tammikuu 10, 2025, 15:26:56 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Turhin tietämänne vekotin?

Aloittaja Tzili, maaliskuu 09, 2012, 15:22:15 ip

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - huhtikuu 02, 2012, 23:14:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Ananas/Bananas - huhtikuu 02, 2012, 22:37:46 ip
Auton etusumuvalot.

tästä olen kyllä itse hiukan eri mieltä....

Kyllähän niille käyttöä on, mutta harvoin. Oikeastaan meille paremmille kuskeille pitäis antaa subjektiivinen oikeus kuljettaa asetta hanskalokerossa ja karsia tumpelot pois liikenteestä. Vai mitä Räyhis?

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 02, 2012, 23:22:05 ip
Vai mitä Räyhis?

Hear, hear!

Auton etusumareilla ei tee mitään. Ja liikenteessä voi todeta, että sen lisäksi niitä ei osata edes käyttää.

Nehän kytketään päälle vain siksi, että voidaan näyttää että sellaiset on. Tämä lisää ainakin 6cm peniksen pituuteen. Niille jotka mamman ja papan viikkorahoistaan säästävät sumareihin, suosittelen lämpimästi rahojen käyttämistä johonkin järkevään, kuten Aku Ankan taskukirjoihin.

Mikään ei ole typerämpää kuin läpimätä ascona johon on ruuvattu satasen etusumarit, toinen sumari sojottaa taivaalle ja toinen vastaantulijan tuulilasiin.

Mutta jos palataan turhiin esineisiin;

Sähköinen pippurimylly
Arvostan toki, että ranteita ei tarvitse rasittaa. Mutta...kenen ranteet oikeasti rasittuvat pippurimyllyn pyöräytyksestä? Miksi hyvä mekaaninen laite on pitänyt mennä muuttamaan sähkömoottorilla toimivaksi? Ja miksi siinä pitää olla sellainen valo pohjassa? Fikkarit erikseen!

Sähköinen massapistooli
Tämä on varmaan ihan kätevä jos pitää vetää elementtien saumoihin satoja metrejä kamaa. Tai puristaa ulkotöissä ankkurimassaa. Miksi helvetissä Black & Deckerillä on ns. "itke-ja-kytke-miehen" versio tästä? Puolentoistadan akkuvehje siihen käyttöön, että iskä vetää kerran kymmenessä vuodessa akryylimassaa mökin ikkunanpokiin? HALOO!?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

ChIlIDoG

Turhin keittiöväline:  Kaikki pippurimyllyt, joissa ei ole GrushGrindin koneistoa.

Fat Ali

Tämä ei varsinaisesti ole vekotin, mutta:

Se muovinen lirpake esim. leikkelepaketissa, missä lukee "avataan tästä". Siitä kun toivorikkaana kiskaisee, jää käteen 1 x 1,5 cm muovinkaikale.
Broilerisuikale- ja jauhelihapaketissa tämä kurjuus on onnistuttu suunnittelemaan vielä huonommaksi.
Toinen versio on jäätelöpakettien pahvinen "vetoketju", joka irtoaa armottoman kalvamisen jälkeen millin palasina.
Näiden suunnittelijana on varmasti ollut itse Vanha Kehno.

Tai sitten en vaan osaa  :-[
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Välillä kun lukee näitä juttuja, niin tuntuu, että helpompaa olisi lentää kuuhun ja takaisin käyttäen apuna vanhoja reinoja ja teippirullaa.

tonttu

Lainaus käyttäjältä: Fat Ali - huhtikuu 04, 2012, 19:29:05 ip

Se muovinen lirpake esim. leikkelepaketissa, missä lukee "avataan tästä". Siitä kun toivorikkaana kiskaisee, jää käteen 1 x 1,5 cm muovinkaikale.
Broilerisuikale- ja jauhelihapaketissa tämä kurjuus on onnistuttu suunnittelemaan vielä huonommaksi.
Toinen versio on jäätelöpakettien pahvinen "vetoketju", joka irtoaa armottoman kalvamisen jälkeen millin palasina.

Itse kohtasin ensimmäistä kertaa tuommoisen nypittävän jädepaketin, kun olin maistanut ensimmäisen viljelemäni nagan kokonaisena. Aukesi muuten ihan näppärästi, kun pienen nypläyksen jälkeen otin siitä jädepaketista kaksin käsin otteen ja paiskoin sitä pari kertaa tiskipöydän reunaan yhden nagan voimalla. puolikas jädepaketti oli juuri sopiva kertaannos lieventämään makunautintoa. Mutta helposti aukeaa siis tarvittaessa :)

hkekkonen

Lainaus käyttäjältä: Fat Ali - huhtikuu 04, 2012, 19:29:05 ip

Et vaan osaa  :D

Seppo

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - huhtikuu 02, 2012, 23:14:52 ip
Lainaus käyttäjältä: Ananas/Bananas - huhtikuu 02, 2012, 22:37:46 ip
Auton etusumuvalot.

tästä olen kyllä itse hiukan eri mieltä....

Juu, löytyyhän niille käyttöä sitten kun minun elinaikanani joskus tulee se niin sakea hernerokkasumu, että on pakko ajaa kävelyvauhtia ja edes ajovaloja ei voi pitää päällä häikäisyn vuoksi. 15 vuoden autoilun aikana sellaista sumua ei vielä ole kohdalle osunut ja etusumarit vain ovat olleet turha ja olemattomasti valaiseva koriste keulalla.

Whili

OVIKELLO !!

Jos se soi, niin tuumit kukaperkele siellä on, etkä avaa.    Ja jos ei se soi, niiin tuumit onko se rikki..  8)

Hegu

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - huhtikuu 03, 2012, 10:09:04 ap
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 02, 2012, 23:22:05 ip
Vai mitä Räyhis?

Sähköinen pippurimylly
Arvostan toki, että ranteita ei tarvitse rasittaa. Mutta...kenen ranteet oikeasti rasittuvat pippurimyllyn pyöräytyksestä? Miksi hyvä mekaaninen laite on pitänyt mennä muuttamaan sähkömoottorilla toimivaksi? Ja miksi siinä pitää olla sellainen valo pohjassa? Fikkarit erikseen!

Itsehän omistan tälläisen ja on muuten Vi##umaisen kovaääninen kone. Joutaisi suohon heittää.

Fat Ali

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Välillä kun lukee näitä juttuja, niin tuntuu, että helpompaa olisi lentää kuuhun ja takaisin käyttäen apuna vanhoja reinoja ja teippirullaa.

TunturiTiger

Eilen prismassa se tuli eteeni. Paahtopussi! Helppoa, kätevää ja ennen kaikkea siistiä. Leipä pussiin ja pusseineen paahtimeen. Tulee väkisinkin mieleen erään brittikomedian lanseeraama supergizzmo. Scorzio!

PP

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - huhtikuu 12, 2012, 12:07:23 ip
Eilen prismassa se tuli eteeni. Paahtopussi! Helppoa, kätevää ja ennen kaikkea siistiä. Leipä pussiin ja pusseineen paahtimeen. Tulee väkisinkin mieleen erään brittikomedian lanseeraama supergizzmo. Scorzio!

Keliaakikoille kaikkea muuta kuin turhake. Ei kai tuota edes yritetä markkinoida normikuluttajille?

LupeKani

Kyllä mä jossain näin sellaisen mainoksen, että näillä "paahdat kätevästi täytetyt voileivät jne"

PP

Lainaus käyttäjältä: LupeKani - huhtikuu 12, 2012, 12:36:18 ip
Kyllä mä jossain näin sellaisen mainoksen, että näillä "paahdat kätevästi täytetyt voileivät jne"

No sitten iso VMP.

linker

keliakialiiton nettisivulta lainattua:
"Silikonista valmistettu pussi, jossa voi paahtaa gluteenittoman leivän tavallisessa paahtimessa.
Pussi voidaan pestä ja se kestää n. 300 käyttökertaa. Pakkauksessa kaksi pussia. Hinta 13 e."

Ravitsemuksen tunnilla viime viikolla tuollaista kokeiltiin. Ihan hyvä vehje, mutta herättää tietysti kuningaskuluttajissa
turhakelööppistondiksen.

Rundari

linker

Lainaus käyttäjältä: Rundari - huhtikuu 13, 2012, 16:54:58 ip
S-etukortti

80€ keskimäärin tulee kuukaudessa s-tilille palautuksena. Tammikuussa 100.
Kyllä sillä kaljoissa pysyy.

Rundari

2vuotta oon nyt maksanu muitten boonuksia ja ite saanu satasesta maksettua reilu 60e

Nosiseptori

Bonuskorttijärjestelmät luovat vain illuusion säästämisestä. Kyllä ne maksatetaan kuluttajalla tuotteiden loppuhinnoissa. Eikä tuollaisen korttijärjestelmän pyörittäminen kovin halpaa ole. Se on kyllä totta, että Ässän kautta palautuu enemmän takaisin kuin muista vastaavista järjestelmistä, mutta paras säästö kertyisi, kun ne kaikki lakkautettaisiin.

Heku

Mutta nykysysteemissä keskittäminen kannattaa, bonusta tulee mm. ruoka- ja vaateostoksista jne., sähköstä, vakuutuksista jne. ABC:n muutoin kallein bensa muuttuu edes vähän kun siitä napataan 8snt pois litrahinnasta.