tammikuu 10, 2025, 15:40:54 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Dethchili - kausi2013

Aloittaja Dethlock, huhtikuu 23, 2013, 18:08:11 ip

« edellinen - seuraava »

Dethlock

Jahka Youtube saa videon pureskeltua tuolta pitäisi löytyä vähän time lapsea: http://youtu.be/M9A6epcamgw

Kesken vielä, päivittäin tulee muutama sekunti lisää.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Caide

Vau, tosi hienoa videota. Mä olen myös noita tehnyt, mutta nyt ei ole oikein kunnolla sanut pitkään aikaan tehtyä, kun ksvit ulkona ja mun kamera ei sovellu ulos. Kissat pilasi pari videota, kun tökkivät kamera jalustaa ja kerran meni serverin kellon sekoilun takia pitkä projekti piloille.

Sulla oli tosi hyvin tehty noi kameran käännöt sun muut. Voisin vähän udella miten sen sait näyttämään noin hienolta?

Dethlock

::)
Kiitoksia kehuista. Sutta ja sekundaa on minullakin tullut ihan kiitettävästi kun on koira, tenavat ja yli-innokas mummo jotka tönivät ja siirtelevät kameraa. Koira onnistunut myös työntämään päänsä sopivaan paikkaan aina välillä.

Kameran siirrot olen tehnyt ihan vain kääntämällä kasvia pikkaisen ja aina käännösten välissä ottanut kuvan tai vaihtoehtoisesti liikuttamalla kameraa välillä kuvaten.

Kuvauskalustona ikivanha Panasonic joka menee ihan suorituskykynsä rajoilla kun tekee full HD-stillejä ja ohjelmoitava kaukolaukaisin. Järkkärillä saisi aika paljon parempaa jälkeä.
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Huru-ukko

Olipas se hieno pätkä. Yleensä olen nähnyt sellaisia, joissa kamera heiluu enemmän kuin kasvien lehdet. Lisää samanlaisia  :).

HotVelo

Ei voi kuin kompata edellisiä kommentoijia: hienosti tehty on video!  :)

Aji Lauri

On kyllä hyvin tehty video. :) Jään mielenkiinnolla odottamaan jatkoa. Jos vaikka pääsis seuraamaan podin kasvua.

Dethlock

heinäkuu 22, 2013, 09:09:59 ap #126 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 22, 2013, 09:41:09 ap käyttäjältä Dethlock
Nöyrästi kiittää hän, näköjään näitä mun jorinoita lukeekin joku. :)

Podi olisi mukava lopetus tuolle videolle mutta saa nähdä. Rehut ja minä ollaan vähän eri mieltä satokauden lopputuloksesta mutta jos nyt joku alkaisi tekemään podia niin olisin tyytyväinen.

Muoks: Tuo Black Scorpion Tongue on ehkä vahvin ehdokas tekemään ekan podin, sen kukissa ei ole vielä ollut merkkejä kuivumisesta. Pari 7 pottia kukkii hirveällä vauhdilla mutta näyttävät rupsahtavan samaa tahtia. Eka kukkija, Cayenne, teki kolmisenkymmentä kukkaa, tiputti kaikki ja nyt ei ole merkkiäkään kukista tai kasvusta.
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Habanervous

Lainaus käyttäjältä: Dethlock - heinäkuu 21, 2013, 23:22:40 ip
Jahka Youtube saa videon pureskeltua tuolta pitäisi löytyä vähän time lapsea: http://youtu.be/M9A6epcamgw

Kesken vielä, päivittäin tulee muutama sekunti lisää.

Ohos. Komee video.

M1kko

On upeasti tehty video. Podin kasvua mielenkiinnolla odottaen myös  ;)

Habanervous

Lainaus käyttäjältä: Dethlock - heinäkuu 22, 2013, 08:32:49 ap
  ::)
Kiitoksia kehuista. Sutta ja sekundaa on minullakin tullut ihan kiitettävästi kun on koira, tenavat ja yli-innokas mummo jotka tönivät ja siirtelevät kameraa. Koira onnistunut myös työntämään päänsä sopivaan paikkaan aina välillä.

Kameran siirrot olen tehnyt ihan vain kääntämällä kasvia pikkaisen ja aina käännösten välissä ottanut kuvan tai vaihtoehtoisesti liikuttamalla kameraa välillä kuvaten.

Kuvauskalustona ikivanha Panasonic joka menee ihan suorituskykynsä rajoilla kun tekee full HD-stillejä ja ohjelmoitava kaukolaukaisin. Järkkärillä saisi aika paljon parempaa jälkeä.

Heitäppä arvio onnistuuko Hd-web camilla? Toki vois laittaa järkkärin kii koneeseen ja mätkiä menemää kokeilumielessä. ps. komeita on kasvitkin.

Championboy

IceQueen

Toi oli kyllä komee video, mielenkiintoista oli nähdä noi kukkien liikkeet! :) Toivottavasti podejakin saisit aikaiseksi, ja kuvattuakin.

Dethlock

Lainaus käyttäjältä: Habanervous - heinäkuu 22, 2013, 10:07:41 ap
Heitäppä arvio onnistuuko Hd-web camilla? Toki vois laittaa järkkärin kii koneeseen ja mätkiä menemää kokeilumielessä. ps. komeita on kasvitkin.

Toki onnistuu web-camilla, vaatii vaan sitten että kone on koko ajan päällä. Ongelmia voi tulla automatiikan kanssa, web-camit tuppaavat olemaan automaattitarkenteisia ja korjaavat valotuksia usein omatoimisesti mikä ei välttämättä ole aina toivottavaa. Samoin syväterävyyden säätäminen voi olla hankalaa.

Järkkäri tietokoneeseen kytkettynä toimii, jos Canon kyseessä niin pystyy hommat ajastamaan helposti ja uskoisin että muillakin valmistajilla on systeemit siihen. Tämäkin tosin vaatii tietokoneen joka on päällä koko ajan. Intervallilaukaisin on mielestäni paras tapa toteuttaa time lapse.

Itse päädyin käyttämään tuota Panaa kun siinä pystyy käyttämään manuaalisäätöjä ja järeämmät vehkeet ovat maailmalla tienaamassa. Kamerani on asetettu käyttämään säädettyä aukkoa eli jos valo vähenee kuvausaika pitenee ja päinvastoin mutta syväterävyys pysyy hanskassa.
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Dethlock

Lainaus käyttäjältä: Championboy - heinäkuu 22, 2013, 10:13:31 ap
Paljon chilejä :o

Pikainen väestönlaskenta antoi tulokseksi 50 plus 4 Bonchi-projektia...  :P

Ja jotain liikettä on taas tuolla idätyslaatikossakin.
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Dethlock

Synttärit painaa päälle joten aamulla piti tilata Poppamieheltä mässyä.

Menu:
Napalminalle
Sitruunakostaja
Lempeä Vadelma
Ja iso purkki juustodippiä.

Toivottavasti ehtivät ajoissa.
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Dethlock

Tuosta time lapse videosta tulee nyt kysymyksiä sitä tahtia että pitää vissiin tehdä joku yleinen opastus aiheeseen mutta se ei nyt kuitenkaan oikeastaan liity tähän päiväkirjaan.
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

Feint

Kappas, oli kokonaan mennyt ohi toi sun timelapse video. Hyvä video ja hyvän bändin valinnut taustalle soimaan :)

Bruce Willis

Itsekkin huomasin vasta nyt tuon!
Täytynee onnitella,aika komea kokonaisuus ja biisistä täydet pisteet! hieno paketti  8)

Dethlock

Kiitoksia.

Pistin tuonne tee-se-itse- osastolle aiheesta alustavan threadin jossa voidaan setviä itse tekniikkaa: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=13975.0
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable

Youtube kanava

bobster

Tuntus olevan videon teko hanskassa. Järjettömän komeeta! Katoin heti pariin kertaan, enkä juuri keskittynyt musiikkiin, joka sekin ihan kuunneltavaa oli. :)
Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson