mikä on kun ei chilit kasva???

Aloittaja Kajban, huhtikuu 21, 2013, 20:43:03 ip

« edellinen - seuraava »

Kajban

Mulla olisi pieni ongelma, chilit ovat reilu kuukauden vanhoja ja pituutta ovat kasvaneet hurjat 5-20cm, suurin osa 5-10cm kääpiöitä. Ovat kyllä tuuheita mutta tuntuu että kasvu kokonaan pysähtynyt :/ valoa saavat 2x36w (6500k) loistarista väh.12h sekä pari tuntia päivässä auringosta. Lannoitteena saanut nyt pari viikkoa pk:ta. Sitä ennen taimimullan omat ravinteet.

Feint

Mulla on chilit nyt n. kuukauden ikäisiä, maaliskuun 22. päivä laitettu itämään. Suurin on tällä hetkellä ZenGrowssa kasvava Bolivian Rainbow, pituutta arviolta 7cm ja löytyy sirkkalehdet, yksi valmis oikea lehtipari ja toinen pikkuhiljaa tuloillaan. Kuulostaa ihan normaalilta sun chilit, tai sitten mun chileissäkin on jotain vikaa  ::)

Dethlock

Bonsai maailmaan tottuneelle aika järkyttäviä lukemia kun omat kuukauden vanhat vauvat on about 1-2 senttisiä. Saa nähdä miten chilit kasvaa mutta siinä voi olla totuttelemista jos latvomistakin pitää tehdä kerran kuussa eikä kerran vuodessa.  :o
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Kajban

Oli ehkä hieman huonosti ilmoitettu ikä mutta siis chilit on reilu kuukausi sitten laitettu multaan kun oli tullut sirkat + yksi lehtipari...

Seppo

Mitä lajiketta ovat? Mulla esim. omnicolor jökötti aika pikkuisena jämänä melkein kuukauden, kunnes sitten oppi, miten kokoa kasvetaan ja nyt on kasvanut samaa tahtia muiden kanssa. Ymmärtääkseni sille lajikkeelle tavallista käytöstä. Taas joku aji amarillo rykäisee metrin pituutta ja ekojen parin elinkuukautensa aikana tyypillisesti.

akselsson1

Mimmoisissa astioissa ovat? jos astia on iso chiliin verrattuna, se voi keskittyä juurten kasvatteluun ennen lehtimassaa  :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Kajban

Lajikkeita on mm. Naga, serrano, aji finlandia, black scorpion tongue, bolivian rainbow, hot banana, joku tuntematon thaikku, cheiro roxa, early jalapeno, ancho, pequante, medusa, pink habanero, yms. Mitä en muista... tällä hetkellä taimet ovat maito/viilipurkeissa tai halk.9cm pikkuruukuissa.

bobster

Kasvu on ihan normaalia. Jos pahasti jumittaa, niin oon varma, että ruukku on käynyt pieneksi. Ainakin chinenseillä on älyttömän iso juuristo. Kurkkaa nagan juuria, veikkaan ruukun olevan täynnä niitä.
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

Kajban

Feint

Hyvinhän noi kasvaa. Vertailun vuoksi, tässä on omista taimistani suurin, siemen laitettu itämään tasan kuukausi sitten.

Eli kyllä sulla hyvin kasvaa chilit.

Kajban

Nyt sain ainakin valoa lisää, kaveri kiikutti 3kpl 2x58w loistaria kyläillessään :) tällä hetkellä niissä on kiinni 4000k putket mutta aattelin hakea huomenna ainakin kahteen 6500k putket... vanha loistari saa siirtyä sitten tomaateille ja ananaskirsikoille :)

Kajban

Jos joku lähellä asuu niin noista vois muutama taimi irrota kun melkein kaikki iti :) ei tulevassa kasvarissa riitä tila millään kaikille...

akselsson1

Jaahas juuh, kuule oikein hyvin kasvaa chilit sulla, ei yhtään mitään hätää :D kuvat kertoi taas enemmän kuin tuhat sanaa!

Kajban

Hyvä tietää, voi olla siis kesällä/ syksyllä jotain satoakin tiedossa mikäli öttiäiset ei syö kaikkia :)

Pirunpalko

Samassa kokoluokassa menee omat saman ikäiset, lehdet kyllä huomattavasti vielä pienempiä :)

siiseli

Jos haluat saada "jänniä" vertailutuloksia kasvunopeuden kanssa niin kokeileppa siirtää yksi noista "nysä" kasvuisista noin. saman kokoiseen tai miksei vähän suurempaankin pauliina ruukkuun. :D

Pirunpalko

Aika hurja on kasvuvauhti ollut kun nyt vertaa kaksi viikkoa sitten otettuja kuvia, vaikka koko ajan tuntuukin, ettei chilit kasvaisi :)

Sihijuoma666

Mulla on kahdesta siemenestä kasvavat Bolivian Rainbowt yhdessä 20cm Pauliinassa. Kasvu aika hidasta molemmissa. Syy varmaan tuo kahden kasvin "taistelu" yhdessä purkissa. Kokeilin nyt katkaista toisesta varresta noin puolet pois(n.15cm). Kuinka nuo todennäköisesti nyt käyttäytyy? Hidastuuko kasvu entisestään vai alkaako toinen ottaa toisesta yliotteen? 

akselsson1

Se katkaistu alkaa todennäköisesti haarautumaan lehtihangoista voimakkaasti hetken päästä, jos muut olosuhteet vain ovat kunnossa

Pirunpalko

Lainaus käyttäjältä: Sihijuoma666 - toukokuu 19, 2013, 22:19:37 ip
Mulla on kahdesta siemenestä kasvavat Bolivian Rainbowt yhdessä 20cm Pauliinassa. Kasvu aika hidasta molemmissa. Syy varmaan tuo kahden kasvin "taistelu" yhdessä purkissa. Kokeilin nyt katkaista toisesta varresta noin puolet pois(n.15cm). Kuinka nuo todennäköisesti nyt käyttäytyy? Hidastuuko kasvu entisestään vai alkaako toinen ottaa toisesta yliotteen?

Mulla molemmat Bolivianit on omissa normaaleissa ruukuissaan ja haarauruneet hyvinkin moneen kertaan jo alle 10 senttisinä, lieneekö tykänneet  olosuhteista (suhteellisen vaatimattomat) vai mikä kavereita innostanut  :)