tammikuu 10, 2025, 19:49:22 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

DesiertoChile tässä moro

Aloittaja DesiertoChile, syyskuu 02, 2011, 22:25:20 ip

« edellinen - seuraava »

DesiertoChile

syyskuu 02, 2011, 22:25:20 ip Viimeisin muokkaus: syyskuu 03, 2011, 00:09:52 ap käyttäjältä DesiertoChile
Olen chilin rakastaja ollut teinistä pitäen, eli noin 18 vuotta. Olen myös muotoiluyrittäjä, joka juuri tällä hetkellä valmistelee
Habitare-erikoisnäyttelyyn ebbiin perustuvaa chilinkasvatusjärjestelmää.
Jotta en olisi liian kryptinen asiaan voi perehtyä suoraan täällä:
http://samihuuskonen.wordpress.com/

Tietoa ja kokemuksia tulin täältä hakemaan ja myös jakamaan kun sen aika koittaa. Erityisesti LEDeistä saaduista kokemuksista.

Tällä hetkellä mullissa makaa 9 eri lajiketta Fataliilta tilattuna:
Aji Amarillo
Summer heat Jalapeño
Bolivian Rainbow
Red Caribbean Habanero
Short Yellow Tabasco
Lemon Drop
ylläri kaverit
Rocoto (hieman huonolla menestyksellä)
sekä toinen tuntematon

Ensimmäinen tutustuminen tulisempiin lajikkeisiin tuli kun opiskelin vuoden verran Mexicossa 10 vuotta sitten Xalapan kaupungissa,
Veracruzin osavaltion pääkaupungissa (asukkaita muuten kutsutaan nimellä Jalapeños, josta itse chilin kerrotaan olevan seudulta kotoisin).
Naapurini oli kuullut, että pidän tulisesta ruuasta, joten hän ystävällisesti valmisti minulle erikoissalaatin: Resepti: ohuita sipulin viipaleita, viipaloituja keltaisia habaneroja ja pieni liraus viinietikkaa. Kohteliaana vieraana söin melkein kaiken ja kiemurtelin loppuillan lattialla.

Hienoa tulla tänne, chilipäiden sekaan :D

--Sami--

Whili

TERVETULOA

Hienon näköistä meininkiä, vaikka mitään en ymmärtänyt (ei ole tuo lontoonmurre vahvuuksiani).
Tee-se-itse -osastolle hyviä ideoita !!

Ryhis

Tervetuloa kasvattelemaan ja aika heeno projekti sulla meneillään.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

DesiertoChile

Nöyrät kiitokset mielenkiinnosta projektiani kohtaan. Tiukille näyttää menevän, että saan tuon rakennettua ajoissa näyttelyyn. Pönttö on tällä hetkellä LED-valmistajalla käsittelyssä, eikä tarkkaa tietoa vielä ole vastaako ne kaikkia vaatimuksia, joista itsellänikään ei ole tarkkaa tietoa, mutta toisaalta kyseessä on kokeellinen projekti. Tulokset tulevat ajallaan ja kovasti yritän tältä foorumilta kaivaa kasvattajien tietoa & kokemuksia. Myös Philipsin suuntaan on yhteyksiä, joten toivon, että sieltä sais sellaista dataa jota vois jakaa myös tänne suuntaan.

LEDien suhteen kaikki tuntuu olevan tosi ristiriitaista: Joku suosittelee punaisia ja sinisiä, toinen punaista ja valkoista, jopa vihreäkin on antanut hyviä tuloksia!! Tietysti oman ongelman tuovat myös LEDien vaihtelevat laadut, samassa erässä saattaa olla aivan erisävyisiä ledejä, tehot, valovirrat, lämpökuormien huomioinen erityisen tärkeää...mutta hiton mielenkiintoista hypätä tälle alueelle ja katsoa mitä tuloksia olisi mahdollista saavuttaa!

Tervetuloa katsastamaan Habitareen tämä viritelmä. Kuten sanottua todelliset tulokset tulevat vasta loppusyksyn /alkutalven aikana, joten tulen tännekin päivittelemään kuulumisia sekä neuvoja hakemaan...

Rami

Katoppas! Jo toinen Huuskonen innostunut aiheesta! Tervetuloa vaan ja hyvän näkönen projektikin vielä menossa!

Ps. Jotta ei liian kryptiseksi tulisi tuo sukunimihomma niin esitellään nyt tässä ittemme myös, eikä kauas jääny etunimikään :)

Terveisin.
Rami Huuskonen

InkRose