tammikuu 10, 2025, 11:24:31 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Paimion Chilihustlah.

Aloittaja Jolixir, toukokuu 05, 2012, 13:06:17 ip

« edellinen - seuraava »

Jolixir

Tervehdys kaikille chilien ystäville ! täällä uusi tulokas foorumeille joka hieman ehkä innostunut chileistä kasvatuksen ja käytön osalta. Asun siis Paimiossa mikä senkin puolesta helmi koska Tammisillan puutarha sijaitsee samalla paikkakunnalla ja siitä on kehkeytynyt itselleni pieni pyhättö ja temppeli mistä saan inspiraatiota ja tarvittaessa erikoisempia taimia !. Olen 32- vuoteen asti kerinnyt pojankloppi joka on kasvattanut chilejä n. 3 vuotta. aluksi lähti ihan mielenkiinnosta kokeilumielellä yhdestä kasvista mutta innostus vain kasvoi ja nyt tällähetkellä kasvatan vuosittain about 60-80 tainta eri lajikkeita joista ainakin puolet olen lahjoittanut rakkaisiin koteihin ja yrittänyt levittää chilien ilosanomaa =)  Olen myös innokas amatöörikokki ja kasvatan lisäksi itse aina kaikki yrttini vuosittain. Tulen varmastikkin kertomaan ja jakamaan tietojani chilien jatkokäytöstä ja on jo monia hyviä keksimiä reseptejä jemmassa joita vuosien varrella kehitellyt. Kaikkea en todellakaan tiedä kasvatuksesta mutta sehän osittain tekee siitä hienoa =) jokainen lajike toimii hieman erinlailla ja se oppimis ja kasvuvaihe on mielenkiintoista ja hauskaa. Kesällä järjestän myös yleensä kavereille aina sadoonkorjuut jossa teen monia tulisia ruokia ja juomme siinä sivussa laadukkaita viskejä. Smoking hell on kutsumanimi =)

Jolixir

Ja tuo Cihilihustla nimityksen anto kaveri kun annoin tosiaan reilusti taimia pitkin pitäjää jakoon ja jokavuosi meno vaan suurenee =)

Chilivaari

Hyvä meno siellä päin. Niitä reseptejä odotellaan vesi kielellä.
Tervetuloa!

Jolixir

Kiiitoksia jo Vaarille etukäteen tuosta kasvatusblogista koska heti selvisi itselle uusi juttu mitä tehnyt osittain väärin ja miksi osa taimista ottanut damagea =)

Huru-ukko

Fredrik-flugarn

Tervetuloa! :D

Pakko  Kaarinasta raahata itteni tonne Tammisillan puutarhaan...

(miksei aikaisemmin mieleen tullu? ???)
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

Axefield

Jesh! Toivotan itse itseni tervetulleeksi foorumille tässä ketjussa. Kiitoksia chileistä.
Maistuiko oluet? Ainakin itselleni maistui. Ei voi tuon kirjoituksesi perusteella erehtyä henkilöstä. ;)

Jolixir

Kyllähän nuo oluet maistuu mainiolle ja itseasiassa toinen on nyt juuri avattuna vieressä tätä kirjoittaessa =) sain tänään irlantilaista viskiä taimista myös ja eräs ihminen kun ohimennen roskista viedessä kysy chileistä ja annoin kaksi tainta niin lupas tuoda seuraavan kerran kun metsästämässä niin jotain riista lihaa =) kyllä kannattaa taimia pistää vaan ja jaella ihmisille niin aina voi saada ohimennen jotain mukavia extroja =)

Jolixir

Ja voin kertoa Fredrik että sen chilien määrän kun näet siellä ja mitä lajikkeita siellä on niin muuttaa sun maailmaa =) tänään ostin taas kolme uutta tuttavuutta esim Pink habanero lähti matkaan =) 7e kipale oli se sit minkä kokonen vaan

jaolsten

Tervehdys varsinaiseen Suomeen!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Fredrik-flugarn

Lainaus käyttäjältä: Jolixir - toukokuu 05, 2012, 23:06:53 ip
Ja voin kertoa Fredrik että sen chilien määrän kun näet siellä ja mitä lajikkeita siellä on niin muuttaa sun maailmaa =) tänään ostin taas kolme uutta tuttavuutta esim Pink habanero lähti matkaan =) 7e kipale oli se sit minkä kokonen vaan

Senkun kerään sit viikkorahat... :D
Rehut ja revitetyt pelihousut, kasvatuspäiväkirja siis...
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16281.0

hessi

hienoa :) lisää chilipäitä tänne varsinaiseen suomeen ;)
itse kasvattelen myös yrtit ruuanlaittoon ja kerään myös luonnosta kaikenlaista "maustetta"
tervetuloa  :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Jahvetti

Kuullostaa hyvältä touhusi, tervetuloa mukaan!

Ja niitä reseptejä odotellessa...

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Jolixir

Misäs hessi asustat koska olen aina ollut kiinostunut luonnosta saatavista yrteistä tai muusta että voisit joskus vinkkailla tietotaitoasi =)

Huru-ukko

Hessin asuinpaikan näet profiilista, fiksu tyttö... ;)

Whili

Huru-ukko

Tämä sisältö ei ole juuri nyt saatavilla Lukee siellä linkissä, joten aika vähillä olet päässyt.... ;)

Jolixir

täytyypä keksiä tapa saada ne näkymään siis =)

Jolixir

mitä helvettiä teen väärin =( itse testasin ja pomppas kyl oikeeseen paikkaan