tammikuu 09, 2025, 22:10:34 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Autot...

Aloittaja ChiliPark, tammikuu 21, 2012, 13:48:50 ip

« edellinen - seuraava »

Jani M

Lainaus käyttäjältä: mohla - tammikuu 30, 2013, 10:01:38 ap
Jahas, nyt menee sitten Paskatista bi-xenonit vaihtoon, kun molemmat alkoivat välkkyä, vaihtaa väriä ja sammuilla. Orkkispolttimo marmoritiskiltä 170e ja tarvikeosakin ~100e sekä kruununa vaihtohommassa on ilmeinen tarve purkaa mm. puskuri ja sisälokarit kokonaan pois tieltä...  >:( Kestihän noi sentään sen 7v. / 213tkm, mutta aika suolainen hinta silti ja työmäärä älytön tollaseen hommaan.

Osat + vaihtotyö tän hetken tarjousten mukaan halvimmillaan 360e. Itse tehtynä kylmässä autokatoksessa olisi vain sen 200e osat, mutta varmaan parin tunnin homma. Melkein menisi tonne vitutusketjuun ennemminkin. Taitaa mennä kyllä siihen, että vaihdatan ne tuolla "kantapaikassa" niin saa taas auton pesunkin samalla... =/


Minkä ikäinen passatti? Joissakin oli muistaakseni helpompi ottaa umpiot kokonaan irti, vaihdella polttimot ja pulttailla umpiot takas paikalleen.

mohla

2006/2007 eli käsittääkseni juuri vaatii tuon puskurin irroituksen, että pääsee irroittamaan sen umpion. Jostain luin, että 2008 alkaen olisi helpompaa. Varmuutta ei vielä asiasta ole, mutta näin erinäisiä foorumeja ja ohjeita selaillen käsitin.

Toisaalta merkkikorjaamo tekee vaihdon kuulemma tunnissa ja muut pajat ottavat pari tuntia hommaan... Voisi olla jokin helpompi tapakin tuohon tai sitten merkkikorjaamo on vaan harjoitellut hommaa sen verran enemmän, että tekevät tunnissa sen. :D

Jani M

Ehkäpä sitten tosiaan veisin korjaamoon. :D Jossakin vaiheessahan tuohon tuli rotia, alkoi yleistyä liikenteessä valottomat autot, kun ihmiset eivät itse niitä polttimoita voineet vaihdella ja huoltoaikoja ei aina saanut. Sen jälkeen taisi autotehtaat joutua miettimään tuon valojutun uudestaan.

akselsson1

räks


ja pikaisen korjauksen jälkeen, näyttää ihan autolta sentään

tästä oli siis aiemmin puhetta tuolla mikä tänään vituttaa osiossa..
kyllähän se vieläkin vähän vituttaa..
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

Ja sit hemmetin äkkiä maali pintaan ennen kun toi huokonen pohja imee ittensä täyteen kaikkee paskaa!

E: hyvä rekkari ;)

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Mattson - maaliskuu 02, 2013, 19:25:39 ip
Ja sit hemmetin äkkiä maali pintaan ennen kun toi huokonen pohja imee ittensä täyteen kaikkee paskaa!

E: hyvä rekkari ;)

thänks ;)
Joo, pitäis eka saada jonkinlainen sää alle, ja rahat siihen sävytettyyn maaliin :/ tietty allekin ku laittais ns mitä vain punaista 5e/pl nii ois varmaa jo parempi. vielä jos jostain sais metsästettyy tohon tuon puuttuvan listan nii alkais olemaan jo ihan jees. faceliftin valot näyttää kyl hyviltä 8)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

omarosa

Taidan lähteä ärrälle viemään lottoa ::)

Volvo V40 Cross Country T5 AWD aut SUMMUM 254hv, 51 091,92 euroa

Dieseliin ei saa awd tä , ja D4 on tehokkain V40 177hv, 42 011,19 eur
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

omarosa

Lotto on vetämässä, mutta malli on jo muuttunnu.
Huimia lukemia uudessa Volvossa V60 D6 AWD = 275hv, vääntö 660Nm, päästöt 49 g CO2/km joka vastaa kulutusta 1,9 litraa dieseliä sataselle. Polttoaineen säästäminen on varmaan mukavaa tällä uutuus mallilla 8)
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: omarosa - maaliskuu 13, 2013, 15:54:25 ip
Lotto on vetämässä, mutta malli on jo muuttunnu.
Huimia lukemia uudessa Volvossa V60 D6 AWD = 275hv, vääntö 660Nm, päästöt 49 g CO2/km joka vastaa kulutusta 1,9 litraa dieseliä sataselle. Polttoaineen säästäminen on varmaan mukavaa tällä uutuus mallilla 8)

Se on hybridi joka selittää tuon kulutuksen ja päästöt.
Ennen suuri ongelma eli sisäilman lämmitys on toteutettu sähköllä ajettaessa "webastolla", jolloin sähköä kuluu huomattavasti fiksumpi määrä, myös latausjohto on uusi ja fiksu, voi valita kuinka ison sulakkeen takaa ladataan! -> latausaika
Autoja ei kuullema edes riittänyt kaikille halukkaille hinnasta huolimatta. kyllähän tuollaisella ajelisi, mutta ehkä ei vielä ihan vähään aikaan  ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

masaiman

Jiihaa, palkaton työpäivä huomenna, NAMista leikkas kardaanin tukilaakeri kiinni tänään... No, saanpa kerralla sit kaikki roikkuvat pikkuhommat kuntoon siitä... Pikkasen vaan ketuttaa kun esim Volvoihin tuo kyseinen laakeri maksaa noin 70 euroa. Tuohon se maksaa himpan ali 600... Onneks sentäs pääsee halliin laittaan, muuten ois kyllä tullu korjaamokeikka...

bobster

Tänään rupes kutostiellä kuuluun Volvon takaa mielenkiintoinen kilinä, oli änkkärin ja taka-akselin ylitysputken liitos ruostunu puhki ja loppukäyrä hieroi asfalttia. Vedin loppukäyrän mustekalalla vetokoukkuun kiinni ja ajoin tutulle pajalle, missä kaveri hitsas putken kasaan. Uus pönttö ois, mutta väärässä läänissä. Koko ajan hoin kaverille, ette "parilla pisteellä kiinni, että saa pöntönvaihdossa rälläköityä helposti irti". Olihan se pönttö ainoo yli kaksi vuotta vanha osa koko putkistossa pl. pakosarja. >:(
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Herpiili

Carina E:n pakoputkistoa menee uusiksi kattipätkän ja takapätkän verran, oli sopivasti kattipätkän ja takapätkän välinen laippaliitos mädäntynyt ja ois vaatinut uusien laippojen ja putken pätkien hitsailua. Takapään pöntötkin alkavat olemaan silmämääräisesti elinkaarensa lopussa, joten uusitaanpa molemmat.

Kattipätkälle hintaa olisi tullut merkkiliikkeestä 450-500e ja tarvikkeenakin 250e-300e liikkeestä riippuen. Saksasta löytyi hintaan 140e+20e toimituskulut, joten kokeillaanpa saksalaista harakirilaatua tällä kertaa.

masaiman

huhtikuu 02, 2013, 22:03:12 ip #132 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 02, 2013, 22:05:40 ip käyttäjältä Mattson
Kesärenkaiden vaihto-ohje:

-Ajele kaikessa rauhassa nastarenkailla kotiinpäin samalla miettien josko nuo kesäkummit jo vaihtais ettei taas menis nastat pilalle niinkuin viime keväänä, päätä mennä tallille vaihtamaan renkaat käytyäsi ensin kotona syömässä.

-Paistele munakas ja syö se, viimeistä haarukallista ääntä kohti työntäessä muista, että tunkki (se ainoa) on 80km:n päässä autohallilla, katso kelloa, 7 min aikaa keretä kylän vastakkaiselle laidalle Tokmannille, riko ihan vain välttämätön määrä nopeusrajoituksia.

-Juokse sisään Tokmannille kettuuntuneen näköisen myyjän ohi kellon näyttäessä 18:57, suuntaa "autopuolelle" (  ;D/ ) toteamaan minkä jo arvasit: niillä mitään tunkkeja ole.

-Aja kylän kolmanteen nurkkaan huoltoasemalle löytääksesi koko kylän ainoan pilipalirimpulatunkin, maksa siitä pitkin hampain 40e.

-Suuntaa äidillesi tallille (omaa taloa/talliahan sinulla ei luonnollisestikaan ole) etsimään työkaluja: Momenttiavain, check, 19mm hylsy, check, jatkovarsi niiden väliin, ei sitten missään. Kiroa itsesi ja sottaisuutesi kolutessasi ryönäisen
tallin sotkukasoja meinaten jo luovuttaa, mutta sitten olisit juuri ostanut 40e tunkin turhaan, jatka sinnikkäästi etsimistä ja lopulta löydä jatko paikasta jossa sen ei ainakaan pitäisi olla.

-Aja auto sisään, muista kolauttaa pohja kynnykseen liian nopean ylityksen takia, totea pinnapulttien (wtf, Volvossa?) päiden olevan jumalattoman törkyiset, yritä tuloksetta putsata niitä harjalla ja spray-rasvalla, sotke peltivanteet hirveän näköiseksi. Esilöysää mutterit yllättyen niiden lähtevän helposti auki.

-Tunkkaa auto ylös samalla todeten kolmijalkojen olevan luonnollisesti sen ison tunkin kanssa siellä hallilla, etsi patenttipönkkää auton alle löytämättä mitään, nosta auto tapojesi vastaisesti pelkän tunkin päälle. Huomaa kaikkien muttereiden olevan löysiä ensimmäisen kaksi kierrosta, raasta mutterit läpi ruosteisten kierteiden käyttäen tarpeetonta väkivaltaa.

-Ota kesävanteet pusseistaan, kiroa itsesi koska et tarkistanut autoa ostaessa kuin yhden kumin kunnon, totea sen olleen se paras kumi, ja että kumeja on itseasiassa kaksi eri paria, kaikki eri verran kuluneita. Kiroa auton edellinen omistaja huomatessasi kaikkien vanteiden olevan jumalattoman paksun kura-pikipaskan peitossa, raahaa kaikki neljä kiekkoa pihan vastakkaiselle nurkalle alaovelle ja yritä saada ne pestyä tiskiaineella (muutakaan ei tähän hätään ole) ja pilaa moottoripyörän pesuharjasi vanteisiin todeten ettei se edes ylety joka lokoseen samalla yrittäen välillä valella vanteille kuumaa vettä letkusta ettei kovaa vauhtia hämärtyvä kevätilta ehdi jäädyttää pesuainevaahtoa vanteisiin. Kuuntele äitisi motkotukset kuinka alaovi on TUNTIKAUSIA SELÄLLÄÄN vanteita pestessä, siitäkin huolimatta että olet vartavasten tätä tarkoitusta varten tehnyt 3m:n letkun jonka saa aina pois rakosallaan olevan oven välistä kun vettä ei käytetä. Kastele itsesi kantaessa vanteet takaisin autolle.

-Ruuvaa toiselta kyljeltä loput mutterit irti huomaten ettei operaatio juurikaan löystänyt vanteita, etsi koko talli äänekkäästi kiroten lattiasta kattoon läpikotaisin etsiessä kumivasaraa, sen viimein löydettyäsi aloita vimmattu takominen renkaisiin jotta saat ne hivutettua pari milliä kerrallaan vuorotellen ylä ja alapuolelta ulospäin.

-Käänny ympäri ottaaksesi takanasi olevan kesärenkaan, potkaise nilkkasi huolella tunkin nostovarteen, kiroa lujaa.

-Asenna kesärenkaat toiselle sivulle niiden omilla muttereilla suihkien kierteisiin huolella kupari-sprayta, ala varovasti kiertää tunkin laskupulttia auki ja säikähdä jumalattomasti nitkauttaen selkäsi auton jysähtäessä kerralla tonttiin kuin taivaalta tiputettu. Kiroa paska tunkki ja oma muistamattomuutesi.

-Aja auto ulos tallista, suorita ahtaalla pihalla tuhannen pip-pip-pipipipipiiiii-pisteen käännös, sammuta peruutustutka, käännä auto loppuun, peruuta talliin, unohda että pakkitutka on pois päältä ja törmää takaseinään. Pikkasen takasin ja ovet kiinni (hukkatilaa seinän ja ovien välissä ~30cm)

-Toista kaikki vaiheet mutterien avauksessa, älä unohda potkaista tunkkia.

-Suorita jälkikiristys ja aja auto ulos.

Näin! Autossasi on nyt suurimmaksi osaksi melkein puhtaat kesävanteet (lue laikukkaat, raidalliset ja kaikki koloset täynnä mustaa paskaa) sekä tallissa pino ruokottoman kuraisia/rasvaisia/kuparitahnaisia talvivalsseja. Onneksi sentään peltipallot päätyvät stenan lavalle heti kun saan kiikutettua ne, sekä vieressä odottelevan pinon Barzetta GTR-aluja läheiselle rengasjobbarille kumien siirtoa varten.

Sitten vain odottelemaan takatalvea!

Ryhis

Perussettiä!

Mutta mihin sitä jatkovartta tarvitaan?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

wille

Nonnis... Mattsonilla suvigummit alla ------> takatalvi on sitten varma. :)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

bobster

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - huhtikuu 03, 2013, 10:45:05 ap
Perussettiä!

Mutta mihin sitä jatkovartta tarvitaan?

Katos kun jatkovarren kanssa se momenttiavaimen kahva tulee ulommaksi autosta niin ei rystyset raavi kuraläppää tms.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

masaiman

Lainaus käyttäjältä: wille - huhtikuu 03, 2013, 10:49:33 ap
Nonnis... Mattsonilla suvigummit alla ------> takatalvi on sitten varma. :)


;D eikös tuo viikonloppuna luvannu lunta. On meillä sentäs se vaimon itikka jossa saa olla vielä piikit alla jos näyttää huonolta, minen tosiaan viitti pilata taas nastoja ajamalla 160km/päivä kuivaa asfalttia pitkin...

Aji Inferno

Lilluputtimersusta mallia wanha on sitten toisen takapyörän toinen kiinnityspusla paskana, mistä katsastussetä ei, kumma kyllä, tykännyt... :( Vetoakselin suojakumi samaten irti. Onko kellään hajua siitä, minkä kalleusluokan korjaus tuollainen on - ja mikä olisi kelvollinen, halpa korjaamo pääkaupunkiseudulla?

Huru-ukko

Hmmmm.....Vanha reppureitten sananlasku näyttää pitävän paikkansa. "Joka mersulla ajaa, sillä perse on auki."
Jostain syystä se pätee viime vuosituhannella tehtyjen Opeleidenkin omistajiin, ainakin
osaan  ;D.

Jos osaat tehdä itse, niin tuskin nuo osat kovin montaa kymppiä maksaa. Tai haluat...

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - huhtikuu 03, 2013, 12:42:09 ip
Hmmmm.....Vanha reppureitten sananlasku näyttää pitävän paikkansa. "Joka mersulla ajaa, sillä perse on auki."
Jostain syystä se pätee viime vuosituhannella tehtyjen Opeleidenkin omistajiin, ainakin
osaan  ;D.

Jos osaat tehdä itse, niin tuskin nuo osat kovin montaa kymppiä maksaa. Tai haluat...


Nuorempana tuli tehtyä vaikka mitä paskahommaa autoihin itse, aina kansiremontista alkaen (pirullinen savotta kerrostalon pihalla)... Nyt ei ole tuohon hommaan sopivia työtiloja, eikä oikein varmuudella tiedä mitä sieltä tarkalleen pitää vaihtaa, vai meneekö hitauspuuhiksikin.