toukokuu 15, 2025, 14:44:20 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Yaran lannoitteet, kimppatilaus Tampereen seudulla

Aloittaja jaolsten, lokakuu 02, 2012, 14:27:01 ip

« edellinen - seuraava »

jaolsten

lokakuu 02, 2012, 14:27:01 ip Viimeisin muokkaus: lokakuu 25, 2012, 14:15:04 ip käyttäjältä jaolsten
ferticare hydro 25kg ~55€
YaraLiva Calcinit 25kg ~25€

ferticare hydro 5kg ~11€
YaraLiva Calcinit 5kg ~5€

Ja sitten Jarkon pakkauspalveluhinnasto:

Pakattuna kannellisiin ämpäreihin +3€/ämpäri (max 10kg/ämpäri)
Pakattuna kannettomiin ämpäreihin +2€/ämpäri (max 5kg/ämpäri) (Vedän vaiks elmukelmut sadesuojaksi) (Siis ämpärin päälle, en naamalleni)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

biblo

Yaran tuotteita saa kaikki tilattua Agrimarketeista/vastaavista. Eipä ainenkaan vielä ollut mitään kyselyä käyttökohteista kun noita multisäkkejä kyselin.
"Grow food, not lawns"

jaolsten

Kiitokset Biblolle vinkistä!

Itse omaan topicciini vastaten:
ferticare hydro 25kg
YaraLiva Calcinit 25kg

http://www.yara.fi/fertilizer/products/water_soluble_fertilizers/index.aspx

Mulle riittäis pariksi vuodeksi n.5kg kumpaakin. Tuleeko joku jakamaan noita säkkejä munkaa?
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: biblo - lokakuu 02, 2012, 17:45:31 ip
Eipä ainenkaan vielä ollut mitään kyselyä käyttökohteista kun noita multisäkkejä kyselin.
Mut sää oletkin niin kunnollisen näköinen nuorimies.  ;)
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

chilimieli

lokakuu 03, 2012, 01:53:07 ap #4 Viimeisin muokkaus: lokakuu 03, 2012, 02:00:14 ap käyttäjältä chilimieli
Paljonkos tulee hintaa tuotteille?
Nopealla vilkaisulla sivustolta ei vissiin näe hintoja?
Jos hinta kohdillaan, voisin olla kiinnostunut ottamaan samat 5 kg ja kaverille laitetaan samaan pakettiin toiset 5kg.
Mikäli siis hinta kohdillaan.

Edit. Calsinit ei sovikaan ilmeisesti vesiviljelyyn, joten sen kohdalle tarvitsisin toisen, mielellään  kenties fosforivoittoisemman lannoitteen. Pelkkä hydrokin toki kiinnostaa.

bluesman

Kyllä Calcinit vesiviljelyyn sopii. Viides kausi alkamassa ja lannoitepuolella en ole huomannut mitään ongelmia.
Suht edullista ; 25kg Calcinitia maksaa 15€ ja Yara ferticare hydro 25kg 50€. Jälkimmäistä ei ihan kaikista maatalousliikkeistä saa mutta itse hommasin Hyvinkään Agrimarketista jossa oli erittäin asiallinen ja hyvä palvelu. Monissa liikkeissä olisi pitänyt ostaa koko lavallinen hydrolantaa joka on ehkä hiukan liikaa.
Calcinit on salpieteria jota voi käyttää myös avomaalla runsaasti typpeä hinkuville kasveille kuten kurpitsakasvit. Hintansa puolesta on todella riittoisaa.

Hubert

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - lokakuu 02, 2012, 19:21:48 ip
Lainaus käyttäjältä: biblo - lokakuu 02, 2012, 17:45:31 ip
Eipä ainenkaan vielä ollut mitään kyselyä käyttökohteista kun noita multisäkkejä kyselin.
Mut sää oletkin niin kunnollisen näköinen nuorimies.  ;)

Saattaa tosiaan joku naamaraja iskeä, jos Jaolsten lähtee säkkejä ostamaan. <3

Mutta asiaan: voisin samaisen 5kg ottaa noita.

chilimieli

Itse ottaisin vaikka 10 kg molempia. Mitenkä kuljetus? Posti?

Whili

Voishan noita 5kg per/tuote kotiuttaa tänne Viinikkaankin.

jaolsten

Mielellään nouto, muuten tulee kalliiksi  :-*

Chilifestin talkooporukkahan tulee Tampereelle 17.11. Muut saisivat haettua muuten osansa jos lähistöllä liikkuvat. Katsellaas kenelle menee ja miten paljon..

Jaolsten 5 / 5
Hubert 5 / 5
Chilimieli 10 / 10
Whili 5 / 5

Eli säkilliset (25 / 25) olivatkin sitten siinä. Tuleeko Hubert talkoosaunaan ja toimittaa chilimielenkin osuuden?

Laittakaa vaan tilaustarpeita tähän samaan topicciin. Ostan sit säkkejä sen mukaan. Ajattelin pakata 10l kannellisiin ämpäreihin, josta tullee 3€/ämpäri lisähintaa. Itselleni en ota senttiäkään palkkaa välistä.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Hubert

Olen tulossa hyvin todennäköisesti saunomaan, eli nouto onnistunee tuolloin.
Toisaalta, jos täältä Varsinaisesta Suomesta löytyy vielä pari kimppalaista lisää, niin voidaanhan me ostaa omat 25kg säkit täältä. Multa taitaa löytyä asiakastunnuksetkin valmiiksi agrimarkettiin.
Katsotaan siis tuonnempana, miten toimitaan.

PP

Kiinnostaisi ainakin 5/5, mutta haku 200 km päästä on pienehkö ongelma. Toisaalta esim. Nutriforten hinnalla tuolle lantamäärälle paketin lähettää vaikka Kiinaan ja takaisin ja silti jää puolet nettoa. Kaverin voisi ehkä saada hakeman...

Huru-ukko

Yara ferticare hydro näyttäisi olevan vähätyppistä kuten myöskin fosforia on vähän....Kaliumia sen sijaan runsaasti.
Missä kohtaa kasvatusta tämän käyttö on kohdallaan...?

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - lokakuu 03, 2012, 17:58:40 ip
Yara ferticare hydro näyttäisi olevan vähätyppistä kuten myöskin fosforia on vähän....Kaliumia sen sijaan runsaasti.
Missä kohtaa kasvatusta tämän käyttö on kohdallaan...?

Hydrokasvatuksessa. Bubblereissa, ebbeissä, NFT:ssä ym. Sopivassa suhteessa hydrolannoitetta ja salpietaria. Voi sitten kun haluaa podien pysyvän kasvissa kiinni vähentää hiukan typen osuutta. Helppo säätää ravinteet sopiviksi jos kasvit ovat vesiviljelyssä.

chilimieli

Itselle käy kumpi vain, mutta tosiaan jos joku (Hubert?) on menossa miittiin, niin voisin ottaa paketin sitä kautta itselleni. 8)

tonttu

Ja käy muuten ihan hienosti myös multakasvatukseen. Mun satoisimmat kasvit on muistaakseni 5 taikka 6v ja ne on mullassa. Koskaan en oo multia vaihtanut ja lannoitan vesiviljelystä vuotaneella litkulla kesällä. Eli olen vähän kumonnut sen uskomuksen, että multakasvit tarttis laimeempaa litkua. Ei mulla vaan. Itseasiassa vesiviljely meni tänäkesänä vähän pieleen lannoiteöverien takia (ups) mutta multakasvit samalla litkulla tuotti loistavan sadon.

Aika halvat hinnat on hyvinkäällä, oma paikallinen pyyti enemmän ja vielä rahdit päälle.

jaolsten

Kyselyyni vastattiin näin:

LainausVesiliukoiset lannoitteet ovat kaikki 25 kg säkeissä, niitä ei ole suursäkeissä.

Emme myy suoraan kuluttajille niin kuin emme myöskään viljelijöille eli kaikki kauppa käydään jälleenmyyjien kautta eli maatalouskaupat ja puutarha-alan erikoisliikkeet kuten esim Liedossa Puutarhaliike Helle.

Kaupat myyvät omista varastoistaan säkki kerralla varastotilanteen mukaan eli aina ja kaikissa maatalouskaupoissa ei ole varastoa vesiliukoisista lannoitteista mutta sopimalla ajoissa niin saatte tavaraa ja esim Tampereella Otra pitää yleensä varastossa ja Satakunnassa / Varsinais-Suomessa Euran Agrimarket ja Laitilan Länsi Jyvä.

Kaupan puolesta voin sanoa sen verran että on suotavaa ja tietyissä tapauksissa jopa vaaditaan  että on yritys ja Y tunnus hänellä joka ostaa.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

msb

Olisko PK-seudulla kimppaostoksesta kiinnostuneita? Itse voisin ottaa 5 / 5.

PP

Lainaus käyttäjältä: msb - lokakuu 15, 2012, 13:00:44 ip

Olen heti mukana ainakin 5/5.

Touko

Lainaus käyttäjältä: PP - lokakuu 15, 2012, 13:03:18 ip
Lainaus käyttäjältä: msb - lokakuu 15, 2012, 13:00:44 ip

Olen heti mukana ainakin 5/5.

Mukana ollaan 5/5.
Elämä on reijässä rattoisaa