tammikuu 10, 2025, 11:35:20 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Äänentoistovehkeet: mikä saa musiikin kuulostamaan hyvältä?

Aloittaja Aji Inferno, heinäkuu 17, 2012, 19:25:17 ip

« edellinen - seuraava »

Lillen

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 18, 2013, 00:48:44 ap
Lillen: Mistä päättelit, että kajauttimeni olisivat käytettyjä? ;)

...sitä suuremmalla huolella... no ei sentään :D.
En tiedä, oletin vain asian olevan näin. Mutta olen kyllä tälläkertaa aivan aivan upouusien perässä, niin kauan ollut vanhat kajarit että nyt haluan että huoneeni täytyy siitä ihanasta upouuden muovin paskaisesta döfästä.

Lainaus käyttäjältä: F1kus - toukokuu 18, 2013, 01:01:39 ap

Tämä on chili-palsta, ei täällä sinun Hi-Fi -härveleitäsi osata ihailla.

???

Mistäs näitä tupsahtelee?
On oltu niin pitkään poissa taas kuvioista että käyttäjäpiiri taas laajentunut valtavasti...

Inferno:
Tuota se eräs ystävänikin kerran minulle taisi epätoivoisesti selittää ettei pieni ikä tee kajareista huonompia, yleensä ainakaan. 
Menee hiukan taas hifistely puolelle, virtalähde sanan saatan ehkä ymmärtää muuten taas suurilla väsyneillä silmillä tyhmistyneenä tujotetaan :D.

Täytyy nyt edelleenkin miettiä minkälaista sitten ostaisi, johonkin ne pitäisi asettaa myös kirjoituspöydällä joten kokokin ratkaisee...
Eli kuten eräs keltainen ja sympaattinen nalle karhu kerran jos toisenkin sanoi "Mieti, mieti, mieti..."

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Lillen - toukokuu 18, 2013, 01:23:19 ap

...sitä suuremmalla huolella... no ei sentään :D.
En tiedä, oletin vain asian olevan näin. Mutta olen kyllä tälläkertaa aivan aivan upouusien perässä, niin kauan ollut vanhat kajarit että nyt haluan että huoneeni täytyy siitä ihanasta upouuden muovin paskaisesta döfästä.

Nää olis iha paketissa. Mut ei sit!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Aji Inferno

Ryhis

Sellaiset peruskajauttimet. Kotelot puuta, yksi refleksiputki. Ei tumputa tai louskuta. Kateusaspektia niissä ei valitettavasti ole, mutta musaa niillä voi kuunnella ihan mainiosti.

Olis mulla myös 'kalliit hifikajauttimetkin,' mutta niistä haluan 270e, merkki on Jamo 718

Lillenin kannattaa kattella mieluummin vähän halvempia puukoppakajauttimia kuin kalliita muovisia.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

Lillen

Multa löytyy kyllä vanhat Pioneeri puukoppaset kajarit, mutta niitä kai ei saa koneeseen mitenkään kykettyä kun niissä on sellaiset stereojohdot. Stereotkin sen verran iäkkäät että HDMI kaapeleita ei ollut silloin olemassa kun ne valmistettiin ja läppäristäkin puuttuu samainen liitäntä mahdollisuus. Joten ymmärtääkseni niiden kytkeminen on pieni mahdottomuus...ainakin itselleni.

Sitten löytyy nuo Jamo Prestige 90 lattiakajarit stereoihin.

Kaikkein fiksuintahan kai olisi ostaa uusi kone ja stereot niin saisi HDMI:t ,mutta siihenhän ei ihan 50-100€ riitä...

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Lillen - toukokuu 18, 2013, 15:06:07 ip
Multa löytyy kyllä vanhat Pioneeri puukoppaset kajarit, mutta niitä kai ei saa koneeseen mitenkään kykettyä kun niissä on sellaiset stereojohdot. Stereotkin sen verran iäkkäät että HDMI kaapeleita ei ollut silloin olemassa kun ne valmistettiin ja läppäristäkin puuttuu samainen liitäntä mahdollisuus. Joten ymmärtääkseni niiden kytkeminen on pieni mahdottomuus...ainakin itselleni.

Sitten löytyy nuo Jamo Prestige 90 lattiakajarit stereoihin.

Kaikkein fiksuintahan kai olisi ostaa uusi kone ja stereot niin saisi HDMI:t ,mutta siihenhän ei ihan 50-100€ riitä...

Läppärin kuulokeliitännästä vahvistimen line-in -liitäntään ja kas, jopas soi. Ei siihen hdmi:tä tarvita. :)

Lillen

toukokuu 19, 2013, 09:56:18 ap #106 Viimeisin muokkaus: toukokuu 19, 2013, 16:15:25 ip käyttäjältä Lillen
!!
En tiennyt tuostakaan. Voihan hittolainen, silloin en edes tarvitse uusia kajareita.
Minkäslaista johtoa tuohon taritaankaan? Etten sitten vain osta väärää :D.

//:Mitään "line in" liitäntää en löytänyt, mutta pelkkä "Line" varmasti kelpaa?

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Lillen - toukokuu 19, 2013, 09:56:18 ap
!!
En tiennyt tuostakaan. Voihan hittolainen, silloin en edes tarvitse uusia kajareita.
Minkäslaista johtoa tuohon taritaankaan? Etten sitten vain osta väärää :D.

//:Mitään "line in" liitäntää en löytänyt, mutta pelkkä "Line" varmasti kelpaa?

Onko ehkä CD in -liitäntää?
Mulla on vanha Technicsin viritinvahvistin, ja tietokoneesta piuha CD in liitäntään, kyllä pauhaa :D otappa kuva siitä taustasta niin me kyllä kerrotaan :) ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Lillen

toukokuu 19, 2013, 20:47:50 ip #108 Viimeisin muokkaus: toukokuu 19, 2013, 21:14:15 ip käyttäjältä Lillen
Kiitti, olen tosiaankin teknisen tuen tarpeessa :D. Eli tuollainen vahvistin on omistuksessa.

//: Oho, on yksi neljästä kajareiden piuhoista irronnut...olen siis siitä tietoinen :D

akselsson1

Noniin lillen, kyllä, asia on juurikin niin kuin luulin, eli nyt hankit piuhan jossa toisessa päässä on AUX, ja toisessa päässä RCA! :)

Koitan ettiä sulle esimerkkikuvan tähän http://www.kaapelikauppa.fi/aanikaapeli-35mm-p-2128.html
ja kuva
Sopivalla pituudella. kytket sen vahvariin vaikka tuonne CD tai Line pistokkeisiin, koitat löytää vastaavan namiskan vahvarista, ja avot pitäisi popittaa  :)

Jani M

Juuri noin! Nyt näyttää hyvältä, tosiaan Line -liitäntä on sama tuossa kuin mainitsemani line in.

Jos ääni kuulostaa kauhean hiljaiselta, niin kannattaa sitten tietokoneelta vetää volat melkein tappiin asti, niin saa riittävän signaalin vahvistimelle. Vaikea yhtäkkiä sanoa, missä menee se sopiva raja, mutta vertaa cd-soittimen ja tietokoneen tasoja ja säädä tietokoneen voimakkuus sopivaksi. Lupaan, ettei tule yhtään ikävä niitä muovikaiuttimia. :D

Lillen

Hienoa!
Koitan ensiksi lähteä ihan paikan päältä kaupasta ostamaan tuota ensi viikon perjantaina kun stadiin eksyn, muuten täytyy tilata netistä.
Tuossa löytyisikin about sopiva mitta, eikä hintakaan päätä huimaa o.o http://cdon.fi/kotielektroniikka/champion_3m_3%2c5mm_-_2rca-744775 

Kiitos Akselsson ja kiitokset myös muille, hittolainen odotan jo perjantaita, koska olen pitkään harmitellu sitä etten saisi Jamoja (taino vahvaria) läppäriin kytkettyä..mutta tietämättömyyshän siinä taas oli syynä  ::).

//: Joo, tuota jopa itse vähän arvailinkin, mutta täytyy sitten säädellä kunhan on letkut kotona.
Heheh, toivotaan niin, ainakin itse odotan maltamattomana. Mukava kattella sitten sarjoja ym. kunnon äänillä :)

Lillen

Paras vielä kysyä yksi kysymys, onko merkillä väliä?

Meinaa jos kerran ostaa letkun niin ostaa kunnon letkun, etten sitten vaan osta huonolaatuista mikä vaikuttaa ikävästi äänenlaatuun ::)

Jani M

Tietokoneiden äänikortit ei oo niin hirveän laadukkaita noin yleisesti ottaen muutenkaan, joten aivan tuollainen perusnaru toimii aivan hyvin. Turha hifistellä siellä, mistä siitä ei ole vastaavaa hyötyä. :)

akselsson1

Aivan samaa mieltä jarok in kanssa, alta 10 euron johto toimii varmasti ihan riittävän hyvin, itsellänikin on sellainen, mistälie honkkarista ostettu. Hiukan ehkä kantsii kattoa et johto ei oo mikään hiuksenohut, mutta muuten ei niin hirveän väliä.
Oma ollut läppärissä lähes 247 kiinni jo pari vuotta ainakin, ja hyvin toimii.
Vahvarissa on potikat aika isolla kun tietokoneesta kuuntelen, jos laittaa radiolle niin saa säätää puolta pienemmälle..  ::)

Mun monsterimaiset kuulokkeet tulee vielä vahvarilta takaisinpäinkin, kun vaativat vähän tehoja, ja kyllä hifistelevä kaveri ihmetteli äänen laatua, yllättyi kuullemma hyvin positiivisesti, kun itse hän käyttää kunnon kuulokevahvistinta vissiin USB:n kautta, uusia sennheiserin kalliita kuulokkeita, jnejne :)

Ps. Mulla on Single-malt 99yr old 5400x -kuulokkeet  ;)

Lillen

Asia selvä, eiköhän näillä ohjeilla taas pienen aikaa pärjätä :).
Kiitoksia.

Lillen

...toimii ja hyvin :).

Ostin tosin 2 metrisen RCA:n + sitten 5 metrisen jatkojohdon AUXille että saan tarvittaessa matkan varrrella pois kytkettyä koneesta ja TV:seen tuon 2 metrisen RCA:n...

Ai että olen onnellinen ja ei, en kaipaa muovisia takaisin :D.

Ryhis

akselsson1

PP

Genelec 8020A-pari. Kalliit oli, mutta ehkä parhaiten ikinä käyttämäni reilut 400 e.