tammikuu 09, 2025, 22:17:43 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Parranajo

Aloittaja Masa.T, helmikuu 08, 2012, 09:18:22 ap

« edellinen - seuraava »

Masa.T

Huomasin muualla hieman keskustelua partasudeista. En viitsinyt jatkaa keskustelua siellä vaan pistin uuden topicin.
Itse ajelen tällä hetkellä 4-teräisellä höylällä mutta käytössä on myös pari safety razoria. Toinen upsal solingen-merkkinen on varustettu myös kääntyvällä ajopäällä. Partaveitset odottaa vielä käyttöä, koska noilla muilla saan ajettua parran aivan riittävän hyvin.
Ymmärrän tuon partasudin käytön sikäli, ettei tule niin herkästi sisäänpäin kääntyneitä karvoja. Partasaippuan käyttöön haluaisin myös neuvoja. Spray-partavaahtoa en ole enää käyttänyt aikoihin, enkä sähköistä parranajokonetta.

CyberDog

Partasaippuoissa ja purkki/tuubi cremeissä on aika isoja eroja. Se pitää vaan periaatteessa hakea itselle sopivat. Samoin on harjoissa. Hyväksi olen havainnut tuon Men-ü:n paremman harjan jota suosittelin toisessa ketjussa. Ei kannata antaa sen asian hämätä että on synteettinen.

Hyväksi menetelmäksi olen itselleni havainnut seuraavan. Laitetaan tulppa lavuaariin. Safety razor ja harja sinne pohjalle. Kuumaa vettä päälle. Sillä aikaa kun ne siellä vähän likoovat otetaan muut tarpeet esille. Kippo ja partasaippua/creme. Pursotetaan cremeä kostutetun kipon pohjalle tai sitten parta sudilla josta ylim. vedet puristettu pois hinkatataan saippuaa. Sitten vaan voimakasta vatkausta kupissa jotta saadaan vaahto aikaiseksi. Sitten levitys pestyille ja märille kasvoille. (itse teen tämän suihkun jälkeen). Ja sen jälkeen ajo lämpimällä safety razorilla karvojen kasvusuunnan mukaan.

Noissa terissä on muuten kanssa melkoista eroa. Tai en ole kokellut kuin gilleten ja merkurin teriä joista nuo gilletet on hirveetä kuraa.

Pertsa

helmikuu 08, 2012, 12:49:07 ip #2 Viimeisin muokkaus: helmikuu 08, 2012, 12:55:22 ip käyttäjältä Pertsa
Lainaus käyttäjältä: CyberDog - helmikuu 08, 2012, 12:14:47 ip
Partasaippuoissa ja purkki/tuubi cremeissä on aika isoja eroja. Se pitää vaan periaatteessa hakea itselle sopivat. Samoin on harjoissa. Hyväksi olen havainnut tuon Men-ü:n paremman harjan jota suosittelin toisessa ketjussa. Ei kannata antaa sen asian hämätä että on synteettinen.

Hyväksi menetelmäksi olen itselleni havainnut seuraavan. Laitetaan tulppa lavuaariin. Safety razor ja harja sinne pohjalle. Kuumaa vettä päälle. Sillä aikaa kun ne siellä vähän likoovat otetaan muut tarpeet esille. Kippo ja partasaippua/creme. Pursotetaan cremeä kostutetun kipon pohjalle tai sitten parta sudilla josta ylim. vedet puristettu pois hinkatataan saippuaa. Sitten vaan voimakasta vatkausta kupissa jotta saadaan vaahto aikaiseksi. Sitten levitys pestyille ja märille kasvoille. (itse teen tämän suihkun jälkeen). Ja sen jälkeen ajo lämpimällä safety razorilla karvojen kasvusuunnan mukaan.

Noissa terissä on muuten kanssa melkoista eroa. Tai en ole kokellut kuin gilleten ja merkurin teriä joista nuo gilletet on hirveetä kuraa.

Ite suosin israelilaisia Personnan teriä, halpoja ja helkkarin hyviä. Niihin verrattuna Merkurin omat terät tuntuvat raastinraudoilta, itelle eivät sopineet ollenkaan ja samaa oon kuullut muualtakin.
Teriä ja muutakin rompetta saa halvalla täältä:

http://www.connaughtshaving.com/

Jos ei halua ostaa isoa kasaa tietyn merkkisiä teriä kerralla niin lajitelmat on hyviä, ite löysin niistä juuri Derbyn, Featherin ja Personnan. Kaikki sopivat omalle iholle hyvin, Featherit ehkä kalleimpia enkä näe syytä maksaa niiden hintaa kun Derby ja Personnakin toimii loistavasti.
Perinteinen parranajo kuumine pyyhkeineen on luksusta arkeen =)

-P-

Ps, Tarjoustaloista saa Kappuksen cremeä. Halpaa ja omasta mielestäni hyvää, paria muutakin Kappusta on tullut kokeiltua (mustaa ja vihreätä) ja Tarjoustaloistakin saatava sininen on ehkä se paras.
Meillä määrää Nainen!

Masa.T

helmikuu 08, 2012, 22:14:49 ip #3 Viimeisin muokkaus: helmikuu 08, 2012, 22:17:03 ip käyttäjältä Masa.T
Itseasiassa minulla on juuri tuolta pertsan mainitsemalta sivustolta tilattu Egyptiläinen Lord Premium safety razor. Heti alkuun ei viitsinyt kovin tyyristä höylää tilailla. Tarkoitus olisi seuraavaksi tilata joku raskaampi höylä. Merkurin höyliäkin on niin julmettu määrä, että niistä on hieman vaikea valita.
Itse olen  tuon sutivaahdon nyt tehnyt käyttämällä molempia sekaisin saippuaa ja cremeä. Yleensä, kun ei ole aikaa käytän parranajogeelejä. Parranajon jälkeen kosteusvoidetta.
Derbyn ja featherin teriä näyttää olevan itsellänikin. Mitenkäs muuten olette hävittäneet käytetyt terät?

CyberDog

On ollut aikeissa testata noita eri teriä. On vaan ollut noita mercurin teriä sen verran että ei ole vielä tarvinnut. Kappukselle tosiaan pisteet täältäkin. Olis pitänyt ostaa Maxi makasiinista sitä enemmän kun nyt sitä ei enää siellä ole enkä ole Kuopiossa muualla sitä nähnyt.

Terien hävittämisessä olen käyttänyt mercurin koteloita joissa ne terät tuleekin. Siinä on nurjalla puolella kolo mistä ne käytetyt työnnetään takaisin sisään.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Masa.T - helmikuu 08, 2012, 22:14:49 ip
Itseasiassa minulla on juuri tuolta pertsan mainitsemalta sivustolta tilattu Egyptiläinen Lord Premium safety razor. Heti alkuun ei viitsinyt kovin tyyristä höylää tilailla. Tarkoitus olisi seuraavaksi tilata joku raskaampi höylä. Merkurin höyliäkin on niin julmettu määrä, että niistä on hieman vaikea valita.
Itse olen  tuon sutivaahdon nyt tehnyt käyttämällä molempia sekaisin saippuaa ja cremeä. Yleensä, kun ei ole aikaa käytän parranajogeelejä. Parranajon jälkeen kosteusvoidetta.
Derbyn ja featherin teriä näyttää olevan itsellänikin. Mitenkäs muuten olette hävittäneet käytetyt terät?

Mulla on se Merkurin 1904/tms, halpa ja hyvä.
Käytetyt terät laitan sellaseen tyhjään muoviseen kehykseen jossa se 5/10kpl teriä tulee ja jahka on täynnä niin helppo kipata suoraan metallinkeräykseen. Roskaa tulee huomattavasti vähemmän kuin moniteräisiä hilavitkuttimia käytettäessä. Ajolle ei paljoa hintaa tule kun 200kpl teriä reilut 20e ja terän vaihdan about 5 ajon jälkeen, kauemmankin kestäisi mutta tosta vaan on tullut käytäntö.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Masa.T

helmikuu 08, 2012, 23:25:16 ip #6 Viimeisin muokkaus: helmikuu 08, 2012, 23:38:43 ip käyttäjältä Masa.T
Tuli tilattua Intialainen Parker 48R . http://www.connaughtshaving.com/pa48r.html Merkurit saa vielä odottaa.

Edit. Ostin näemmä viimeisen.  :)

Hapa_Nero

Eikös se ole tukka mitä ajetaan? Partaahan vain lyhennetään ja tasoitetaan  ;)

tomppa,

Itse olen sivaltanut parran pois marketin halppishöylillä kahdesti päivässä. Jos en ajaisi partaani vuoteen niin näyttäisin joulupukilta..
Ihan hyviä ovat nuo kahden haavan höylät,valmistettu israelissa.. nuo riittävät hyvin minulle

Larski

Tulipa ajeltua turpansa ~60 vuotiaalla pelillä. Melkolailla hirviä kokemus kun ei oo ennen tuollaseen peliin koskenutkaan. Harjoituksen puutetta siis. Pitää kokeilla uudestaan.