tammikuu 10, 2025, 18:15:32 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Morjensta!

Aloittaja Artzi, maaliskuu 25, 2013, 13:07:31 ip

« edellinen - seuraava »

Artzi

Moro, uusi chiliharrastaja Aarne (Artzi) Lohjan suunnalta ilmoittautuu joukkoon.

Itse hurahdin tulisiin kastikkeisiin ym. naksuihin pari vuotta sitten.
Blairs Mega Deathilla aloitin kielen polttamisen..
Nyt koitan vaimoa houkutella chilien ystäväksi ja laitoimme n.1kk sitten chiliä kasvamaan.
Melko mietoja chilejä laitettiin itämään, kun vaimo haluaa aloitella miedoista ensiksi, ennen kuin tappotulisiin siirtyy.

Nyt purkeissa kasvaa Prairie Fire, Ciliegia Piccante ja Meek & Mildia.
Noin 30 taimea yhteensä kasvaa purkeissaan ja isoimmat on noin +5cm korkeita ja alkavat lisää lehtiä kasvattelemaan..

Itsellä ei ole aikaisempaa kasvatuskokemusta mistään.. paitsi kaktuksesta joka kuoli :)
Hyviä neuvoja asian suhteen otetaan vastaan.

-Artzi

Whili

Tervetulot  :)

Melko oudon nimisiä lajikkeita kasvattelet, tuo Prairie fire on tuttu, mutta nuo muut ei.
Ciliegia Piccante löytyi googlaamalla, voi olla veikeä tapaus. Ilmeisesti ulkomailta tilattuja ??

Artzi

Ihan suomesta siemenet tilattu..
Olikohan joku siemenkauppa.fi tms.. sivustolta.

Noita samoja siemeniä oli Citymarketissakin myynnissä.. Olis hoksannu aiemmin, niin olisi postikulut säästänyt  :o

Reilu viikon taimet ollu isommassa ruukussa ja tuntuu, että kasvu on hidastunut..
Oon niille tollaset lannote tikut tökänny kaveriksi ja ainakin lehtiin on väriä tullut lisää.
Ja vettä sais olla koko ajan suihkuttelemassa..

Kasvatuslamppu tuntuu "käräyttävän" lehtiä, jos pitkään pitää päällä.
Lamppuna on Megaman Plantlamp ja on noin puolen metrin korkeudella chileistä.

PP

Tervetuloa minunkin puolesta.

Megamanin kasvilamppu ei käräytä mitään edes 10 cm päästä, joten sinulla on joku muu ongelma. Ethän kastele liikaa? Multa saa kuivua välillä kunnolla muutenkin kuin pinnasta.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 27, 2013, 22:46:58 ip
Megamanin kasvilamppu ei käräytä mitään edes 10 cm päästä

Ongelmia tulee vasta noin 3 sentin pienemmällä puolella, oli viikonlopun poissaolojen aikana venähtänyt kasvi kohti megamanin kasvilamppua hieman oletettua vauhdikkaammin ja poltti _vähän_ ylimpiä lehtiään. Aika huolettomia kapistuksia tuon suhteen kuitenkin.

Caide

Myös lannoituksen kanssa saa olla tarkka. Jos ovat vielä kasvit ihan pikkuisia, niin eivät paljoa lannoitusta tarvitse. Liika lannoitus ei auta mitään, päinvastoin. En noista tikuista tiedä miten toimivat  kun itse käytän vaan tuttua ja turvallista puutarhan kesää. Sitä olen kyllä laiskana antanut ihan pikkuisillekin kasteluveden mukana, kun ei aina laiskana jaksa tehdä kahta eri kasteluvettä.

Toby

Tervetuloa joukkoon kummaan.
Hoidan & kasvatan chiliä apinan raivolla.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Caide - maaliskuu 28, 2013, 09:00:44 ap
Myös lannoituksen kanssa saa olla tarkka. Jos ovat vielä kasvit ihan pikkuisia, niin eivät paljoa lannoitusta tarvitse. Liika lannoitus ei auta mitään, päinvastoin. En noista tikuista tiedä miten toimivat  kun itse käytän vaan tuttua ja turvallista puutarhan kesää. Sitä olen kyllä laiskana antanut ihan pikkuisillekin kasteluveden mukana, kun ei aina laiskana jaksa tehdä kahta eri kasteluvettä.

Minäki veikkailisin noita tikkuja syyllisiksi. Itse suosittelen BioBizzin Growta, tai perinteistä Puutarhan kesää, joka tulikin jo esille. Noita lannoitetikkuja en käyttäisi, kun ovat mielestäni tarkoitettu kukille, eikä syötäville kasveille.