heinäkuu 01, 2024, 07:08:49 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Suosikkilihasi!

Aloittaja Aji Inferno, marraskuu 05, 2012, 05:36:59 ap

« edellinen - seuraava »

Dethlock

Villisiassa on sama kui perus lambissa, huonosti valmistettuna saa ihmiset karttamaan ko lihaa vaikka siitä saa varsin hyvää kun viitsii valmistaa oikein.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

tonttu

Just vedin tölkkilammasta leivän päällä... Slurps ;)

Janne

Lainaus käyttäjältä: Homejuustosipuli - elokuu 29, 2013, 08:51:38 ap
Pumpataankohan niihin vieläpä kaikensortin kasvuhormooneja ja antibiootteja.

EU:ssa sekä antibioottien ennaltaehkäisevä käyttö että kasvuhormonit on kielletty. Jenkeissä molempia painetaan mullikan persiiseen surutta.

Missä muuten tarhataan hirviä, ei Suomessa ainakaan?
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

meikkupeikko

Harmittaa, että on köyhä. Söisin mielelläni enemmän kunnon pihvinautaa, mutta rahavarat ei anna myöten. Hevonenkin on hyvää ja sitä eksyy pakastimeen, jos tutuilta teurastetaan hevosia. Koiranlihoiksi niitä antavat, mutta tulee syötyä itsekin, jos tiedän ettei ole lääkitty eläin kyseessä. Olen miettinyt, että jos olisi kunnon tilat, niin varmaan tulisi ostettua pari konia vuodessa ihan vain teuraaksi. Osa lihoista ja luut koiralle ja parhaat palat omaan pataan. Possu on kolmosena ja nimenomaan kunnon possu eikä kaupan vakuumipossu. Sitä kunnon possua vaan on hankala saada ja on melko hinnoissaan.

Hirvestä en käsitä miten se on monen suosikki. Tai poro. Ei vaan sovi mun suuhun. Nytkin olis vielä pari pakettia hirveä pakastimessa, toinen paistia ja toinen jauhelihaa. Jauhelihan meinasin käyttää jauhelihapihveihin, niihin saa kivasti mausteita sekaan kadottamaan hirven maun. Paisti taitaa mennä ensin marinadiin ja sitten savustuspönttöön, että siitäkin pahin maku häviää. Eikä marinadiin todellakaan tule mitään katajanmarjaa, joka vain korostaa riistan makua. Viimeksi laitoin marinadiin valkosipulia, chiliä, mustapippuria, suolaa ja oliiviöljyä. Oli ihan syötävää. Täytyy toivoa, että seuraavalla kerralla pakastimeen eksyy mieluummin vasaa, se on vähemmän riistan makuista kuin aikuinen eläin.

Wonka

Mureat sisäfileet on toki ihan jees, mutta itse olen mieltynyt juurikin niihin kaikkein sitkeimpiin ruhon osiin mikäli vain on aikaa valmistaa ruoka oikein ajan kanssa. Sidekudos,rasva,jänteet ja luut niissä se maku asuu. ;)

Jahvetti

Lainaus käyttäjältä: Wonka - syyskuu 01, 2013, 14:44:27 ip
Mureat sisäfileet on toki ihan jees, mutta itse olen mieltynyt juurikin niihin kaikkein sitkeimpiin ruhon osiin mikäli vain on aikaa valmistaa ruoka oikein ajan kanssa. Sidekudos,rasva,jänteet ja luut niissä se maku asuu. ;)


Kyllä, täysin samaa mieltä. Sisäfileetä mauttomampaa lihasta on turha etsiä mistään eläimestä.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Janne

Näinhän se on ja siinä syy miksi minäkin suosin mahdollisimman naturellia (naudan) filettä. Pippuri, suola ja aika raakana saa olla, tällä asteikolla "rare" on sekä omassa että vaimon suosiossa:



Pinta pitää kyllä paistaa kunnolla rapeaksi todella kuumalla pannulla. Maillard tuottaa makoisia makuja :)

Ja aivan oma lukunsa on kunnon tartarpihvi, nam nam...

www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

wille

Rare tai Medium Rare sen tosiaan olla pitää, kun kunnon piffiä pospitaan. Mitä sitä hyvää nautaa ylikypsentämään?

Nauta se melkein lempparilihaa onkin. Käytännön syistä. Sitä on helposti saatavilla, jos vertaa vaikkapa riistaan.
Jos itse suvaitsisi pyrkiä noihin paikallisiin metsästysporukoihin mukaan, voisi vastaus olla huomattavasti riistaisampi. ;)

Onneksi työkavereilta saa sillointällöin mitä oivallisimpia maistiaisia. Hirven sydän oli mielettömän hyvää. Kielikin teki kauppansa mainiosti.

Villisikaa olen syönyt kahdenlaista. Hyvää ja pahaa.
Jälkimmäisen kohdalla kysymys oli "käristyslihasta". Pakasteena. Se oli kai jotain tarhatun "villi"karjun ylijäämärämmälettä. Maku oli jokseenkin petroolinen, luotaantyöntävä ja ynseä. Koira kyllä tykkäsi.

En voi kyllä sanoa "ei" myöskään kunnolla haudutetulle peruspossullekaan. :D



Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Feint

Kaikki liha kelpaa kypsänä. Raakana(eli meediumina eli mukakypsänä) en syö.

Sihijuoma666

Nautaeläimet korkeintaan mediumina.. Sen jälkeen ne on jo pilalla. :-[

IceQueen

Mmm.. minen eläis ilman lihaa! :)

Nauta medium miinuksena ( medium rareko se kans sama on) on just riittävä tai sit kunnolla haudutettuna patana. Ja possu.. ah, mitä olisi elämä ilman pulled porkia?

Hirvi on myös hyvää, vuosiin vaan ei ole tullut syötyä. Mä en oo kovin kranttu, olisin kyllä valmis maistamaan lähes mitä lihaa vaan, kun sen ois tehnyt joku, joka oikein osaa sen valmistaa.

Pavla

Lihaani ei ole löytänyt vielä pahaa eläintä.   ;)

Toby

Lainaus käyttäjältä: IceQueen - syyskuu 01, 2013, 21:10:04 ip
Mä en oo kovin kranttu, olisin kyllä valmis maistamaan lähes mitä lihaa vaan, kun sen ois tehnyt joku, joka oikein osaa sen valmistaa.

Oikein hyvin valmistettua Ihmisenlihaa? ::)


Kuva viittaa tapaukseen jossa nälkäinen narkkari söi toiselta naaman ja oli niin pössyissä ettei tuumannut vastustelusta mitään.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Feint

^ Paino sanalla "lähes" voisin veikata...

Tosin kyllä mä ainakin maistaisin ihmistä, jos se olisi oikein valmistettu ja tietäisin lihan alkuperän. En tosin tiedä mitä oikein valmistettu tarkoittaa, en ole kovin montaa reseptiä nähnyt.

PP

Lainaus käyttäjältä: Feint - syyskuu 06, 2013, 17:27:19 ip
Tosin kyllä mä ainakin maistaisin ihmistä, jos se olisi oikein valmistettu ja tietäisin lihan alkuperän. En tosin tiedä mitä oikein valmistettu tarkoittaa, en ole kovin montaa reseptiä nähnyt.


Montaa? Muutaman kuitenkin? :D

Toby

Lainaus käyttäjältä: PP - syyskuu 06, 2013, 17:35:13 ip
Lainaus käyttäjältä: Feint - syyskuu 06, 2013, 17:27:19 ip
Tosin kyllä mä ainakin maistaisin ihmistä, jos se olisi oikein valmistettu ja tietäisin lihan alkuperän. En tosin tiedä mitä oikein valmistettu tarkoittaa, en ole kovin montaa reseptiä nähnyt.


Montaa? Muutaman kuitenkin? :D

"Ota yksi vapaa kiinalainen ja grillaa kunnes lakkaa huutamasta."
En taida haluta tietää miltä sivuilta niitä reseptejä oikein on löytyny :o
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Caide

Koskas mä olinkaan Eestissä? Ehkä pari viikkoa sitten. Tuli syötyä majavaa, se oli todella hyvää. Ei ollut vahvaa riistan makua ja rakennekin oli kohdallaan. Yksi parhaista elukoista, ketä olen puraissut...

MarjaMikke

Lampaasta tehty rosvopaisti on hyvää.

Myöskin riistaruoka metsässä valmistettuna jää mieleen pitkäksi aikaa. Tänä syksynä laitettiin muutama heinuri seuraavasti.

Puhdistetut rintapalat ja koivet pannulle voihin, käristetään pinta kiinni. Sen jälkeen palaset folioon runsaan sipulin, valkosipulin ja pekonin kanssa. Nyytit nuotion laidalla, kuten myös voisydämellä varustetut perunat.

Odotellessa katsellaan täysikuuta, kuunnellaan metsän ääniä ja majavan mesoamista järvellä. Muutama taidokkaasti valittu juoma tarinoita vauhdittamaan...

Parin tunnin kuluttua kaivetaan foliot auki ja käydään kiinni. Yksinkertainen on kaunista ja maukasta.

ChIlIDoG

Lainaus käyttäjältä: Janne - syyskuu 01, 2013, 17:14:46 ip
Näinhän se on ja siinä syy miksi minäkin suosin mahdollisimman naturellia (naudan) filettä. Pippuri, suola ja aika raakana saa olla, tällä asteikolla "rare" on sekä omassa että vaimon suosiossa:



Pinta pitää kyllä paistaa kunnolla rapeaksi todella kuumalla pannulla. Maillard tuottaa makoisia makuja :)

Ja aivan oma lukunsa on kunnon tartarpihvi, nam nam...


Medium ja Medium rare parasta omasta mielestä, mutta nykyään kun ei saa syödä enää muuta kuin well done tai medium welliä nii sama jättää fileet syömättä  :'(

Noli Me Tangere

Lainaus käyttäjältä: ChIlIDoG - syyskuu 09, 2013, 11:39:41 ap
Medium ja Medium rare parasta omasta mielestä, mutta nykyään kun ei saa syödä enää muuta kuin well done tai medium welliä nii sama jättää fileet syömättä  :'(

Mitä? Miksei saa syödä? Oletko fasismin uhri?