tammikuu 06, 2025, 22:55:30 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Postaa tänne kun käyt lenkillä/urheilemassa

Aloittaja Kääpä, syyskuu 03, 2012, 10:20:14 ap

« edellinen - seuraava »

Xbow

marraskuu 09, 2012, 10:05:34 ap #60 Viimeisin muokkaus: marraskuu 09, 2012, 10:12:42 ap käyttäjältä Xbow
Reilut pari kuukautta oon kuntoillut tai ainakin jotain räpelletty on. Punttisaliohjelmana on nyt 3 krt/viikko setti, selkä+ojentaja, jalat, haukkari+rinta.

2 kertaa viikossa uimassa, parin kilsan setti / kerta. Polvet eivät tykkää lenkkeilystä ja uimisenkin kanssa pitää vähän muutella tyylejä. 2 "lepopäivää" viikossa.

Edit: Eilen uimassa, vaparia harjottelen, jotain rinta-uintia vetelin ja huvin vuoksi yritän harjoitella volttikäännöstä, vielä meni epämääräisiksi kuperkeikoiksi + puhalteluharjoituksiksi eddei veddä mee nenuun. Muutenkin vähän sekoilin, menin esimerkiksi rintauntia jalat ristissä ja delfiinipotku välissä, pikkuisen perhostelunhakua. Toisinaan taas menin koiraa kun hitaampi uimari eessä. Tylsää se olis jos ei vois vähän kikkailla :p
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

bläkkäri

Viikko kolme käynnissä jo, kävelyt edelleen tökkii...

12.11   1/2h
        13.11   1/2h

Punnerrukset lähti 2 viikolla käyntiin, vatsareenit joutui pudottaan 2-tasolle myös, ei vaan jaksa tuota 3-tasoa.

Xbow

Tässä tuli taas käytyä räpiköimässä. 21. kerta 2-3kk ajalla, onneksi firma vähän sponssaa pulikointikorteissa :) En nyt tee ollenkaan rintauintipotkuja, meni uinti vähän haastavammaksi. Vaparia koitan tässä enempi-vähempi sitkeesti opiskella. Kroppa kun ei oikein ole tottunut ja kuntoakin voisi parantaa niin ei auta kun vetää lyhyehköillä intervalleilla. Se hyvä puoli kyllä tuossa vaparissa on, että spurteissa saa mehut totaalisesti pois, oli sitten tyyli mikä hyvänsä, vauhdissa sen sit näkee osaako uia vaiko ei. Mutta kyl pikku hiitit välillä varmaan on ihan jees :)
#209 säälittävät 38,61 g

mohla

Keuhkokuumeesta oon toivottavasti parantunut, joten takaisin urheilun pariin. Tänään kävin aamu-uinnilla vetäisemässä puolisen tuntia vaparia. Lämmittely n. 400m ja sitten 25m vetoja 75m palautteluin loppuaika. Just kerkee 1,5km uimaan aamulla ennen töihin lähtöä, mutta aamupala pitääkin sit uinnin päälle syödä ajaessa tai vasta työpaikalle päästyä. =/ Aamuliikunnan kannalta muutenkin tää vajaan tunnin työmatka kimppakyydillä hieman hankaloittaa, mutta jotain sentään saa liikuttua kunhan saa kammettua itsensä ylös viideltä ja suunnilleen samointein ulos ovesta.

bläkkäri

Kävely on vieläkin poissuljettujen listalla, eilen illalla nilkka ihan sairaan kipeenä, nyt parempi. Ehkä tossa ens viikolla pikkujoulujen jälkeen vois ehtiä lenkkeilemäänkin.

Punnerrustreenit on epäsäännöllisen satunnaisia, kokeilin puntteja kahvoina ja kyynärpäät poksu ihan hemmetisti, kattellaan...

Pienen repsahduksen jälkeen vatsalihasreeneissä lähdettiin 2 viikko alusta, kakkos tasolla.

Vetsku

Uusi saliohjelma käyttöön tänään (osa I/II), sen parissa aikaa vierähtikin sitten yli kaksi tuntia. Suurin osa ajasta tosin ihmetellessä mitä pitäisi tehdä ja millä.

mohla

1,5h salitreeni lämmittelyineen tuli tehtyä eilen. Jotenkin pari vuotta salilla ahkerammin käyntiä on taas turruttanut sen aika tylsäksi puuhaksi ja oon alkanut miettiä jotain korvaavaa hommaa. Eikä salilla käynnistä ole edes hyötyä, jos enemmän kestävyysurheilua ja amatööritasoista kisaamista suunnittelee harrastavansa... Ennemmin sitä on uitava, pyöräiltävä ja juostava kovaa, jos noihin vauhtia haluaa lisää.

Xbow

Meitsi taas taitaa mennä nyt vähän tavanomaisemmalla kolmivaiheisella, eli selkä/hauis, jalat, rinta/ojentajat. Saattaisi antaa vähän joustoa päivävalinnoissa. Vattoja tokviisiin kanssa, perus crunch liikkeitä harjoitellen. Kenties pikkusen pitää roikkuakin. Tuli vähän laitettua pumpulia Merckelleihin eilen. Tällä viikolla tein puolet jaloista kahdessa treenissä, kun ei kerkee kun 2 krt nyt. Itselle se on vähän ikävää kun on liikaa on/off touhua tämä, pitää pidemmällä aikavälillä löytää mielekkyyttä, vaihtelua sekä väriä. Mopon on hyvä vähän keulia, muttei selälleen kannata läsähtää. Vielä on kunnon kanssa tekemistä, mutta kyl kait tämä vähän wanhempanakin pikkuhiljaa. Omalla tavallaan tämä kolmisen kuukautta on ollut melkoisen palkitsevaakin, joskin kaikessa lymyää aina varjonsa. Gultainen keskitie olisi poikaa?
#209 säälittävät 38,61 g

Finprick

http://www.endomondo.com/profile/7602378

Sieltä voi stalkata työmatkapyöräilyä. Tarkoitus olisi myös vähän reenailla juoksua ensi kesän maratonia varten.

Xbow

Juu, tuli taas vähän uitua. Aikaa ei nyt ollut, kun halli meni gines mutta jotain pientä edistystä -- olen tässä koittanut löytää niin rennon vaparitahdin että voisi palautua samalla, nyt näyttää jo vähän lupaavammalta kun reilut kilsa tuli lätkyteltyä putkeen. Hi-das-tahan se oli, mutta vaparia mitä vaparia :)
#209 säälittävät 38,61 g

Xbow

joulukuu 05, 2012, 11:24:48 ap #70 Viimeisin muokkaus: joulukuu 05, 2012, 11:26:42 ap käyttäjältä Xbow
Jess, vapari alkaa tosiaan sujumaan, hitaissa merkeissä tosin :) En tiedä, onko tekniikka oikeantyyppinen, kun tuntuu lähinnä latseihin ottavan. Tuntuisi, että sillä saa kyllä kivasti työtä tehtyä ja rasvaa sekä hiilareita käristeltyä. Mulla menee parin kilometrin pätkään vielä tunti ja rapiat päälle, mutta kyl tää tästä :) Ehkä kesän tuntumassa vauhti sitten paranee, jos ei vaan riko mitän. Punttisalilla on ollut suht varovaista proggressiota, kun tuo dieetti on ollut aika tiukka.

Pikkuhiljaa. Ei kannata mennä ylikuntoon, eikä riuduttaa liikaa, hitaasti hyvä tulee, sanotaan :)
#209 säälittävät 38,61 g

mohla

Viimeisen kolme viikkoa nostin liikuntamääriä pikkuhiljaa flunssaa ja keuhkokuumetta edeltävälle tasolle, mutta nyt pärähti sitten flunssa takaisin päälle. Onneksi on neljän päivän vapaa tulossa, niin saa levättyä. Tällä kertaa en lähde flunssassa liikkumaan, paitsi jos viikonloppuna on vastustamattoman hyvä hiihtokeli ja ladut lähistöltä löytyvät...

Menis nyt nopeasti ohi, kun vuodenvaihteessa olisi tarkoitus aloittaa 28 viikon treenikausi kesän haasteita ajatellen. Tarkoituksena olisi uida, pyöräillä ja juosta yhteensä väh. 6h/viikko. Hiihtoa alkuun pyöräilyä korvaamassa ja spinningiä myös.

Xbow

Noniin, nyt oli vähän nesteitä kertynyt kroppaan ja vaparin lätkyttäminen maittoi hieman paremmin, 50 metrin allas vähän leveemmillä kaistoilla, kyl tykkää :) Eilen 2800m 1h 15min. Hidasta on ja uintityyli tuskin ihan kroolia ole, mutta vaparia mitä vaparia. Tärkeintä on löytää sellainen tyyli ettei niveliin kävisi. Tiedä sitten, yritän ainakin pitää kätöset suht luonnollisessa asennossa ja rentoja potkuja. Tänään ehkä salille, riippuu pikkusen siitä miten jaksaa.
#209 säälittävät 38,61 g

ChiliChillailija

Lenkkiä ja punneruksia on tullut viimeaikoina jyystettyä.
Jos puhutaan ns. "vakavammasta" urheilusta, niin sitä ei ole pariin viikkoon tullut harrastettua
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

mohla

Flunssa taittui ja enää korkeintaan vähän nuhaa jäljellä. Ja nuhahan lähtee... ;D

Viime viikolla pääsi jo vähän takaisin rutiineihin ja tuli heitettyä yksi aamulenkki sekä aamu-uinti. Viikonloppuna vuorossa oli hiihtoa sekä spinning-lihaskuntotreeni. Hiihtämään näyttäisi pääsevän parinsadan metrin päästä lähteviltä laduilta muutamallekin eri lenkille ja lumitilanne on jo melko hyvä. Vähän kaipaisi parin päivän nollakelejä + nuoskalunta, niin ladut saisi hyvään kuntoon, mutta menee se noinkin.

Xbow

Se oli hyvä käydä näin Tapanin kunniaksi pikkasen pulikoimassa. Sen verran suolasta murkinaa oli jouluna tarjolla, ettei kramppeja tullut. Polvetkin tuntuisivat paremmalta, joten osittain menin myös rintauintia. 3000m tuli nyt helmitauluun, aktiivista uintiaikaa mun hitaahkolla 'tyylillä' paloi ~1h 30 min.
#209 säälittävät 38,61 g

Lillen

5 km lenkillä kävin puoleltapäivin. Sattu kyllä rintaan ja päähänkin kun oli niin pirun kylmä hengittää. Viikon takainen poskiontelotulehduskin saattoi hieman vaikuttaa suoritukseen :D.

mohla

Eilen ja tänään tuli hiihdettyä n. 17 km lenkit. Toinen Tiirismaalla mäkisimmissä maastoissa ja toinen tänään lähimaastoissa. Eilen oli mitä parhain keli hiihdellä ja voitelut onnistuivat. Tänään taas käänteisesti tuo, vaikka toki luistoa oli koko suksen verran. Noh, tasatyöntöä tuli vedettyä sitten vaan tavallista enemmän. =)

Lillen

Eilen tuli taas vedettyä sama 5km lenkki, tälläkertaa vaivasi pistos.
Lisäksi tulee päivittäin vedettyä punnerruksia, leukoja ja painoja tulee nostettua, tarkoitus olisi vihdoin saada vähän ruista ranteeseen. Ei haittaisi nimittäin alkuunkaan...

Jos ei nyt nimittäin ala treenaa niin kyllä sitten muutaman vuoden kuluttua armeijassa ketuttaa oma nuoruuden laiskuus :'D.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Lillen - joulukuu 30, 2012, 19:27:41 ip
Eilen tuli taas vedettyä sama 5km lenkki, tälläkertaa vaivasi pistos.
Lisäksi tulee päivittäin vedettyä punnerruksia, leukoja ja painoja tulee nostettua, tarkoitus olisi vihdoin saada vähän ruista ranteeseen. Ei haittaisi nimittäin alkuunkaan...

Jos ei nyt nimittäin ala treenaa niin kyllä sitten muutaman vuoden kuluttua armeijassa ketuttaa oma nuoruuden laiskuus :'D.

Kyl siellä pärjää jos on tehny muutaki ku plösöttäny tietokoneen ääressä koko ikäs ja elopainoo 100kg ;)
Peruskunto ku on hyvä ni jaksaa kantaa kaikkii kamoi sitte, varsinaista voimaa ei niin hirveesti tarvii olla, riippuu toki myös hommista siellä!

niin. kävin hiihtämässä tänään. jotain 8km
Chilihulluutta jo vuodesta 2011