tammikuu 10, 2025, 12:47:48 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Miten saat naisesi hyväksymään chilien kasvattelusi?

Aloittaja akselsson1, huhtikuu 24, 2013, 11:51:58 ap

« edellinen - seuraava »

Jame

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - huhtikuu 25, 2013, 10:37:44 ap

Voin lohduttaa arvon poikaa, että kun ikää tulee lisää niin tämmöiset pelottavilta vaikuttavat mahdolliset kiistat "hallituksen" kanssa muuttuvat aika toisarvoisiksi. Odota nyt se puolivuotta, että pääset mamman helmoista oman katon alle ja suunnittele sitten lisää.

Sitäpaitsi, chileillä ei ole vaikutusta parisuhteeseen, jos se puolison naaman näkeminen alkaa vituttamaan, niin sitten se alkaa. Omakohtaisesta kokemuksesta voin suositella henkilökohtaisten voimavarojen suuntaamista toisiin asioihin kuten esimerkiksi kylpyhuoneen siisteyteen sekä roskisten täyttämiseen. Eikä sukkiakaan kannata jättää lattialle lojumaan.

Jepjep. Kun on parikyt vee yhteistä taivalta takana niin pari chilinkasvatuksesta johtuvia erimielisyyksiä vakaavampaakin vääntöä tullut eteen. Joten eiköhän näistä caappisumeistakin selvitä   ::)
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Jani M

Paljon tosiaan helpottaa, jos muuten osaa olla ihmisiksi ja sovussa. Ja kunhan ei koko olohuonetta täytä. Joustoa puolin ja toisin, niin varmasti chiliharrastus onnistuu järkevissä mittasuhteissa.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Jarok - huhtikuu 25, 2013, 20:48:45 ip
Paljon tosiaan helpottaa, jos muuten osaa olla ihmisiksi ja sovussa. Ja kunhan ei koko olohuonetta täytä. Joustoa puolin ja toisin, niin varmasti chiliharrastus onnistuu järkevissä mittasuhteissa.

järkevissä tosiaan ;) ja kyllä varmasti saankin harrastaa chilejä, pitää vaan vähän rajoittaa sitä mopoa ::)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Kaisuli-Haisuli

Lainaus käyttäjältä: Jarok - huhtikuu 25, 2013, 20:48:45 ip
Paljon tosiaan helpottaa, jos muuten osaa olla ihmisiksi ja sovussa. Ja kunhan ei koko olohuonetta täytä.

Joo. Järkevinä ihmisinä vuokrattiinkin heti kolmio, kun asunnon vaihto tuli ajankohtaiseksi. Ja nyt on vierashuone täynnä chilejä. Ja vähän on olohuonekin. Ja kolme kasvia on keittiössäkin :)

Luojan kiitos, makuuhuoneen ikkuna on about pohjoiseen.

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Kaisuli-Haisuli - huhtikuu 25, 2013, 22:22:13 ip
Luojan kiitos, makuuhuoneen ikkuna on about pohjoiseen.

Meillä aika lailla etelään. Ja sitä ei edes varjosta mikään. Arvaa poltteleeko laittaa pari amppelia sinne? Mutta vastaus on ei ja siihen on tyydyttävä. :D

neural_rust

itse oon sanonut, että jos ei  kiinnosta/jaksa katsella, niin saa muuttaa muualle..
...if you can't have it all, have some more...

Chilikissa

Isännältä kysäisin että mitä jos minä muutaman chilin..
On sillä ilmeet ollu kaikenlaista :o ja ::) väliltä, mutta  ;D kautta mennen.

Aji Inferno

Kaikessa ei voi lähteä kompromisseihin, eikä "lupia" kyselemään ikään kuin homma olisi jotain peliä. Tärkeät asiat tärkeinä. Jos joku ei tajua mikä toiselle on tärkeää, ja miksi, silloin on isompikin ongelma mörkönä kaapissa... Ja ainahan voi elää sinkkuna.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - huhtikuu 30, 2013, 15:17:39 ip
Kaikessa ei voi lähteä kompromisseihin, eikä "lupia" kyselemään ikään kuin homma olisi jotain peliä. Tärkeät asiat tärkeinä. Jos joku ei tajua mikä toiselle on tärkeää, ja miksi, silloin on isompikin ongelma mörkönä kaapissa... Ja ainahan voi elää sinkkuna.

jepjep, tosin tuskin mitään suurta kinaa saadaan chileistä aikaiseksi, kunhan pidän mopon suht aisoissa ;)
ja oon muutenki kiltti  ::)

bluesman

Meilläkään ei enää tule kinaa chilienkasvatuksesta kun olen kovasti rajoittanut kasvien määrää ja kokoa. Helppo nakki, laitat ensin 300 chiliä kasvamaan ja dramaattisesti heität tammikuussa hangelle 100 tainta, toki koristeannuumeja tms turhaa. Jää 200 tainta ja vaimo on tyytyväinen kuinka raatsin luopua niinkin monesta taimesta. Sitten tietysti 200 parimetristä kasvia kellarissa voi tulla pieneksi logistiseksi ongelmaksi.

jaolsten

Nainen A.K.A. vaimo on luvannut. Myötä ja vastamäessä. Just iltapalan jälkeen totesi, että ei ole enää nälkä, mutta tekis mieli jotain tulista (kaksimielisyys pois ny!). Mutta joo, laittakaa niille puolisoillenne hyvää tulista ruokaa, niin varmasti hyväksyvät harrastuksenne!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Hubert

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Jani M

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 10, 2013, 00:16:42 ap
Mutta joo, laittakaa niille puolisoillenne hyvää tulista ruokaa, niin varmasti hyväksyvät harrastuksenne!

Ongelmahan on siinä, että vaimoke on hyvin fiksu ja tietää, että halvemmaksi tulisi ostaa ne chilit esimerkiksi Penalta... Toisaalta, kai tähän hyväksyntään liittyy se, että enpähän ole pahanteossa sillon kun chilien kanssa härväilen. :D

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 10, 2013, 00:27:39 ap
Miten hyvä ruoanlaittaja olet?

En ole varma oliko tää kysymys niinkun esitetty mulle, mutta jos oli niin kai mä ihan suht hyvä olen ;)
Liian tulista jos tekee niin sitten tulee kyllä huutia, muuten on kelvannut, ja aika usein kimpassa kokkaillaan :)

Caide

toukokuu 10, 2013, 13:09:39 ip #35 Viimeisin muokkaus: toukokuu 10, 2013, 13:12:08 ip käyttäjältä Caide
Olen monesti miettinyt, että jos vielä asuisin yksin, niin olisi aika viidakko. Tai no en tainnut juuri avioerpn jälkeen asua yksin, kun majoitin erään apua tarvitsevan vierashuoneeseen. Reilut sata neliötä oli kyllä sopiva tila yksin asuessa. Nykyinen tyttöystävä rakastaa myös tulista ruokaa ja puutarhurina ei niinkään chilit haittaa, kunhan pääsee valkkaamaan ruukut ja kyselen vähän mielipiteitä sähköhommiin :) Nykyään muuten tyttöystäväkin on melkein samaa mieltä, että ei ole ruokaa mihin chili ei sopisi. Aamupuuro on se ainut mihin ei kuulemma sovi. Mä en ole vielä testannut, kun en juuri puuroa kerkee syömään.

Naga Morphia

Kyllä mies  chilien kasvatukseni hyväksyy, ja hoitaaki niitä.

Ja korjaa sadonkin; mutta tuli taas valituksia, että yhtään enempää kasvia ei enää tule. Ikävä kyllä - lisää kasveja tulee.  ;D

Tuossa pöydällä on siemenet valmiina odottamassa multaan pääsyä.

-Morphia
Cooking the next step..