Tähtikaloja ja sateenkaaria (Narttuilu jatkuu 2019-2020)

Aloittaja narttu, elokuu 10, 2013, 00:25:24 ap

« edellinen - seuraava »

narttu

Ihan vapaalla kädellä löylyä vaan, on hyvä hän. ;) Täällä piisaa kyllä huumorintajua melkosen paljon. :P Ihan mielenkiintoista saada teiltä miehiltä omat mietteet tästä asiasta, varmaankin olette molemmat oikeassa. :-* Tämmösenä sosiaalisena eläimenä tykkään täällä foorumilla jutella joko itseni kanssa tai sitten mahdollisesti jonkun muunkin kanssa.  :) Olen vissiin jotenkin outo hiippari. :o
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - elokuu 01, 2015, 00:01:48 ap
Ehkä ne muut naiset kokevat teikäläisen eläväksi esimerkiksi siitä, että mitä tapahtuu jos tänne jää pidemmäksi aikaa roikkumaan..? :o ;D Eivaiss.. ;)

Tuo on yksi mahdollinen syy  ::)  8)

Tosin Trioniskan mainitsema ero voi olla iso osasyy, naiset kasvattavat vain ruuaksi eli kunhan jotenkin kasvaa ja uroksia kiinnostaa sitten enemmän hifistely ja tekniikka ?

Olisihan se mukava lukea enemmänkin kauniimman (ja fiksumman?) sukupuolen viestejä  ;) Eikä Narttu mikään outo hiippari ole, aika "normaalin" oloinen (naiseksi)  :P

narttu

Ainahan on mukavaa jotain kevyttä läppää heitellä täällä "toisessa kodissa". (varsinkin pienissä pilsnereissä)  :)
Välillä tulee hieman kiusattua työkaveria (erakko) ja sitten lähikaupan setää eli wiinikan walinnan omistajaa whiliä. :P
Olisi kiva jos löytyisi joku sellainen aihe josta minäkin jotain tietäisin, niin voisi tulla hieman pidempiäkin kirjoittelu sessioita, toisaalta naamatusten juttelu on aina se paras tapa kommunikoida omasta mielestäni.  :-*
Triniskan pointti on kyllä melkoisen osuva, itte ainakin haluan vain seurata tilanteen kehitystä partsilla, enkä niinkään uusimpien kasvatus laitteiden myyntikatalogeja, toki on paljonkin naisia joita kiinnostaa panostaa sadon maksimointiin vekottimilla, hatun nosto heille.  ;)
Omana mottona on "perse eellä puuhun ja sitten Wiinikan walintaan hattu kourassa syksyllä"  :-[

NPhoBiaz

On siinä vielä sellainenkin sivuhuomio jonka olen tehnyt, että naiset tuppaavat perehtymään muihin kasveihin enemmän kuin chileihin. Tietävät kaiken orkideoista ja yrteistä, mutta chilien suhteen on mennyt pääosin niin, että naiset kysyy ja miehet vastaa. ::) Ainakin siinä määrin missä itse olen asiaa sivusta seurannut. Liekö muut kasvit naisille kiinnostavampia, vai onko syynä Trioniskan pointti, en osaa sanoa. :D

... Ja olishan tääkin "koti" aika lailla värittömämpi ilman meidän narttua :o ???

Rähinä-Reetta

Jaa tiedä nyt sitten.  :D Tämä nainen ei halua vekottimia, koska ne voi pettää. En myöskään tarvitse satoja kiloja satoa vaan panostan mielummin makuun -- vesiviljelysysteemit ym. on musta sen suhteen arveluttavia. Mitähän muuta hifistelyyn kuuluu... Mitään kamalan harvinaisia chilejä en halua kasvatella, koska linkaisen joka tapauksessa kasvit mäkeen syksyllä, kun talvikasvattelu ei ole minulle mielekästä. Muista kasveista ei niin väliä kunhan chilit porskuttaa. :)

narttu

Chileistä ja tomunanteista on jonkinmoista tietotaitoa, eipä juuri muista kasviksista. :)
Olen huomannut sellaisen asian itsessäni, että silloin kun harrastus rupeaa muuttumaan työksi niin mielenkiinto häviää koko touhusta. :( Tällä tarkoitan juuri "hifistelyä" sen kaikissa muodoissa.  ;)   
Viime miittingissä Pepperi sanoin jotenkin näin, että kasvatus on kivempaa, kuin itse chilin syöminen. Samaa olen minäkin ajatellut monet kerrat. :-*
Palataan taas välillä tänne narttulandian chili ja tomunantti osastolle, jota joskus on  parvekkeeksi kutsuttu. ;)
Kumatot täytyy taas latvoa ja harrastaa sitomisleikkejä, rupeaa oksat roikkumaan tomunanttien painosta. :-*
Valmista chilisatoa on jo ruhtinaalliset 60g. :o

narttu

En nyt kastelua lue "hifistelyksi". Kastelu, karsiminen, tukeminen ym, ym, kuuluu harrastukseen. ;)

Chimpula

Pitääpä minunkin vastata tähän aiheeseen naisena. Kuten Narttu asian oivallisesti ilmaisi:

Lainaus käyttäjältä: narttu - elokuu 02, 2015, 11:48:01 ap
Olen huomannut sellaisen asian itsessäni, että silloin kun harrastus rupeaa muuttumaan työksi niin mielenkiinto häviää koko touhusta.

Mulla(kin) katoaa fiilikset ja kierrokset ja momentumit ja kovat jipot täysin omasta chiliharrastuksesta, jos kuvioihin astuisi mukaan välineurheilu - ph:t, natikat, vesiviljelyt, ym.
Kuten luetteloinnin suppeudesta näkyy, itsellänihän ei vain ymmärrys touhuun riittäisi saatika mielenkiinto, joten hattua nostan kaikille, joilla sitä riittää meidän muidenkin edestä. :)

Mua kiinnostaa chilien monimuotoisuus ja erilaisuus itsessään makua ja esteettisyyttä unohtamatta. Pelkästään kehittymistä siemenestä kasviksi on musta äärimmäisen kiehtovaa seurata.
Täytyy katsoa, jos sitä jalkautuisi ensi keväänä vahvistamaan naisjoukkoa omalla päiväkirjalla. Uusi harrastus alkoi varovaisen toiveikkaasti markettichileillä lasitetulla parvekkeella. Tänään tuli kuitenkin jo fiilisteltyä ensi kevättä ja tilattua kotiin "oikeita" chilin siemeniä.
"Strive to be happy!"

narttu

Tere tulemas tänne ukkojen valtaamalle foorumille. ;)
Joo, mulla ei riitä aivojen kapasiteetti ja mielenkiinto noihin "hifistelyihin", joten jätän ne hommat fiksuimmille henkilöille. :P
Ei muuta kun päivyriä pystyyn ja sekaan joukkoon tummaan.  :-*

Mirka

Mielenkiintoisia pohdiskeluja. Olisko sitten tosiaan niin, että se hifistely on yleensä enemmän miesten heiniä lajissa kuin lajissa? Tosin omalla kohdallani tämä ei niinkään pidä paikkansa, meidän taloudessa mulla lähtee useammin mopo käsistä harrastusten kanssa kuin miehellä.  8) Tänä vuonna intoa on vähän latistanut tämä sää, mutta siitäkin huolimatta luulen, että saatte musta pidempiaikaisen riesan foorumille  ::)

narttu

Todella hienoa kun meistä naisistakin löytyy monitaitureita chilin kasvatuksessa. :-* Mulla on lähinnä ongelmana luetun ymmärtäminen ja asian ytimen oivaltaminen + sisäistäminen = jos ei oo rautalangasta väännetty tavaamalla, niin 80% ohjeista menee ohi aivojen (aina ja poikkeuksetta)  :-[
Olisi kyllä mukavaa saada lisää meitä aktiivisia naisia tänne foorumia piristämään. ;)

narttu

Ensimmäinen Kumato syöty.  :) Jännä hieman luumuinen maku tuli alkuun ja loppu tomaatti olikin makeahkoa namia.  :-*  :-*  :-*
Tarttee ottaa siemeniä talteen ja ensikaudella kasvamaan. ;)

narttu

Hienolta näyttää satonäkymät. :-* Chiliä puskee joka lajikkeesta melkoisesti, ainoa huoli on se, että mihinkä h****ttiin mä tungen nuo kasvit talveksi?  :-\  :-\  :(  :'(
Ahneella on hel****n pas****n chili talvi tiedossa, talviloma viidakosssa. ;)

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: narttu - elokuu 08, 2015, 01:22:40 ap
Hienolta näyttää satonäkymät. :-* Chiliä puskee joka lajikkeesta melkoisesti, ainoa huoli on se, että mihinkä h****ttiin mä tungen nuo kasvit talveksi?  :-\  :-\  :(  :'(
Ahneella on hel****n pas****n chili talvi tiedossa, talviloma viidakosssa. ;)

Köh köh... Otsikossa lukee "välivuosi 2015"  ::) Jotenkin muistelen että siitä olisi jo kommentoitu jotain keväällä  :P  ;D

narttu

Niinhän tämän piti olla välivuosi MUTTA, se kuuluisa mopo läks maatakiertävältä radalta kohti universumin keskustaa jo aikoja sitten. :P
Lähinnä muuton takia oli hieman epävarmaa kasvatuksien kohtalo, mutta Wiinikan Walinta auttoi jälleen kerran. :-*

Talvea odollessa nimimerkillä: Houston, we have a problem  ;)

Whili

Mites on, kelpaisko muutama rehu Nartun talvipuutarhaan ??   ;D ;D

Mirka

Saanko udella onko sulla minkälaiset valot rehuille talveks? Yritän tässä miettiä mitä sitä tekis omien kasvien kanssa syksymmällä. Tosin jos olis järkevä, heittäis varmaan nuo kaikki ripsiäisten riivaamat rehut kohti kompostia. Mutta kun ei ole sillä järjellä siunattu, niin...  ???

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Whili - elokuu 08, 2015, 11:13:50 ap
Mites on, kelpaisko muutama rehu Nartun talvipuutarhaan ??   ;D ;D

Muutama rehu ja kaupanpäälle machete tai sähkökäyttöinen raivaussaha että saa raivattua kulkuväylät viidakkoon   ::)

narttu

Helkkarin hyvät  ideat jaossa näköjään. :'( Vai että lisää tänne muutenki tupaten täyteen kämppään :'( Joo rakstan, rakstan, mut ei enempää chili kasvustoa, kiitos. ;)
Ainahan minä rakstan minun chili uroksia, tiettyyn pisteeseen saakka. :-*