tammikuu 09, 2025, 22:24:16 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Autot...

Aloittaja ChiliPark, tammikuu 21, 2012, 13:48:50 ip

« edellinen - seuraava »

#cstone

Lainaus käyttäjältä: Whili - huhtikuu 17, 2012, 13:24:41 ip
Blondi ja keltainen kulkuneuvo..  Airbag-testi  :)

^^nicee.... miks ei oo jo kesä? (mistäköhän tämäkin tuli mieleen....)
#2143
ilmailu....tekniikka....kalat...rehut... joku ei nyt täsmää...

ChIlIDoG

^^ Täysin uuttahan ei enää voi ostaakkaan. Chryslerin ja dodgen myynti lopetettu EU-alueella. Muistaakseni dodge patriot? (vai jeep suomessa) eniten hylkäyksiä 3 vuotis katsastuksena saanut merkki 47% hylättyjä kyseisestä mallista. Kärkipaikoilla oli myös caliber ja e-sarjan mersu. Mutta 3 vuotiaalla kaliberialla oli ajettu 56-85tkm kun taas mersulla 150tkm. En mitenkään halua mollata kyseistä merkkiä, tuli vaan mieleen luettua tietoa ja olen itsekkin jenkkiauto mies henkeen ja vereen. (harrastan ameriikan ooppeleita eli chevyjä :D )

#cstone

juu, onhan tuo Moparin koko konserni kiikkunut löyhässä hirressä jo pitkän aikaa ja vaihtanut tiuhaan omistajiaan, taitaa olla Fiiatin suojissa osittain nyt.
Kyllähän niitä Rotkeja on tosiaan paljon mennyt hylkyyn katsastuksissa, molemmat omat ovat kyllä leimalle kelvanneet -toistaiseksi.  Heh, ja onhan noita GM:n 6.2D pannujakin tullut työn puolesta pari rikottua  ::) Vikansa kaikissa.
#2143
ilmailu....tekniikka....kalat...rehut... joku ei nyt täsmää...

JaloPena

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - huhtikuu 18, 2012, 08:31:52 ap
(harrastan ameriikan ooppeleita eli chevyjä :D )


Lohdutuksena: Aikaa myöten, ennemmin tai myöhemmin, kaikista autoista tulee ooppeleita...  ;D
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

#1581

masaiman

Noniin, eihän se ruiserin asennus nyt sitte ihan suunnitellun helposti mennykkään... Kolmena iltana sen kanssa lopulta sodin, ekana sain servon ja vaijerin laitettua, tokana vedettyä sähköt kabiinista konetilaan, ei muuten ollu ihan yksinkertanen proggis kun ei tulipellin läpi tule oikein yhtään läpivientiä, kaikki auton viralliset piuhat tulee hyttiin oikean runkopalkin sisällä/vieressä lokasuojan alla, lopulta keksin seurata lohkiksen sisäpistokkeen johtoa ja löysin apukuskin lattiaverhoilun alta läpivientikumin, josta sain hirveellä sotimisella vedettyä narut hyttiin. Tänään sitten tein kabiinin kytkennät. Onhan Sitikassa vaan ihmeellisiä juttuja, mm. jarruvalojen kytkin ei ole pedaalin varressa siellä saranan juuressa missä se yleensä on, vaan itse pedaalikumin alla! On poskettoman ahtaasti vielä saatu kaikki kojetaulun sisukset asennettua, hemmetin turhauttavaa maata kuskin penkillä, pää jalkatilassa ja katsella liitintä johon pitäis päästä, mutta sinne ei vaan ihmisen kädet mahdu mistään... Lopulta sain kuin sainkin kaikki kytkettyä ja pitkät tovit ihmeteltyäni miksei laite syty, huomasin kytkeneeni vehkeen päävirtakaapelin ryöstöliittimen väärään johtoon... Nyt on kaikki muuten ok, mutta ilmeisesti laitteen kalibrointiohjeessa on joku virhe, koska en saa vekotinta säädettyä oikein. Täytynee tehdä kaasuläpän vaijeripyörään vielä parempi jalka vaijerille ja etsiä josko löytäisi netistä esim. englanninkielisen ohjeen jota verrata tuohon mukana tulleeseen...

Tyttii

Kesä tulee kohisten, mutta hiustenkuivain ei ole käytössä vieläkään, vaan näyttää koottavalta pikkuautolta:



Nää ajetaan sitten ensimmäiseen kanttariin, kun on hirrveän  hyvät ja nopeat ajolinjat:


Mut tunnistaa sitten (toivottavasti on ajossa viikon päästä) persuksissa olevasta tarrasta:


Voiko nais-ihmisellä olla autokuume?
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Tyttii

Lainaus käyttäjältä: ChiliPark - toukokuu 05, 2012, 12:47:08 ip
MR2 Spyder on hieno auto. Ajettaessa tuntuu kuin istuisi matolla joka kulkee tien pintaa
hipoen, vähän pelottavaa...
JS


Etkä edes ole ollut mun kyydissä, se se vasta onkin pelottavaa!

Ennen ajattelin, että autolla mennään paikasta A paikkaan B, mutta kyllä tämän auton myötä oon todennut, että se voi myös olla hauskaa. Melkein hauskinta, mitä voi housut jalassa tehdä. Yhtä mukavaa menoa teillekin!
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Tyttii

Sain eilen kesäauton alle. Hurjaa kyytiä, imee tiehen kiinni kuin tauti, kumipuslat vaihdettu polyuretaanipusliin, kallistuksen vakaajat on jäykemmät, muutama tukivarsi lisätty ja puolikliksit leveät uudet lenkkarit alla. Jokunen heppakin lisää. Kyllä nyt kelpaa mamman kurvailla töihin. Kun tuli vielä kesäkelitkin!
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

masaiman

Ai vinde, luxusta... On viime kesästä asti ollu tän kuormurin ilmastointi sellanen, et saa olla puhallus täysillä et antaa viileetä ja keulasta tulee sellanen määrä vettä jolla pitäis yhden afrikkalaiskylän vesissä. Oli eilen öljynvaihdossa ja ilmastointihuollossa, kone käy paljon tasasemmin, keulan alla ei pisaraakaan ja verhotangoista roikkuu jääpuikkoja... Oli vissiin jo aikaki...

masaiman

Tulinpa just kotio hakemasta Volvoa korjaamolta , kävinpä vielä lenkin pesukoneen kautta  ;D Kaks kuukautta kun ajeli patongilla, niin taas huomaa mikä on auto ja mikä ei... Jotain sieltä on kyl selvästi pois paikaltaan kun turbon vislaus kuuluu selvästi sisälle jostain mittarin takaa, sieltä se kylmäkin varmaan viime talvena tuli. Täytyy tutkia... Huomisen joutuu vielä seisottaan pihan koristeena kun on leima kylmä ja aika varattu vasta torstaiks. Nyt pitäs syyä ja sit lähtee korjaamaan shitroenin pakaria  :P

Fat Ali

No... jos nyt Ruåttalaista kökkömobiilia kehtaat kutsua autoksi.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Välillä kun lukee näitä juttuja, niin tuntuu, että helpompaa olisi lentää kuuhun ja takaisin käyttäen apuna vanhoja reinoja ja teippirullaa.

masaiman



Olihan askartelua taas yhdelle illalle, nyt nukkuun, huomenna vielä siivoo jäljet, koko kabiini täynnä niparinpätkiä yms äms...

Sitte vois alkaa ihmetellä, millä tota ahtoneulaa sais hyppäämään vähän pidemmälle  ;) Pitäs kuulemma onnistua yhdellä vastuksella, kahdella diodilla ja yhdellä potikalla semmonen 0,2 nosto ainaki, paljon sen enempää ei kannata ellei sit ala jo tekeen muutakin...

Raaka-Arska

En valitettavasti omista autoa, ranskalaisia saa huoltikselta  :-[ (406 farkku 2.0 -04, kohta 300 000km)
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

masaiman

Arse... Puhuin tossa yhden jantterin kanssa joka tietää volvoista enemmänkin, ja hän oli heti sitä mieltä, että ahtojen nosto ei ole hyvä ajatus. Ei siksi, ettei kone kestäisi, kuulemma 205hp saa kahden kilon ahdoilla D5252T-koneesta ulos kestävyyden juuri heikentymättä, ongelma on automaagisen askin turbiini, joka alkaa kuulemma sutia pienelläkin virillä jos ei vaihderobotille teetätä uutta mappia, ja sen, ja muun parin pikkuhomman sekä tuon auton myyntihinnalla saa aika helpolla 4wd T6:sen...

Siika

Hainpa juuri eräkärryni korjaamolta,starttimoottori oli menny,hinta vaihtoineen 220 eur ja auto 880 000 ajettu mitsun PAJEERO,ei muuten menny enhään takhuuseen ei kestä nämä vm 90 juuri mittään.....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

masaiman

Onkos arvon autoilijoilla kokemusta jäähdyttäjän pesuaineista. Volvossa on tällä hetkwllä barsin viheliäinen bika: se ei lämpiä sisältä käytännössä lainkaan. Lämmöt nostaa kyllä mittarin puoleenväliin niin terhakkaasti kuin 2,5 turbodiesel yleensäkin, mutta hyttiin asti lämpö ei tule. Eilen kun lähdin kaupan pihasta illalla pwruuttamaan ja huomasin parkkipaikan olevan tyhjä vetäisin hetkem mielijohteesta ratin täydet vasuriin ja lapun lattiaan. Auto kääntyi käppärästi mutta samalla sain tuulahduksen lämmintä ilmaa naamalle.

Tänään töihin ajellessa mietiskelin lämpimäkseni mistä se johtui ja piruuttani lukitsin vaihteiston pakkokolmoselle saadakseni kierrokset pysymään korkeammalla ja kas perkele sehän auttoi. Hyvin vähän mutta jäöhdytysjärjestelmän lisääntynyt paine pumpun nopeamman pyörimisen johdosta sai nesteen kiertämään lämppärin kennossa. Vaivoin mutta silti. Tästä päästäänkin johtopäätökseen että kennon on pakko olla lähes täysin tukkeutunut.

Täytynee lurauttaa syyläriin tollanen pesuaine ja vaihtaa viikonloppuna liemet. En millään viittis alkaa vaihtamaan kennoa sillä kojetaulun purkamisessa lienee suurempi homma kuin kokonaisen kuplavolkkarin pilkkomsessa...

masaiman

Ja kirjoitusvirheet courtesy by samsung näyttö-faking-näppis..

Huru-ukko

Nimenomaisesti tuosta kennosta tiedä, mutta jos sen pesun seurauksena lähtee tavaraa (ruostetta yms.) liikkeelle sieltä kennosta, mahdollisuuksien rajoissa on että se tukkii syylärin.
Männä vuosina juuri tuosta varoiteltiin. Ja sen pesun seurauksena lähtee myös moottorissa olevat jäähdytysjärjestelmän liat liikkeelle.
Olisiko liian vaikeaa tai edes mahdollista ottaa ne kennostoon menevät letkut auki sieltä konehuoneen puolelta ja koettaa pestä esim. virtaussuuntaa vaihtelemalla kennoa. Ei paineella vaan vaikka sinne kennoon menevän letkun sisään pienempi vesiletku.

tonttu

Mä kokeilin vuosia sitten 2.0 Xantian kanssa molemmat huoltsikka aineet, kun sain kärryn kunnostettavaksi pilkkahintaan. Syylärin paikka-aineella onnistuin korjaamaan vuotavan lämppärinkennon ja polttamaan kannentiivisteen. Sitten vaihdettiin kannentiiviste ja putsaus aineella avattiin paikka-aineesta tukkeutunut lämppärinkenno jonka jälkeen auto toimi vuosia eteenpäin ongelmitta. Kunnes se paalattiin 220tkm ajettuna. Ei tosin kyseisiin operaatioihin liittyen. Tuli vaan liian monta vikaa päälle sinänsä arvottoman autoon yhtäaikaa. Ihmetyttää sitikoiden arvostus, kun pakoputki ja LHM-pumppu olisi pitänyt huoltaa, niin ei enää kannattanut, kun kärrystä ei olisi saanut omiaan pois.
Mutta kyllä oli toimiessaan keskivarusteltu Xantia hieno auto ajaa. Muuttokuormaa kiskoessa peräkärry nosti etupyörät melkein ilmaan, mutta auto kulki suorassa ja vakaantuntuisesti painumatta. Kuorman huomasi tosiaan vasta liikennevaloissa, kun renkaat löi märällä asvaltilla pitkästi tyhjää :D

En suosittele paikkaus, enkä putsaus ainetta kenellekkään, mutta kyllä niilläkin tuurilla onnistuu, jos auton huoltaminen kuntoon ei enää kannata.

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - tammikuu 23, 2013, 10:50:04 ap
Olisiko liian vaikeaa tai edes mahdollista ottaa ne kennostoon menevät letkut auki sieltä konehuoneen puolelta ja koettaa pestä esim. virtaussuuntaa vaihtelemalla kennoa. Ei paineella vaan vaikka sinne kennoon menevän letkun sisään pienempi vesiletku.


Tämä oli yksi vaihtoehto. Se konetila vaan on aivan helvetin täynnä, en muista kattomatta pääseekö sinne letkuille purkamatta ensin älytöntä määrää tavaraa edestä.