tammikuu 09, 2025, 22:13:22 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Chilley ilmottautuu!

Aloittaja chilley, toukokuu 01, 2012, 23:09:22 ip

« edellinen - seuraava »

chilley

Moro vaan kaikille!

Olen 26 vuotias, Helsinkiläinen, ikuinen lapsi, joka yrittää epätoivoisesti kasvattaa chilejä nyt toista vuotta. Viime kaudella minulla oli kasvamassa kahdeksaa eri lajiketta, mutta täksi vuodeksi jouduin tilan puutteen vuoksi hieman vähentämään määrää ja nyt mennään kolmella lajikkeella (Bolivian Rainbow, Habanero Large Brown ja Champion). Yhdestä Bolivian Rainbowsta yritän myös väännellä bonchia. Saapa nähdä mitä tästäkin tulee.

Näin jälkeen päin kaduttaa aivan järjettömästi kun "pakon" edessä täksi vuodeksi piti chilien määrää vähentää melko radikaalisti. No, ensi vuonna sitten lisää tulemaan kun tilaakin pitäisi olla huomattavasti enemmän käytössä taas!

Koulutukseltani olen media-assistentti, mutta tällä hetkellä teen graafikon hommia. Chilien ja grafiikan lisäksi aikani kuluu kirjojen, elokuvien, musiikin, lenkkeilyn ja salibandyn parissa. Talvisin tulee myös harrasteltua kumilätkän huitomista.

Jääkiekon maailmanmestaruuskisojen kunniaksi:
"Olen pelannut Gordie Howea ja Alexander Ragulinia vastaan, ja tiedän mitä kaukalossa oleminen tarkoittaa : "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen". - Juhani "Tami" Tamminen

Aku

Huru-ukko

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Whili

chilley

Kiitoksia muuten kaikille!!!

Laittelin 4-5 päivää sitten vielä multaan itämään muutaman bolivian rainbown siemenen, tarkoituksena saada vielä ainakin yksi bonchi virittely aikaiseksi. Multa oli päässyt hiukan kuivahtamaan (mielestäni multa oli kyllä hyvinkin märkää kun siemenet laitoin itämään) ja enköhän minä tänään sitten ylikastellut... PRKL! Toivottavasti idätys silti onnistuu eikä siemenet ottanut kovinkaan pahasti siipeensä tuosta ylikastelusta.
Jääkiekon maailmanmestaruuskisojen kunniaksi:
"Olen pelannut Gordie Howea ja Alexander Ragulinia vastaan, ja tiedän mitä kaukalossa oleminen tarkoittaa : "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen". - Juhani "Tami" Tamminen

PP

Lainaus käyttäjältä: chilley - toukokuu 10, 2012, 11:33:49 ap
Laittelin 4-5 päivää sitten vielä multaan itämään muutaman bolivian rainbown siemenen, tarkoituksena saada vielä ainakin yksi bonchi virittely aikaiseksi. Multa oli päässyt hiukan kuivahtamaan (mielestäni multa oli kyllä hyvinkin märkää kun siemenet laitoin itämään) ja enköhän minä tänään sitten ylikastellut... PRKL! Toivottavasti idätys silti onnistuu eikä siemenet ottanut kovinkaan pahasti siipeensä tuosta ylikastelusta.

Siemeniä ei voi ylikastella, taimia sen sijaan voi. :) Idätyksen voi hoitaa vaikka veteen upotettuna, eikä siemenet tykkää huonoa, mutta taimien multaa ei saa pitää jatkuvasti läpimärkänä.

Tervetuloa omastakin puolesta.