lokakuu 07, 2024, 00:28:39 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Pirtelöt ja muut raikkaat itse tehdyt juotavat

Aloittaja tomppa,, helmikuu 10, 2012, 01:23:39 ap

« edellinen - seuraava »

tomppa,

Noniin!

Monesti varsinkin miespuolisille ihmisille on hedelmät ja kasvikset vallan vastenmielistä syötävää,ellei niitä grillata tai friteerata. Olen itse törmännyt monesti tähän ongelmaan ja ajattelinkin kysyä nyt arvon foorumilaisilta että miten pirtelöt uppoavat?
Mikä on paras pirtelöohje minkä tiedät tai oma suosikkisi?
Itse tykkään tehdä laidasta laitaan erilaisia pirtelöitä sekä ruokaisia juomia. Monesti kun on tullut syötyä pötsi täyteen raskasta sapuskaa on pirtelö paikallaan ruoan päälle. piristää kummasti ja itse teen lähes päivittäin erilaisia pirtelöitä,sinne sekaan saa kätkettyä marjat ja hedelmät.. 8) ja sitten tulee ikäänkuin huomaamatta syötyä jotain terveellistä

Notta pankaas kertoen  8)

LupeKani

Itse teen myös pirtelöitä pari kolme kertaa viikossa. Erilaisia Pähkinöitä kourallinen, joskus kauraleseitä myös joukkoon. Välillä teen piimästä, välillä ihan maidosta ja jogurtista. Banaania, mansikkaa, mustikkaa, vadelmaa ja kaikkia hedelmiä mitä milloinkin löytyy, viime aikoina suosikki ollut kiiwi.
Joskus laiskottaa ja ostan prismasta valmiiksi pakattuja hedelmä/marjasekoituksia ja isken ne jogurtin ja maidon joukkoon sekä poraan ne sekaisin sauvasekoittimella. Helppoa ja nopeeta, sekä pirun ravitsevaa ja hyvää.

tomppa,

Lainaus käyttäjältä: LupeKani - helmikuu 10, 2012, 01:27:37 ap
Itse teen myös pirtelöitä pari kolme kertaa viikossa. Erilaisia Pähkinöitä kourallinen, joskus kauraleseitä myös joukkoon. Välillä teen piimästä, välillä ihan maidosta ja jogurtista. Banaania, mansikkaa, mustikkaa, vadelmaa ja kaikkia hedelmiä mitä milloinkin löytyy, viime aikoina suosikki ollut kiiwi.
Joskus laiskottaa ja ostan prismasta valmiiksi pakattuja hedelmä/marjasekoituksia ja isken ne jogurtin ja maidon joukkoon sekä poraan ne sekaisin sauvasekoittimella. Helppoa ja nopeeta, sekä pirun ravitsevaa ja hyvää.


Totta, tuonne kun saa niin nopeasti kätkettyä kaiken mahdollisen sekaan, itse innostuin tuosta pirtelöstä vasta kun sain lahjaksi kunnollisen blenderin noin vuosi sitten missä voi porata aivan kaiken mahdollisen ja mahdottoman sekaisin  ;D  sitten sille täytyi keksiä vain hyvää käyttöä ja kas kummaa, nyt kone on laulanut päivittäin. Kyseessä on Obh nordican laite.

tomppa,

Yllttävän hiljaista on foorumin pirtelöpolitiikka  :D

Ryhis

Pari aikuisten pirtelöä;

- 1 litra vaniljajäätelöä
- 1 dl koskenkorvaa
- 1 dl cointreau

ja sekaisin..

Myös vaniljajäätelö + passoa toimii aika hyvin.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

rasse

Urheilun jälkeen palautumiseen laittelen heraproteiinia, maitoa ja mausteeksi yleensä banaanin tai sitten vaikka vähän jugurttia. Siinä on proteiinia just sen verran kuin haluan ja hiilareita palautumiseen riittävästi. Ei tarvitse ostaa palautumisjuomia erikseen.
Tehosekoittimella tulee NIIN tasainen ja pirtelömäinen annos että huh. Maidon määrällä on helppo vaihdella koostumuksen paksuutta.

Wonka

Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - helmikuu 10, 2012, 01:32:53 ap
Kyseessä on Obh nordican laite.


Iselläni on huonoja kokemuksia Obh:n laitteista. Ensin räjähti öljysumutin ja sitten lens laakerit ja halkes kannu blenderistä. Voi tietysti olla käyttäjässä vika ainakin sen blenderin tapauksessa. ::)
Joku päivä kun on rahaa ostan Vita Prepin Primulatorin. Siinä vasta blenderi. 2hv tehoa riittää kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan. :D

biblo

OBH sai kenkää täältä alle vuoden käytön jälkeen. Käytännössä täysin turhaa kuraa koko vehje.

Uutena laitteena Kenwood Kmix punaisena. KitchenAid/BlendTec olisi ostettu jos hinta olisi yhtään omalla budjettitasolla.


Kenwoodissa hyvää iso kannu ja kunnon jykevää tekoa. Toivotaan että kestää tämä tällä kertaa.
"Grow food, not lawns"

Kebabmaniac

Lainaus käyttäjältä: Willy Wonka - helmikuu 10, 2012, 18:51:30 ip

Joku päivä kun on rahaa ostan Vita Prepin Primulatorin. Siinä vasta blenderi. 2hv tehoa riittää kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan. :D


2hv !!! :o Härreguud, tollahan silppuaa jo oksatkin...

Wonka

Lainaus käyttäjältä: Kebabmaniac - helmikuu 10, 2012, 20:34:57 ip
Lainaus käyttäjältä: Willy Wonka - helmikuu 10, 2012, 18:51:30 ip

Joku päivä kun on rahaa ostan Vita Prepin Primulatorin. Siinä vasta blenderi. 2hv tehoa riittää kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan. :D


2hv !!! :o Härreguud, tollahan silppuaa jo oksatkin...


No joo. Tää on niitä laitteita joilla pystyy silppuamaan ihan mitä vaan. esim. jääkiekkoja tai nokian puhelimia.  ;D

Nosiseptori

Lainaus käyttäjältä: Willy Wonka - helmikuu 12, 2012, 11:54:16 ap

No joo. Tää on niitä laitteita joilla pystyy silppuamaan ihan mitä vaan. esim. jääkiekkoja tai nokian puhelimia.  ;D


Onko tää joku uusi muotidieetti?

Nosiseptori

Resepti, joka odottaa vielä kokeiluaan:

Jugurttia 6 dl
Pellavansiemenrouhetta 2 rkl
Twinlab proteiinijauhe 1 dl
Mustikkaa 200 g
Kermaa 2 dl
Ultra death -kastiketta 1 rkl
Jääkiekkoja 2 kpl
Nokia Lumia 1 kpl

8)


tomppa,

Kyllähän monet pirtelöt vie nälän ja varsinkin itse kun en kovin paljoa kasviksista tai hedelmistä välitä niin ne menee naurettavan helposti pirtelössä alas. Jogurttia ja jäätelöä+marjat sekä hedelmät niin avot! mutta mitään varsinaisia terveysjuomia en ole alkanut väsäämään. Toki kaikkea täytyy maistaa mutta..  :)
mitä terveysjuomiin ja dieettiin tulee niin enpä lähtisi monipuolsita ruokavaliota korvaamaan piretöllä.
Täytyy tänään kokeilla jonkun näköistä chilipirtelöä! raportoin kyllä heti mikäli seoksesta tulee juotavaa  :P