tammikuu 10, 2025, 18:21:34 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

MegaRatt44 ja megachilit

Aloittaja MegaRatt44, elokuu 31, 2011, 18:25:59 ip

« edellinen - seuraava »

biblo

Ei. Itse yleensä kastelen plantut aamuisin tai iltapäivällä.
"Grow food, not lawns"

Vate

Lainaus käyttäjältä: MegaRatt44 - syyskuu 13, 2011, 19:27:40 ip
Tuli mieleen, että kun nuo chilit kasvavat eniten yöllä niin pitääkö niitä kastella iltaisin?

Niin, en tiedä. Kasvit ovat yllättävän samanlaisia kuin ihmisetkin, oma Lemonini tarvitsee vain kastelua, ja se herää henkii hirveän auringonporotuksen jälkeen. Itse kastelen iltapäivisin, mutta tee miten haluat :D

wille

Lainaus käyttäjältä: Vate - syyskuu 14, 2011, 18:39:36 ip
Kasvit ovat yllättävän samanlaisia kuin ihmisetkin, oma Lemonini tarvitsee vain kastelua, ja se herää henkii hirveän auringonporotuksen jälkeen.

Signature-tavaraa.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Vate

Lainaus käyttäjältä: wille - syyskuu 14, 2011, 21:09:43 ip
Lainaus käyttäjältä: Vate - syyskuu 14, 2011, 18:39:36 ip
Kasvit ovat yllättävän samanlaisia kuin ihmisetkin, oma Lemonini tarvitsee vain kastelua, ja se herää henkii hirveän auringonporotuksen jälkeen.

Signature-tavaraa.

Lähes-tulkoon! ;)

MegaRatt44

Pitkästä aikaa tänne jotain kirjoitan ja nyt päiväkirjan muodossa! Olen antanut molempien chilien olla rauhassa pitkään aikaa ja olen nyt vasta alkanut kastella niitä. Habanero kasvaa kuin ruoho ja LD:ssäkin näkyy jo ensimmäisen lehtiparin merkkejä!

Tuossa Habanero. Toinen oikea lehtipari siellä onkin jo kasvamassa!  :)

LD:ssä näkyy hieman elonmerkkejä noiden lehtiparien tulemisen takia...  ::)

Idätyslautalla kolme Habaneroa näyttää syntyvän.

Aji Cristalleista vain yksi on lähtenyt. Mahtaako siitäkään tulla mitään? ???

Kauden 2012 päiväkirja alotteilla:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11388.0

MegaRatt44

Tänään siirsin idätyslaudalta Habaneron multiin. Heitin idätyslaudalta muut menemään...  ;D
Miten tuon sitten pitäisi kasvaa, kun sen irroitin paperista ja pistin sen juurenalun alaspäin mikä sieltä oli tulossa. Uskokaa tai älkää mutta idätyslaudalla Haba oli alkanut kasvattaa ensimmäisiä lehtipareja!  :o

Ikkunalauta täynnä! :D

Tuossa kyhjöttää...

MegaRatt44

syyskuu 21, 2011, 18:53:54 ip #66 Viimeisin muokkaus: syyskuu 21, 2011, 18:56:55 ip käyttäjältä MegaRatt44
maistaiasia? Muokkaappa tuota! Sanot vielä masitasia, niin joku luulee et Masi heittää tanssishown! :D

InkRose

Lainaus käyttäjältä: Vate - syyskuu 21, 2011, 18:42:29 ip
Lainaus käyttäjältä: MegaRatt44 - syyskuu 21, 2011, 14:29:13 ip
Tänään siirsin idätyslaudalta Habaneron multiin.

Sieltä se habanero vaa nousee! Pian sadaan maistaiasia... ::)

Sen verran jos saan ohjeistaa tässä Vatea, niin älä aina lainatessasi toisen viestiä jätä koko viestiä, varsinkaan kuvia, siihen lainausosaan. Siitähän ne näkee yleensä yläpuolelta. On mukavampi lukea, eikä tule välttämättä ihan niin pitkiä vieriteltäviä viestejä/sivuja. Vastausviestissä olevaan lainaukseen kannattaa jättää alkuperäisestä vain se olennainen.

Vate

Juu, ei tää sivusto oo vie ees niin tuttu vaikka oon viettäny täällä jo 5 päivää ja 17 minuuttia :D

MegaRatt44

syyskuu 21, 2011, 19:06:07 ip #69 Viimeisin muokkaus: syyskuu 21, 2011, 19:08:01 ip käyttäjältä MegaRatt44
Piti just sanoa samaa... InkRose kun kerran täällä oot, nii kertoisitko kasvaako tollanen idätyslautalta multaan siirretty taimi varmasti? Tuntuu vaan oudolta siirtää kasvi multaan ilman juuria. Siellä toisessa päässä oli kyllä sellaine itu.

Vate

Mul kasvaa idätyslautta haba ihan hyvin, mut kyl ihan kunnolla multaan idätetty nousee paremmin (myöskin habanero) :D

Siku

Vaikken InkRose olekaan niin...
Eli jos tämän näköisiä taimia olet siirtämässä, niin 99% varmasti lähtee kasvamaan ja se 1% johtuu jostain aivan muusta kuin idätyksestä.

Lillen

Lainaus käyttäjältä: InkRose - syyskuu 21, 2011, 19:02:58 ip
Lainaus käyttäjältä: Vate - syyskuu 21, 2011, 18:42:29 ip
Lainaus käyttäjältä: MegaRatt44 - syyskuu 21, 2011, 14:29:13 ip
Tänään siirsin idätyslaudalta Habaneron multiin.

Sieltä se habanero vaa nousee! Pian sadaan maistaiasia... ::)

Sen verran jos saan ohjeistaa tässä Vatea, niin älä aina lainatessasi toisen viestiä jätä koko viestiä, varsinkaan kuvia, siihen lainausosaan. Siitähän ne näkee yleensä yläpuolelta. On mukavampi lukea, eikä tule välttämättä ihan niin pitkiä vieriteltäviä viestejä/sivuja. Vastausviestissä olevaan lainaukseen kannattaa jättää alkuperäisestä vain se olennainen.

Varsinkin mobiilikäyttäjillä on helpompaa kun ei tarvitse odotella tuntitolkulla sivujen lataamista.

Mr_Green_

Lainaus käyttäjältä: Siku - syyskuu 21, 2011, 19:32:01 ip
Vaikken InkRose olekaan niin...
Eli jos tämän näköisiä taimia olet siirtämässä, niin 99% varmasti lähtee kasvamaan ja se 1% johtuu jostain aivan muusta kuin idätyksestä.

Just olin itsekin vastaamassa.. hehe.. juuri näin.. eli kyllähän siihen tulee juuri siellä idätyslautalla, jos se siemen on vaan itänyt.

MegaRatt44

Juu kiitokset. Ihmettelen kun rupeks lautalla uutta lehtiparia pukkaamaan...

Mr_Green_

Itse en tosin ole antanu lautalla tapahtua minkäänlaista kasvua.. heti kun on pieni häntä näkynyt, niin olen tökännyt idun multiin. Alkuun sitä ihmettelin, kun osalla on ihan lehtiäkin kasvanut lautalla.. alkuun tuntui hurjalta, mutta ilmeisesti hyvin toimii! :P

Siku

Minä vuorostani annan säännönmukaisesti kasvaa sirkoille. En tiedä miksi, mutta olen niin käsi, että jos laitan idulla multaan, ni ne kuolee sinne  :-\

InkRose

Itsekin tein aluksi niin, että heti parin millin häntä kun näkyi, tuuppasin multaan siemenen. Hyvin lähti niinkin. Vasta kevään viimeisiä uskalsin kasvatella lautalla sirkoille asti.

MegaRatt44

syyskuu 27, 2011, 16:54:41 ip #78 Viimeisin muokkaus: syyskuu 27, 2011, 16:57:06 ip käyttäjältä MegaRatt44
Noniin! Tehtiin Macexin kanssa vaihtarit, ja tänään tuli postiluukusta Championin ja yllätykseksi Jallun siemeniä sekä iso kasa pieniä minigrippusseja!

Iso kiitos Macexille!!!

Vate

Lainaus käyttäjältä: MegaRatt44 - syyskuu 27, 2011, 16:54:41 ip
Noniin! Tehtiin Macexin kanssa vaihtarit, ja tänään tuli postiluukusta Championin ja yllätykseksi Jallun siemeniä sekä iso kasa pieniä minigrippusseja!

Iso kiitos Macexille!!!

Voisin itekkin kokeilla vaihtareita jonkun kaa postitse..s