tammikuu 10, 2025, 11:39:43 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kastematoja!

Aloittaja JKK, maaliskuu 31, 2012, 13:08:31 ip

« edellinen - seuraava »

JKK

Mites on, onko kukaan sullonu ruukkuu mukkaa matoja? ku ainahi jotku kasvit/yrtit tykkää melekolailla jos laittaa matoja juurien sekkaa myllertämmää.  :)

-Uusi chilihommissa

disturbed833

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=9254.msg144839#msg144839
Tuolla on jotain keskustelua asiasta. 

Tämän kysymyksen olisi voinut kysyä Kysy Kärsältä - osiossa. Turha tehdä tälläiselle kysymykselle oma topic.

JKK

Kiitoksia! Nii minä aattelin vaa vähä liian myöhään  :D

11-13

Lainaus käyttäjältä: Morso - maaliskuu 31, 2012, 13:29:13 ip
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=9254.msg144839#msg144839
Tuolla on jotain keskustelua asiasta. 

Tämän kysymyksen olisi voinut kysyä Kysy Kärsältä - osiossa. Turha tehdä tälläiselle kysymykselle oma topic.

Kannattaisi laittaa tuonne viestiketjun kuvauseen, että kysy tyhmät kysymykset kärsältä.

Joka kerta kun joku uusi kirjoittaja kysyy osiossa, missä ketjun kuvausessa sanotaan, että tässä osiossa ei ole tyhmiä kysymyksiä, niin jokaiseen kysymykseen hyökkää joku vakkari ilmoittamaan, että tätä ei olisi pitänyt kysyä täällä, tai ainakaan ei olisi pitänyt aloittaa uutta ketjua.

kannattaisi rajoittaa foorumille rekisteröitymistä, jos ei halua tänne uusia ihmisiä kyselemään tyhmiä, tai sitten pitäisi foorumin ohjeita tarkentaa ja varsinkin ketjukuvauksia, että saako siellä tyhmätkin kysellä ja jos saa, niin missä ketjussa.

Mikään demokratiahan tämä ei ole vaan jokainen foorumin ylläpitäjä päättää ketkä keskustelee ja mistä keskustelee.  Heittäkää pihalle vain uudet foorumilaiset, jos kyselevät tyhmiä. Tai ainakin kannattaisi opastaa ketjun kuvauksessa tarkemmin, että mikä on liian tyhmä kysymys ja mikä ei. Sitten vielä jokin kriteeri sille mikä on niin nokkela kysymys, että voi ihan perustaa oman ketjunkin.

wille

Lainaus käyttäjältä: 11-13 - maaliskuu 31, 2012, 22:08:39 ip
Kannattaisi laittaa tuonne viestiketjun kuvauseen, että kysy tyhmät kysymykset kärsältä.

Joka kerta kun joku uusi kirjoittaja kysyy osiossa, missä ketjun kuvausessa sanotaan, että tässä osiossa ei ole tyhmiä kysymyksiä, niin jokaiseen kysymykseen hyökkää...

Oon sun kanssa samoilla linjoilla. Tähän, jos johonkin puuhun saa mielestäni heittää uutta ketjua aikalailla ilman suodattimia.
Haku-toiminnon käyttäminen tosin tekisi hyvää monesti. Jossain kuitenkin on raja.
"Mulla on chiltiti uklona ja sellä on heinsirkoja millä pääsen niistä eroon!? ;D >:( :( :) ??? :-X :-* !-ketjut ovat sen rajan tuolla puolen. Samoin nämä "kissi pissi miun chilikasvimaalle!!!Onko sen PH pilalla? APUA!

Tämä ketju mielestäni on tukevasti rajan tällä puolen. :)

Eipä nyt kukaan vedetä vapaavalintaisia palkokasveja nenään.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Lillen

maaliskuu 31, 2012, 23:42:22 ip #5 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 31, 2012, 23:57:33 ip käyttäjältä Lillen
Tuossa morson linkittämässä ketjussa oli joku tappanut kastematoja etikan avulla.

Hei haloo! Jokainen joka on edes vähän maalainen tai "bonde" (näin suomenruotsalaisittain) tietää ,ettei madoista pitäisi olla haittaa ,päinvastoin. C'moon, missä maalaisjärki?

En minä nyt matoja sisälle halua, mutta parvekkeelle, pellolle tai kasvariin. Itse bongasin toissa päivänä myöskin erään kastemadon kauan sitten ruukuttamastani Lemon Dropin maitotölkistä. Olisi tarkoitus viedä veijari huomenna kasvihuoneeseen kun maa on jo siellä hyvin pitkälti sulaa.

//: Jahvetti olikin kuvaillut aika osuvasti tapausta.

tellie

Minusta olisi jopa luettavuutta parantavaa, että ihmiset kysyisivät kysymyksensä omissa topiceissaan. Silloin näkisi jo otsikosta, onko itsellä tietoa asiasta tai kiinnostusta lukea siitä. Noiden mammuttiketjujen seuraaminen on sinällään tosi ärsyttävää, että uusia kysymyksiä ei oikein tahdo huomata, ennen avaamisa ei tiedä mitä ne käsittelevät ja tieto hukkuu jättiketjuun erittäin nopeasti.

Aiheeseen:

Lainaus käyttäjältä: Lillen - maaliskuu 31, 2012, 23:42:22 ip
Tuossa morson linkittämässä ketjussa oli joku tappanut kastematoja etikan avulla.

Hei haloo! Jokainen joka on edes vähän maalainen tai "bonde" (näin suomenruotsalaisittain) tietää ,ettei madoista pitäisi olla haittaa ,päinvastoin. C'moon, missä maalaisjärki?

En minä nyt matoja sisälle halua, mutta parvekkeelle, pellolle tai kasvariin. Itse bongasin toissa päivänä myöskin erään kastemadon kauan sitten ruukuttamastani Lemon Dropin maitotölkistä. Olisi tarkoitus viedä veijari huomenna kasvihuoneeseen kun maa on jo siellä hyvin pitkälti sulaa.

Minulla on ollut madoista sikäli haittaa, että ne ovat niin... matoja :P Talven yli pidettävissä kasveissa kun käyvät mukavasti paskomassa vaalean multakatteen päälle, niin se on melkoinen esteettinen haittatekijä siinä se madonpaska. Kerran myös astetta kofeiinisempana aamuna säikähdin ruukusta ulos tulevaa matoa niin, että hyvä kun en saanut syränkohtausta samalla sekunnilla :) Tämä tosin oli sisätiloissa, mutta kyllä ne matoset sisälläkin enimmäkseen ymmärsivät pysytellä ruukun sisäpuolella.

Sikäli minusta on myös ihan ymmärrettävää, että ihmiset erottavat toisistaan tilanteet "luonto" ja "ruukkukasvatus". Onhan luonnossa kirvoja, punkkeja ja ripsiäisiä ja mitä muita lienee. Silti ihan melko hyvin näyttävät kasvit siellä elävän. Samoin kastelu, lannoitus ja melkeinpä mikä vain ei mene samalla tavalla kuin luonnossa.

disturbed833

Tuota mammutti topic hommasta... Itse tulee se yleensä katsottua monta kertaa päivässä läpi ja katsottua joskos johonkin osaisin vastata. Itse tulee harvemmin katsottua näitä irto topicceja.

Upcider

Lainaus käyttäjältä: Lillen - maaliskuu 31, 2012, 23:42:22 ip

Jos olisit lukenut edes seuraavaan postaukseen asti olisit tajunnut, että kyseessä oli vitsi. Siksi ns. vinkkaushymiö. Matojen tilanteesta ei ole tällä hetkellä tietoa koska mullanvaihto on ylivuotisilla vielä edessä. Asustavat 16 litran ruukuissa joten tilaa pitäisi ainakin olla. Kasvit eivät ainakaan ole sanoneet mitään.

Lillen

^Se selittääkin tapauksen. Uskoin jo oikeasti ,että joku tappaisi kastematoja ,muun kuin kalojen narraamisen takia   ;).

Mun moka, sori.

Huru-ukko

Aloittelijoiden ja yleisessä nurkassa pitäisi myös mielestäni saada kysyä ihan tässä osiossa kun eka kertaa foorumilla oleva tulee kysymiksineen....
Ihan siksi koska tämä on aloitelijoiden ja yleinen nurkka.
Tuota "Kysy Kärsältä" ei ihan nimen vuoksi voi olettaa jokaisen tietävän "siksi ainoaksi oikeaksi paikaksi" kysymyksille, joita aloittelijilla on.
Voi olettaa että kysymykset pitäisi liittyä chilitarvikkeisiin, joita hän myy....
Eikä kaikilla ole kärsivällisyyttä lähteä foorumia selaamaan eikä haluakaan.
Eikä kovin hyvä kuva tai olo tule zibulalekkaan (aloittelija) kun heti ekasta tiedonmurusen hankinnasta rangaistaan.
Ja muutenkin, jos tuollainen jotain harmittaa, jättäköön vastaamatta.
Ja lisäksi, modejen hommaan tuo ojentelu kuuluu. (Muutaman kerran olen kyllä itse vastannut jotain terävää, koska olen tulkinnut kysymyksen trollauksesksi...)
Ja vielä, olisiko joku modeista ystävällinen, ja kertoisi foorumin kannan tähän asiaan, niin tulisi tolkku.
Itse olen juuri puoli vuotta sittn rekisteröitynyt, joten vaikeaa on tietää mihin näitä juttuja kirjoittaa  ;).
Pyydän anteeksi kasiaisilta ja ketjun aloittajalta, että heilun täällä mullassa mukana.

Kysyjälle sen verran lisätietoa, että ne kasiaiset ei kovin kauaa siellä purkissa viihdy. Hyväksi ne kasville varmaan olisi......

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: wille - maaliskuu 31, 2012, 23:11:02 ip
Tähän, jos johonkin puuhun saa mielestäni heittää uutta ketjua aikalailla ilman suodattimia.
Haku-toiminnon käyttäminen tosin tekisi hyvää monesti. Jossain kuitenkin on raja.
"Mulla on chiltiti uklona ja sellä on heinsirkoja millä pääsen niistä eroon!? ;D >:( :( :) ??? :-X :-* !-ketjut ovat sen rajan tuolla puolen. Samoin nämä "kissi pissi miun chilikasvimaalle!!!Onko sen PH pilalla? APUA!

Tämä ketju mielestäni on tukevasti rajan tällä puolen. :)
Tällä samalla kannalla on ainakin tämä moderaattori.

Jos tältä foorumilta hankkii tietoa:
1. Käyttää hakua
2. Kysyy joko omalla threadillaan tai kysy kärsältä-ketjussa

Pääsääntöisesti juuri modet tekevät päätöksen mihin mikäkin kuuluu. Eli tarpeen tullen näitä yksittäisiä kysymyksiä voidaan liittää kysy kärsaltä-ketjuun tai vastaavasti kysy kärsältä-ketjussa virinneitä keskusteluja voidaan jakaa omiksi topiceikseen. Ja edelleen useimmiten modet toimivat fooruminkäyttäjien pyynnöstä.

Relataan, nautitaan chilin kasvatuksesta, isonaulataan kermaaniset kannat budien varjo puolelle, kastellaan vety peroxidilla, syödään vain apraat marjat ja hoikennutaan huomattavasti!  ;)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013