tammikuu 10, 2025, 19:22:38 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Hurahdin minäkin :)

Aloittaja Kipa, kesäkuu 01, 2012, 08:54:20 ap

« edellinen - seuraava »

Kipa

Tuli sitten itsekin hurahdettua näihin röntteihin  ;D En ole ennen chilejä kasvatellut ja nyt tuli haettu ensin jotain K-raudan rönttejä pari kappaletta. Lajeina lapun mukaan ovat Capsicum annuum Cheyenne (suoraan kirjoitettu lapusta) ja sitten tuli haettua viikko sitten Tammisillalta 1 Orange Rocoto ja Turbo Pube. Kovasti olen yrittänyt kahlailla tätäkin keskustelupalstaa läpi, lähinnä tuon kasvattamisen ja kasvuolosuhteiden osin. Nyt ovat rehut olleet ulkona ja jahka tuo pahalainen kasvihuonehökötys saadaan pystyyn, niin siirrän ne sinne.

Olen äärimmäisen laiska idättämään siemeniä itse, kun eivät tilat oikein annan myöden hyvälle paikalle ja joskus olen jotain siemeniä yrittänyt laittaa esikasvatukseen äärettömän huonolla menestyksellä  ::) Noiden nyt hankkimieni chilien talvehtimisesta tulen varmaan jotain ohjeita kaipaamaan, jos en niitä onnistu kesän aikana tappamaan.

Jos jollain sattuu Turun seudulla olemaan jotain helppoja ja aloittelijalle sopivia ylimääräisiä taimia myytävänä/lahjoitettavana, niin ostaisin oikein mielelläni vielä muutamia lajeja.

Oikein hyvää alkavaa viikonloppua kaikille palstalaisille  :D

Whili

kesäkuu 01, 2012, 08:59:18 ap #1 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 01, 2012, 09:02:44 ap käyttäjältä Whili
Tervetuloa foorumille  :)

Muistaakseni siellä Maskussakin oli joitakin kasvattelijoita, joilta voisi kysellä ylimääräisiä taimia,
nyt vaan ei tuli nimiä mieleen...

E: Nytpä muistin,  biblo ,  kysäiseppä yv:llä

Macex

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Toby

Kiitos, tervetuloa, hyviä viikonloppuja ja lämmintä kesää!

hyvät joulutkin vielä samalla
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Huru-ukko

hessi

:) ja lisää turun suunnalle chilipäitä :)

tervetuloa ja seuraa meetti ilmoituksia ja tule mukaan :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Kipa

Kiitoksia kaikille  ;D Mielelläni tulen käväisemään meeteissä, jos vain aikataulu sattuu suinkin sopimaan. Kasvihuonekin on saatu pystyyn ja rehut siirretty sinne. Ainakin K-raudan rönteistä on jotain tulossa, kun pari hyvää podin alkua kukinnan jälkeen on kasvamassa, eikä nuo muutkaan tulokkaat näytä mitenkään huonosti voivilta; Turbo Pube ja Orange Rocoto kukkivat kovasti ja satoakin saattaa tulla, Habanero Red on vielä ihan rääpäle ja Pimenta vasta tod. näk. aloittamassa kukintaansa.  :P Muutama tomaatti ja kurkku pääsivät myös kasvariin + vesimeloni, jolle vielä on hiukan paikka hakusessa.  ;D

Toby

Vois olla kiva nähdä kuvia siitä kasvihuoneesta :) kuulostaa ihan kunnon kasvipuutarhan alulta kun chileissä on podeja, ja muitakin kasveja on kasvamassa. Eli siiis ne tomaatit ja melonit.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Kipa

Lainaus käyttäjältä: Toby - kesäkuu 12, 2012, 17:55:04 ip
Vois olla kiva nähdä kuvia siitä kasvihuoneesta :) kuulostaa ihan kunnon kasvipuutarhan alulta kun chileissä on podeja, ja muitakin kasveja on kasvamassa. Eli siiis ne tomaatit ja melonit.

Eipä tuossa kasvarissa paljoa kuvaamista ole kun on sen verran pieni ;D Koko on karvan vajaa 4 m2, mutta mahtuu sinne seinustoille 3 kasvusäkkiä ja yhdelle seinustalle olen laitellut tasolle noi chilipurkit. Kuvia tulen ottamaan noista rehuista jossain vaiheessa ja tod.näk. niitä sitten tännekin postailen. Tällä hetkellä kuvaaminen on hieman jäissä 3 viikkoa sitten leikatun polven takia, mutta jahka tästä kuntoon tulee, niin alan taas kuvaamaan enemmän  ;D