tammikuu 10, 2025, 15:31:32 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Ylöjärven polte 2013

Aloittaja jaolsten, marraskuu 02, 2012, 21:46:29 ip

« edellinen - seuraava »

Feint

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - maaliskuu 27, 2013, 08:27:50 ap
Lainaus käyttäjältä: PK - maaliskuu 27, 2013, 08:15:58 ap
Tuosta Ikean metallihyllystä saa mielestäni kätevämmän, kun kokoaa nuo hyllyt ylösalaisin ja laittaa vähän silikonia nurkkiin. Siten ei tarvitse erillisiä aluslautasia ja voi käyttää hyvin koko tason hyödyksi.

Olisi todella hyvä idea mun mielestä, mutta arvaa tulisiko Hem-Drakenilta sanomista...  :-[

Käyn varmaan huomenna hakemassa toisen vastaavan ja valitettavasti kasaan samalla tapaa senkin. No kesäksi nuo matkustaa ulos/kasvihuoneeseen, joten tuolla tapaa taitaa ruostuakin vähemmän. Josko ensi talveksi ostaisi sisälle uudet ja kasaisi vahingossa väärinpäin  ;)

Eihän kukaan Ikean tuotteisiin tutustunut ja niitä kasaamaan päässyt ihminen voi sua syyttää, jos "vahingossa" tulee muutama hassu virhe tuotetta kootessa :P ja todennäköisesti lopputuloskin on parempi, kuin oikein kasatulla vastaavalla!

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - maaliskuu 25, 2013, 00:40:49 ap
Mutta niin se vaan on, että vielä maaliskuun puolella vuoraan kasvarin kuplamuovilla ja siirrän ensimmäiset kasvitkin, ellei nyt ihan valtavia yöpakkasia ole.
Lokkiprofessorin ennustukset ovat menneet nyt niin huolella metsään, että kasvarikautta ei tänä vuonna aloitettu maaliskuussa. Syypääksi epäilen Isoa Britanniaa, joka imee kylmää ilmaa pohjoisnavalta SUOMEN KAUTTA! Taidan kirjoittaa kirjeen heidän Suomen suurlähetystöönsä!

Koska yöpakkaset jatkuvat vielä pääsiäisen yli ja tarkoitus on olla pari päivää poissa kotoa, en siis uskalla luottaa lämmittimiin. Yritän to-pe ehtiä laittamaan kuplamuovit kuntoon, mutta kasvien siirto on edessä aikaisintaan pääsiäisen jälkeen.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jewe

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - maaliskuu 27, 2013, 09:21:38 ap
Koska yöpakkaset jatkuvat vielä pääsiäisen yli ja tarkoitus on olla pari päivää poissa kotoa, en siis uskalla luottaa lämmittimiin. Yritän to-pe ehtiä laittamaan kuplamuovit kuntoon, mutta kasvien siirto on edessä aikaisintaan pääsiäisen jälkeen.

Jostain muistan lukeneeni että sulla olisi 2kpl 5 neliön kasvareita ? Sinnekö laitat kuplamuovit ? voi tulla tukalat oltavat kasveille jos ei tuuletus toimi noin pienessä huoneessa.
Tänään kun oli jo lämpimämpää päivällä niin minulla oli +31 astetta huoneessa eli samat lukemat kuin joskus kesällä maksimissaan. Tosin tuuletushan ei nyt toimi kun huoneessa on noi kuplamuovit ja aamulla kun lähtee töihin 7:30 niin ei viitsi kattomuoveja raottaa kun huoneen yläosassa on vielä kylmää, vähän hankala tilanne mutta tällaista tämä on joka kevät.

jaolsten

Laitan kuplamuovit tuohon 5m^2 lasikasvariin, joka on kolme askelta keittiön ulko-ovelta. Vaimo on vauvan kanssa kotona ja saa toimia kasvarinoven automaattiavaajana.  :D
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Hubert

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - maaliskuu 27, 2013, 22:46:16 ip
Laitan kuplamuovit tuohon 5m^2 lasikasvariin, joka on kolme askelta keittiön ulko-ovelta. Vaimo on vauvan kanssa kotona ja saa toimia kasvarinoven automaattiavaajana.  :D

Millä sä oikeen sitä vaimoa lannoitat, kun se on noin myötämielinen ja jopa avulias chilistelyn suhteen? Ensin se hoiti sun chilit työkeikan aikana ja nyt availee kasvarin ovia!

Täällä saa sen sijaan pelätä, että löytääkö rehut hangesta kotiin palatessa. Ja jos vastaavaa apua julkeaisi mennä kysymään, niin varmaan löytäisikin...

jaolsten

YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Huru-ukko

jaolsten

YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Ja kuplamuovit hankittu. 20 metriä ostin 1,20m leveästä rullasta. Eli 24m2 kuplamuovia. 16€

Kyselin piruuttani mistä ostavat ja mitä kuplamuovi heille maksaa.

150 metrin rulla vähän yli 50€ sis. alv.

8)

YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

PP

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - maaliskuu 28, 2013, 23:11:20 ip
Ja kuplamuovit hankittu. 20 metriä ostin 1,20m leveästä rullasta. Eli 24m2 kuplamuovia. 16€

Mistä? Onko se "oikeaa" kasvarikäyttöön tarkoitettua? Kivikankaalla 1,5 x 10 m maksaa kevyet 95 e!

Juso

maaliskuu 28, 2013, 23:39:29 ip #310 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 28, 2013, 23:41:02 ip käyttäjältä Juso
Kyllä silloin on pakko kunnioittaa kun heittäytyminen johonkin on näin täydellistä. Bluesmanin kanssa olette varmasti foorumin totaalisimmat ja friikeimmät (positiivisessa mielessä) harrastajat, hieman eri tulokulmilla. Pelonsekaisella ihmetyksellä jään seuraamaan että mitä kaikkea tästä seuraa. Tällaiset referenssit on itselle aina hyviä, kun perustelee lähiympäristölle oman harrastelunsa vaatimattomuutta verrattuna siihen kun veivataan tosissaan.

jaolsten

Äläs nyt Juso, tässä vasta opitaan teiltä kokeneemmilta ja tottakai myös omista virheistä ja onnistumisista. Toinen kausi vasta menossa, eikä sadon onnistuminen ole vielä kuukausiin selvää. Matkimalla pääsee toki pitkälle, siitä olen mielestäni elävä todiste. Ja toki omistautuminen on avainasemassa, sillä olen jo pari vuotta lukenut kaikki päiväkirjaosiolle tulleet viestit ja 95% muistakin chiliaiheisista viesteistä.

No heittäytyminen on toki myönnettävissä, mutta eihän tämä sisätilanahtaus onneksi ole pysyvää.  ;)
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 28, 2013, 23:39:18 ip
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - maaliskuu 28, 2013, 23:11:20 ip

Mistä? Onko se "oikeaa" kasvarikäyttöön tarkoitettua? Kivikankaalla 1,5 x 10 m maksaa kevyet 95 e!

Tää on ihan varmasti halvinta mahdollista. Itse ostin kuplamuovini Tavaratilasta:
http://www.tavaratila.fi/etusivu

, jotka ostivat kuplamuovirullansa toimistotarvikkeita myyvästä Exemistä:
http://www.exemi.fi/
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Feint

Mikäänhän ei varsinaisesti ole hauskaa, ennen kuin siihen panostaa täysillä :) mua ainakin motivoi ja innostaa älyttömästi nämä päiväkirjat ja "hifimmät" harrastajat, jotka kasvatuksillaan pyyhkii meillä muilla lattioita. Vaikken samaan tule varmasti ikinä pystymään, saan suurimman osan hyödyllisestä tiedosta juuri näistä ja monia asioita voi kokeilla pienemmässä mittakaavassa. Tää on siinä mielessä kiva harrastus, että voit itse päättää mitä ja minkä verran kasvatat, eikä tässä tarvitse olla 'paras' tai kilpailla muutenkaan millään tavalla. Hauska nähdä mitä muut saavat aikaan ja koittaa itse perässä!

jaolsten

Sanokaa hep, kun mun tarvii siirtyä physalis-foorumille...

Nuo kuvat eiliseltä. Noita aukeaa nyt lisää päivittäin.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Huru-ukko

Mitä lajia/lajiketta nuo sinun Physalikset ovat ?. Montako kaffiria sait muuten itse idätettyä ?.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - maaliskuu 29, 2013, 12:39:19 ip
Mitä lajia/lajiketta nuo sinun Physalikset ovat ?. Montako kaffiria sait muuten itse idätettyä ?.
Tuo kukkiva on Kaupan ananaskirsikka, eli Physalis Peruvianum var?, öö, ananassifyysal  :D

Kaffireita ei itänyt, koska vaimo+takanlämmitys+takanpäällä oleva idätysminigrip. Ensi vuonna uusi yritys.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Macex

Hih, Jaolstenista tullut oikea multasormi, lähtee olemaan naapurin mummollakin kasvot kalpeena, kun kattelee sun hortensioita :P

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

jaolsten

Maaliskuussahan lupasin viedä rocotot pihalle. Siellä ovat.

Ei kaunis, mutta ajaa asiansa. Tuosta 24m^2 kuplamuovista sai tasan tarkkaan peitettyä 5m^2 kasvihuoneen. Jarkko on nyt tyytyväinen ja napostelee aus.. auht... authes... Sitä viskiä.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013