tammikuu 05, 2025, 00:30:19 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Suosikkisiipikarja & muut siivekkäät

Aloittaja Aji Inferno, marraskuu 05, 2012, 21:56:13 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

marraskuu 05, 2012, 21:56:13 ip Viimeisin muokkaus: marraskuu 06, 2012, 18:04:35 ip käyttäjältä Aji Inferno
...Ja taas valmistussuositusten mukaan, jos löytyy! Ja jos joku kehtaa tykätä rauhoitetuista siivekkäistä lautasella, hauleja mokoman persuksille!  >:(

Hubert

Karjataanko muka metsoa, pyytä tai teertä jossain? :O

JaloPena

En ole kummoinen hannuhanhi kun ole tietääkseni maistanut muita kuin kanaa, ankkaa ja kalkkunaa... :( 
Onni onnettomuudessa on, että top-3 löytyy sangen helposti.
Meillä kaikki päätökset tehdään demokraattisesti äänestäen. Yleensä kuitenkin häviän äänin 0-1

TunturiTiger

En voi mitenkään mieltää siipikarjaksi tätäkään, mutta onhan tuo kyyhkyn täkkä ihan ykkönen.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Hubert - marraskuu 05, 2012, 22:06:01 ip

Metsosta ei tiedä, mutta kyllä noita suunnilleen kaikkia muita kasvatetaan ainakin metsästettäviksi, pyydystetään verkoilla, tai jopa ihan "karjataan" muna- tai lihatarkoituksiin jossain päin maailmaa... Veikkaisin, että veli venäläinen, jollei kukaan muu, on kyllä metsollekin keksinyt vastaavaa käyttöä. Oikaiskoon joku, jos tietää paremmin.

Whili

Rutsi, kana ja kalkkuna on syöty, muista ja niiden syötävyydestä en tiedä.
Mutta kaikki syödään, mitä eteen tuodaan..

jortikka71

SORSA! Nahkaan ristiviillot,  Rinta 20% suolaliemeen 6-8min. kuivaus ja kylmälle pannulle(pannu tietenkin päälle tässä vaiheessa   ::)
Nahka RAPEAKSI, pippurit ja suolat pintaan, nopea kääntö, ja hetkeksi uuniin.  Kunnon vetäytyminen ja eikun käkättimeen!!

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - marraskuu 06, 2012, 00:18:24 ap
Lainaus käyttäjältä: Hubert - marraskuu 05, 2012, 22:06:01 ip

Metsosta ei tiedä, mutta kyllä noita suunnilleen kaikkia muita kasvatetaan ainakin metsästettäviksi, pyydystetään verkoilla, tai jopa ihan "karjataan" muna- tai lihatarkoituksiin jossain päin maailmaa... Veikkaisin, että veli venäläinen, jollei kukaan muu, on kyllä metsollekin keksinyt vastaavaa käyttöä. Oikaiskoon joku, jos tietää paremmin.

No joo... Jos sitä tolleen ajattelee, niin kyllähän fasaania ja pyytä tarhataan. En mä sitä ihan silti kutsuis "siipikarjaksi". :D

Hubert

Olen listalta syönyt muistaakseni vain kanaa, kalkkunaa, ankkaa, fasaania ja strutsia. Mitään erikoisemmin säväyttävää linturuokaa ei ole eteen tullut. Riistalintuherkuista tosin tutut puhuvat, tarjoisipa joku vielä aterian, niin pääsisi itsekkin herkuttelemaan.  :P

Erikoisimmista linnuista olen maistanut kyhmyjoutsenta, jollainen ajelehti tuttujen mökkirantaan. Kaula ja siipi poikki, oli ilmeisesti jäänyt veneen yliajamaksi. Ei säväyttänyt sekään, muistutti voimakkaassa liemessä haudutettua naudanlihaa.

Onko muuten strutsin tarhausta vähennetty Suomessa? Jokunen vuosi sitten strutsia löytyi leikkeleenäkin ja pakasteena ei kilohintaa tainnut olla edes kymppiä. Viime aikoina ei strutsituotteita ole oikein silmille marketissa pomppinut.

Jahvetti

Itseäni lähimmät srutsitilat löytyvät Nurmijärveltä ja Pälkäneeltä. Siis ne jotka tiedän, ja olen käynyt.

Fasaania on nöösivuosina tullut syötyä ihan riittämiin. Peltopyytä, teertä ja jopa metsoa ovat metsästävät ystävät antaneet maistiaisiksi.

Sorsaa ja sepelkyyhkyä on myös tullut haukattua. Samoin varista, joka on ihan itse metsästyslain vastaisesti ilma-kiväärillä ammuttu.
Ei lainkaan huonoimmasta päästä, tosin kerta riitti. Mutta onhan maistettu.

Kanaakin on useaan otteeseen syöty, niin kananpoikaa kuin jo muninuttakin kanaa. Kunnolla riiputettuna ihan kelvollinen liha.

Viimeksi olen tosin syönyt broileria, se puuttui jostain syystä äänestyksen vaihtoehdoista kokonaan.

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

bluesman

Kyyhkyjä olen koiran ollessa vielä metsästyskaverina saanut muutamia. Aivan älyttömän hyvää. Mustaherukkahyytelön kera nautittuna täyttää kulinaristin suurimmatkin vaatimukset.
Seuraavana lista voisi jatkua; pyy, tavi, heinäsorsa, metso, teeri, lehtokurppa, haahka. Alli on melko rajunmakuinen, samoin telkkä.
Fasaani menee helposti kuivaksi jos ei ole kypsennyksen kanssa varovainen. Yksi hanhi odottaa pakkasessa sopivaa nautintahetkeä. Broileria ja kalkkunaa tulee sillointällöin ostettua mutta maustamattomana. Järkyttäviä "marinadeja" on lisätty useimpiin paketteihin. Yök.

Jahvetti

Varmaan minunkin syömäni "peltopyy" on kuitenkin pyy, kun tarkemmin ajattelee.

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

bigchili

Joutsen on ihan ok  :D
Oli jäätynyt jaloistan jäähän ja jalat poikki, tietenkin piti lopettaa kärsimykset (lakikin sen velvoittaa)
Ja polliisi sano että ei saa täyttää kun ei ole laillisella listalla mutta heitä meneen tai syö se.
Niimpä se palvaantui kalkkunoiden kanssa ja meni purkkiin.

Hyvää oli tilli-joutsen purkissa...

Mielestäni kaikki linnut suomen luonnsota on hyviä, esim räkättirastas yltää top10 helposti.
Sukeltajat taas ei oikeen maistu ellei nylje heti lämpimänä että traanit irtoaa ja liota piimässä paria päivää.

Aji Inferno

Kyyhkyistä muuten tositarina... Maailman runsaslukuisimmaksi (!) arvioitu lintulaji, muuttokyyhky suututti jenkkilän maanviljelijöitä lennellessään miljoonien laumoissa pitkin peltoja. Metsästäjät sitten tykkäsivät kovasti, koska liha oli herkkua. Arvaatteko yhtälön lopputuleman? Maailman yleisin lintu, jota oli 1800-luvun alussa yksin USA:ssa yli 10 miljardia yksilöä, metsästettiin vajaassa sadassa vuodessa kokonaan sukupuuttoon. Viimeinen yksilö kuoli eläintarhassa 1914.

Tarinasta voi jokainen ajatella mitä haluaa, mutta jollain lailla se on käsittämätön... Väki vihasi ja himoitsi noita kyyhkyjä niin syvästi, että vaikka lihasta tehtiin junalastikaupalla säilykkeitä, valtaosa linnuista vain jätettiin maahan mätänemään. Kun haulikot eivät tappaneet tarpeeksi paljon, tarpeeksi nopeasti, kokonaisia metsäalueita räjäytettiin lintujen nukkuessa. Eipä taitaisi noin äärimmäinen metsästys mennä enää läpi tänä päivänä edes jenkkilässä. Tai, no... Texas?

TunturiTiger

Tuossa meidän opso-opiskelija (entinen erittäin suositun ravintolan keittiömestati) kehui räksän lihaa. Onkos kellään kokemusta räksän laitosta? Ilmeisesti vain täkät paistetaan? Ei kai siinä muutakaan ole. Niin ja miltäs se maistuu?

Huru-ukko

Eipä ole tullut maistettua.....Variksenkin lihaan on kehuttu jossain taruissa, syötety teerenä ja mennyt läpi.
Taitaa olla sarjaa "tämä on tosi"  ::)...Mutta rastaathan varmaan syö hyvin lähelle samoja öttiäisiä kuin esim. pyyt.
Noista sukeltajista joskus näin ohjelman, missä haahkaa valmistettiin. Tapa ei ollut perinteinen 12h valurautapataa. Haahka oli nyljetty ja näkyvä traani poistettu, sitten pakastettu. Kokki paistoi sen muutaman minuutin (täkät) puoleltaan niin että sisin jäi punaiseksi. Maistajat tykkäsivät....

Lihamestari

Mä vetäsin hatusta: ankka, joku muu (broileri) ja strutsi!

Kana on aivan loistavan makuista tavaraa, mutta niin onnettomalla lihan määrällä varustettua, että noita pitäis ostaa tusina, että tälläinen proteiinihirmu tulis tyydytetyksi! :)

Ja jos tossa listassa tuolla kanalla tarkoitetaan myöskin broileria, on siinä kohtaa tehty suuri vääryys, koska on ne kuitenkin niiiiin eri asia.
Räyhiskin saattais nähdä vähän punaista ;)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

GynZi

Ehdottomasti "mielenkiintoisin" elukka jota on tullut maistettua on merilokki. Maku on jotain kanan ja hapansilakan välimaastosta, eli suomeksi sanottuna maistuu merelle  ;D
Artesaanirakastelija

red_devil

Pikkulinnuista ainakin perus talitintit ovat hyviä. Pannulla minuutti per puoli ja suuhun. Kyllä noita räkättejäkin on tullut impulla kaadettua ruokapöytään. Ihan hyää on.

Noli Me Tangere

Pikaisesti vilkaistuna ei puutu listalta kuin pikkulinnut ja viiriäinen. Muita on tullut syötyä.

Näin pari kolme kertaa vuodessa riistalintuja syövänä voin vain todeta, että yliarvostettuja ovat. Ankka on hyvää, ja siinä on jo rasvaakin.