljelyssä oleva koko puskakin. Niitä on keittiössä nyt 2 ja toisesta ainakin tarkoitus luopua. Imee ikävästi yhdessä sen 9l/2vko(Reso 10l). karkeesti n. 2v vanhoja, 95cm korkeutta omaavia yksilötä. Tällä hetkel kukkaa ja podia pukkaa.


Jos ette saa Tu0m0nkaa tehtyä diiliä niin minäkin olisin kiinnostunut =)

Majavaraani

Mua kiinnostaa harvinaisuudet sekä myös Jalapeno.

Vaihdossa on antaa tai muutenkin:

Starfish
Lemondrop
Trepadeira Werner
Cheiro Roxa
Purira
Pequante

jutzi

Laitoin erillisen myyntiilmoituksen noista kokonaisista Lemon Drop kasveista niin tsekatkaa sieltä ja Turussa nämä on.

Monsesteri

Mä voin lähettää Lemon Dropin siemeniä jos laitatte kuoria tulemaan. Mulla on ainakin itäneet noi  :)

tatu

Otan vastaan siemeniä/taimen. Haluaisin vielä tälle kesälle ehtiä mukaan chilin maisteluun. Tarkoitus olisi kasvattaa joku helppo lajike(yksi puska sisällä) ja kuivattaa hedelmät maustepurkkiin. Pikaisen lukeman perusteella Aji Fantasy kuullostaa hyvältä. Voin noutaa Kouvolan alueelta.

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: tatu - maaliskuu 11, 2015, 12:14:30 ip
Otan vastaan siemeniä/taimen. Haluaisin vielä tälle kesälle ehtiä mukaan chilin maisteluun. Tarkoitus olisi kasvattaa joku helppo lajike(yksi puska sisällä) ja kuivattaa hedelmät maustepurkkiin. Pikaisen lukeman perusteella Aji Fantasy kuullostaa hyvältä. Voin noutaa Kouvolan alueelta.


Idättäminen alkaa olla jo myöhäistä, suosittelen taimen ostamista joltakulta Kouvostoliittolaiselta. :)

Ilebani

maaliskuu 12, 2015, 13:28:49 ip #418 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 23, 2015, 10:37:40 ap käyttäjältä Ilebani
Kiinnostaa FG Jigsaw ja Carolina Reaper.

Vaihdossa löytyy:

C. baccatum:
Lemon Drop
Aji Norteno
Fatalii Gourmet Aji Fantasy
Quintisho
Trepadeira Werner

C. annuum:
Jalapa

C. frutescens:
Dogo Nyoni


Löytyy Oulusta ja postihan kulkee.

Jani M

maaliskuu 12, 2015, 19:09:49 ip #419 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 13, 2015, 19:37:05 ip käyttäjältä Jani M
Lainaus käyttäjältä: Ilebani - maaliskuu 12, 2015, 13:28:49 ip
Jos löytyy ylimääräisiä Naga Morichin siemeniä, niin mielelläni otan vastaan


Mulla saattaa olla. Tarkistan vielä illalla.

Edit: Nope. Oli huonon näköisiä siemeniä, tuskin ovat itäviä.