lokakuu 06, 2024, 08:20:18 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


merileväuute

Aloittaja jemmari, huhtikuu 29, 2005, 18:22:39 ip

« edellinen - seuraava »

jemmari

minkä varran tuota merilevä uutetta kannattaa laittaa vai kannattaako ollenkaan. ihan purkissa olevan ohjeen mukaan vai kuinka? chilit ovat vasti taimia.

SusiPasi

Herätelläämpä tätäkin henkiin kun tähän ei ole tullut vastauksia. Ostin tuossa myös Biolanin merileväuutetta kodin terrasta 6€ hintaan. Onko kokeneemmilla kasvattajilla ohjetta kuinka tuota tulisi annostella? Mennäänkö purkin ohjeen mukaan vai mtn?

Biolan Merileväuute
LainausMerileväuute on nestemäinen kasvinhoitoaine. Se tehostaa ja tasapainottaa kasvien ravinteidenottoa ja lisää niiden elinvoimaa etenkin pimeänä vuodenaikana. Merileväuutetta annetaan joko kasteluveden mukana tai lehvästöruiskutuksina. Merileväuute on normaalin lannoituksen lisänä annettava kasvinhoitoaine, se ei korvaa varsinaista lannoitusta


http://www.biolan.fi/suomi/default3.asp?active_page_id=192
Chili ei ole enää mauste, se on urheilusuoritus.

Nizo

Itse olen laittanut ihan purkin ohjeen mukaan, eikä mitään vauriota ole tapahtunut. Olisikohan ollut 10ml/l vettä tjsp.

wille

Olen käyttänyt tuota merilevää lähinnä vain suihkuttelemiseen. Puolentoista litran pumppupulloon menee holautus merileväuutetta, en ole alkanut mittailemaan.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

mohla

Mä oon kanssa sumutellut vaan tolla ja 1,5l pulloon puoli korkillista on tullut kaadettua. Vesiviljelyssä en laittaisi tota ellei sitten oikeasti tiedä mitä tekee biponisen vesiviljelyn suhteen jne. Sama homma kanssa pauliina-tyyppisten ruukkujen kanssa ellei oikeasti sitten päästä sitä vesitilaa kuivahtamaan kastelujen välissä.

CyberDog

Se pitää muutenkin päästää kuivumaan kunnolla. Multakin miellään. Tulee muuten ongelmia.

mohla

Lainaus käyttäjältä: CyberDog - elokuu 08, 2011, 13:19:48 ip
Se pitää muutenkin päästää kuivumaan kunnolla. Multakin miellään. Tulee muuten ongelmia.


Word up dog! ;D

atni

Kekkilän merileväuutetta on mulla käytössä, purkin kyljessä on lehdille ja kasteluun omat annostelu ohjeet. Niitten mukaan oon menny ja hyvin on toiminu.
Lainaus käyttäjältä: Starwhite - syyskuu 07, 2009, 19:55:41 ip
Vapautuisi niitä poliisejakin tutkimaan murhia, raiskauksia, talousrikoksia yms pahuutta maailmassa kun ei tarvitsisi puskassa kytätä koska joku on erehtynyt ostamaan Substralia maustekasveilleen.

SusiPasi

Kiitokset, eiköhän näillä ohjeilla jo onnistu  ;D
Chili ei ole enää mauste, se on urheilusuoritus.

OscarMike

Lainaus käyttäjältä: mohla - elokuu 08, 2011, 12:04:30 ip
Mä oon kanssa sumutellut vaan tolla ja 1,5l pulloon puoli korkillista on tullut kaadettua. Vesiviljelyssä en laittaisi tota ellei sitten oikeasti tiedä mitä tekee biponisen vesiviljelyn suhteen jne. Sama homma kanssa pauliina-tyyppisten ruukkujen kanssa ellei oikeasti sitten päästä sitä vesitilaa kuivahtamaan kastelujen välissä.


Tuo sumuttelu on ihan kohtuullisen hyvä ratkaisu ns. tuntemattomien merileväuutteiden kanssa. Jos kuitenkin haluat sitä hydroon lorauttaa niin kannattaa harkita myös vetyperoksidin käyttöä jottei levät pääse valtaamaan kasvualustaa.

Muistaakseni Kekkilän merileväuute pitää sisällään samat aineet ja lähes samassa suhteessa kuin esim. advanced hydroponics:in enzymes ja Excellarator yhdistettynä. Korjaisiko joku jolla on tarkempaa tietoa?