lokakuu 06, 2024, 16:36:03 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Epänormal blogi

Aloittaja wc veera, tammikuu 15, 2012, 14:47:17 ip

« edellinen - seuraava »

Ryhis

Ei kannata muuten sotkea blinejä ja vodkaa keskenään. Aiheuttaa maankuoren äkillistä viipottamista ja siirtymistä!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

wc veera

Lainaus käyttäjältä: Naga Morphia - maaliskuu 27, 2012, 19:18:58 ip
Lainaus käyttäjältä: wc veera - maaliskuu 26, 2012, 19:28:41 ip
Miten voin poistaa itseni täältä??? saatan toki poistaa itseni tai ei en tiiä.


Älä nyt profiiliasi poista. :) Saanko muuten kysyä wc veera, et minkä ikänen olet kun yliluonnolliset asiat kiinostaa sinua?

Miten muuten chilisi kasvaa?

-Morphia


Hei, olen juuri 7 vuotias...

Aji Inferno

7 vuotta - tai 17- tai 27- tai mitä hyvänsä - on täysin oikea ikä tehdä chilijuttuja! :)

Habanervous

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 28, 2012, 12:28:15 ip
Lainaus käyttäjältä: LupeKani - maaliskuu 28, 2012, 12:02:20 ip
Eiköhän (moderoitu). Räyhiksen jutuissa sentään on suuria mullistuksia, joita en epäile hetkeenkään. Epänormaalista viis, kun niihin juttuihin ei taida aikuiset pahemmin uskoa. Paitsi uskovaiset.


Räyhiksellä ja meillä kaikilla on oikeus avata täällä keskusteluketjuja, mutta myös toivoa edes jonkinlaista kunnioitusta edustamiamme ajatuksia kohtaan. Epänormaaleja tai eivät. Jokaisen koulukiusaajankin ympärillä on aina joukko tyyppejä, jotka nauttivat "hyvästä showsta" ja kannustavat "koviksia" aina näyttävämpiin tempauksiin. Tällä foorumilla on meininki mennyt samaan suuntaan; kaikki vähänkään "normista poikkeava" (kuka sen normin määrittelee?) saa helposti pilkkaa, vähättelyä ja toisinaan jopa uhkailua osakseen. Toisille se on vain "viihdettä" - toiset lähtevät täältä pahalla mielellä. Siinä ei ole mitään ylpeilyn aihetta. Ei täällä kukaan ole toista fiksumpi tai tietävämpi.


Erilainen ajatusmaailma on usein tarve talloa normiksi kuvailemisi keinoin. Harmittavaa että erilaisuus on katoava sekä nurkkiin pakeneva ilmiö, jota kohta ei näy missään juurikin julkisen lyttäämisen takia...jokapuolella vain normien mukaan mässyttäviä laNpaita :'( ps. on olemassa erilaisuutta joka saakin pysyä pandorran lippaissaan..

LupeKani

Tässäkin on kyseessä se, ettei moderaattoreiden mielestä housuun paskantamisella ja paskan levittämisellä esim. bussipysäkkiin ole mitään väärää.  Jos näin verrataan kirjoitusten ja threadien tasoa mitä välillä ilmestyy ja joihin. esim Räyhis on kärkkäästi kommentoinut. Erilainen voi olla ilman idiotismiakin.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: LupeKani - heinäkuu 22, 2013, 11:49:22 ap
Tässäkin on kyseessä se, ettei moderaattoreiden mielestä housuun paskantamisella ja paskan levittämisellä esim. bussipysäkkiin ole mitään väärää.  Jos näin verrataan kirjoitusten ja threadien tasoa mitä välillä ilmestyy ja joihin. esim Räyhis on kärkkäästi kommentoinut. Erilainen voi olla ilman idiotismiakin.


Aika rajusti todettu, mutten viitsi lähteä kinaamaan asiasta. Tosiasia on se, että foorumilla on viime vuodet vallinnut paljon aiempaa kireämpi ilmapiiri etenkin kaiken ns erilaisuuden suhteen. Mistä lie kyse, mutta moderoinnilla sitä on vaikeaa ellei mahdotonta muuttaa. Mikä toiselle on hauskaa, on toiselle raivostuttavan idioottimaista... Jne. Aika usein näitä lukiessa sitä itse tuumaa, että olisi ehkä helpointa löysentää sitä pipoa, eikä ottaa lämpöä turhasta. Kaikkia viestejä kun ei ole mikään pakko edes lukea, saati niihin kommentoida! Mutta... No, tiedän ettei se vain mene näin. Mikä on harmi.

Moni lukija ei tule ajatelleeksi sitä, että jos modet ottaisivat kaikki ristiriitaiset toiveet ja vaatimukset huomioon, tänne jäisi hämmästyttävän vähän, uskomattoman mitäänsanomattomia postauksia. Wikipedia lienee tarkoitettu sellaiseen. Chilifoorumilta voi odottaa edes pientä kipinää ja makua.

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 22, 2013, 12:50:50 ip
Moni lukija ei tule ajatelleeksi sitä, että jos modet ottaisivat kaikki ristiriitaiset toiveet ja vaatimukset huomioon, tänne jäisi hämmästyttävän vähän, uskomattoman mitäänsanomattomia postauksia. Wikipedia lienee tarkoitettu sellaiseen. Chilifoorumilta voi odottaa edes pientä kipinää ja makua.
Jos yhtään lohduttaa, sama laulu on muillakin foorumeilla, ja aina yhtä epäkiitollisessa asemassa on ylläpito/valvojat... nimim. yhden foorumin perustaja/ylläpitäjä. ;)

Habanervous

Niin se on. Itse yhden suomen suosituimman metsästysfoorumin ylläpitäjä ja perustaja. Eipä näistä peruskysymyksistä eroon pääse. Modeja lisää vain :)..Kummahan se on että jos itse liittyy uuteen foorumiin, tulee tyhmiä kysymyksiä lapio tolkulla. Mutta taas foorumilla missä itse on "kokenut", kiroaa mielessään tyhmiä aloituksia.

Caide

Kyllä foorumit saa helposti pidettyä kunnossa moderaattoreiden toimesta, kun saadaan ensin selväksi mikä on haluttu linja. Käyttäjämoderointi ei ole hyväksi havaittu keino. Olin kymmenisen vuotta yhden nettipelin foorumin kanta-asiakkaana, jossa on kymmeniä tuhansia käyttäjiä, ellei jopa satoja tuhansia ja kyllä se siellä hyvin onnistui, ainakin meillä Suomen päässä. Täällä ei paljon moderointia kyllä huomaa, mikä on joskus hyväkin asia, mutta aina kun tulee uusia käyttäjiä, niin näkyy tulevan kymmen uutta puuta heidän kysymyksiin ja jos modet saisivat edes näitä kuosiin...

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Habanervous - heinäkuu 22, 2013, 13:22:05 ip
Niin se on. Itse yhden suomen suosituimman metsästysfoorumin ylläpitäjä ja perustaja. Eipä näistä peruskysymyksistä eroon pääse. Modeja lisää vain :)..Kummahan se on että jos itse liittyy uuteen foorumiin, tulee tyhmiä kysymyksiä lapio tolkulla. Mutta taas foorumilla missä itse on "kokenut", kiroaa mielessään tyhmiä aloituksia.
Ja aina ollaan samojen kysymysten äärellä: milloin johonkin tiettyyn aiheeseen keskittyneellä foorumilla on liikaa sitä muuta shaibaa?

Jokainen voi kuitenkin tällaiselta foorumiltakin valita ne osiot, mitä valitsee lukea. Ei oo pakko lukea muita osioita, kuin itse kasvatukseen keskittyvää jos ei kiinnosta. Mielestäni täälläkin on harvinaisen selvästi eroteltu osiot, missä on se asiakeskustelu ja sit nämä jaadajaadadiipadaabashaiba ketjut, jotka on täysin epäolennaisia itse chilinkasvatuksen suhteen.

Aji Inferno

Tuota aihepiirijakoa on viritetty moneen kertaan ja hartaasti vuosien varrella. Nykyinen ei liene täydellinen, mutta tuntuisi viimein palvelevan kohtuullisen hyvin tarkoitustaan.

Huono käytös netissä on tunnettu ja tutkittu asia, mutta aina silti jaksaa kummastuttaa miten esim. jonkun aloittelijan ehkä "tyhmään" mutta viattomaan kysymykseen ei voisi v-tyylin sijaan vastata edes lyhyesti, ystävällisen asiallisesti. Saman verran aikaa siinä menee kuin jengin mielen pahoittamiseenkin. Tämä kun ei (onneksi) ole vaikka futisforum2, jolla mahdollisimman karkea ja loukkaava kielenkäyttö tuntuu olevan jonkinlainen miehuudentodistelulaji. Kaipa jotkut saavat siitä mielihyvää. Itse tunnen häpeää siitä, miten tämänkin ketjun aloittajaa kohdeltiin. Se muistutti koulun ala-asteen todellisuutta, jossa joku hintelä silmälasipäinen poika tai tyttö saa välitunnilla kunnon joukkonaurut yms. Ei kunniaksi meille. Jokin raja, vaikkei toisen jutuista pitäisikään tai niitä ymmärtäisi.

Dethlock

No siinä tulikin pähkinänkuoressa kaikki mitä meinasin sanoa.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Whili

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 22, 2013, 16:26:46 ip
Huono käytös netissä on tunnettu ja tutkittu asia, mutta aina silti jaksaa kummastuttaa miten esim. jonkun aloittelijan ehkä "tyhmään" mutta viattomaan kysymykseen ei voisi v-tyylin sijaan vastata edes lyhyesti, ystävällisen asiallisesti. Saman verran aikaa siinä menee kuin jengin mielen pahoittamiseenkin.

Jep, näinhän se on. Ja kaikkihan me ollaan joskus oltu tietämättömiä ja kyselty "tyhmiä".
Viisaampaa olisi jättää lukematta ja varsinkin vastaamatta jos jokin aloittelijan kysymys aiheuttaa vittuuntumisen.

wille

Se estolista laskee verenpainetta kummasti.  ;) Edelleen.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 22, 2013, 16:26:46 ip
Tuota aihepiirijakoa on viritetty moneen kertaan ja hartaasti vuosien varrella. Nykyinen ei liene täydellinen, mutta tuntuisi viimein palvelevan kohtuullisen hyvin tarkoitustaan.

Huono käytös netissä on tunnettu ja tutkittu asia, mutta aina silti jaksaa kummastuttaa miten esim. jonkun aloittelijan ehkä "tyhmään" mutta viattomaan kysymykseen ei voisi v-tyylin sijaan vastata edes lyhyesti, ystävällisen asiallisesti. Saman verran aikaa siinä menee kuin jengin mielen pahoittamiseenkin. Tämä kun ei (onneksi) ole vaikka futisforum2, jolla mahdollisimman karkea ja loukkaava kielenkäyttö tuntuu olevan jonkinlainen miehuudentodistelulaji. Kaipa jotkut saavat siitä mielihyvää. Itse tunnen häpeää siitä, miten tämänkin ketjun aloittajaa kohdeltiin. Se muistutti koulun ala-asteen todellisuutta, jossa joku hintelä silmälasipäinen poika tai tyttö saa välitunnilla kunnon joukkonaurut yms. Ei kunniaksi meille. Jokin raja, vaikkei toisen jutuista pitäisikään tai niitä ymmärtäisi.


Höpön löpön ja halivilivoo. Ketjun aloittaja oli diagnosoitu mielenterveyspotilas joka aina laitoksesta poissaollessaan raapusteli tänne ties mitä kakkaa. Minä maksan veroja siksi, että kilipäät pidetään pakkopaidassa ja rauhoitettuna, en siksi että voisin chilifoorumilta lukea miten jonkun undulaatit puhuu foliohatuista.

Jos modet antaisi kunnolla runtua näille trolleille, ei käyttäjien tarvitsisi vittuilla niitä suohon. Jos kerran AI arvostaa rehellistä sananvapautta, niin minä voin ensi viikonloppuna avata vaikka kerran puolessa tunnissa uuden ketjun jossa kerron näkemyksiäni maailmasta ja elämästä yleensä.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Feint

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 23, 2013, 09:56:40 ap
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 22, 2013, 16:26:46 ip
Tuota aihepiirijakoa on viritetty moneen kertaan ja hartaasti vuosien varrella. Nykyinen ei liene täydellinen, mutta tuntuisi viimein palvelevan kohtuullisen hyvin tarkoitustaan.

Huono käytös netissä on tunnettu ja tutkittu asia, mutta aina silti jaksaa kummastuttaa miten esim. jonkun aloittelijan ehkä "tyhmään" mutta viattomaan kysymykseen ei voisi v-tyylin sijaan vastata edes lyhyesti, ystävällisen asiallisesti. Saman verran aikaa siinä menee kuin jengin mielen pahoittamiseenkin. Tämä kun ei (onneksi) ole vaikka futisforum2, jolla mahdollisimman karkea ja loukkaava kielenkäyttö tuntuu olevan jonkinlainen miehuudentodistelulaji. Kaipa jotkut saavat siitä mielihyvää. Itse tunnen häpeää siitä, miten tämänkin ketjun aloittajaa kohdeltiin. Se muistutti koulun ala-asteen todellisuutta, jossa joku hintelä silmälasipäinen poika tai tyttö saa välitunnilla kunnon joukkonaurut yms. Ei kunniaksi meille. Jokin raja, vaikkei toisen jutuista pitäisikään tai niitä ymmärtäisi.

Jos modet antaisi kunnolla runtua näille trolleille, ei käyttäjien tarvitsisi vittuilla niitä suohon. Jos kerran AI arvostaa rehellistä sananvapautta, niin minä voin ensi viikonloppuna avata vaikka kerran puolessa tunnissa uuden ketjun jossa kerron näkemyksiäni maailmasta ja elämästä yleensä.


Mulla on töissä aika hel_ve_tin tylsää, mitä jos alottaisit vaikka heti? Mielelläni kuulisin ajatuksiasi nyky-yhteiskunnasta, maailmasta ja elämästä.

ja sopisko tähän zeenkrouhun 27w loistenaatriumivalolamppu ja paljonkohan se kuluttaa sähköä hertseissä??? entä voiko sen laittaa akvaariin ja kasvaako siinä silloin nakamorits? istutin siemenet näppäimistölle 3 tuntia sitten ja pyyhin siitä talouspaperiin itääkö ne kohta?

Caide

Lainaus käyttäjältä: Feint - heinäkuu 23, 2013, 10:27:02 ap
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 23, 2013, 09:56:40 ap
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 22, 2013, 16:26:46 ip
Tuota aihepiirijakoa on viritetty moneen kertaan ja hartaasti vuosien varrella. Nykyinen ei liene täydellinen, mutta tuntuisi viimein palvelevan kohtuullisen hyvin tarkoitustaan.

Huono käytös netissä on tunnettu ja tutkittu asia, mutta aina silti jaksaa kummastuttaa miten esim. jonkun aloittelijan ehkä "tyhmään" mutta viattomaan kysymykseen ei voisi v-tyylin sijaan vastata edes lyhyesti, ystävällisen asiallisesti. Saman verran aikaa siinä menee kuin jengin mielen pahoittamiseenkin. Tämä kun ei (onneksi) ole vaikka futisforum2, jolla mahdollisimman karkea ja loukkaava kielenkäyttö tuntuu olevan jonkinlainen miehuudentodistelulaji. Kaipa jotkut saavat siitä mielihyvää. Itse tunnen häpeää siitä, miten tämänkin ketjun aloittajaa kohdeltiin. Se muistutti koulun ala-asteen todellisuutta, jossa joku hintelä silmälasipäinen poika tai tyttö saa välitunnilla kunnon joukkonaurut yms. Ei kunniaksi meille. Jokin raja, vaikkei toisen jutuista pitäisikään tai niitä ymmärtäisi.

Jos modet antaisi kunnolla runtua näille trolleille, ei käyttäjien tarvitsisi vittuilla niitä suohon. Jos kerran AI arvostaa rehellistä sananvapautta, niin minä voin ensi viikonloppuna avata vaikka kerran puolessa tunnissa uuden ketjun jossa kerron näkemyksiäni maailmasta ja elämästä yleensä.


Mulla on töissä aika hel_ve_tin tylsää, mitä jos alottaisit vaikka heti? Mielelläni kuulisin ajatuksiasi nyky-yhteiskunnasta, maailmasta ja elämästä.

ja sopisko tähän zeenkrouhun 27w loistenaatriumivalolamppu ja paljonkohan se kuluttaa sähköä hertseissä??? entä voiko sen laittaa akvaariin ja kasvaako siinä silloin nakamorits? istutin siemenet näppäimistölle 3 tuntia sitten ja pyyhin siitä talouspaperiin itääkö ne kohta?

Sama vika. Olen yksin tehtaalla töissä ja sain kaikki hommat tehtyä viime perjantaina loppuun ja lähes 2 viikkoa jäljellä  ::)

Täytyy välillä aina käydä rikkomassa jotain, että saa jotain tekemistä, Bluesmannin päiväkirjat luettu kaikki jo kohta kahteen kertaan läpi :D

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 23, 2013, 09:56:40 ap
Jos modet antaisi kunnolla runtua näille trolleille, ei käyttäjien tarvitsisi vittuilla niitä suohon. Jos kerran AI arvostaa rehellistä sananvapautta, niin minä voin ensi viikonloppuna avata vaikka kerran puolessa tunnissa uuden ketjun jossa kerron näkemyksiäni maailmasta ja elämästä yleensä.
Tästä olen kyllä yhtä mieltä, et noiden selvien provoajien/trollien kohdalla valvojat vois surutta käyttää vähän rankempaa kättä.

Feint

Lainaus käyttäjältä: IceQueen - heinäkuu 23, 2013, 10:47:30 ap
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 23, 2013, 09:56:40 ap
Jos modet antaisi kunnolla runtua näille trolleille, ei käyttäjien tarvitsisi vittuilla niitä suohon. Jos kerran AI arvostaa rehellistä sananvapautta, niin minä voin ensi viikonloppuna avata vaikka kerran puolessa tunnissa uuden ketjun jossa kerron näkemyksiäni maailmasta ja elämästä yleensä.
Tästä olen kyllä yhtä mieltä, et noiden selvien provoajien/trollien kohdalla valvojat vois surutta käyttää vähän rankempaa kättä.


Mun mielestä Räyhis on aika hauska ja lisää foorumin viihtyisyyttä trollaamisellaan :p

Ankarasti moderoinnissa on se ongelma, että hyvin pian foorumin kirjoitukset joutuvat noudattamaan vain ylläpitäjien hyväksymiä arvoja ja mielipiteitä. Ennemmin vähän väljempi linjaus ja poimitaan turha spammi ja meatspinnit yms pois.

Bruce Willis

Mielestäni foorumin huumoripitoisuus on laskenut kuin lehmän häntä, ainakin yhdessä vaiheessa sai bannit jos postasi facepalm kuvan vastauksena idiooteille..

Huumoria pitääkin olla mukana ja se että saako täällä bannit riippuu moderaattoreiden kuukautiskierrosta hyvinkin paljon.
Jos puhut mustasta miehestä tai vastaavasta niin olet 2 viikkoa jäähyllä mutta jos mainitset pohjois korean samassa lauseessa saat kehuja  ;D

ei vain. hienoa että meillä on hauskaa eikö niin  :D