tammikuu 10, 2025, 18:41:05 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Päivää taloon!

Aloittaja ElliOop, maaliskuu 23, 2013, 13:58:41 ip

« edellinen - seuraava »

ElliOop

Moi kaikki,

olen Elli Oulusta, ja pitkän linjan ämpäri- ja purkkipuutarhuri. Muutamia chilejäkin - habaneroa ja tabascoa lähinnä - on tullut vuosien mittaan kasvateltua, mutta nyt innostuin laajentamaan kotipuutarhaani vielä kipakampaan suuntaan. :) Tänä vuonna pinaatit, cilantrot ja tomskut saavatkin toivottavasti seurakseen reippaasti chilejä, vaikka siementen itäminen onkin enimmäkseen antanut odottaa itseään.

Chileissä arvostan tulisuutta, mutta maku on silti etusijalla, ja olenkin valikoinut kasvatettavaksi mm. Chilacaa ja Trinidad Perfumea. Olen myös tykästynyt joidenkin lajikkeiden näyttävyyteen, ja nytkin itämässä on Bolivian Rainbowta ja Goat's Weediä. Olen myös ottamassa ensiaskeleitani hydroviljelyyn, ja lukemista onneksi riittää aiheesta forumilla!  ::) Jonkinlaista passiivihydroa olen omineni joskus käyttänytkin yrttien kasvattelussa, mutta nyt on pariin ebbiin tarpeet tulossa postissa. Odotan innolla, että pääsen askartelemaan tämänkin parissa.

Iloista keväänodottelua kaikille!

Noli Me Tangere

Jani M

Tervetuloa! Hienoa saada lisää meitä Oululaisia tänne. Missäpäin Oulua kasvattelet?

ElliOop

Valitettavasti olen "tuontikamaa", mutta kaipa mie oululaisesta menen. Kotipuutarhani asuu Rajakylä Cityssä, missä 8. kerroksen kämppäni olohuone kylpee valossa. Kasvit tykkää ja allekirjoittanut läkähtyy. :D

MrJones

Tervetuloo!

Hydroiluun kun pääsee makuun niin ei paljon tee mieli multien kanssa pelailla  ;)

Aji Inferno

Ollos mitä tervetullein, Elli! :-)

Huru-ukko

Whili

Tervetulot Oulun Ellille  :)

Onko sulla ulkopuutarhaa ollenkaan ?? Vai mennäänkö siellä olohuone=kasvihuone periaatteella  ;)

ElliOop

Ulkopuutarha on lasittamaton parveke 8. (noh, oikeammin 9.) kerroksen korkeudella, eli ihan pikkuisia kasveja sinne ei viedä. Kesällä myös ilma vaihtuu tällä korkeudella aika nopeaan, ja näin yläällä myös porottaa ja kovaa, joten veden riittäminen ja mullan kosteana kestäminen pitää miettiä tarkkaan.

Toby

Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: ElliOop - huhtikuu 07, 2013, 22:33:37 ip
Ulkopuutarha on lasittamaton parveke 8. (noh, oikeammin 9.) kerroksen korkeudella, eli ihan pikkuisia kasveja sinne ei viedä. Kesällä myös ilma vaihtuu tällä korkeudella aika nopeaan, ja näin yläällä myös porottaa ja kovaa, joten veden riittäminen ja mullan kosteana kestäminen pitää miettiä tarkkaan.

Kuumaa ja kuivaa = tulisempia chilejä  ;) Ainakin joidenkin lajikkeiden kohdalla, tietysti joutuu katsomaan ettei liian kuivaa...